پرویز برومند

دروازه بان سابق استقلال(تاج) گفت: هر کسی که استقلالی است وظیفه دارد از فکری که همبازی من بوده و سال ها در اردوها و حتی در تیم ملی کنار هم بودیم، حمایت کند.

 

 به گزارش استقلال نیوز، پرویز برومند پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفتوگو با فارس، در خصوص دیدار روز دوشنبه استقلال و پرسپولیس، صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

   

* شهرآورد 93؟

آرزو دارم محمود فکری در استقلال موفق شود چون اگر یک استقلالی در این تیم نتیجه نگیرد ناخواسته سراغ افراد دیگر می روند.

هر کسی که استقلالی است وظیفه دارم از او حمایت کنم. فکری همبازی من بوده و سالها در اردوها و حتی در تیم ملی کنار هم بودیم. شاید قیافه و چهره فکری چندان تو دل برو نباشد ولی او شخصیت خوبی دارد. او با استقلال امتیازات خوبی گرفته و نتایج او قابل دفاع است.

* پیش بینی شما از دربی 93؟

با این شرایطِ پرسپولیس، بهترین نتیجه برای این تیم در دربی مساوی است. اگر روند این باشد استقلال قطعا دربی را می برد ولی من با سالها تجربه می گویم که این بازی متفاوت است.

در اولین دربی را که به میدان رفتم(سال 76) قبل از بازی گفتم به راحتی 4 گل به حریف می زنیم ولی یک گل خوردیم و بازی را باختیم و اصلا نفهمیدیم بازی کِی تمام شد. البته الان دیگر آن ستاره های فوق العاده در دو تیم حضور ندارد و دومین تفاوت فاحش نسبت به آن زمان این است که تماشاگری در استادیوم حضور ندارد. این موضوع قطعا به نفع بازیکنان خلاق است که بدون استرس کار خود را انجام می دهند.

روی کاغذ استقلال با 2 گل از حریفش جلوتر است. دیدید که  پرسپولیس باید 2-3 گل در دقایق آخر از سپاهان می خورد ولی شخصیت این تیم اجازه نداد سپاهان برنده شود. زمانی پروین می گفت پیراهن پرسپولیس و استقلال خیلی قیمت و شخصیت دارد و همین باعث شد که پرسپولیس به سپاهان نبازد و استقلال هم همین شرایط را مقابل گل گهر تجربه کرد.

استقلال از پیش برنده است چون وضعیت روحی خوبی دارد و حریف با مساوی پیش از دربی به مصافش می آید. استقلال در لیگ چیزی را از دست نداده ولی آنها فینال آسیا را از دست داده اند و این مسائل از نظر روانی در دربی تاثیر دارد. اگر پرسپولیس دربی را ببازد به بدترین شکل لیگ را از دست می دهد.

زمانی این بازی برای من آنقدر مهم بود که وقتی باختیم می خواستم فوتبال را کنار بگذارم. خدا منصورخان پورحیدری را رحمت کند او شاهد است حتی در اردوی تیم ملی انواع بهانه ها را آوردم و گفتم مادرم مریض است اما فهمیدند مادرم حالش خوب است، بعدا گفتم کمرم درد می کند و همین رفتارها باعث شد قهرمانی بازی های آسیایی را از دست بدهم چون واقعا می خواستم خداحافظی کنم. این مثال را گفتم تا بگویم تاثیرگذاری برد و باخت در دربی خیلی زیاد است. آن زمان تعصب خیلی زیاد بود ولی الان شرایط اینگونه نیست.

* مظاهری دروازه بان استقلال؟

از آنجا که خیلی نسبت به پست خودم خیلی خودخواه هستم با وجود اینکه مظاهری خیلی عالی بوده هنوز از او راضی نیستم چون او توانایی های خیلی زیادی دارد.حالا او باید در تیم ملی خودش را نشان بدهد. استقلال همیشه دروازه تیم ملی را بیمه کرده، سالها حجازی، عابدزاده، من، طباطبایی، طالب لو، رحمتی و ... در تیم ملی بودیم و الان هم نوبت مظاهری است. برای مظاهری خیلی خوشحالم و اگر یک سری ایرادات جزئی اش را رفع کند سال ها گلر اول تیم ملی خواهد شد. باز هم تاکید می کنم او تا به اینجا عالی بوده و حقش است حتی گلر اول تیم ملی شود.

* وضعیت حامد لک؟

از نظر من لک در این سالها بالا و پایین زیاد داشت ولی در پرسپولیس روند بالای 50 درصد را طی کرده است اما درخشش مظاهری عیان تر و واکنش های او حرفه ای تر است. این پست فوق العاده مهم و پرفشار است و استرس خیلی زیادی روی دروازه بان ها وجود دارد و کسی موفق می شود که اعتماد به نفس قابل قبولی داشته باشد.

به گزارش استقلال نیوز، به دلیل جعل مدرک توسط فدراسیون فوتبال و تیم پیروزی و همچنین عدم برگزاری دیدار سوپر جام، خبرگزاری استقلال‌نیوز همچون دیگر استقلالی‌ها، نتیجه این دربی را قانونی ندانسته و آن را لحاظ نمی‌کند و نخواهد کرد.

اخبار استقلال

    


 مطالب مرتبط:

پیش از شهرآورد 93/ ایمان عالمی: استقلال رو‌ز به روز بهتر می‌شود؛ شرایط استقلال در دربی بهتر از حریفش است

پیش از شهرآورد 93/ بیژن طاهری: استقلال به شرایط ایده آل رسیده است؛ کفه ترازو به نفع استقلال سنگین‌تر است

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار