باشگاه استقلال

بحث ارزش‌گذاری برند باشگاه‌های ایرانی یک بحث تخصصی در حوزه فوتبال است و با کُری‌خوانی نمی‌شود برند یک باشگاه را ارزش‌گذاری کرد.

 

به گزارش استقلال نیوز، مطرح کردن بحث های چالشی در حوزه  اقتصاد فوتبال به شکل سطحی آن هم در مورد باشگاه‌های دولتی کنونی که اساسا با شاخص‌های حوزه اقتصاد آزاد قابل ارزیابی نیست، تنها یک کُری‌خوانی سطحی ورزشی است.

  

اگر مسائل علمی اقتصاد، بر فرض محال سطحی بررسی شوند، پس چرا منچستریونایتد که آخرین قهرمانی آن‌ها در لیگ داخلی و اروپایی به بیش از ده سال می‌رسد، اکنون در جایگاه دوم ارزشمندترین برندهای فوتبال جهان قرار دارد؟ 

حوزه اقتصاد و خصوصا اقتصاد فوتبال، فضایی تخصصی است و باید با آمار اقتصادی و داده‌های مشخص و غیرقابل خدشه درباره آن صحبت کرد. 

وارد شدن بحث‌های کُری‌خوانی ورزشی یا نگاه غیر کارشناسی(مانند بحث باارزش‌تر بودن فلان برند باشگاهی نسبت به دیگران در یک برنامه ماهواره‌ای با حضور یک پیشکسوت خارج نشین استقلالی) می‌تواند عواقب سو بسیاری در حوزه اقتصاد ورزشی داشته باشد که تحت مالکیت دولت است و همچنین می‌تواند در جوی نامناسب و به کمک فضاسازس رسانه‌ای منجر به ضربه زدن‌های بیشتر به قدیمی‌ترین و بااصالت‌ترین باشگاه حال حاضر سطح اول فوتبال ایران یعنی استقلال(تاج) ایران شود.

به قلم مهدی پریزاد

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


مطالب مرتبط:

آجورلو در مسیر درستی قرار دارد/ سردار برای سازندگی آمده است

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار