پرویز مظلومی

عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال(تاج) گفت: به درخواست هیات‌مدیره از سرپرستی تیم فوتبال کنار رفتم، نه مجیدی.

 

به گزارش استقلال نیوز، سرانجام تکلیف اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال هفته گذشته با تصمیم وزارت ورزش و جوانان مشخص شد و پرویز مظلومی پیشکسوت و سرمربی اسبق استقلالی‌ها به همراه دو عضو دیگر به‌عنوان اعضای جدید منصوب شدند.

انتخاب‌هایی که اگرچه با انتقادات فراوانی همراه بود اما بالاخره تکلیف ترکیب جدید هیات‌مدیره استقلال مشخص شد تا به این ترتیب چه بسا برخی مشکلات گذشته در ادامه راه‌ حل‌وفصل شود.

این درحالی است که نسبت به بازگشت دوباره پرویز مظلومی این بار در سمتی جدید نیز برخی نقدها صورت گرفت و جالب اینکه برخی رسانه‌ها نیز از پرویز مظلومی به‌عنوان یکی از مخالفان فرهاد مجیدی نام بردند و این درحالی است که وی می‌گوید نه با فرهاد مجیدی و نه با هیچ‌کس مشکلی ندارد و برای حمایت و برطرف کردن مشکلات به استقلال آمده است.

نکته دیگر اینکه در گذشته این‌طور شایعه شده بود که مجیدی از آنجایی که با مظلومی مشکل داشته در زمان بازگشت دوباره به استقلال موجبات قطع همکاری سرپرست سابق آبی‌ها را فراهم آورده اما نکته قابل توجه اینکه مظلومی معتقد است در آن زمان هیات‌مدیره استقلال این درخواست را مطرح کرد تا وی از سرپرستی استقلال کنار برود.

گفت‌وگوی فرهیختگان با پرویز مظلومی عضو جدید هیات مدیره باشگاه استقلال(تاج) که در ادامه می خوانید:

         

 

* سرانجام فدراسیون فوتبال تصمیم خود را گرفت و مقرر شد تیم ملی با اسکوچیچ به راه خود ادامه بدهد و این سرمربی کروات در تیم‌ملی ماندنی شد. صحبت‌مان را در این خصوص آغاز کنیم.

در هر صورت تیم ملی در زمان اسکوچیچ نتایج خوبی را در مقدماتی جام‌جهانی گرفت، هرچند اگر می‌گوییم نتایج خوب این نتایج را با دور رفت رقابت‌ها مقایسه می‌کنیم که همین بازیکنان در تیم ملی حضور داشتند اما با یک مربی دیگر و در آن زمان دو پیروزی و دو شکست در دور رفت رقابت‌ها به دست آمد و مطمئن باشید آن دو پیروزی(مقابل کامبوج و هنگ‌کنگ) هم با سرمربیگری هر فرد دیگری به دست می‌آمد و به نظر من حتی خود بچه‌ها هم می‌توانستند بدون سرمربی بازی را اداره کرده و آن برد‌ها را به دست بیاورند و به همین دلیل نمی‌توان زیاد نتایج دور رفت‌وبرگشت را مقایسه کرد اما در مجموع بالاخره اسکوچیچ نتایج خوبی در بحرین گرفت که منجر به صعود تیم ملی شد و پاداش آن هم این است که به کار در تیم ملی ادامه بدهد. این درحالی است که من فکر می‌کنم در این شرایط و با توجه به زمان کم باقی‌مانده تا مرحله بعدی رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی و از سوی دیگر با توجه به مشکلات مالی در فدراسیون فوتبال نتوانند فرد دیگری را برای هدایت تیم ملی پیدا کنند، هرچند در این مدت دست روی دست گذاشتن‌ها و برخی صبر و تحمل‌ها به این منظور بود که دنبال افراد دیگری برای هدایت تیم ملی باشند اما با شرایط مالی که الان در فوتبال حاکم است چه در باشگاه‌ها و چه در فدراسیون فوتبال فکر می‌کنم ارزان‌ترین مربی در دسترس همین اسکوچیچ بود ضمن اینکه او موفق شد با تیم ملی نیز نتیجه بگیرد و به دور بعدی رقابت‌ها راه پیدا کند.

* پس فکر می‌کنید یک انتخاب منطقی صورت گرفت؟ هرچند با کسب ۷ پیروزی پیاپی در تمام دیدارهایی که اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود شاید برکناری او امری غیرمنطقی و سخت به نظر می‌رسید.

بله، به اعتقاد من یک تصمیم عاقلانه از سوی فدراسیون فوتبال در این مقطع گرفته شد بالاخره ما یک تیم قدرتمند و بازیکنان سطح اول داریم تا جایی که فکر می‌کنم بسیاری از همین بازیکنان حاضر در تیم ملی در حدواندازه‌های یک مربی کامل از دانش فنی بهره لازم را برده و می‌فهمند. با این حال از لحاظ شخصیتی نیز اسکوچیچ را با وجود اینکه قبلا از او شناختی نداشتم و بعد از اینکه سرمربی تیم ملی جوانان شده با او گاهی در کمپ تیم ملی دیدار می‌کردم، از او شناخت پیدا کردم او را یک انسان با شخصیت می‌بینم. در طی برگزاری اردوی تیم ملی جوانان اسکوچیچ چندین بار به اردو آمده و در جلسات دوستانه‌ای با یکدیگر صحبت می‌کردیم و به نظر من او هم اهل مطالعه است و هم صبح تا شب با گروهش در کمپ تیم‌های ملی برای برنامه‌ریزی درخصوص تیم ملی کار کرده و زمان زیادی را معطوف این کار می‌کرد. در این مدت نیز وحید هاشمیان و سایر همکارانش مرتب همراه با اسکوچیچ در آکادمی ملی فوتبال حاضر شده و حریفان تیم ملی را آنالیز کرده و کارهای لازم را به‌منظور موفقیت تیم ملی انجام می‌دادند و این‌طور نبود که مثل مربیان قبلی تا بیکار بشوند بلیت هواپیما گرفته و از ایران بروند. اسکوچیچ خداوکیلی وقت می‌گذاشت ضمن اینکه پیش از این نیز در باشگاه‌های داخلی خودمان به شناخت خوبی از فوتبال ایران رسیده و سواد و دانش فنی فوتبالی خود را در باشگاه‌ها قبل از اینکه به تیم ملی برسد نشان داده بود. در هر صورت فکر می‌کنم باید یک تعامل خوب بین او و بازیکنان وجود داشته باشد تا تیم ملی در مرحله بعدی هم موفق باشد.

* به نکته خوبی اشاره کردید و به نظر می‌رسد عمده موفقیت‌های تیم ملی در زمان کی‌روش به همین امر یعنی تعامل و هماهنگی خوب بازیکنان با او مربوط می‌شد و این درحالی است که مارک ویلموتس سرمربی قبلی تیم ملی از این نظر یک نقطه ضعف بزرگ داشت و هیچ زمان نتوانست با بازیکنان تیم ملی ارتباط بگیرد.

تا جایی که مصاحبه بازیکنان تیم ملی را دیدم آنها راضی بودند که اسکوچیچ در تیم‌ملی مانده و به کارش ادامه ‌دهد. وقتی که همه راضی هستند درنهایت فدراسیون نیز به اعتقاد من ناچار شد این کار را انجام بدهد و ایشان را نگه داشتند و امیدوارم که موفق هم باشد. این درحالی است که در مرحله بعدی کار بسیار سختی داریم و امیدوارم که تیم ملی بتواند در این مرحله که مرحله حساس و سرنوشت‌ساز محسوب می‌شود نتیجه لازم را بگیرد.

* اگرچه صحبت‌های شما منطقی محسوب می‌شود اما خیلی‌ها اعتقاد دارند که حداقل برای مرحله بعدی اسکوچیچ در حدواندازه‌های تیم ملی فوتبال ایران نیست.

ایران دارای تیم بزرگی است و در این موضوع شکی نداریم و باید یک مربی بزرگ هم داشته باشیم. خود من در همان ابتدای امر که اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد به انتخاب او انتقاد کردم که چرا تیم ملی را به یک سرمربی دادیم که تجربه ملی ندارد و در تلویزیون این موضوع را به صورت زنده نقد کردم اما الان مقبولیت پیدا کرده و به قول خودتان ۷ پیروزی پیاپی به دست آورده ضمن اینکه در دو بازی حساس و حیاتی مقابل عراق و بحرین که اگر یک مساوی هم کسب می‌کردیم ممکن بود به مشکل بخوریم آن هم در آن شرایط که حق مسلم ما خورده شد و میزبانی را از ما گرفتند و شرایط سختی را برای ما مهیا کردند او تیم ما را از این مرحله بالا آورد، حالا می‌خواهیم دنبال فرد دیگری برویم؟ من از شما می‌پرسم دنبال چه کسی برویم؟ اصلا آیا پول داریم که دنبال کسی برویم؟ می‌گویند جیبت را نگاه کن و بعد پول خرج کن. آیا ما پول لازم را داریم که مربی بزرگ بیاوریم؟ در این شرایط که فدراسیون اسیر مطالبات ویلموتس شده و بدهکار شرکت شستاست و در وضعیتی که گرفتار شده است بخواهد یک هزینه بلندبالای دیگر را متحمل شده و بخواهد یک مربی دیگر را بیاورد که معلوم نیست چه چیزی از آب دربیاید. اما الان اسکوچیچ جلوی دست‌مان است و دارد خوب کار می‌کند و نتیجه گرفته است و در جامعه و بین بازیکنان مقبولیت پیدا کرده است. از لحاظ شخصیتی نیز یک شخصیت قابل قبول دارد و آرام است و مثل مربیان قبلی نیست که بخواهد هر چیزی را در بوق و کرنا کند. اسکوچیچ شخصیت آرامی دارد. البته شاید هم از درون آدم آرامی نباشد و چون ما از درون او خبر نداریم اما شخصیت بیرونی‌اش آدم آرامی نشان می‌دهد.

* صحبت از از کی‌روش و علی دایی نیز در این مدت مطرح شده است. در این خصوص چه صحبتی دارید؟

اگر علی دایی را می‌خواستند که همان اول می‌آوردند.

* خب در آن زمان عزیزی‌خادم رئیس فدراسیون فوتبال نبود و حالا گفته می‌شود برخی مذاکرات صورت گرفته است.

علی دایی از اسطوره‌های فوتبال ایران است و لیاقت سرمربیگری تیم ملی را دارد و قبلا هم سکاندار تیم ملی فوتبال‌مان بوده و از تجربه لازم هم برخوردار است حالا در آن زمان یک بدشانسی آورد و تیم ملی به عربستان باخت و آن شرایط را درنهایت برایش به وجود آوردند اما به هر صورت ما در عرصه داخلی هم مربیان خیلی خوبی داریم. به‌طور مثال خود هاشمیان که کنار اسکوچیچ به سر می‌برد از آینده‌های فوتبال ماست یا مثلا افراد دیگری مثل امیر قلعه‌نویی و مربیان دیگر که به قولی می‌توانند تیم ملی ما را هدایت کنند.

* درخصوص کی‌روش چه صحبتی دارید؟ گفته می‌شود فدراسیون با این مربی هم مذاکره کرده است.

او که دیگر رفته چه صحبتی بکنم. اگر هم می‌خواست برگردد چرا او را دادیم که برود!

* به بحث استقلال برسیم. از شرایط باشگاه چه خبر؟

فعلا گفته‌اند تا زمانی که سخنگو انتخاب نشده در این خصوص صحبتی نکنیم اما آرزو می‌کنم که یک مقدار صبر و تحمل‌مان بیشتر شود؛ چراکه این شرایط و مشکلات را در آرامش می‌توان حل کرد و باید تیم آرامش داشته باشد. ما هم داریم تلاش می‌کنیم ان‌شاءالله بتوانیم مشکلات را حل کنیم هرچند یک مقدار این مشکلات زمان‌بر هستند. البته من به بچه‌ها و کادرفنی خسته نباشید می‌گویم. آنها دارند تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند و دارند در این شرایط سخت نتیجه می‌گیرند تا دل هواداران را شاد کنند. ان‌شاءالله این نتایج تداوم داشته باشد و فقط امیدوارم یک مقدار صبر و تحمل‌ها بالا برود. اگر یک مقدار تعامل بین اعضای باشگاه به وجود بیاید می‌توان آینده روشنی را برای استقلال رقم زد.

* در هر صورت زمانی که شما به همراه ملکیان و دلفانی به هیات‌مدیره استقلال اضافه شدید برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی‌بر این بود که با تکمیل اعضای هیات‌مدیره شرایط به مرور خوب خواهد شد، اما هنوز نیامده 2 نفر استعفا کردند.

درحال حاضر که استعفای آنها مورد موافقت وزارت ورزش قرار نگرفته و ان‌شاءالله برمی‌گردند اما واقعا دلیل برخی هجمه‌ها را نمی‌فهمم. بنده خدا دلفانی همان روز اول وقتی که برای پول هتل بچه‌ها مشکل داشتیم از جیب خودش هزینه کرد تا استقلال مشکل اسکان نداشته باشد. او هنوز وارد نشده این لطف را کرده و از جیبش هزینه کرد اما ببینید چه هجمه‌هایی علیه او ایجاد شده است. فکر نمی‌کنم این کارها درست باشد که یکی بخواهد کمک کند اما این همه توهین به او بشود. اینکه طرف آمده کمک بکند و فحش بخورد واقعا روا نیست.

* با استعفای آصفی هم موافقت نشده. او هم برمی‌گردد؟

آصفی استقلالی خالص است و عشق او استقلال است و ان‌شاءالله که برمی‌گردد تا تیم کامل شود. امیدوارم ‌های‌وب هم کمک‌های لازم را انجام دهد و از آقای میری مدیرعامل این شرکت خواهشم این است که همچنان مثل گذشته به استقلال کمک کنند. بالاخره این بچه‌ها نیاز به کمک دارند و امیدوارم این اتفاق صورت بگیرد تا با روحیه خوبی در آینده به مصاف حریفان برویم.

* برخی شایعات حکایت از این داشت که شما با فرهاد مجیدی مشکل دارید و به همین دلیل بازگشت شما به‌عنوان عضو هیات‌مدیره استقلال با برخی انتقادها مواجه شد.

به خدا قسم نه‌تنها با فرهاد مجیدی بلکه با هیچ‌کس مشکلی ندارم. اصولا چرا باید مشکل داشته باشم و به نظر می‌رسد برخی افراد که بیرون از خط مانده‌اند این خبرسازی‌ها و حواشی را درست می‌کنند. من آمده‌ام تا به استقلال کمک کنم و الان هم فرهاد مجیدی سرمربی این تیم است و به ایشان هم کمک خواهم کرد. متاسفانه شیطنت‌ها اطراف باشگاه استقلال به اوج رسیده و زیاد است. به نظر می‌رسد یک‌سری که به دنبال منافع شخصی هستند این شیطنت‌ها را مرتکب می‌شوند در غیر این صورت من همیشه از فرهاد حمایت کردم و با او کار کردم. سرمربی‌اش بوده‌ام و همیشه رابطه خوبی با هم داشتیم. من نمی‌دانم به یکباره چه کسانی باعث شدند که این احساس به وجود بیاید که من با مجیدی مشکل دارم. خیر ما هیچ مشکلی با هم نداریم.

* در هر صورت زمانی که مجیدی به‌عنوان سرمربی استقلال بازگشت و شما از سرپرستی این تیم کنار رفتید شاید این موضوع تعبیر به آن شد که فرهاد با شما مشکل داشته که این اتفاق افتاده است.

خیر، آن زمان درخواست هیات‌مدیره بود که من از سرپرستی استقلال کنار بروم.

* موضوع اضافه شدن گابریل پین دستیار ایتالیایی مجیدی به کجا رسید؟

اقدامات لازم درحال انجام است تا این مساله حل شود. مشکلات ما الان فقط مالی است. درحال حاضر اولین مساله ما در باشگاه روشن شدن تکلیف اسپانسر است تا بتوانیم به باشگاه پول تزریق کنیم. الان وضعیت آکادمی هم مشخص نیست و خود ما و هواداران نگران هستیم. معتقدم اگر فضا و اوضاع و احوال به این شکل بماند خود من هم نمی‌توانم بمانم چون آبرو و حیثیت خود را از سر راه نیاورده‌ام که همین‌طوری بیایم. من آمده‌ام کمک کنم هرچند همیشه در بدترین شرایط قبل از این هم آمدیم و کمک کردیم. هم من و هم ناصرخان و هم منصورخان خدا بیامرز همیشه هر زمان که کمک لازم بوده آمده‌ایم و کمک کرده‌ایم. ما هم الان آمده‌ایم که کمک کنیم اگر بدانم که نمی‌شود و سنگ‌اندازی می‌شود من هم نمی‌مانم و به دنبال زندگی‌ام می‌روم.

اخبار استقلال

 


مطالب مرتبط:

پرویز مظلومی شکایت دیاباته از استقلال را تایید کرد

با اعلام باشگاه استقلال/ با پیگیری های شبانه روزی احمد مددی پس از حدود یک ماه شیخ دیاباته فردا به تهران باز خواهد گشت

پرویز مظلومی: تمرکز مجیدی باید روی مسائل فنی باشد؛ استقلال سالهاست روز خوش نداشته است

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار