وریا غفوری

دفاع راست ملی پوش استقلال گفت: مدیران پیشین استقلال با بی مسئولیتی های خود برای استقلال حاشیه ساختند و تیم را با مشکل روبرو کردند. 

        

 به گزارش استقلال نیوز، تیم فوتبال استقلال با شکست 2 بر یک مقابل ماشین سازی به تعطیلات نیم فصل رفت. وریا غفوری کاپیتان تیم فوتبال استقلال در مورد آخرین شرایط این تیم  صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید:

  

 

* استراماچونی برای موفقیت نیاز به زمان داشت

واقعیت این است که امسال شروع‌مان خیلی خوب نبود. ما در شرایطی وارد لیگ شدیم که تازه فصل سخت بدنسازی را پشت سرگذاشته بودیم. از طرفی آقای استراماچونی هم تازه به تیم ما ملحق شده بود و زمان نیاز داشتیم تا هم ما و هم ایشان با تفکرات یکدیگر آشنا شویم. ورود بازیکنان جدید هم تأثیرگذار بود. استقلال در واقع با تیم متفاوتی گام به لیگ نوزدهم گذاشته بود که این باعث شد در هفته‌های آغازین آن نتایجی که مد نظرمان است را به دست نیاوریم اما شما دیدید که وقتی چند هفته از لیگ گذشت استقلال آرام آرام به تیم بهتری تبدیل شد. برد‌های ما دقیقاً از زمانی شروع شد که به هماهنگی بیشتری رسیدیم. همین شد که استقلال در نهایت با آمار خوبی لیگ را در نیم فصل تمام کرد.

* پایان حاشیه های استقلال آرزوی من است 

ما با حواشی زیادی مواجه شدیم که هنوز هم با برخی از آنها داریم دست و پنجه نرم می‌کنیم. من فقط می‌توانم امیدوار باشم که این حواشی برای همیشه از تیم دور شود تا بتوانیم در محیطی آرام مسئولیت‌های‌مان را انجام دهیم. امیدوارم شرایطی پیش بیاید که هم مدیران هم کادرفنی و هم بازیکنان در آرامش کامل قرار بگیرند و بتوانند بدون هیچ مشکلی با کسب نتایج مطلوب فقط به فکر شاد کردن دل هواداران استقلال باشند. رسیدن به چنین روزی آرزوی من است.

* سطحی‌نگری‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها کار دست استقلال داده است

در مورد اتفاقات اخیر در باشگاه استقلال باید بگویم که من اسمش را دست‌های پشت پرده، دسیسه یا این جور واژه‌ها نمی‌گذارم. من اعتقاد دارم که سطحی‌نگری‌ها و بی‌مسئولیتی‌ها کار را به اینجا رساند که سرمربی در میانه‌های راه به کشورش رفته است. من نمی‌توانم به چیز دیگری جز این مسأله فکر کنم. به اعتقاد من تعمدی در کار نبوده و فقط یکسری اهمال‌ها انجام شده که حالا هم فکر می‌کنم تصمیم‌گیران درصدد جبران مافات هستند. فکر می‌کنم الان چنین فضایی در استقلال حاکم است و آنها که دستی بر آتش دارند متوجه شده‌اند که باید چه تصمیم‌هایی برای تیم بگیرند که به نفع همه باشد. اما به هرحال ما از این وضعیتی که به وجود آمد ضربه خوردیم.

* نیم فصل دوم خیلی چیزها روشن می شود 

اگر اشتباه نکنم و به آخرین اخباری که رسیده استناد کنم احتمالاً مشکل استراماچونی حل شده و باید منتظر بازگشتش از ایتالیا باشیم. نظر من قطعاً درباره ایشان مثبت است و فکر می‌کنم می‌توانیم دست به دست هم بدهیم و امتیاز‌هایی که عقب افتادیم را جبران کنیم. اول فصل شرایط ما به مراتب نگران کننده‌تر از امروز بود. شما قطعاً به یاد دارید که ما کجای جدول بودیم و شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند دیگر جمع و جور کردن این استقلال شدنی نیست اما خواستیم و امتیاز‌ها را جبران کردیم و حتی به صدر جدول هم رسیدیم. الان هم در جایگاه خوبی هستیم و فرصت جبران فراهم است. ما فاصله آنچنانی با صدر جدول نداریم. استقلال تیمی است که با بهره‌گیری از همین کادر فنی و بازیکنان می‌تواند دوباره به صدرجدول برود. فکر می‌کنم نیم فصل دوم خیلی چیز‌ها روشن می‌شود.

* در امور فنی استقلال هیچ دخالتی نداشته ام

باید تأکید کنم که من فقط برای استقلال بازی می‌کردم و نقش خودم را به‌عنوان بازیکن انجام می‌دادم. من حقیقتاً در تعویض‌ها و اینکه بخواهم بگویم کدام بازیکن از زمین بیرون برود و یا مسائل فنی و تاکتیکی نقشی نداشتم. کار به عهده دیگران بود. فقط در بازی با شاهین که سرپرست نداشتیم من تا حدی هماهنگی‌های وسط زمین را انجام دادم که آن هم به دلیل شرایط خاص تیم اجتناب‌ناپذیر بود اما هیچ دخالتی در کار فنی نداشتم و فقط سعی کردم به‌عنوان یک بازیکن و کسی که بازوبند کاپیتانی را به دست بسته مسئولیت‌های خودم را انجام بدهم. امیدوارم توانسته باشم در این روزهای حساس و بحرانی کاری برای استقلال کرده باشم. البته باید تأکید کنم که این فقط وریا غفوری نبود که در این شرایط به تیم کمک کرد. تک تک بچه‌ها و کسانی که روی نیمکت مسئولیتی داشتند در این چند روز به تیم کمک کردند و اجازه ندادند یک آبروریزی بزرگ رخ بدهد. استقلال واقعاً در هیچ برهه از تاریخ خودش چنین شرایطی را تجربه نکرده بود که نه سرمربی داشته باشد، نه مربی. ما در اوج بلاتکلیفی آبروی استقلال را حفظ کردیم و اجازه ندادیم فشارها کمر تیم را بشکند.

* باشگاه به فکر مشکلات مالی بازیکنان هم باشد

اگر فوتبالی باشید می‌دانید که طبق توافق‌هایی که ابتدای فصل می‌شود باشگاه موظف است 50 تا 60 درصد از قرارداد بازیکنان و دیگر ارکان خودش را تا نیم فصل پرداخت کند. ولی به جز 4، 5 بازیکن غالباً زیر 30 درصد دریافتی داشته‌اند. متأسفانه از لحاظ مالی شرایط ما خیلی حاد است. شرایط بدی را تجربه می‌کنیم اما باید به‌عنوان کاپیتان تیم بگویم که این بچه‌ها با وجود دریافتی‌های کمی که داشتند غیرت کردند که کار را تا اینجا جلو بردند.

شاید می‌توانستند با اعتراض‌های خودشان به مشکلات دامن بزنند اما هرگز این کار را نکردند. امیدوارم در فرصت مناسب این مشکلات از بین برود و دریافتی‌ها به حد نصاب برسد. ما یک مجموعه ایده‌‌آل هستیم که اگر کمی حمایت بیشتری شویم قطعاً می‌توانیم به قهرمانی برسیم. همه چیز قابل جبران است و با کاری که آقای خلیل‌زاده به‌عنوان سرپرست مدیرعاملی باشگاه شروع کرده من به آینده خیلی خوشبینم. آقای خلیل‌زاده به‌عنوان سرپرست مسئولیت‌ها را به عهده گرفته و ان‌شاء‌الله مشکلات از بین برود و شرایط تیم ما آرمانی شود.

* هواداران استقلال عاشقانه تیم را حمایت کردند

هواداران استقلال عاشقانه تیم را حمایت کردند. من فقط می‌توانم به آنها بگویم که دست‌تان درد نکند و قطعاً برای راضی نگه داشتن شما نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم. از آنها می‌خواهم به حمایت‌های‌شان ادامه دهند. ما به آنها نیاز داریم. یک نیم فصل سخت پیش روی استقلال است که اگر حمایت آنها باشد برای ما ساده خواهد شد.

* امیدوارم دیگر اشک هواداران را در ورزشگاه‌ها نبینم

در مورد اشک هوادارمان پس از بازی با ماشین سازی باید بگویم که ما می‌فهمیم که اشک آن هوادار برای چه بود. باید بگویم که اشک آن هوادار به خاطر باخت به ماشین‌سازی نبود. اشک آن هوادار به خاطر مسائلی بود که در این مدت بر استقلال گذشت. امیدوارم تصمیم‌گیران استقلال اشک آن هوادار را دیده باشند و بدانند که هر تصمیم آنها تا چه اندازه در روحیات و حال و هوای هواداران ما تأثیرگذار است. امیدوارم اشک آن هوادار را دیده باشند و با سطحی‌نگری به مسائل استقلال نگاه نکنند. تصمیم‌گیران استقلال بدانند که هر تصمیم آنها در جامعه ما بسیار اثرگذار است. استقلال تیم بسیار بزرگی است که باید مسئولان دلسوزی پست سرش باشند و قدر این هواداران را بدانند. امیدوارم دیگر اشک هواداران را در ورزشگاه‌ها نبینم و مدیران و مسئولان حساسیت‌ها را بشناسند و با مسئولیت‌پذیری بیشتری تیم را مدیریت کنند.

اخبار استقلال

   

 


 مطالب مرتبط:

هفته پانزدهم لیگ برتر/ وریا غفوری: استراماچونی در دو بازی اخیر ترکیب تیم را انتخاب کرد؛ بازیکنان غیرت به خرج دادند

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار