بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: در بازار پیشنهادات ۱۵ میلیارد، ۱۷ میلیارد و.. به گوش می رسد و ما هم باید همراه این موج حرکت کنیم چون اگر این کار را نکنیم، عقب می افتیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص وضعیت نقل و انتقالات باشگاه استقلال با حضور پر رنگ فرهاد مجیدی، بحث فروش مهدی قایدی، رقم بالای برخی بازیکنان برای تمدید قرارداد و.. صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

         

* 13 روز از 14 روز حیاتی مدنظر فرهاد مجیدی گذشت.. وضعیت نقل و انتقالات استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

خب از ۱۳ روزی که گذشت، چهار یا پنج روز تعطیل بود، بنابراین می توان گفت ۷ یا ۸ روز از آن 14 روز گذشته ‌است. اما من امیدوارم که فرهاد مجیدی و مدیریت باشگاه دارند نقل و انتقالات را به دور از هیاهو و زیر پوستی انجام می دهند که کار بسیار درستی هم هست.

اگر مذاکرات پنهانی نباشد، هر بازیکنی که مد نظر استقلال و یا پرسپولیس قرار بگیرد، به یکباره قیمتش چند برابر می شود و به این خاطر بهتر است کارها در خفا انجام بگیرد.

البته من بسیار امیدوارم که ظرف 2-3 روز آینده باشگاه اعلام کند که قرارداد بازیکنان تمدید و چند بازیکن جدید هم جذب شده است. استقلال به 4 یا 5 بازیکن جدید نیاز دارد. گویا دیشب هم فرهاد مجیدی صحبت کرده و گفته است در حال انجام کارها هستیم و من بسیار امیدوارم که  ان شالله اتفاقات خوبی بیافتد.

* در این برهه زمانی موافق فروش قایدی هستید؟

مهدی قایدی در زمانی که من عضو کادرفنی منصوریان بودم به استقلال آمد.

می خواهم از بعد فنی در این خصوص صحبت کنم و اصلا با بحث مالی کاری ندارم که شاید استقلال با فروش قایدی بتواند شکایت استراماچونی رو فیصله بدهد و یا مسائل دیگر..

من از نظر فنی می گویم که مهدی قایدی باید یک فصل دیگر در استقلال و باشگاهای آسیا بازی و تجربه بیشتری کسب کند.

مهدی در حال حاضر ۲۲ ساله است، پس زمان دارد تا تصمیم های بهتری بگیرد. با اینکه قطر و امارات شاید پول بیشتری بدهند اما من حقیقتا دوست ندارم که قایدی به این کشورها برود. دلم می خواهد چون تواناییش را دارد به اروپا برود. مهدی می تواند  مثل طارمی، جهانبخش، آزمون و.. در لیگ های درجه یک فوتبال بازی کند.

دوست دارم مهدی قایدی یک سال دیگر در استقلال بماند و هم دینش را به باشگاه ادا کند و هم یک جام با استقلال بگیرد، بعد هم یک تیم اروپایی خوب انتخاب کند و برای ادامه فوتبال به اروپا برود.

* رقم درخواستی برخی بازیکنان برای تمدید و عقد قرارداد بالا نیست؟

زمانی که ما بازی می کردیم حتی یک دهه بعد از ما هم پای عشق وسط بود. هیچکدام از ما پول آنچنانی نگرفتیم.‌ نگرفتیم برا اینکه نبود نه اینکه بگوییم بود و ما نگرفتیم! خودمان را خیلی هم دست بالا حساب نکنیم. اما آن زمان به این شکل بود که همه به عشق پیراهن و هوادار بازی می کردند ولی الان نه!

می توان گفت تقریبا ۲۰ ساله که فوتبال ما حرفه ای شده است. وقتی حرفه ای می شویم باید شرایط حرفه ای را هم قبول کنیم.

ما نمی توانیم از موج پیاده شویم باید با موج حرکت کنیم. در بازار پیشنهادات ۱۵ میلیارد، ۱۷ میلیارد و.. به گوش می رسد و ما هم باید همراه این موج حرکت کنیم چون اگر این کار را نکنیم، عقب می افتیم.

* شنیدیم یکی از تیم های صنعتی پیشنهاد 10 میلیاردی به مسعود ریگی داده است

خب ببنید من یک مثال دیگر برا شما بزنم. آقای ریگی و آقای ریگی ها.. هیچ فرقی نمی کند. آقای ریگی که بسیار مودب، باشخصیت و فوتبالیستی درجه یک و از  نظر من بهترین  هافبک دفاعی ایران است در این زمانه حرفه ای گری چرا باید به ۱۰ میلیارد پشت کند و ۴ میلیارد بگیرد!؟

آقای پادوانی را یادتان هست؟ اگر چنین اتفاقی برای یک بازیکن که در ایران بازی می کند رخ دهد چه کسی باید زندگی او و خانواده اش را  اداره کند؟

فوتبال حرفه ای شده است و همه دنبال پول بیشتری هستد و من در این خصوص به بازیکنان حق می دهم.

یک وقتی می بینیم سپاهان به یک بازیکن ۱۰ میلیارد پیشنهاد می دهد و استقلال ۸ میلیارد‌‌. آن بازیکن از این ۲ میلیارد اختلاف به خاطر هوادار و عشق به استقلال صرف نظر می کند، صد در صد ریگی هم چنین پیشنهادی باشد قبول می کند ولی وقتی اختلاف دو برابر و نیم می شود، به نظر من حرفه ای نیست بازیکنی پیشنهاد 10 میلیاردی را قبول نکند.

* بالاخره بعد از مدت ها استقلال با نظر سرمربی بسته می شود..

هنر یک سرمربی به بستن تیمش است. شما تیم های قلعه نوعی را نگاه کنید. هنرش را دارد و بسیار بسیار خوب تیم خود را می بندد. در گل گهر هم با چند بازیکن جوان نزدیک بود سهمیه آسیایی هم بگیرد.

فصل قبل معلوم نبود چه کسی استقلال را بست. همه نفراتی که جذب کردند درجه یک بودند و من روی نفرات بحثی ندارم، ولی بارها و بارها گفتم که تیم تعادل نداشت. به عنوان مثال تیم ۷ هافبک وسط داشت اما وینگر نداشت.

امسال خدا را شکر فرهاد مجیدی از ابتدا حضور و به روند نقل و انتقالات نظارت دارد و بر اساس تفکراتش بازیکن جذب می کند که البته امیدوارم بتواند تمام بازیکنان مدنظرش را جذب کند. امیدوارم فرهاد مجیدی تیمی ببندد که از روز اول در قد و قواره قهرمانی باشد.

اختصاصی استقلال نیوز

 

       


 مطالب مرتبط:

صالح مصطفوی: در مورد قائدی زیاده‌گویی نمی کنم؛ در تیم‌های کمونیستی هم دستمزد همه بازیکنان یکسان نیست

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار