کامران منزوی

عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: صحبت آقای فتح الله زاده که گفت اگر من مدیرعامل بودم کی‌روش را می‌آوردم خودش یک فشار به مدیریت باشگاه استقلال وارد کرد.

 

به گزارش استقلال نیوز،کامران منزوی عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال که در برنامه سه‌کنج شبکه سوم سیما حضور پیدا کرده بود در خصوص اینکه اگر استقلال با استراماچونی به هر دلیلی به توافق نرسد آیا این باشگاه پلن B دیگری برای مربیگری خواهد داشت یا خیر، صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

باشگاه پلن B دیگری برای مربیگری خواهد داشت یا خیر؟

بله، باشگاه گزینه دیگری دارد ولی اجازه بدهید که اسمی نیاورم چون می‌ترسم! گزینه دوم ما هم خارجی است، متاسفانه عنوان شد که ۲ گزینه هیات مدیره به یک سرمربی ایرانی رای دادند که چنین چیزی واقعیت ندارد. هدف اول ما انتخاب مربی خارجی با هدف قهرمانی بود. باشگاه حتی برنامه سوم و چهارم هم برای انتخاب مربی خارجی دارد که اگر استراماچونی جواب منفی دهد به آن گزینه‌ها فکر خواهیم کرد. اگر این فضاسازی ها نبود خیلی راحت می‌شد برنامه‌های باشگاه را شرح بدهیم. مثلا می‌شد بگوییم که گزینه چهارم ما فرهاد مجیدی با یک دستیار خارجی بود ولی فضاسازی‌ها اجازه نمی‌دهد. گزینه سوم ما مربی کروات دووکیچ خواهد بود.

* آیا قلعه‌نویی شانسی برای هدایت استقلال دارد یا خیر؟

من برای آقای قلعه‌نویی خیلی احترام قائل هستم ولی نام وی برای برنامه سال آینده استقلال با وجودی که پرافتخارترین مربی لیگ است وجود ندارد.

* نقل و انتقالات باشگاه استقلال؟

یکی از نقاط ضعف استقلال طی سال‌های اخیر که اتفاقا شاید از نقاط قوت رقیبش بوده عدم ثبات در ترکیب است. متاسفانه هر سال ستاره های زیادی به استقلال آمدند ولی نتوانستند خودشان را نشان بدهند و هزینه های سنگینی روی دست باشگاه گذاشتند. خریدهای غیر اقتصادی در فوتبال ما و باشگاه استقلال بیداد می‌کند. مثلا چند مورد صورت گرفته که وقتی من جای مدیرعامل نشسته ام خودم را جای او قرار دادم که وقتی سرمربی اصرار دارد آن بازیکن را می‌خواهد در آن صورت من چه کاری باید انجام دهم.حال پشت پرده چه اتفاقی افتاده که این بازیکن با آن کیفیت به استقلال آمده نمی‌دانم.

* ظاهرا استقلال طی سال های اخیر 40 میلیارد تومان پول بازیکنان خارجی داده است؟

بله! متاسفانه این اتفاق رخ داده است،نه الان، بلکه مثلا زمانی گلری از استرالیا آمده و یک دقیقه هم بازی نکرد  ولی حتی روی نیمکت هم نمی‌نشست.یا مثلا بازیکنی آمده که 12 بازی کرده و ۲ گل زده و حالا باید ۳۶۰ هزار دلار بگیرد. به همین خاطر است که کمیته فنی تشکیل شد و در مورد آنها بازیکنان هم نظر بدهند.

* چرا قرارداد بازیکنان استقلال به رسانه‌ها کشید؟

من از آقای سعادتمند رئیس هیات مدیره استقلال تشکر می‌کنم، او جلسه‌ای را ۲ روز پیش در وزارت ورزش ترتیب داد و من حرفم را صریح زدم. ما قراردادها را ندیده بودیم ولی در رسانه ها متوجه قراردادها شدیم. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد یک جای کار ایراد دارد. من از آقای فتحی خواهش کردم این قضایا تمام شود. ما 20 سال در استقلال کار کردیم و در این باشگاه عقبه داریم. این درست نیست که ما قراردادها را نبینیم ولی سایت‌ها قرارداد بازیکنان را چاپ کنند، این کار بسیار زشت بود، هر کسی این کار را کرده مطمئنا فتحی به زودی با وی برخورد خواهد کرد و خبر آن را هم منتشر خواهیم کرد.

* چه کسی قرارداد بازیکنان را لو می‌دهد و آیا وی از ارکان باشگاه بوده یا خیر؟

این قرارداد در اختیار تعداد محدودی بوده و کار بازیکنان نیست. اجازه بدهید در این مورد من ورود نکنم چون قول داده‌ام در مورد مسائل اجرایی ورودی نداشته باشم.

* نحوه قرارداد بستن ایسما و منشا؟

حقیقت این است که قراردادهای فعلی ما کارشناسی تر از قراردادهای قبلی بود. مثلا قرارداد منشا با استقلال نسبت به باشگاه قبلی اش خیلی بهتر بود اما اینکه چرا آنها در استقلال جواب نمی‌دهند به ساختار معیوب بر می‌گردد. شاید آنها تصور می‌کنند که فوتبال ایران خیلی ساده است.

* پاتوسی خواستار یک میلیون و دویست هزار دلار شده است؟

نه اینگونه نیست. او تحت قرارداد باشگاه قبلی است و باشگاه استقلال برای رضایتنامه وی باید 200 هزار دلار بدهد. با خود وی هم باید توافق صورت بگیرد.

* چرا استقلال منشا را از پرسپولیس خرید؟

خیلی از بازیکنان در یک تیمی جواب نمی‌دهند و در تیم دیگر جواب می‌دهند. آن زمان هم سرمربی خواستار این بازیکن شده بود. مگر زمانی که گرو، نویمایر و بویان آمدند جذب این نفرات درست بود؟ برخی ها فکر می‌کنند ما بغض شخصی داریم ولی ما 10 فاکتور را کنار هم می‌گذاریم چون خریدهای غیر اقتصادی ضرر زیادی به ما زد.

* تکلیف شفر چه شد؟

2 روز پیش فتحی گزارشی به هیات مدیره داد و من امیدوارم قول فتحی در مورد حل مشکل این مربی با حداقل خسارت عملی شود.چون رقم امسال شفر بسیار بالا است و من امیدوارم رقمی که می‌خواهیم به مربی جدید بدهیم از رقم سال گذشته مربی قبل بیشتر نشود.

* شایعه جذب نورافکن و کاوه رضایی؟

یکی از هواداران استقلال پیامک زده بود و تمام اظهار نظرهای مردم در مورد استراماچونی را خوانده و به من گفت که 65 هزار نفر در مورد وی خوب گفته اند و مثلا چند هزار نفر در مورد وی بد گفتند. این علاقه‌مندی زیاد است و ما هم وامدار این نفرات هستیم اما این مسائل ریز است و مدیرعامل باشگاه در جریان آن است.

* پاتوسی؟

او تحت قرارداد باشگاه استقلال است و علاوه بر آن با باشگاه آفریقایی هم قرارداد دارد.

* آیا فیلمی که شفر از عدم ورودش به تمرین تهیه کرده مدرک محسوب می‌شود؟

در ماده 27 قانون کار آمده است که اگر شخصی بخواهد طبق قرارداد کارش را انجام دهد ولی کارفرما مانع شود او می‌تواند حقش را بگیرد. کسی که به شفر این راهنمایی را کرده بود به او درست گفته بود اما وقتی باشگاه شفر را با نامه رسمی تعلیق کرده است دیگر نیازی به این کار و رفتن او به تمرین نبود. وقتی شفر به محل تمرین رفت به او گفتند می‌توانی از روی سکوها تمرین را تماشا کنی و جلوی او را نگرفتند ولی او اصرار کرد که من باید ساعت 11:30 در زمین چمن باشم. بحث ما با آقای ژوزه یکی نیست، آن زمان که شفر می‌خواست به داخل زمین برود مجیدی در حال تمرین دادن تیم بود. این موارد را واحد حقوقی باشگاه پیگیری می‌کند، وقتی قرارداد تعلیق می‌شود یعنی آن شخص تحت قرارداد باشگاه است و اجازه بدهید دیگر در این مورد حرفی نزنم تا سند و مردک نشود.

* دلایل جدایی شما از استقلال در زمان فتح‌الله‌زاده؟

حتما می‌دانید که من با آقای فتح الله زاده دوست هستم ولی همین‌که او امروز صحبت کرد و گفت اگر من مدیرعامل بودم کی‌روش را می‌آوردم او خودش یک فشار به مدیریت باشگاه استقلال وارد کرد. در مورد جدایی ام هم باید بگویم در سال 78 یکسری مسائل در مورد نقل و انتقالات بود که نباید اتفاق می‌افتاد.

* صحبت پایانی؟

بیایید با هم مهربان باشیم، اتفاقاتی در دیدار سپاهان رخ داد که نباید می‌افتاد. امیدوارم این صحنه های دلخراش را دیگر نباید ببینیم. من خواهش می‌کنم با هم مهربان باشیم.

  

اخبار باشگاه استقلال

 


 مطالب مرتبط:

کامران منزوی: چالش کلامی به نفع استقلال نیست؛ تمرینات تیم اواخر خرداد آغاز می شود!

کامران منزوی: ظرف 10 روز آینده سرمربی جدید استقلال انتخاب می شود؛ امروز مشکلات مالی حل خواهد شد!

کامران منزوی: سکوت دیگر جایز نیست؛ بازی با احساسات هواداران تمام شد!

کامران منزوی: اجازه نمی‌دهیم دیگر کسی درباره استقلال به راحتی اظهار نظر کند؛ شیر همیشه شیر است

کامران منزوی: تا روز چهارشنبه مشکل زمین تمرین را هم حل خواهیم کرد؛ وزیر هوای استقلال را داشته است!

کامران منزوی: از عدم رعایت تست پزشکی خاطرات بدی داریم؛ از 55 راه درآمدزایی در فوتبال 56 راه آن بسته است!

کامران منزوی: تلاش ما جلب رضایت هواداران عزیز است؛ در مسائل فنی دخالتی نداریم

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار