محمد مومنی

مدیر آکادمی باشگاه استقلال گفت: با حضور مربی داخلی موافقم، اما به شرطی که خودش را با علم روز آشنا کند و از دستیاران خارجی باکیفیت هم استفاده کند تا ظرفیت‌های تیم بالا برود.

 

به گزارش استقلال نیوز، محمد مومنی پیشکسوت و مدیر آکادمی باشگاه استقلال درگفت وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد تیم استقلال در فصل گذشته لیگ برتر و حذف از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* عملکرد استقلال در فصل گذشته لیگ برتر و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا؟

باشگاه استقلال ایده و افکار زیادی داشت و به دنبال قهرمانی در لیگ برتر بود. حضور شفر و بازیکنان خارجی هم نشان‌دهنده همین موضوع است، اما در میانه راه برخی از بازیکنان خارجی که شفر جذب کرده بود نتوانستند نیاز باشگاه را برطرف کنند و به همین دلیل کادرفنی مجبور به تعویض آنها شد. همین موضوع هم در روند حرکتی تیم استقلال اختلال ایجاد کرد. یکی از نواقصی هم که خود شفر داشت این بود که نتوانست به خوبی تیم را مدیریت کند. او تسلط مدیریتی کافی را نداشت و در بازی‌های مهم نتوانست نتایج لازم را کسب کند. مخصوصاً در دربی، رویارویی با پدیده و دیدار برگشت مقابل الهلال تیم شفر نتوانست توقعات را برآورده کند. اضافه شدن دستیاری مثل فرهاد مجیدی هم به کادرفنی با وجود اینکه کمی مشکلات را حل کرد، اما نتوانست همه‌ی مسائل را برطرف کند و در نهایت مجبور به اخراج شفر شدند. بعد از آن هم حضور مجیدی به عنوان سرمربی کمی هواداران را تسکین داد و واقعاً نتایجی هم که او در چند بازی گذشته گرفت قابل دفاع بود. در هر صورت استقلال نتوانست از گروه خود در لیگ قهرمانان صعود کند، اما مجیدی توانست نظم و انضباط خوبی در تیمش به وجود بیاورد و این نویدبخش روزهای خوبی است. هر چند هواداران استقلال در فصل بعد به جز قهرمانی چیز دیگری از این تیم نمی‌خواهند.

* آیا فرهاد مجیدی همچنان می‌تواند به عنوان سرمربی در تیم استقلال فعالیت کند؟

مجیدی تجربه بازی در تیم‌های خارجی و تیم ملی را دارد. خودش هم در استقلال رشد کرده است و مکتب این تیم را می‌داند، ولی باید او هم یک نکته را مدنظر داشته باشد و آن هم این است که به بتواند ظرفیت تیم استقلال را بالا ببرد. قطعاً اگر مجیدی باقی بماند نیاز به دستیاران خوب و باکیفیت دارد. اگرچه الان هم اعضای کادرفنی زحمت زیادی می‌کشند، اما باید استقلال با علم روز هم آشنا شود. اگر هم باشگاه به این نتیجه رسید که مربی خارجی بیاورد و مجیدی کنار او باشد، باید این مربی کنار استقلال بماند و تمام تلاشش را به کار گیرد. من با حضور مربی داخلی موافقم، اما به شرطی که خودش را با علم روز آشنا کند و از دستیاران خارجی باکیفیت هم استفاده کند تا ظرفیت‌های تیم بالا برود.

* فعالیت باشگاه در رده‌های پایه؟

ما هر روز در آکادمی در پنج رده سنی کار می‌کنیم. اساس کار و فلسفه ما این است که به فوتبال آینده استقلال نگاه کنیم و بتوانیم در گرو سازندگی، نتایج خوبی هم برای این تیم رقم بزنیم. این فضا هم با آمدن پیشکسوتان مهیا شده است و سعی می‌کنیم پیشکسوتان را سازماندهی و از نظرات آنها استفاده کنیم. 

 

 اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار