سهراب بختیاری زاده

پیشکسوت باشگاه استقلال (تاج) گفت: هجمه ها علیه کادر فنی خیلی بیش از نقاط ضعف استقلال است و این حجم از انتقادات علیه محمود فکری غیر منصفانه است.

 

 به گزارش استقلال نیوز، به نقل از سایت رسمی باشگاه، در آستانه بازی استقلال و تراکتور گفتگویی با سهراب بختیاری زاده پیشکسوت باشگاه استقلال (تاج) که در دوران فوتبالش از بهترین های فوتبال ایران و استقلال بود انجام دادیم که مشروح آن را در زیر می خوانید:

  

* قهرمانی خواسته بحق هواداران استقلال اما هجمه انتقادات علیه فکری غیر منصفانه است

در ابتدا به این نکته اشاره می کنم که هیچ تیمی در دنیا پیدا نمی شود که کامل و بدون نقص باشد طبیعتا استقلال هم ایرادهایی دارد اما اگر از استقلال انتقاد می شود حتماً باید نکات مثبت را هم مد نظر قرار دهیم. به نظر من استقلال در این فصل خیلی خوب نتیجه گرفته و این از نکات مثبت عملکرد کادر فنی استقلال است به واقع استقلال اکنون شانس رسیدن به صدر جدول را دارد و تیمی است که سخت شکست می‌خورد و تا لحظه آخر بازی می جنگد. مثلاً در بازی اخیر با پرسپولیس بچه ها برای جبران گل خورده واقعا تلاش کردند و جنگیدند و گل دقیقه ۹۳ نشان داد که این تیم با این انگیزه و این بازیکنان هم دل تا ثانیه های پایانی بازی هم تسلیم نمی شود و همین یک نکته بسیار مثبت و مهم است. بنابراین اگر بخواهیم بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که ویژگی های مثبت استقلال در این فصل کم نیستند و به نظر من هجمه هایی که بعضاً علیه کادر فنی مطرح می شود خیلی بیش از نقاط ضعف استقلال است و این حجم از انتقادات علیه محمود فکری غیر منصفانه است. هرچند معتقدم هواداران استقلال حق دارند از تیمشان قهرمانی و بازی زیبا بخواهند ولی این موضوع را هم فراموش نکنیم که فکری مدت زیادی نیست مربی استقلال شده و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید به او زمان بدهيم.به هر حال همه ما از پیشکسوت گرفته تا اهالی رسانه و هواداران عزیز خارج از گود هستیم و قضاوت کردن در چنین شرایطی ساده است اما کادر فنی و خود آقای فکری هر روز با این تیم تمرین می کنند و از توانایی و قابلیت‌های بازیکنان بهتر از ما اطلاع دارند. لذا به همه عزیزان توصیه می کنم که در این موقعیت به تصمیمات محمود فکری احترام بگذاریم و فضا را برای تصمیمات و عملکرد بهتر کادر فنی آرام کنیم تا آنها بتوانند با آرامش به کارشان ادامه دهند و طبیعتاً استقلال هم در فضای آرامش بهتر نتیجه خواهد گرفت.

* حس برتری طلبی و تسلیم نشدن استقلال

نکته دیگری لازم می دانم به آن اشاره کنم حس برتری طلبی و شکست ناپذیری استقلال است. من اگر بخواهم سه بازی اخیر را ملاک قرار دهم تیم آقای فکری در سیرجان مقابل تیم قدرتمند گل گهر عملکرد بسیار خوبی داشت استقلال در ۳۰ دقیقه اول بازی آنقدر خوب بازی کرد که دو گل زد و اگر آن پنالتی هم گل میشد سه گل پیش می افتاد. در بازی آلومینیوم هم استقلال نتیجه خوبی گرفت و بعد از آن در مقابل پرسپولیس اگرچه ایرادها و ضعف‌هایی وجود داشت اما بچه ها به خوبی به بازی برگشتند و همه ما می دانیم که گل زدن در بازی دربی در دقیقه ۹۳ واقعاً تمرکز می خواهد و کار ساده ای نیست. البته استقلال در نیمه بازی دربی اول بهتر بود اما در نیمه دوم کمی اسیر بی نظمی و سردرگمی شد.

* نظر بختیاری زاده در خصوص محمد دانشگر

در خصوص جزئیات نکات فنی تاکتیکی استقلال به خودم اجازه نمی دهم که صحبتی کنم چون به هر حال من از تین دور هستم و من نمی توانم ارزیابی درستی از نقاط ضعف بازیکنان داشته باشم. آقای فکری قطعاً بهتر تشخیص می دهد از چه بازیکنانی در ترکیب استفاده کند اما یک نکته که به نظر من انجام آن شاید بتواند به استقلال کمک کند این است که استقلال از وجود محمد دانشگر به خاطر قابلیت‌های خاص او و بازی درگیرانه و فیزیکی بهتر است در مرکز دفاع یا مرکز زمین استفاده کند زیرا معتقدم محمد ذاتاً بازیکنی است که در مرکز خط دفاعی یا مرکز زمین بهتر بازی می‌کند تا در لب خط و شاید در پست دفاع چپ و لب خط قابلیت‌های این بازیکن تا حدودی کم رنگ شود

* انتقاد به یک استدلال غیر منطقی

در پایان صحبتهایم لازم می دانم به این نکته هم اشاره کنم که رشید مظاهری یا مهدی قائدی یا هر بازیکن دیگری در ترکیب استقلال خوش می درخشد به خاطر تدابیر سرمربی تیم است که از آنها در ترکیب استفاده کرده است بنابراین اینکه بعضی ها می گویند موفقیت های استقلال صرفا مدیون مظاهری و قائدی است اصلا این استدلال درستی نیست و کل تیم تلاش می‌کنند و همه بچه ها به یک اندازه در موفقیت یا ناکامی تیم سهیم هستند.

به گزارش استقلال نیوز، توضیح یک نکته، این مصاحبه پیش از انتصاب سهراب بختیاری‌زاده به عنوان مربی تیم نساجی گرفته شده است.

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته بیست و دوم لیگ برتر/ استقلال بی‌مهره و بی‌برنامه مقابل سایپا؛ لعنت به کسانی که استرا را فراری دادند

 

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار