شیخ دیاباته

مهاجم تیم استقلال گفت: درست است که رنگ پوست من سیاه است اما من یک ایرانی هستم و خوشحالم در کشوری حضور دارم که مردمش نژاد پرست نیستند. 

            

به گزارش استقلال نیوز، شیخ دیاباته بازیکن خارجی تیم فوتبال استقلال که در برنامه فوتبال برتر شبکه 3 حضور پیدا کرده بود به سوالات مختلفی پاسخ داد که در ادامه می خوانید:

                   

* تحت تاثیر هواداران قرار گرفتم

از تمام ایرانیان به خاطر احترامی که به من می گذارند ممنون هستم. زمانی که به ایران رسیدم فقط میل به بازی کردن داشتم. امروز خوشحالم چون لیگ ایران بسیار جذاب است. واقعا تحت تاثیر هواداران قرار گرفتم، نه فقط هواداران استقلال بلکه تمام تیم ها. تمام این مسائل باعث ایجاد انگیزه شد تا بجنگم و مردم را خوشحال کنم.

* پرسپولیسی ها هم من را دوست دارند

بله این موضوع حقیقت دارد که پرسپولیسی ها هم من را دوست دارند چون آنها نیت من را متوجه شدند. چیزی که برای من در اولیوت قرار دارد بشر و انسانیت است. انسان ها برای من بیشتر از فوتبال اهمیت دارند. فارغ از اینکه شما طرفدار چه تیمی هستید، من مجبورم به شما احترام بگذارم. من یک انسان هستم و سایر انسانها جزو اعضای خانواده من هستند.

* دوست داشتم با استراماچونی کار کنم

وقتی پیشنهاد استقلال به من رسید فوتبال ایران را خوب نمی شناختم، ابتدا کمی فکر کردم و با خود گفتم باید آنجا را از نزدیک ببینم. تصمیم گرفتم تا با استراماچونی کار کنم چون قبلا در ایتالیا بازی کرده بودم این مربی را می شناختم. با خود گفتم خیلی خوب است که با مربی کار کنم که من را می شناسد. پذیرفتم که به ایران بیایم و از این موضوع اصلا پشیمان نیستم.

* مجیدی با احترام و عشق با من رفتار می کند

حالا که استراماچونی رفته و مجیدی آمده، او با احترام و عشق با من رفتار می کند. دوست دارم از او و تمام همبازیانم تشکر کنم، هم تیمی های من همیشه می گویند شیخ نگران نباش، ما اینجا هستیم که به تو کمک کنیم.

* رفتن استراماچونی یک مشت محکمی برای من بود

زمانی که استراماچونی رفت یک مشت محکمی برای من بود. این موضوع ساده نبود. او فردی بود که از نظر شخصیتی و مربیگری دوستش داشتم. از خود سوال می کردم که حالا که او رفته چه کسی مربی می شود.

من نگران تیم و استقلال بودم ولی خدا را شکر می کنم مربی آمد که هم فرد خوب و هم مربی خوبی است.حتی تماشاگران و ایرانی ها هم نگران من بودند و از من مراقبت می کردند.من فراموش نکرده ام که انسان هستم و قراردادی برای فوتبال بازی کردن امضا کردم. 

* مجیدی لایق تشکر و تبریک است

همیشه سخت است که جایگزین یک مربی خوب شوی. جایگزین یک بازیکن خوب شدن هم سخت است. هواداران استراماچونی را دوست داشتند و کار کردن بعد او سخت بود. از مجیدی تشکر می کنم با وجود اینکه می دانست کار راحت نیست اما سرمربیگری استقلال را قبول کرد. مجیدی لایق تشکر و تبریک است.

* من بچه اکباتان هستم!

من خیلی سریع خودم را تطبیق می دهم. چیزی که مردم نمی دانند این است که من از آفریقا آمده ام. من آفریقایی- فرانسوی هستم اما خیلی ها نمی دانند که من ایرانی هستم. من بچه اکباتان هستم! خیلی از افرادی که در ایران بودند مثل فرزندانشان نگران من بودند.

همین باعث شد که زود با فوتبال ایران آشنا شوم و خودم را خارجی نمی دانم. پوست من مشلی است ولی نگران نباشید شیخ ایرانی است. شما عکس من را در تیم ملی ایران دیده اید؟ شاید یک روز در تیم ملی ایران هم بازی کنم

* ایرانی ها واقعا میهمان نواز هستند

صادقانه می گویم ایرانی ها واقعا میهمان نواز هستند. قبل از حضورم در ایران گفتند تو به ایران می روی، آیا این ایده خوب است؟ گفتم چرا که نه. بعد از اینکه کرونا زیاد شد به فرانسه رفتم و دوباره همان افراد گفتند می خواهی به ایران بروی که پاسخ دادم بله، چون آنها با من مهربان هستند. آنها به من گفتند ایرانی ها نژاد پرست نیستند چون تو رنگ پوستت سیاه است؟ به دوستم گفتم تو نژاد پرستی نه ایرانی ها چون تو بودی که به من گفتی سیاه پوست!

خیلی مواقع برخی ها در یک دستشویی می خواهند با من عکس بگیرند!( با خنده) به آنها می گویم دوست دارم با شما عکس بگیرم ولی نه اینجا.

* تغییر مربی روی تیم تاثیر گذاشت

استقلال تمام تلاش خود را کرد. پرسپولیس تیم بسیار خوبی دارد. آنها لیاقت جایگاهشان را دارند. این فصل استقلال خیلی بد نبود چون ما تغییر مربی داشتیم و این روی تیم تاثیر گذاشت. اگر استقلال با عنوان دوم کارش را تمام کند اتفاق خوبی خواهد بود. حتی اگر ما دوست داشتیم قهرمان شویم ولی معتقم پرسپولیس بسیار خوب بود و لیاقت جایگاهی که به دست آورده را دارد.

تیم های خوبی در ایران وجود دارد. هر بار که جلوی تیمی بازی می کنیم واقعا خوب هستند.لیگ ایران واقعا تیم های خوبی دارد و بازیکنان خوبی در آن حضور دارند.

* هر زمانی که بخواهم گل می زنم

از این بابت خیلی خوشحالم برای استقلال کم بازی کرده ام اما بیشترین گل را زده ام. من مهاجم هستم، گل زدن قسمتی از شغل من است. هر بار که در زمین گل می زنم خوشحال می شوم و می دانم تماشاگران خیلی شاد می شوند. من همیشه می گویم هر زمانی که بخواهم گل بزنم این کار را انجام می دهم.

* من توانایی را دارم محل ضربه پنالتی را تغییر بدهم

قبل از زدن ضربه پنالتی محل شوت زدن را انتخاب می کنم. اگر گلر خیلی سریع حرکت کند من توانایی را دارم محل ضربه را تغییر بدهم. حتی اگر گلر تا لحظه آخر سر جای خود بماند دردسر بزرگی برایش ایجاد می شود. مثلا اگر او در جای خود بماند به گوشه دروازه ضربه می زنم.

* تمام ایرانی ها فرزندان من هستند

تمام ایرانی ها فرزندان من هستند. خدا به من لطف داد. من برادر بزرگم را از دست دادم و بچه های برادرم من را پدر صدا می کنند. در فرهنگ ما اگر بگویم من 6 فرزند دارم بقیه می گویند شیخ ما دیگر بچه تو نیستیم؟ خدا به من فرزندان زیادی داده است. زمانی که فرزند آخر من به دنیا آمد استقلال در شرایط سختی بود ولی به من اجازه دادند که بروم.

* بعد از بازنشستگی دل شما برای من تنگ خواهد شد

قبل از رفتن به مجیدی گفتم من وقتی بروم صد در صد با تمام توان برای تیم می جنگم. بعد از بازنشستگی در فوتبال یکی از تفریحات من این است که به ایران بیایم و به مردم سلام کنم. من کسی هستم که نمی توانم فقط در یک کشور باشم. باید دوستان جدیدی داشته باشم. من ایرانیان را دوست دارم، نگران نباشید هر اتفاقی هم بیفتد من به شما سر خواهم زد. مطمئنا بعد از بازنشستگی دل شما برای من تنگ خواهد شد.

* تماشاگران ایرانی بهترین بازیکنان فوتبال ایران هستند

من بازیکنانی را می شناسم که خیلی خوب هستند. آنها هواداران هستند! تماشاگران ایرانی بهترین بازیکنان فوتبال ایران هستند. بدون آنها فوتبال به هیچ دردی نمی خورد. الان وقتی آنها را نمی بینم دلم برایشان تنگ می شود. البته این یک روش برای محافظت از کرونا است و با این توجیه خودم را آرام می کنم.

* اگر دست شما به قایدی بخورد پنجه هایم را در می آورم

ما خانواده بزرگی هستیم. در خانواده ما ممکن است بچه ای باشد که خیلی او را دوست داشته باشیم. او مهدی قایدی است. او فردی مهربان است و با توجه به سنش خیلی خوب بازی می کند. اگر دست شما به او بخورد و گریه کند من پنجه هایم را در می آورم!

* این ژست خوشحالی برای مبارزه است

خیلی دلم تنگ شده تا شادی گلم را با تماشاگران تکرار کنم. این حرکت برای آن است که به آنها بگویم من اینجا هستم، نگران نباشید، من برای شما می جنگم. این ژست خوشحالی برای مبارزه است. زمین تنها جایی است که خجالتی نیستم وگرنه در کل خجالتی و درونگرا هستم.خیلی ها من را در خیابان نمی بینند چون وقتی بازی تمام می شود فقط به خانه می روم.

* بهترین گل فصلم مقابل شهر خودرو بود

گلی که مقابل شهرخودرو زدم گل خوبی بود و شاید بهترین گل فصلم.

* از تقلید شادی گلم توسط علیپور خوشم آمد

علیپور بازیکن بسیار خوبی است و من از این کار او(تقلید شادی گل من) خوشم آمد. علیپور داداش من است و این حرکت در خانواده انجام شده است( با خنده).اگر با او مشترک آقای گل شوم آن کفش را به کل ایرانی ها هدیه می دهیم.

* نمی دانم مشکل نفت مسجد سلیمان با من چیست!

نمی دانم چرا هر زمان جلوی نفت مسجد سلیمان بازی می کنم مصدوم می شوم. ما هیچ برخوردی هم با آنها نمی کنم ولی مصدوم می شوم. دوست دارم به آنها بگویم مشکلشان با من چیست.

* من مادر ایرانی و پدر ایرانی دارم

وقتی می گویم ایرانی هستم به این دلیل است، من مادر ایرانی و پدر ایرانی دارم. پدر ایرانی می گوید تمام آقایان همسن من می تواند پدر تو باشند. مادر ایرانی هم می گوید هر زمان قرمه سبزی دوست داری بگو تا برایت درست کنم.

* می دانم داربی بازی خیلی مهم است

می دانم داربی بازی خیلی مهم است، برای ما بازیکنان هم مهم است در چنین بازی حضور داشته باشیم. قبل از حضورم در ایران خیلی در مورد این بازی با من صحبت شد. امیدوارم مسابقه خوبی برگزار کنیم. باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

* نمی دانم در استقلال می مانم یا نه

دوست دارم به همه هواداران بگویم نمی توانم در مورد آینده صحبت کنم. نمی دانم در استقلال می مانم یا نه. مهمترین چیز این است که فصل را خوب تمام کنیم. تنها چیزی که می توانم بگویم همین است.

*از خدا می خواهم سلامتی را به قلعه نویی برگرداند

وقتی مقابل سپاهان بازی کردیم مربی سپاهان حضور نداشت. به من گفتند او مریض است، بعد در جام حذفی او را در رختکن دیدم که نشسته بود. از خدا می خواهم سلامتی را به قلعه نویی برگرداند. هیچ زمان به عنوان مربی با  او کار نکردم ولی تمام فکر و ذکرم با او است.

* من منتشر کنندخ قراردادم را بخشیدم

قرارداد من را منتشر کردند، من نمی دانم چه کسی این کار را کرد، این کار حرفه ای نبود. می خواهم از همه درخواست کنم کسی که این قرارداد را منتشر کرده را ببخشند. من خودم او را بخشیدم. مسائل مهمتر از انتشار قرارداد من وجود دارد. چند وقت پیش افرادی را در بیمارستان دیدم که روی تخت بودند، این مهمتر از همه چیز است که آنها سلامت باشند. بعضی مواقع کودکانی را در حال تکدی گری می بینم، این یک مشکل بزرگ است. از همه می خواهم اگر می توانید به آنها کمک کنید.

نمی دانم چه کسی قرارداد من را منتشر کرده، او را نمی شناسم ولی شخصی که قرارداد من را منتشر کرد را بخشیدم و به او می گویم اگر مصاحبه من را می بیند بداند من او را بخشیدم، امیدوارم خدا تو را ببخشد.

اخبار استقلال

    


 مطالب مرتبط:

دیاباته: علاقه زیادی دارم تا در دربی حضور داشته باشم؛ من قرارداد دو ساله دارم و بازیکن استقلال هستم

دیدگاه‌ها  
Javan
0 #1 Javan 1399-05-28 21:40
ا اگه بنا نبوده کل صحبتهای دیاباته بطور کامل ، در این خبر آورده شود ، چرا صحبتهاش اینجوری گلچین شده ، یعنی اون قسمت که گفت: کسی که اشک مهدی (قائدی ) رو در بیاره ، به او حمله می کنم ، یا بقیه صحبتهای اخلاقی و انسانی یا علاقه اش به ایران و ایرانیها و هوادآرا ، حذف شده ، ولی قسمتهایی که راجع به لنگ و علیپور است آورده شده ؟؟؟؟!!!! واقعا از سایت استقلال نیوز و آقای جواد رهبر با غیرت ، بعید بود.
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار