حواشی شهرآورد نود و سوم

کانون هواداران دو تیم با توجه عدم حضور هواداران برای حمایت از تیم‌های محبوب خود، طرح‌های موزاییکی، پرچم و نماد دو باشگاه را در ورزشگاه آزادی نصب کردند.

 

به گزارش استقلال نیوز، دیدار تیم های استقلال ایران(تاج) و پرسپولیس از ساعت 16:35 امروز دوشنبه(22 دی 99) معوقه از هفته هشتم لیگ برتر فصل 1399/1400 در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی تهران برگزار خواهد شد که در ادامه حواشی دیدار این دو تیم را می خوانید:

        

** با توجه با شیوع ویروس کرونا و عدم حضور هواداران در ورزشگاه‌ها دیدار امروز استقلال و پرسپولیس مثل سایر بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

** کانون هواداران دو تیم با توجه عدم حضور هواداران برای حمایت از تیم‌های محبوب خود، طرح‌های موزاییکی، پرچم و نماد دو باشگاه را در ورزشگاه آزادی نصب کردند.

** در غیاب تماشاگران استقلال و پرسپولیس، کانون‌های هواداران دو باشگاه جور آنها را کشیده و با طرح‌های موزاییکی برای هم کری خواندند. تأکید بر اینکه «ما همیشه در صدر هستیم» و «ستاره‌های قهرمانی آسیا» از آن جمله هستند.

حواشی شهرآورد نود و سوم

** عوامل اجرایی حاضر ورزشگاه آزادی در فاصله چهار ساعت تا آغاز بازی، زمین چمن بازی را برای این دیدار مهیا کردند. خط‌کشی و کوتاه کردن چمن بخش عمده کار آنها بود.

** در آستانه دربی و بر اساس فصل جدید تعاریف فیفا برای درآمدزایی دیجیتال، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گام‌ها و شیوه‌های جدید درآمدزایی در بستر دیجیتال را رصد می‌کنند.شنیده‌ها حاکی از این است که از این دربی و در خلاء ایجاد شده ناشی از غیبت هواداران در ورزشگاه‌ها بخاطر کرونا، باشگاه‌های هواداری‌ دیجیتال این تیم‌ها در روبیکا راه‌اندازی و خدمات جدیدی را به هواداران ارائه خواهند داد.گام نخستی که در آن برای دربی 93 در نظر گرفته شده، در کانال هواداری هر یک از این تیم ها در روبیکا، با انتخاب تیم مورد علاقه، بازی توسط گزارشگر اختصاصی هواداران استقلال یا هواداران پرسپولیس، بازی را با فضای هواداری برای این تیم ها گزارش می‌کنند.

** حجت نظری در خصوص حضور در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی استقلال در دربی 93 اظهار داشت:

احتمال دارد به ورزشگاه بروم و احتمال دارد نروم. چون با محدودیت تعداد حضار روبرو هستیم ممکن است ترجیح بدهیم که با ترکیب دیگری در ورزشگاه حاضر بشویم.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد شرایط این تیم و اینکه آبی‌پوشان با نتایج دلگرم کننده اخیر شانس بیشتری برای پیروزی در دربی دارند، گفت: بی تردید ما فکر می‌کنیم که شرایط مناسبی داریم. تیم استقلال حتما روند رو به رشد خودش را در زمین نشان می‌دهد. نفرات خیلی خوبی داریم و تمرینات بسیار خوبی پشت سر گذاشته شده است. همانطور که استقلال روی کاغذ شانس بیشتری دارد امیدواریم در زمین هم شاهد این برتری باشیم.

نظری در گفت‌وگو با شبکه خبر،  در خصوص اینکه پاداش ویژه‌ای برای برد در دربی امروز تعیین شده و همچنین یکی از اعضای هیات مدیره از جیب خودش قصد پرداخت پاداش دارد، به این ترتیب به نظر می‌رسد باشگاه استقلال ریخت و پاش می‌کند، اظهار داشت: اینکه فردی از جیب خودش پرداخت می‌کند ریخت و پاش نیست. ما برای هر بازی مهم مبلغی را به عنوان پاداش در نظر می‌گیریم، دربی هم یکی از بازی های مهم ما است.

وی ادامه داد: این بازی مهمترین بازی فصل در مسابقات داخلی فارغ از بازی های آخر فصل است. همانطور که برای همه بازی های مهم پاداش در نظر می‌گیریم این پاداش هم در کنار دیگر مشوق‌ها در نظر گرفته شده است.

** با توجه به برگزاری بازی بدون حضور تماشاگران، دور تا دور ورزشگاه آزادی مأموران نیروی انتظامی مستقر هستند و اجازه حضور هیچ فرد متفرقه‌ای را به داخل ورزشگاه نمی‌دهند.

** تعدادی از تماشاگران دو تیم با در دست داشتن پرچم‌های قرمز و آبی در مقابل درب غربی مجموعه ورزشی آزادی حضور دارند.

** تدابیر شدید امنیتی در ورزشگاه آزادی صورت گرفته و خودروهایی که قصد ورود به مجموعه را دارند بازرسی می‌شوند.

** اتوبوس تیم استقلال ساعت 14:45 دقیقه وارد ورزشگاه شد که تعداد انگشت‌شمار تماشاگران استقلال اعضای این تیم را تشویق کردند.

حواشی شهرآورد نود و سوم

** تعدادی از گزارشگران تلویزیونی مجوز حضور در ورزشگاه را پیدا نکرده و به آنها اجازه ورود داده نشد. نماینده شبکه خبر نیز با وجود تلاش فراوان، به دلیل نداشتن آیدی کارت نتوانست وارد مجموعه شود که البته رایزنی‌ها برای حضور این تعداد از گزارشگران در داخل مجموعه در حال انجام است.

** پرویز مظلومی در خصوص دربی 93 و شرایط استقلال اظهار داشت:

نیاز بود که بچه‌ها آرامش داشته باشند و تمرکزشان فقط به بازی امروز باشد. تیم کاملا آماده است و از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی قرار دارد و امیدوارم کارهایی که مربیان از آنها خواسته‌اند، را در زمین پیدا کردند و اسیر مسائلی که در زمین اتفاق می‌افتد، نشوند. دست فکری و همکارانش هم برای تغییراتی که انجام می‌دهند، باز است.

وی در مورد دربی سال 62 که خودش گل زده بود، گفت: ورزشگاه آزادی برای ما پر از خاطره و تلخی و شیرینی است، چه زمانی که دستیار مرحوم پورحیدری بودم و چه زمانی که سرمربی تیم بودم و 4 بار پیاپی بردیم. دربی سال 62 هم برای من شیرین بود. آن دربی پر تماشاگرترین بازی بود و مردم روی نورافکن‌ها و کنار زمین هم نشسته بودند که همین موضوع باعث شد مسابقه 20 دقیقه به تعویق بیفتد.

** با وجود اینکه اعلام شد مهدی زاده گزارشگر جوان برنامه فوتبال برتر این دیدار را گزارش می کند اما وی این موضوع را تکذیب کرد. جواد خیابانی دیدار دو تیم را گزارش خواهد کرد.

** تیم داوری این مسابقه ساعت 15:20 وارد زمین شد و از وضعیت زمین و همچنین تور دروازه ها بازدید کرد.

** رشید مظاهری اولین بازیکنی بود که برای گرم کردن به همراه سعید عزیزیان وارد زمین شد.

** پیش از شروع مسابقه قرار است بازیکنان دو تیم با شاخه های گل به سمت جایگاهی که تصویر سردار قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده در آن قرار داده شده بروند.

** مهدی عبدیان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در ورزشگاه حاضر شد.

** مهدی عبدیان پیش از آغاز دیدار دربی 93  اظهار داشت:

بازی خوبی خواهد شد و به نظر من این دیدار 3 بر صفر به سود استقلال خواهد شد. این نظر شخصی من است.

وی در خصوص اینکه آیا این نتیجه رویایی نیست گفت: من نظر خودم را اعلام کردم.

عضو هیات مدیره استقلال تاکید کرد: در خصوص اینکه برای این بازی پاداش در نظر گرفته است عنوان کرد: این پاداش را باشگاه گذاشته است.

عبدیان در خصوص اینکه خیلی ها گفتند کاش وی در فضای مجازی با باشگاه پرسپولیس وارد کری نمی شد گفت: من فقط جواب دادم و نظری ندارم.

وی در خصوص انتقادات از این پست ها گفت: کسی مصاحبه نکرده است. نظر آقای فکری و گل محمدی که در مورد این موضوع صحبت کردند محترم است.

عضو هیات مدیره استقلال با تاکید بر اینکه از فکری حمایت می کنند عنوان کرد: قطعا ما او را انتخاب کردیم که از وی حمایت کنیم.

عبدیان در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفته بود مگر قرارداد ویلموتس را شکوری امضا نکرده بود گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم.این موضوع را فدراسیون فوتبال باید جواب بدهد و من کاره ای نیست.

وی در خصوص بدهی های استقلال گفت: کدام بدهی؟هیچ مشکلی به وجود نیامده و کسی از ما چیزی نخواسته است. بدهی وجود دارد ولی الان کسی پولی نخواسته است.

عضو هیات مدیره استقلال در خصوص اینکه آیا استقلال در نقل و انتقالات برنامه ای دارد یا خیر گفت: هر بازیکنی را کادر فنی بخواهد جذب می کنیم ولی فعلا چیزی از ما نخواسته اند.

** پیش از شروع بازی سخنان رهبر انقلاب اسلامی پیرامون ایام فاطمیه از بلندگوی ورزشگاه پخش شد. همچنین به مناسبت ایام فاطمیه برای حاضران در استادیوم مداحی پخش شد.

** روی نیمکت استقلال سید حسین حسینی،سیاوش یزدانی، شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی، داریوش شجاعیان، فرشید باقری، بابک مرادی، هرویه میلیچ و محمد دانشگر حضور دارند. نفراتی مثل سبحان خاقانی، سجاد آقایی از لیست 20 نفره آبی پوشان خط خوردند. بابک مرادی بعد از پایان محرومیت در لیست 20 نفره این تیم قرار گرفته است.

** روی نیمکت پرسپولیس رادوشوویچ، امید عالیشاه، محمد مهدی مهدیخانی، محمد انصاری، مهدی شیری، محمد شریفی،سعید حسین پور، آرمان رمضانی و محمد احسان حسینی حضور دارند.

** هنگام گرم کردن بازیکنان دو تیم اصلا با یکدیگر رو به رو نشدند.

** ابراهیم شکوری معاون پرسپولیس هنگام ورود به جایگاه ویژه به سمت مهدی عبدیان رفت و با عضو هیات مدیره استقلال برخورد گرمی داشت. هر دو نفر که طی روزهای اخیر در فضای مجازی علیه یکدیگر موضع گیری کرده بودند با یکدیگر خوش و بش جالبی داشتند تا به این شکل به اختلافات پایان بدهند.

** پیش از آغاز دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در دربی 93 محمود فکری و کادر فنی تیم استقلال به سمت یحیی گل محمدی رفته و تمامی اعضای دو تیم با یکدیگر خوش و بش کردند.

** محمد نادری مدافع فصل گذشته تیم استقلال با دسته گل به سمت گل محمدی رفت.

** فریدون اصفهانیان عضو هیات رئیسه فدراسیون و رئیس کمیته داوران در ورزشگاه آزادی حضور پیدا کرد. وی امروز ناظر ویژه این مسابقه است.

** از بازیکنان تیم پرسپولیس تنها مهدی عبدی به سمت نیمکت استقلال رفت.

** ارسلان مطهری بعد از گل اول استقلال شادی جالبی با مهدی قائدی انجام داد.وی و قائدی مقابل دوربین عکاسان دست های خود را بالا برده و شادی جالبی انجام دادند.

** بعد از گل تیم استقلال ارسلان مطهری که با قائدی شادی جالبی انجام داده بود به سمت احمد موسوی رفت و با شماره 20 تیم استقلال نیز حرکتی جالب انجام داد.

** در یک صحنه توپ در ظاهر به دست مدافع پرسپولیس خورد اما کرمانشاهی اعتقادی به پنالتی نداشت که این موضوع با واکنش محمود فکری مواجه شد. سرمربی استقلال در این صحنه به شدت به تصمیم داور معترض بود.

** رشید مظاهری در جریان بازی مرتب بر سر بازیکنان فریاد می زد و به آنها می گفت آس بدهید.

** در دقیقه 26 مسابقه رضا کرمانشاهی به محمود فکری تذکر داد که سرمربی استقلال با خنده به این تذکر واکنش نشان داد.

** جعفر سمیعی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در جایگاه ویژه بازی نظاره گر دیدار دو تیم شد.

** در دقیقه 30 بازی فکری باز هم به تصمیم کرمانشاهی اعتراض کرد و این بار داور به سرمربی استقلال کارت زرد نشان داد. این اقدام داور باعث عصبانیت شدید فکری شد و وی پایش را به زمین کوبید.

** بعد از خطای بازیکن پرسپولیس روی مهدی پور نیمکت استقلال اعتقاد داشت باید به کامیابی نیا اخطار بدهد که این موضوع باعث ناراحتی شدید گل محمدی شد. سرمربی پرسپولیس با حرکات دست خود به سمت نیمکت استقلال به داور چهارم گفت آنها نباید به تصمیم داور اعتراض کنند.

** محمد مؤمنی درباره نیمه اول دربی 93 و عملکرد استقلال اظهار داشت:

گلی که استقلال زود به ثمر رساند در نتیجه به نفعش شد اما در سبک بازی به ضررش. پرسپولیسی‌ها پاس‌های کوتاه زیادی به هم می‌دهند و استقلالی‌ها در مهار پاس دهنده و پاس گیرنده یک مقدار به مشکل خورده‌اند.

استقلال می‌خواهد فضاهای پشت دفاع پرسپولیس ایجاد موقعیت کند اما در میانه میدان و کناره‌ها به مشکل خوردند. بسته شدن میانه میدان و کناره‌ها این اجازه را به استقلال نمی‌دهد که یک حمله برنامه‌ریزی شده را داشته باشد.

پیشکسوت استقلال در مورد اینکه نیمه دوم را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به نظر من با این سبک بازی فکر می‌کنم نیمه دوم هم شاهد تحولاتی در نتیجه باشیم. بازیکنان استقلال اگر برد می‌خواهند باید وظایف خود را بهتر انجام دهند.

** مهدی عبدی بعد از گل تساوی پرسپولیس مقابل استقلال به سمت گل محمدی رفت و در حالی با وی خوشحالی می کرد زیر پیراهنی خود را که نام یا فاطمه زهرا(س) روی آن نقش بسته بود به دوربین ها نشان داد.

** بعد از خطای غلامی روی عبدی حمید مطهری به شدت به تصمیم داور اعتراض کرد و معتقد بود که مدافع استقلال باید اخراج شود که در نهایت مربی پرسپولیس با کارت زرد داور مواجه شد.

** اعضای سکونشین تیم پرسپولیس  و یکی از ماساژورهای این تیم(فراز اوجاقی) که پشت نیمکت این تیم حضور دارند هر گاه محمد نادری صاحب توپ می شود بر سر این بازیکن فریاد می زدند. در یک صحنه ماساژور پرسپولیس با صدای بلند فریاد زد سیامک (نعمتی) چپ استقلال خیلی ضعیف است از همان سمت فرار کن!

** بعد از گل دوم پرسپولیس به استقلال وحید امیری نیز پیراهن خود را بالا زد و شعار یا فاطمه زهرا را نشان داد. بعد از گل اول هم عبدی همین کار را انجام داد.

** سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان از تیم پرسپولیس و مهدی مهدی‌پور و محمدحسین مرادمند از تیم استقلال در پایان دیدار دو تیم در حالی که برای تست دوپینگ به اتاق دوپینگ ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بودند،‌ به دلیل سرمای شدید این اتاق به مسئولان ورزشگاه اعتراض کردند. چهار بازیکنان استقلال و پرسپولیس به همین دلیل تست دوپینگ خود را در اتاق کنفرانس ورزشگاه آزادی دادند.

** دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس با  نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

به گزارش استقلال نیوز، به دلیل جعل مدرک توسط فدراسیون فوتبال و تیم پیروزی و همچنین عدم برگزاری دیدار سوپر جام، خبرگزاری استقلال‌نیوز همچون دیگر استقلالی‌ها، نتیجه این دربی را قانونی ندانسته و آن را لحاظ نمی‌کند و نخواهد کرد.

اخبار استقلال

 


 مطالب مرتبط:

هفته هشتم لیگ برتر/ قایدی پیروزی را در پایین جدول نگه داشت؛ تساوی در دربی و فاجعه ای به نام کرمانشاهی!

هفته هشتم لیگ برتر/ ترکیب استقلال در شهرآورد نود و سوم؛ نه ریسکی در کار است و نه شیخ!

هفته هشتم لیگ برتر/ محمود فکری: به فکر خلق نماد خاصی نیستم؛ ما یک «تیم» داریم که با هم رفیق هستند

داوران هفته هشتم لیگ برتر 99/00 مشخص شدند؛ داور تهرانی قاضی شهرآورد نود و سوم!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار