احمد سعادتمند

رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: از آقای تاج خواهشمندم طلب 850 هزار دلاری ما از فیفا را پیگیری کند تا با این مبلغ مشکل بدهی پروپیچ و تمدید قراداد پاتوسی را حل کنیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، احمد سعادتمند رئیس هیات مدیره استقلال در گفت و گو با برنامه «سه کنج شبکه سوم سیما» در خصوص سرمریبگری استراماچونی و سایر مسائل و حواشی این روزهای باشگاه استقلال از جمله رقم قرارداد سرمربی جدید، برنامه نقل و انتقالات این تیم، تمدید قرارداد وریا غفوری، پاتوسی و .. صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

* رقم واقعی قرارداد استراماچونی نصف ارقام اعلام شده است

چون خیلی از عزیزان رقم های زیادی را در رسانه ها اعلام کردند ولی من می‌گویم رقم پیشنهادی ما به وی نصف ارقامی است که عنوان شده است. او حدود 700 هزار یورو با 3 دستیارش برای یک فصل دریافت خواهد کرد.

* استوری علیپور در مورد حسینی شوخی بود

علی علیپور شوخی کرده است. شک نکنید حسینی به باشگاه استقلال تعلق دارد و یک استقلالی ناب است. ما بنا داریم قرارداد او را 2 سال به بالا تمدید کنیم.

* علت دلخوری مجیدی از خطیر و فتحی را نمی‌دانم!

من علت دلخوری مجیدی از خطیر و فتحی را نمی‌دانم. این دوستان کنار هم کار کرده اند و هدف آنها موفقیت استقلال بوده است. مجیدی پسر خوبی است و خیلی ها او را دوست دارند. من 5 ماه پیش گفتم مجیدی مربی بزرگی می‌شود و خیلی ها انتقاد کردند که چرا وقتی او سابقه مربیگری ندارد از وی حمایت کردید ولی خوشحالم بعد از ۵ ماه او الان سرمربی تیم امید ایران شده است. نگاه خیلی ها به تیم ملی امید است و امیدواریم به المپیک صعود کند. جایگاه مجیدی الان قطعا ارتقا پیدا کرده است. هم مردم، هم وزارت ورزش و هم کمیته ملی المپیک روی این تیم نظارت دارند. من اگر اشتباه نکنم 4 دهه است که تیم ما به المپیک نرفته است و امیدوارم حالا این اتفاق بیفتد.

* مجیدی تار و پودش استقلال است

اگر کسی تکدر خاطر داشته باشد فرصتی را از دست می‌دهد ولی مجیدی یک فرصت ملی به دست آورد. در ورزش بالاخره مشکلات کوچکی به وجود می‌آید و بر طرف می‌شود. مجیدی الان سرمربی تیم ملی امید است و تار و پودش استقلال است.

* کار رحمتی با پدیده 90 درصد تمام شده است!

رحمتی یکی از ستون‌های اصلی استقلال بوده و هست. او یک استقلالی اصیل است و در تیم ملی هم زحمات زیادی کشیده است. قرارداد وی با استقلال تمام شده است ولی فکر می‌کنم گل‌محمدی و باشگاه پدیده با وی به توافق رسیده اند و بیش از 90 درصد کار وی با پدیده تمام شده است. اینکه چند نفر از هواداران استقلال مقابل ساختمان باشگاه علیه من حرف هایی زدند را شنیدم ولی این مسائل مهم نیست. او بازیکن بزرگی بوده و هست و طبیعتا رحمتی زحمات زیادی کشیده اما رفتن وی تصمیم خودش بوده است. من فکر می‌کنم او و باشگاه پدیده به توافق رسیده اند.

* برای تمدید قرارداد با ملی پوشانمان وارد عمل می شویم

بازیکنان تیم ملی طی هفته گذشته در اردو بوده اند و اگر اشتباه نکنم روز گذشته به تهران برگشتند. در هیات مدیره هم قرار شد با ملی پوشان ارتباط برقرار شود که ظاهرا آقایان منزوی و فتحی این کار را کرده اند. فکر می‌کنم ما از این به بعد چون سرمربی تیممان مشخص شده برای تمدید قراردادها وارد عمل شویم.

* استراماچونی با اطلاعات کامل به استقلال آمد

در مورد مربی جدید تیم هم بگویم استراماچونی 10 سال از من کوچکتر و شجاع است. او دقیقا در روزی که من به دنیا آمده ام متولد شده است. ما یک مربی اروپایی از ایتالیا را داریم که می‌تواند به ما کمک کند. پروسه قرارداد با یک مربی خارجی زمان می‌برد و طبعا تطبیق شدن فرهنگ ما و اروپا زمان‌بر است. او حتی با ولاسکو هم مشورت کرده و بارها اشاره کرده که ایران را خیلی دوست دارد. او مربی باهوشی است و خیلی بهتر از من می‌داند گلرها، دفاع چپ و.. استقلال چه کسانی هستند و اطلاعات زیادی دارد. او خیلی حرفه ای عمل کرد و کمک‌هایش را به تهران فرستاد و با یک نظر کامل وارد کشور می‌شود.

* با شفر توافق می کنیم

شفر مربی خیلی خوبی بوده و زحمات زیادی کشیده است. به نظر من نباید در مورد این مباحث صحبت کرد. مطمئنا او به باشگاه دعوت می‌شود و با او توافق می‌شود. در مورد شایعه دلالی انشاالله اینگونه نبوده و اصلا در موردش حرف نزنیم بهتر است.

* در هیات مدیره به مسائل ریز ورود نمی کنیم

ما در هیات مدیره باشگاه به مسائل ریز مثل مدرک مربیگری پسر شفر ورود نمی‌کنیم. باید در بحث مدرک سنجی فیفا این مسائل را بررسی کنیم. عزیزان ما در باشگاه آنقدر حرفه‌ای هستند که اگر مشکلی بوده حتما با او برخورد می کردند.

* در هیات مدیره مصمم شدیم پاتوسی را حفظ کنیم

در جلسه اخیر هیات مدیره باشگاه مصمم به حفظ پاتوسی شدیم، عزم ما حفظ این بازیکن است ولی این را در نظر بگیرید زمانی یک بازیکنی می‌گوید نمی‌خواهم بمانم. تمام هم و غم ما حفظ این بازیکن است و به نتایج مثبتی هم رسیدیم و قرار شد فتحی با مدیر برنامه‌های این بازیکن صحبت کند.

* ظرف 3-4 روز آینده مطالبات بازیکنان را پرداخت می کنیم

در این مدت 4/5 ماه که هیات مدیره جدید آمده است نزدیک به 31 میلیون تومان آورده داشتیم و قرار است در این هفته مجددا به بازیکنان پرداختی داشته باشیم. جا دارد از وزیر ارتباطات تشکر کنم که با ما همکاری کرد و وزیر ورزش هم با تماس با وی مقدمات کار را فراهم کرد. ان شاالله همه بازیکنان در ۳-۴ روز آتی مطالبات خود را دریافت خواهد کرد.

* استراماچونی چهارشنبه به ایران می آید

روز چهارشنبه استراماچونی در تهران حاضر شود و بلافاصله همه بازیکنان در کلینیک دکتر نوروزی حضور پیدا کنند و او وضعیت آنها را مورد بررسی قرار بدهد.

* وریا غفوری در استقلال می ماند

طبعا بازیکنانی که در ترکیب اصلی ما هستند پیشنهادات خوبی دارند ولی روز گذشته در باشگاه با وریا غفوری صحبت کردند و فکر می‌کنم اگر مشکلی وجود نداشته باشد او در استقلال خواهد ماند. وقتی کادر فنی همه بازیکنان را می‌شناسد مطمئنا نظراتش را هم می‌دهد. مدیرعامل باشگاه حتی گزارش قد و وزن بازیکنان را به مربی جدید داده است.

* استراماچونی را بر اساس رزومه او جذب کردیم

ما بر اساس رزومه و نتایجی که در تیم های گذشته گرفته او را جذب کرده و طبعا عملکرد وی را بررسی کردیم و اینکه چرا استرماچونی این همه تیم عوض کرده است ملاک ما نبوده است.

* در مورد دستیار ایرانی استراماچونی چیزی نمی دانم!

من هم این موضوع که رحمان رضایی به عنوان دستیار ایرانی استراماچونی خواهد بود را شنیدم. من هیچ اطلاعی در این زمینه ندارم ولی می‌دانم او هم در ایتالیا بازی کرده اما در مورد حضور وی نظر دقیقی ندارم.

* نگفتم وزارت بین استقلال و پرسپولیس تفاوت قائل می‌شود!

این برداشت که من گفتم وزارت بین استقلال و پرسپولیس تفاوت قائل می‌شود اشتباه بوده است، من گفتم اسپانسر به ما پرداختی کمتری داشته است. دیدید که بلافاصله بعد از عرایض من اسپانسر ورود کرد و مبلغی را پرداخت کرد. در همین جا هم اعلام می‌کنم حدود 12 میلیارد تومان از بانک کوثر و اتکا طلبکار هستیم و خواهش می‌کنم وزیر دفاع دستور بدهند این مبلغ هم پرداخت شود. وقتی ما پاتوسی را می‌خواهیم باید مطالباتمان را وصول کنیم که در پرداختی ها به مشکل نخوریم.

* پرداختی های ایرانسل باید روی روال باشد

بخشی از مطالبات ما از ایرانسل مانده که قطعا آن هم پرداخت خواهد شد. وقتی کسی اسپانسر 2 باشگاه می‌شود قطعا باید پرداختی هایش روی روال باشد. وقتی تعهدات انجام می‌شود هواداران هم حمایت خواهد کرد. مگر ما چند منبع داریم که اعتباراتمان را دریافت کنیم؟

* از حضور یزدانی در استقلال بی خبرم!

واقعا از موضوع حضور یزدانی و منتظری در استقلال خبر ندارم. در خصوص شایعه حضور برانکو در تیم عربستانی من هم مثل شما شنیده ام ولی خبر دقیقی ندارم.

* عدم کمک وزارت ورزش به استقلال پیگرد قانونی دارد

ما باید به پردرآمدترین باشگاه های جهان نگاه کنیم و باید به آن سمت و سو برویم. مثلا باشگاه اول جهان رئال مادرید حدود 11 هزار و 100 میلیارد تومان درآمد داشته است. اگر همه تیم های لیگ را جمع کنیم شاید 10 درصد درآمد باشگاه رئال در سال 2019 را داشته باشند. در بخش در‌آمدی بیش از 80 درصد باشگاه ها از حق پخش تلویزیونی استفاده می‌کنند که ما این بحث را در ایران نداریم. حتی کریستال پالاس تا 91 درصد از حق پخش تلویزیونی استفاده می‌کند.

نمایندگان محترم مجلس همه عزیزان ما هستند اما همه گفتند وزارت ورزش کمک مالی به باشگاه ها نکند و این موضوع حتی پیگرد قانونی دارد. فوتبال در حال حاضر یک منبع بزرگ اقتصادی است. امیدوارم قوانینی وضع شود که از حق پخش استفاده کنیم. مثلا از وام‌های بلاعوض استفاده کنیم. زمین های خوب به باشگاه ها واگذار شود. مگر ما به باشگاه ها چه اختیاری داده ایم که جلوی کمک به آنها هم گرفته می‌شود. در اصل 44 باید به باشگاه های خصوصی کمک شود. ما اگر قوانین محکمی داشته باشیم باشگاه ها به سمت در آمدزایی می‌روند. خواهش من از نمایندگان مجلس این است که به بخش خصوصی کمک کنند.

* از آقای تاج خواهشمندم سهم 850 هزار دلاری ما از فیفا را پرداخت کند

از آقای تاج نیز خواهش می‌کنم با توجه به اینکه 850 هزار دلار سهم ما در فیفا است را پیگیری کند که این مبلغ مشکل پروپیچ را حل خواهد کرد. این بازیکن 30 هزار دلار قرارداد داشت ولی الان به 400 هزار دلار رسیده است. ما با 850 هزار دلار  هم پاتوسی را حفظ می‌کنیم و هم مشکل پروپیچ حل می‌شود. از وزارت امور خارجه نیز می‌خواهم که این مشکل را حل کند. خود فدراسیون که الان با ویلموتس قرارداد دارد دچار مشکل است. من از فدراسیون می‌خواهم که علاوه بر پیگیری این موضوعات حق تبلیغات محیطی را هم پیگیری و پرداخت کند. ما تا 40 روز دیگر فرصت داریم تا طلب پروپیچ را پرداخت کنیم.

* امسال برای قهرمانی استارت می زنیم

این را هم بگویم که امسال نوبت ما است و تمام هم و غم ما این است که امسال کار را برای قهرمانی استارت بزنیم.

اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار