کارشناسی قضاوت بازی الاهلی و استقلال

استقلال تهران در بازی مقابل الاهلی عربستان در حالی که دقایق پایانی موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند با اشتباه عجیب کمک داور و داور وسط تساوی را از دست داد. 

 

به گزارش استقلال نیوز؛ ارسلان مطهری مهاجم استقلال موفق شد در لحظات پایانی بازی تیمش مقابل الاهلی گل تساوی را به ثمر برساند اما با اشتباه عجیب کمک داور و داور وسط این گل مردود اعلام شد.

در ادامه صحبت های کارشناسان داوری در این خصوص را می خوانید:

* رسول فروغی

بازیکن استقلال (محمد دانشگر) در آفساید قرار داشت اما حضور او روی گل تأثیری نداشت در واقع این بازیکن روی واکنش دروازه‌بان اثری نداشت ما در این مواقع اعلام آفساید نمی‌کنیم. توپ مستقیم به تور رسید و بهترین تصمیم در این صحنه می‌تواند اعلام گل باشد.

* حیدر سلیمانی

کمک داور نتوانست در این صحنه آفساید را درست تشخیص دهد. در این صحنه کمک داور احساس کرد که دانشگر جلوی دید دروازه‌بان الاهلی را گرفته است و چون این بازیکن در وضعیت آفساید بوده, باید اعلام آفساید شود، ولی دانشگر حدود دو متر با دروازه‌بان تیم عربستانی فاصله داشت و این صحنه نمی‌تواند آفساید باشد.

در این صحنه داور وسط باید تشخیص می‌داد که بازیکن استقلال دو متر با زاویه دید دروازه‌بان فاصله دارد و بنابراین در این وضعیت با وجود اعلام آفساید از سوی کمک داور, گل را صحیح اعلام می‌کرد. این صحنه زمانی آفساید می‌شود که بازیکن دقیقاً در موازات دروازه‌بان حریف قرار بگیرد، ولی در این صحنه دیدیم که فاصله دو متری بین دو بازیکن وجود دارد.

این اشتباهی است که داور و کمک داور باهم مرتکب شدند، ولی داور می‌توانست پرچم زده شده از سوی کمک داور را رد کند, چون خودش زاویه مناسب‌تری برای تشخیص فاصله بین بازیکنان داشت.

داور بازی قضاوت نسبتاً خوبی در سایر صحنه‌های بازی داشت و تقریباً اخطار‌هایی که به بازیکنان داد, درست بود. دو پنالتی که از سوی داور یک بار برای الاهلی و یک بار برای استقلال گرفته شدند نیز هر دو درست بودند.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

مرحله گروهی ACL2020/ داور یار دوازدهم الاهلی عربستان، دانشگر یار سیزدهم!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار