غلامرضا نعلچگر

پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال(تاج) گفت: آقای آجورلو با تمام وجود تلاش کند تا این سی‌چهل میلیون هوادار بعد از مدت‌ها رنگ آرامش، قهرمانی و خوشحالی را ببینند.

 

غلامرضا نعلچگر پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز پیرامون وضعیت این روزهای باشگاه استقلال صحبت‌هایی کرد و به مدیرعامل جدید توصیه‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

 

* کمی از اوضاع این روزهای خود برایمان بگویید..

به دلیل وضعیت کرونایی همه کارها محدود شده است. ما پیشکسوتان قبل از کرونا دور هم جمع می‌شدیم، فوتبال بازی می‌کردیم و گاهی به شهرستان‌ می رفتیم ولی از وقتی کرونا آمد یک مقدار محدود شدیم و بیشتر در منزل هستیم و فعالیت ورزشی آنچنانی نداریم.

* حتما پیگیر وضعیت استقلال هستید.. تغییرات مدیریتی را چطور می‌بینید؟

اوضاع استقلال را در رسانه‌ها دنبال می‌کنم. آقای آجورلو فرد باتجربه‌ای در مدیریت هستند و علاوه بر این از نفوذ و ارتباط خوبی هم برخوردارند اما باید زمان بگذرد تا ببینیم کادر مدیریتی جدیدی که آمده و تشکیلاتی که جدیدا شکل گرفته در آینده چه عملکردی خواهد داشت.

* از سردار آجورلو شناختی دارید؟

خاطرم است که آقای آجورلو فعالیت خود را از پاس شروع کردند. ایشان در پاس مدیری موفق بودند و در کل در هر تیمی مدیر بودند، عملکردی موفقیت آمیز داشتند. ان‌شاالله در استقلال هم موفق باشند. اما می‌دانید که استقلال مسائل حاشیه‌ای زیادی دارد و مدیریت آن سخت‌تر است.

* چه توصیه ای برای مدیرعامل جدید استقلال دارید؟

بنده کوچکتر از این هستم که بخواهم توصیه‌ای به کسی بکنم. اما بالاخره هر کسی، به هر شکلی وارد مجموعه استقلال می‌شود باید بداند که با سی،چهل میلیون هوادار طرف است.
آقای آجورلو با تمام وجود تلاش کند تا این سی‌چهل میلیون هوادار بعد از مدت‌ها رنگ آرامش، قهرمانی و خوشحالی را ببینند. در گذشته استقلال هر دو سه سال یک بار قهرمان می‌شد و در لیگ، جام حذفی و حتی جام باشگاه‌های آسیا موفقیت‌هایی به دست می‌آورد.

* از نظر شما استقلال باز هم نیاز به تقویت دارد؟

استقلال پنچ شش مهره اصلی خود را از دست داده است مثل مهدی قایدی که در امارات بهترین بازی‌ها را انجام می‌دهد.
یک زمانی بود استقلال ۹ بازیکن ملی داشت و در کنار آن‌ها پنچ شش بازیکن هم مثل من، چنگیز، مختاری‌فر و.. بازیکنانی بودیم که قبل‌تر در تیم ملی سابقه بازی داشتیم. یعنی آن زمان همه بازیکن ملی بودیم و استقلال ۱۵ بازیکن ملی‌پوش داشت که در جام باشگاه‌های آسیا در بنگلادش قهرمان شد.

در حال حاضر فقط سیاوش یزدانی بازیکن ملی‌پوش استقلال محسوب می‌شود که آن هم مهره اصلی نیست و روی نیمکت می نشیند. ما نیاز به بازیکنان باتجربه و ملی‌پوش بیشتری داریم.

* حتما بازی استقلال و الهلال را دیدید، ما توان بردن الهلال را داشتیم؟

تیم های اماراتی، قطری و عربستانی هرکدام شش بازیکن ملی دارند و در کنار آن‌ها ۳-۴ بازیکن درجه یک خارجی هم بازی می‌کنند.
ما با توجه به بضاعتی که داریم، بازیکنانمان از جان مایه می‌گذارند که همچنین نتایجی به دست می‌آوریم و به این مراحل صعود می‌کنیم.
اگر در بازی با الهلال یکی از موقعیت‌هایی که در نیمه دوم داشتیم گل شده بود، شاید نتیجه بازی برمی‌گشت و ما برنده می‌شدیم.

* چقدر به نتیجه‌گیری استقلال در فصل پیش رو امید دارید؟

استقلال نیاز به زمان دارد. این بازیکنان دو بازی هم کنار هم بازی نکردند. کل تیم دگرگون شده و به همین دلیل به اعتقاد من باید به این مجموعا فرصت داد. هواداران استقلال یک مقدار باید خوددار باشند و صبر کنند. اگر در هفته‌های اول و دوم تیم نتیجه نگرفت، فکر نکنند کار تمام شده است و فرصت بدهند که با گذشت زمان خودشان را پیدا کنند و ان‌شاالله در پایان فصل هواداران را خوشحال می‌کنند.

* به نظر می‌رسد تیم مدیریتی جدید برای حل مشکلات باید جیبی پر از پول داشته باشند!

بارسلونا را نگاه کنید با این همه کب‌کبه و دب‌دبه یک سال است از نظر مالی مشکل دارد و برخی بازیکنانش مثل لیونل مسی را از دست داد و حالا به چه روزی افتاده است!؟

پول و مسائل مالی نقش مهمی در فوتبال امروز دارد. اگر مدیریت استقلال بتواند از نظر مالی وضعیت را بهبود ببخشد و در کنار این بازیکنان دو سه بازیکن خوب خارجی جذب کند شرایط بهتر می‌شود.

* استقلال سال‌هاست مشکل زمین تمرین دارد، چه صحبتی در این خصوص دارید؟

مگر می شود تیمی قهرمان آسیا باشد اما یک زمین تمرین نداشته باشد!؟
اگر آقای آجورلو بتواند مشکلات موجود از جمله مشکل زمین تمرین را برطرف کند و به اهدافی که در بیانیه خود اشاره کرد برسد، کار بسیار بزرگی انجام داده است.

* چه درخواست از مدیریت در رابطه با پیشکسوتان دارید؟

در حال حاضر متاسفانه مدیریت باشگاه آن‌قدر مشکلات دارد که دیگر واقعا نوبت به پیشکسوتان نمی‌رسند. اگر مشکلاتی که باشگاه درگیر آن است حل شود، خود به خود مساله پیشکسوتان هم حل خواهد شد.
تا قبل از اینکه کرونا همه گیر شود مدیریت باشگاه استقلال حقوق ناچیزی در حدود ۳۰۰هزار تومان! برای پیشکسوتان قدیمی که در زمان بازیگری آن‌ها پولی در فوتبال نبود در نظر گرفته بود و یک زمین فوتبال هم اجاره کرده بود تا پیشکسوتان دور هم جمع شوند و جلسه تمرینی برگزار کنند که آن هم در زمان مدیریت قبلی قطع شد.
 ما در این شرایط بی‌پولی و پر از مشکلات متعدد اصلا توقعی از باشگاه نداریم و نمی‌خواهیم باری روی دوش باشگاه باشیم. امیدوارم ابتدا مشکلات اصلی باشگاه حل شود و بعد از آن ان‌شاالله آقای آجورلو به مساله پیشکسوتان هم رسیدگی می‌کند و نیم نگاهی هم به ما خواهد انداخت.

* چرا کسی پیشنهاد صندوق حمایتی از پیشکسوتان را به مدیریت باشگاه نمی‌دهد؟

ان شاالله اگر مشکلات برطرف شد آن‌وقت پیشنهاد تاسیس صندوق حمایتی از پیشکسوتان، فکر خوبی است مخصوصا برای پیشکسوتانی که مشکلات مالی فراوان و یا بیماری دارند.
البته خدا را شکر همه پیشکسوتان وضعشان بد نیست و تاسیس این صندوق برای پیشکسوتانی که واقعا در مضیغه‌اند و به کمک مالی احتیاج دارند بسیار هم خوب است.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

بیانیه مصطفی آجورلو مدیرعامل جدید استقلال/ باشگاه قوی، قدرتمند و ثروتمند می‌سازیم

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار