رضا حسن زاده

پیشکسوت استقلال گفت: استراماچونی مربی، معلم و برادر بزرگتر استقلالی‌ها بود.

 

به گزارش استقلال نیوز،رضا حسن زاده پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت وگو با خبرنگار تسنیم، درباره شکست 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل ماشین‌سازی تبریز، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

 

* پس از گل، بازیکنان مغرور شدند و حریف را دست‌کم گرفتند

نبود سرمربی بالأخره تأثیر خود را در تیم می‌گذارد. بچه‌ها از این بلاتکلیفی خسته می‌شوند و من از همین موضوع می‌ترسیدم که مبادا «مفت» امتیاز از دست بدهیم. اتفاقی که کار دست استقلال داد. پس از گل دیاباته، بچه‌ها دچار غرور کاذب شدند و ماشین‌سازی را دست‌کم گرفتند. آنها پس از گل به دنبال بازی نمایشی بودند. تیم در نیمه اول خوب بود و در مجموع هم مالکیت توپ بیشتری داشت. وقتی که حریف را دست‌کم می‌گیرید از حملاتش غافل می‌شوید. ماشین‌سازی هم یک بازیکن سرعتی گذاشت که از عمق به پشت دفاع استقلال بیاید و ضربه‌اش را بزند. ما همانجا بازی را از دست دادیم.

* استراماچونی مربی، معلم و برادر بزرگتر استقلالی‌ها بود

زمانی که بازی یک-یک مساوی بود، بازیکنان استقلال می‌توانستند با جدیت برای جبران کار کنند اما نبود مربی به تیم ضربه زد، کسی که بخواهد به بازیکنان انرژی بدهد و دستی به سر آنها بکشد. استراماچونی مربی، معلم و برادر بزرگتر تیم بود و بازیکنان او را دوست دارند. این مربی می‌دانست چگونه باید از بازیکنان تشکر کند، مقابل ماشین‌سازی اما چنین کسی را روی نیمکت نداشتیم و بازیکنان، خسته و بی‌انگیزه شدند.

* پیاده کردن سیستم استقلال در زمین کار هر کسی نیست

در اینکه امتیازات از دست رفته در هفته‌های اخیر در قهرمانی احتمالی آبی‌ها در پایان فصل موثر باشد شک نکنید. استقلال با سیستم جدید یعنی سه مدافع خطی بازی می‌کند که برای اولین بار در ایران انجام می‌شود. پیاده کردن این سیستم در تمرینات و زمین مسابقه، کار هر کسی نیست. شرایط بازی در نیمه دوم با نیمه اول متفاوت است.

* چند فریاد سرمربی باعث هوشیاری بازیکنان می‌شود

سرمربی نگاه فنی و تاکتیکی دارد و بین دو نیمه، نقاط ضعف تیم خود و حریف را می‌گوید. وقتی بین دو نیمه کسی نباشد که چنین حرف‌هایی را بزند، تیم ضرر می‌کند. وقتی تیم مقابل حمله می‌کند، چند فریاد از سرمربی باعث می‌شود که بازیکنان هوشیار شوند.

* فقط استراماچونی می‌تواند استقلال را نجات دهد

اگر می‌شد به صورت اینترنتی اینگونه ترکیب چید، همه مربیان خارج از ایران می‌نشستند و مربیگری می‌کردند. دوربین فقط توپ را نشان می‌دهد اما وقتی شما در ورزشگاه هستید، کل زمین را می‌بینید. فکر می‌کنم در این شرایط فقط استراماچونی می‌تواند استقلال را نجات دهد و کاری از دست کسی دیگر ساخته نیست.

* نباید ضعف مدیریت قبلی باشگاه استقلال را به گردن استراماچونی بیندازیم

باید ببینیم مسبب اصلی این موضوع چه کسی بوده است. استراماچونی پولش را می‌خواست و اگر آن را دریافت می‌کرد از ایران نمی‌رفت. ما پولش را ندادیم و بعد مجبوریم دنبالش بگردیم. اگر پول به موقع پرداخت می‌شد، این اتفاقات رخ نمی‌داد. نباید ضعف مدیریت قبلی باشگاه استقلال را به گردن استراماچونی بیندازیم. اگر او پولش را می‌گرفت، چرا باید تصمیم می‌گرفت که از ایران برود؟

* خواسته هواداران به‌حق است، آنها استراماچونی را می‌خواهند

هواداران، سرمایه اصلی استقلال هستند و هیچوقت تیم را تنها نمی‌گذارند، ما و همه بازیکنان تاریخ استقلال، برای هواداران بازی می‌کنیم و اگر آنها نباشند، استقلال با تیمی معمولی تفاوتی ندارد. بازیکنان با حضور هواداران انگیزه می‌گیرند و برای خوشحالی آنها تلاش می‌کنند. همه این هواداران، استراماچونی را می‌خواهند که خواسته آنها هم به‌حق است.

* در صورت عدم حل مشکل استراماچونی، وزیر ورزش بیشتر از همه ضرر می‌کند

وزیر که مردی سیاسی است و با خارج از کشور ارتباط دارد، نمی‌تواند حرفی بزند که استراماچونی برگردد؟! البته وزیر ورزش هم شرایط خاص خود را دارد و برای حل مشکل استقلال تلاش می‌کند. چون در صورت عدم حل مشکل، خودش بیشتر از همه ضرر می‌کند. وزیر دغدغه دارد که استراماچونی برگردد که اگر این اتفاق نیفتد، خودش اولین کسی است که ضربه می‌خورد.

* بهتر بود زکی‌پور مقابل شاهین به زمین می‌آمد

دل زمین همه چیز خوب است و بازیکنان تلاش خود را می‌کنند، اما وقتی تمرین تمام می‌شود، حاشیه‌ها از هر طرفی به بازیکن هجوم می‌آورد و او تمرکزی برای بازی ندارد. وقتی یک تیم از حریفش عقب می‌افتد، مربی بازیکنان هجومی را به زمین می‌آورد تا به گل برسد. زکی‌پور چند هفته است که به میدان نرفته و باید به جای او، چند بازیکن جوان و هجومی به زمین می‌آمدند. بهتر بود زکی‌پور مقابل شاهین به زمین می‌آمد تا پس از مصدومیتش، شرایط مسابقه را به دست بیاورد اما به ضرر او کار کردند. همه این اتفاقات روی تیم تأثیرگذار است.

* بازیکنان از فکر بازی با ماشین‌سازی خارج شوند و به فکر دیدار مقابل سپاهان باشد

دم بازیکنان گرم که با این شرایط و سختی‌ها، تمام زحمت خود را در این سه بازی کشیدند و به خاطر شادی هواداران دویدند اما نشد که پیروز شویم. دم وریا غفوری گرم که تیم را حمایت و تعادلی بین نقش‌های بازیکن، کاپیتان و مربی ایجاد می‌کند. همه سختی‌ها روی دوش کاپیتان تیم است و او باید به بازیکنان انگیزه دهد تا آنها با شرایط خوبی به زمین بروند. فوتبال برد و باخت دارد و بچه‌ها زحمت خود را کشیدند. امیدوارم آنها از فکر بازی با ماشین‌سازی خارج شوند و از فردا به فکر دیدار با سپاهان باشند که این مسابقه را از دست ندهند.

 

اخبار باشگاه استقلال

       


 مطالب مرتبط:

هفته شانزدهم لیگ برتر/ شکست استقلال حکم بازگشت استراماچونی؛ ماشین سازی تیم بدون مربی را بُرد!

دیدگاه‌ها  
کامران
+1 #1 کامران 1398-09-29 11:34
یه بازی کثیفی پشت پرده در جریانه تا خیالشان از قهرمانی لنگ تحت حمایت وزیر و یا سپاهان که تحت حمایت فدراسیونه راحت نشه اجازه آمدن سرمربی رو نمیدن همزمان هم وقت کشی میکنن تا نیم فصل مدیرعامل نباشه و تیم خروجی داشته باشه و ورودی خیر!! در مقابل دارن لنگ پوشان پایتخت رو با تمام قوا تقویت میکنن! تف به شرف این مافیا پیشکسوتان هم که اکثرا تیم براشون مهم نیست فقط سهم میخوان ازین گوشت قربونی!
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار