صالح مصطفوی

آنالیزور و مربی تیم فوتبال استقلال گفت: بدترین جمله این بود که پیش‌بینی کرده بودیم برخی تیم‌ها کرونا بگیرند، یعنی پیش‌بینی کرده بودید بازیکنان و خانواده‌های‌شان درگیر کرونا شوند؟

 

به گزارش استقلال نیوز، صالح مصطفوی آنالیزور و مربی تیم فوتبال استقلال، در گفت‌وگو با تسنیم، درباره عدم سفر تیم فوتبال استقلال به جم برای دیدار با پارس جنوبی جم و ابتلای شماری از بازیکنان به ویروس کرونا، صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

   

پیش از سفر به اهواز نمونه تست بازیکنان و کادر فنی منفی بود

سؤالم از آقایان این است که چرا مجبورمان کردند که در شهر قرمز اهواز، بازی کنیم؟ پیش از اینکه به اهواز برویم، نمونه تست بازیکنان و کادر فنی منفی بود. این مسئله نشان می‌داد که بازیکنان مسائل بهداشتی را رعایت کرده بودند و کادر پزشکی نیز تمهیدات لازم را در نظر گرفته است. در یک ماهی که شیوع ویروس کرونا کم نبود، رعایت کرده بودیم، اما چطور با جان ما و خانواده‌های‌مان بازی کردند و گفتند باید در شهری که وضعیت قرمز دارد، بازی کنیم؟

تیم استقلال را نابود کردند

کاری نداریم بازیکنان فولاد کرونا داشتند یا نه، اما برگزاری بازی جای سؤال داشت، در صورتی که مسئولان بارها برای برگزاری مسابقه در این شهر هشدار داده بودند. اصلا فرض را بر این بگیریم که استقلال سفر رفت و برگشت به اهواز را با پرواز چارتر انجام می‌داد، چطور می‌خواستند فرودگاه، سوار شدن به اتوبوس برای رفتن به هتل یا ورزشگاه را کنترل کنند؟ متأسفانه تیم استقلال را نابود و مجبورمان کردند که در دمای بالای 40 درجه سانتیگراد در وضعیت قرمز اهواز بازی کنیم و این داستان‌ها را پیش آوردند.

به پشتوانه اقوام‌شان "شو" اجرا کردند

مشکلی برای قرنطینه شدن نیست، اما پس از 14 روز قرنطینه، تکلیف تیم چه خواهد شد؟ ایرادهای اساسی به پروتکل تعریف شده وارد است. بالاترین مرجع گرفتن تست‌های کرونا بیمارستان مسیح دانشوری است، اکنون می‌خواهید راستی آزمایی کنند؟ مشکلی نیست، اما چرا پیش از آن پیش‌بینی و اعلام نکردید که نمونه‌ تست‌ها را به آزمایشگاه پزشکی - ورزشی بیاورید تا اعتبار داشته باشند؟ آقایان شائبه درست کردند و گفتند پزشک استقلال سهامدار بیمارستان است، اما بعد دیدند که بیمارستان دیگری است و پاسخی ندارند، به پشتوانه اقوام‌شان "شو" اجرا کردند و به زمین بازی رفتند تا بگویند برای بازی کردن حاضر بودیم. مگر ما با 15 بازیکن به فرودگاه نرفتیم؟

ایرادهای اساسی به پروتکل وارد بوده و بی‌جواب است

تست کرونای دروازه‌بان دوم و سوم تیم مثبت است. اگر در بازی با پارس جنوبی غیرعمدی دقیقه اول ضربه‌ای به دروازه‌بان اول ما وارد می‌شد، باید نود دقیقه بدون دروازه‌بان یا حضور یک بازیکن درون دروازه بازی می‌کردیم؟ اگر تعداد کرونایی‌های ما به فرض دو دروازه‌بان ما بود، در صورت رخ دادن اتفاقی برای دروازه‌بان اول چه کار باید می‌کردیم؟ کشوری مثل آلمان، فاصله شهرهایش دو، سه ساعت است و تیم‌ها با اتوبوس‌های اختصاصی‌شان سفر می‌کنند، آنها می‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، اما نه مثل ما که برای سفر به اهواز و مشهد باید پرواز یک ساعت و نیم را طی کنیم. وضعیت مشهد در حال حاضر قرمز است، چطور آنها باید تمرینات‌ یا مسابقات‌شان را برگزار کنند؟ بنابراین ایرادهای اساسی به پروتکل وارد بوده و بی‌جواب است.

* نمی دانیم در دوران قرنطینه، چطور با 12 بازیکن تمرین کنیم

در دوران قرنطینه، باید با 12 بازیکن تمرین کنیم و نمی‌دانیم تکلیف 12 بازیکن دیگر چه خواهد شد. نکات مبهمی در برگزاری لیگ وجود دارد، اینکه بزرگ‌ترین اجحاف به استقلال این بود که مجبور کردند در شهر قرمز بازی کند. آقایان می‌گویند پیش‌بینی کرده بودیم که چند تیم کرونایی شوند و اگر به 25 درصد برسند، بازی‌ها معوق می‌شود. بچه من آسم دارد و مادرم پیوندی است. اگر آقایان می‌گویند دروغ است، مدارک پزشکی موجود است و لازم باشد، رسانه‌ای می‌کنم. دو، سه ماه درباره سلامت مردم حرف زدیم، شاید بازیکن از نظر فیزیولوژی قوی باشد، اما خانواده‌‌اش چه خواهد شد؟ بازیکنی داریم که مادرش عمل قلب باز کرده است، اگر مشکلی برای مادر بازیکن بوجود آید، چه جوابی دارند که بدهند؟

بدترین جمله این بود که پیش‌بینی کرده بودیم برخی تیم‌ها کرونا بگیرند

بحث جان آدم‌ها مطرح است و چطور می‌گویند پیش‌بینی کرونا گرفتن چند تیم را کرده بودند؟ یعنی پیش‌بینی کرده بودیم که خانواده‌های‌شان درگیر کرونا شوند؟ وقتی تست بازیکنان در تمرینات صفر بوده، باید مراقب خودمان باشیم. تا چه زمانی باید درباره بی‌عدالتی‌ها سکوت کنیم و تصمیماتی بگیرند که جان مردم را به خطر بیندازند؟ برگزاری لیگ چه منفعتی دارد؟ بله، وظیفه‌مان است که بازی کنیم، اما به شرطی که این اتفاقات نیفتد. اظهر من الشمس بود که اگر در اهواز بازی کنیم کرونا می‌گیریم. کجای این حرف‌ها بی‌منطق است؟ یک نفر بگوید که صحبت‌های انجام شده، منطق ندارد. بدترین جمله این بود که پیش‌بینی کرده بودیم برخی تیم‌ها کرونا بگیرند. یعنی پیش‌بینی کرده بودید بازیکنان و خانواده‌های‌شان درگیر کرونا شوند؟ آیا این حرف بازی با جان انسان‌ها نیست؟ اگر چنین پیش‌بینی کرده بودید، به چه حقی با جان‌مان بازی کردید؟

 اخبار استقلال

                       


 مطالب مرتبط:

سعید رمضانی: مثل بعضی ها همه چیز را فدای نتیجه نکردیم؛ در حق استقلال جنایت شده است

احمد سعادتمند: خلیلیان و سهیل مهدی جواب نامه های ما را ندادند؛ چرا باید جان بازیکنان ما در این شرایط به خطر بیفتد؟

جنایت وزیر خائن و تیم حکومتی در حق فوتبال و استقلال/ پوکر فساد و فاجعه ابتلا به کرونا!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار