GPS

مورد عجیبی که در تمرینات و بازی های دوستانه استقلال به چشم می خورد عدم استفاده کادرفنی از GPS برای آنالیز وضعیت بدنی بازیکنان است.

 

به گزارش استقلال نیوز، برخلاف فصول گذشته که کادرفنی و سرمربیان وقت تیم فوتبال استقلال(تاج) از علیرضا منصوریان گرفته تا آندره آ استراماچونی و فرهاد مجیدی در تمرینات و بازی های دوستانه برای سنجش میزان آمادگی بدنی بازیکنان از دستگاه GPS استفاده می کردند اما این در تمرینات پیش فصل لیگ بیستم و در کادرفنی محمود فکری گویا خبری از دستگاه GPS نیست.

با پیشرفت علم، شرایط بدنی بازیکنان و آنالیز دقیق آنها توسط دستگاه های مختلف در نحوه برنامه ریزی تمرینی، رژیم غذایی و.. دخیل است و اطلاع کادرفنی از میزان آمادگی بدنی بازیکنان تاثیر مستقیم در کاهش مصدومیت و آمادگی بیشتر شاگردانشان دارد.

استفاده از دستگاه GPS در متد روز تمرینات فوتبال نقش غیر قابل انکاری دارد و مواردی مانند تمرینات هوازی، ضربان قلب، میزان دویدن در زمین، سوزاندن کالری و.. تک تک بازیکنان توسط کادرفنی تحت کنترل قرار می گیرد و در بازه زمانی مشخص آنالیز می شود.

در حال حاضر اکثر تیم های فوتبال در سرتاسر جهان حتی در لیگ های غیر حرفه ای هم از این دستگاه در تمرینات خود استفاده می کنند.

دیدار دوستانه استقلال و هوادار

به عنوان مثال در بازی تدارکاتی امروز استقلال(تاج) و تیم فوتبال هوادار، شاگردان رضا عنایتی که در لیگ آزادگان حضور داند طبق عکس های منتشره از بازی، GPS به تن دارند و کادرفنی تیم هوادار از داده های این دستگاه برای آنالیز دقیق تر نفرات خود استفاده می کند.

حال این سوال مهم پیش می آید که دلیل عدم استفاده کادرفنی جدید استقلال(تاج) از GPS در تمرینات چیست؟

نخواستن یا در اختیار نداشتن؟

آیا محمود فکری و دستیارانش اعتقادی به دستگاه GPS ندارند و یا شاید روش استفاده از آن و آنالیز داده هایش را بلد نیست!؟

شاید هم باشگاه استقلال(تاج) پولی برای خرید این دستگاه ندارد تا در اختیار کادرفنی بگذارد که اگر اینگونه باشد باید به حال وزارت ورزش، مدیران استقلال و حتی کادرفنی این تیم گریست!

به گزارش استقلال نیوز، اگر فرض را بر این بگیریم که کادرفنی خواهان تهیه دستگاه GPS شده و مدیریت باشگاه استقلال(تاج) در خرید یا اجاره آن اهمال کوتاهی کرده است، سکوت کادرفنی قابل قبول نیست چرا که تبعات ناشی از عدم استفاده از تکنولوژی روز دنیا در تمرینات تنها و تنها بر عهده آنها خواهد بود..

اخبار باشگاه استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

اطلاع رسانی اینستاگرامی عبدیان/ هواداران نگران دیاباته نباشند؛ از صبر و همکاری شفر سپاسگزارم!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار