بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: من از اینکه استقلال ستاره اش یعنی قایدی را از دست داد بسیار ناراحتم اما از ته قلبم برای خوده قایدی بسیار خوشحالم.

 

به گزارش استقلال نیوز، بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص آخرین اتفاقات این روزهای باشگاه استقلال صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

         

* استقلال‌نیوز: نظر شما در خصوص نقل و انتقالات استقلال تا اینجای کار چیست؟

تمدید قرارداد حسینی و یزدانی برای ما بسیار مهم بود. خرید آقاسی را خیلی خوب ارزیابی می‌کنم چون سرعت خط دفاع استقلال را بالا می‌برد.
زبیر نیک‌نفس به نظر من یک هافبک رو به جلو است و سبک بازی او شبیه مهدی پور است. از آقای آزادی شناخت زیادی ندارم.

* استقلال‌نیوز: صحبت از حضور شیمبا در استقلال شده است..

در بین نفراتی که قضیه خریدشان مطرح شده است، مهم‌ترین آنها شیمبا است.
من شیمبا را می‌پسندم‌. چون سبک بازی او به گونه‌ای است که به سیستم استقلال می‌خورد. ما نیاز به مهاجمی داریم که بتواند در ۱/۳ دفاعی حریف حفظ توپ کند. شیمبا این کار را به خوبی انجام می‌دهد ضمن اینکه هم خوب شوتزنی می‌کند و هم خوب ضربه سر می‌زند.

* استقلال‌نیوز: به نظر شما جای خالی چه نوع بازیکنی در استقلال حس می‌شود؟

منتظریم که به جای قایدی بازیکن سرعتی جذب کنند. هر تیمی که بازیکن پا به توپ و  سرعتی دارد ۵۰ درصد از مشکلات هجومی‌اش حل می‌شود.

* استقلال‌نیوز: در بین بازیکنانی که جذب شده‌اند و یا می‌خواهند جذب شوند ستاره‌ای دیده نمی‌شود، نظر شما در این خصوص چیست؟

ما در فوتبالمان خیلی وقت است که ستاره نداریم. اگر در ۲-۳ سال آینده مسی و رونالدو از فوتبال خداحافظی کنند، در سط دنیا هم ستاره آنچنانی نخواهیم داشت.
در حال حاضر فوتبال از ستاره محوری خارج و سیستماتیک شده است و در این مدل فوتبال که مورینیو باعث و بانی آن بود دیگر به ستاره‌ها نیازی نیست.
در گذشته فوتبال دنیا پر از ستاره بود. رونالدو، رونالدینیو، توتی و.. این‌ها همه ستاره‌هایی بودند که دیگر امثال آنها در فوتبال دنیا دیده نمی‌شوند.
در ایران هم قایدی و ترابی ستاره‌ هستند، این را قبول دارم اما با یک یا دو ستاره که نمی‌توان نتیجه گرفت‌. امروزه در فوتبال با سیستم و کار گروهی می‌توان نتیجه گرفت.

* استقلال‌نیوز: بگذارید سوال قبلی خود را طور دیگری مطرح کنم. به نظر شما استقلال نباید بازیکنان باتجربه و امتحان پس داده و ملی‌پوش بیشتری داشته باشد؟

من با شما موافقم که وزن تیم باید با بازیکنان باتجربه سنگین باشد. بسیار امیدوارم که مسعود ریگی قرارداد خود را تمدید کند. اگر قرارداد ریگی تمدید نشود مطمئنا در هافبک به مشکل خواهیم ‌خورد. بارها راجع به ساده بازی کردن ریگی، قدرت تخرییب او و قطع کردن پاس بازیکنان حریف صحبت کرده‌ایم. من فصل قبل تمام بازی‌های سپاهان را نگاه کردم و از نظر من دلیل اینکه تیمی مثل سپاهان خواهان ریگی شده این است که این تیم در یک هافبک دفاعی ششدانگ نداشت و این ضعف را خط حمله قوی این تیم پوشش داد. شاید باشگاه مجبور شود هزینه بیشتری برای ریگی کند و این طبیعی است.

* استقلال‌نیوز: چرا عقد قرارداد با بازیکنان اینقدر سخت شده است؟

امروزه بستن قرارداد مثل یک معادله شده است‌. زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم اصلا قابل مقایسه با الان نیست‌. نه بنده بلکه همه بازیکنان آن زمان هنگام قرارداد یا علی می‌گفتیم و قرارداد را امضا می‌کردیم و بعد برای تیم بازی می‌کردیم. الان که پول حرف اول را می‌زند دیگر چاره‌ای نیست.

* استقلال‌نیوز: فروش قایدی اشتباه نبود؟

من از اینکه استقلال ستاره اش یعنی قایدی را از دست داد بسیار ناراحتم اما از ته قلبم برای خوده قایدی بسیار خوشحالم.
تنها ناراحتی من در خصوص قایدی این است که دوست نداشتم او در کشورهای عربی بازی کند. من فکر می‌کنم او می‌توانست در اروپا بازی کند و حیف شد.
همه زندگی‌نامه قایدی را دیدیم. او یک بچه از منطقه محروم جنوب کشور است که با سختی زندگی کرد و خدا لطفی به او کرد تا با استعدادی که دارد به خانواده‌اش هم کمک کند. انتقال او به امارات موجب می‌شود او پول بیشتری نصیبش شود و از این طریق به پدر و مادرش هم کمکی کند و این‌ها یک حسن برای او است.

* استقلال‌نیوز: هیچ خبری از تمدید قرارداد با فرشید اسماعیلی نیست. به نظر شما از دست دادن اسماعیلی اشتباه بزرگس نخواهد بود؟

فرشید اسماعیلی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بهترین بازیکن تیم ما بود‌. او باید اعصابش راحت باشد و شرایط برایش مهیا باشد. هر فوتبالیستی یک سری خصوصیت‌های شخصی دارند و فرشید هم از این قائله مستثنی نیست. هنر یک مدیر و کادرفنی این است که خصوصیت‌ شخصی بازیکنان را بشناسد و آن را مدیریت بکند.
اسماعیلی یک بازیکن کاملا تاثیرگزار است و امیدوارم در استقلال بماند.

* استقلال‌نیوز: امیر ارسلان مطهری هم هنوز قراردادش را تمدید نکرده است..

ارسلان مطهری را شخصا خیلی دوست دادم. پسر خوب و بامعرفتی است اما راستش را بخواهید از این حرکت بازیکنی که چندین سال منتظر آمدن به استقلال بود کمی تعجب کرد. او از وقتی به استقلال آمد عملکرد خوبی داشت. به پرسپولیس گل زد و این در تاریخ ماندگار است.
اگر بازیکنی ۵۰ گل به تیم‌های دیگر بزند به چشم نمی‌آید اما اگر فقط یک گل به پرسپولیس بزند در تاریخ ماندگار می‌شود. به عنوان مثال من این همه گل برای استقلال یه ثمر رساندم اما هواداران همیشه آن گلی که در داربی وارد دروازه پرسپولیس کردم را به یاد دارند.
ارسلان با گل‌هایی که وارد دروازه پرسپولیس کرده محبوبیت خوبی بین هواداران پیدا کرده است. علیرغم اینکه معتقدم هر بازیکنی حق دارد که نگران آینده‌اش باشد و برای آن برنامه‌ریزی کند، ولی از اینکه مطهری با این همه علاقه‌ای که به استقلال دارد چگونه این اتفاق برایش افتاد و تا کنون قرارداش را تمدید نکرد برایم عجیب و تعجب برانگیز بود.

استقلال‌نیوز: و در انتها می‌خواهیم نظر شما را در خصوص آقای سجادی وزیر ورزش بدانیم..

بزرگترین حسن آقای حمید سجادی این است که ورزشی است‌. بعد از چند سال یک مدیر ورزشی نفر اول ورزش کشور شد و زمان مشخص می‌کند که سجادی چه سیاستی را در قبال استقلال در پیش خواهد گرفت.

 

اختصاصی استقلال نیوز

 

       


 مطالب مرتبط:

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با استقلال نیوز: نقل و انتقالات استقلال زیر پوستی انجام می شود؛ مجیدی تیمی ببندد که در قد و قواره قهرمانی باشد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار