کاظم اولیایی

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: تمام مشکلات امروز استقلال توسط وزیر ورزش و وزارتخانه ورزش و جوانان ایجاد شده و باید پاسخگوی مردم باشند.

 

به گزارش استقلال نیوز، این روزها باشگاه استقلال همچون سالهای گذشته شرایط ایده آلی ندارد و ضعف مدیریت در این باشگاه به شدت حس می شود.از طرفی دیروز خبری در فضای مجازی مبنی بر برکناری امیرحسین فتحی و جانشینی یکی از مدیران با سابقه استقلالی به جای ایشان منتشر شد .سید کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در گفتوگو با میزان، در خصورص این خبر و همچنین شرایط حال حاضر استقلال، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

 

* با شعار دادن مشکل حل نمی شود

در این باشگاه، بحث فرد مطرح نیست، چون با یک ساختار معیوب مواجه هستیم. مدیریت فوتبال در مملکت ما دچار سرطان شده و با آسپرین و چسب زخم، قابل درمان نیست. این ساختار قابل دفاع نیست و با شعار‌ها هم، مشکل حل نمی‌شود.

* مقصر اصلی بحران استقلال شخص وزیر ورزش است

مدیریت فوتبال در مملکت ما وارد یک گرداب بزرگ شده و مقصر اصلی آن، وزارت ورزش است. این افتضاحی که به بار آمده، با تغییر مدیران، درست نمی‌شود. الان مغازه‌های جگرکی هم رصد می‌شوند و شهرداری از یک سو و تشکیلات صنفی از سوی دیگر نظارت دارند، اما روی عملکرد مدیران و باشگاه‌ها چه نظارتی وجود دارد؟ وزارت ورزش با افتخار می‌گوید دو هزار و خرده‌ای باشگاه فوتبال فعالیت می‌کنند، اما درست به همان میزان، باشگاه ورشکسته در فوتبال داریم که باز هم مقصرش همین وزارت ورزش است.

* وزارتخانه باید پاسخگو باشد

آقای وزیر تصمیم گرفت احمد سعادتمند را از هیات مدیره استقلال خارج کند، چون دو شغله بود. شما فکر کنید ایشان همین دیروز دو شغله شد؟ نه، از روز اولی که به استقلال آمد، شغل دولتی دیگری هم داشت، اما وزارتخانه به تازگی فهمید کار غیرقانونی انجام داده است. این انتصاب‌ها و انتخاب‌ها غیرقانونی است. مثلا گرشاسبی را به پرسپولیس آوردند در حالی که می‌دانستند بازنشسته است و او را کنار زدند، چون فهمیدند بازنشسته بود! این حکم دادن‌ها چه معنایی دارد؟ وزارتخانه باید پاسخگو باشد.

* همه چیز باشگاه‎داری ایراد دارد

هر مدیری به استقلال آمد، بدهکاری ایجاد کرد و رفت. یک مدیری، دو قهرمانی با استقلال آورده و مدام از عملکردش تعریف می‌کند، من هم روزی قهرمان آسیا شدم، اما امروز باید دید ملاک ارزش برای باشگاه‌ها چیست؟ سنگ محک ما نباید یک برد یا یک باخت باشد؛ مثلا شکست مقابل ماشین‎سازی واقعا بد بود ولی به جای پرداختن به مسائل هواداری، باید ببینیم برای ساختن ساختار باشگاه چه کرده‎ایم؟ از یک طرف قهرمان شویم، اما از سوی دیگر میلیارد‌ها تومان بدهی به بار بیاوریم، چه فایده‌ای دارد؟ مجمعی که برای باشگاه‌ها ایجاد شده، دولتی بوده و مورد تائید فیفا نیست. با این حساب همه چیز باشگاه‎داری ایراد دارد.

* ماجدی هم یکی مثل فتحی می شود

چرا فتحی مدیرعامل استقلال شد؟ چون مردم از افتخاری ناراضی بودند. حالا هم از فتحی ناراضی هستند. من مدافع فتحی نیستم، چون معتقدم عملکردش جای دفاع ندارد، ولی برکناری فتحی، مُسَکن دو روزه است. فتحی برود، چه کسی باید مدیرعامل باشگاه شود؟ مطمئن باشید اصلا در وزارت ورزش به این موضوع فکر هم نشده است. مردم حق دارند از عملکرد فتحی ناراضی باشند، چون ناکامی به بار آورد، ولی تا وقتی فردی برای تغییر ساختار باشگاه پیدا نشده، نباید به صورت سریالی، مدیران را تغییر بدهیم. الان فتحی را اخراج کنند و به عنوان مثال، میرشاد ماجدی مدیرعامل استقلال شود، شاید برای چند روز همه چیز گُل و بلبل باشد، اما در نهایت، ساختار تغییر نمی‌کند.

 

* تصمیمات وزارت ورزش افتضاح است

من با همه چیز در این فوتبال مشکل دارم. مجلس تصویب کرده که دولت به باشگاه‌ها پول ندهد. از سوی دیگر، وزارت ورزش که کاملا دولتی است، بدون اینکه خود را ملزم به پرداخت پول بداند، برای مدیریت باشگاه‌ها تصمیم‎گیری می‌کند. البته تصمیماتش هم، افتضاحی مثل مدل مدیریتی در استقلال را پدید می‌آورد. همه این قوانین اشتباه است، چون به باشگاه‌ها گفته‎اند فعالیت کنید، اما حق ندارید درآمدزایی داشته باشید. به قول معروف این تصمیمات وزارت ورزش افتضاح افتضاح است افتضاح!

اخبار استقلال تهران


 

مطالب مرتبط:

کاظم اولیایی: قهرمانی های استقلال تکرار نشدنی است؛ پرسپولیسی ها یادشان نرود مقابل محمدان بنگلادش شکست خوردند!

کاظم اولیایی: برای هیولای درون شدن هزینه می‌کنند؛ نسل آویزان‌ها هنوز منقرض نشده است!

کاظم اولیایی: دنبال مدیرعاملی استقلال نیستم؛ تلاش می کنیم باشگاهداری در مسیر درست و اصولی قرار گیرد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار