بهتاش فریبا

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: تیمی که بازیکنان خوبی دارد، اگر آرامش و تمرکز هم داشته باشد می تواند بازی ها را با برد پشت سر بگذارد.

 

بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) در گفت‌‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص پیروزی شب گذشته شاگردان فرهاد مجیدی مقابل تراکتور و همچنین بازی روز جمعه آبی پوشان مقابل فجر سپاسی شیراز صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

 

* بازی استقلال تراکتور از نظر شما چطور بود؟

همانطور که پیش بینی می شد بازی سختی بود. فیروز کریمی مربی کار بلد و باتجربه ای است. تراکتور تمام فضاها را بسته بود به خصوص در نیمه اول که توپ خیلی کم به خط حمله استقلال و همچنین یامگا رسید.

در نیمه دوم هم بعد از اینکه تعویض مطهری با چشمی انجام شد و به قولی وقتی به تنظیمات کارخانه یا همان سیستم 343 برگشتیم، همه چیز مثل دو بازی گذشته شد و کلا بازی در اختیار استقلال قرار گرفت که هم گل زدیم و هم پنالتی گرفتیم. البته وقتی پنالتی از دست رفت تیم تحت فشار قرار گرفت که طبیعی بود. به هر حال اگر پنالتی گل می شد شاید می توانستیم گل های بیشتری بزنیم اما نتیجه یک هیچ بسیار خطرناک است و یک اشتباه کافی بود تا اندوخته تیم از دست برود‌.

به هر حال به کادرفنی و بازیکنان خسته نباشید و تبریک می گویم و امیدوارم با همین قدرت لیگ را ادامه بدهند.

* عملکرد خطوط سه گانه استقلال در بازی مقابل تراکتور چطور بود؟

خط دفاع استقلال بسیار منسجم و خوب بازی کرد و کم  به تراکتور موقعیت دادند. خط میانی هم بازی خوبی ارائه داد و در اکثر جنگ های تن به تن برنده بود. در خط حمله هم به جز گل دو سه موقعیت داشتیم که حسین زاده از دست داد. اولی در نیمه اول که در شش قدم توپ را به اوت زد و دومی هم در نیمه دوم روی یک ضد حمله بود که اگر مقداری در دادن پاس آخر دقت کرده بود استقلال می توانست به گل دوم برسد.
در هر صورت جوانی این چیزها را دارد اما در مجموع حسین زاده بسیار زحمت کشید، دوندگی زیادی داشت، برای گرفتن توپ به عقب می آمد و بازی خوبی هم از خود به نمایش گذاشت.

* سومین کلین شیت در سومین بازی. در لیگ ایران هر تیمی خط دفاع بهتری داشته باشد شانس قهرمانی اش بیشتر می شود..

بله طبیعتا همینطور است. برای قهرمان شدن تیم نباید آسان گل بخورد. وقتی تیم به راحتی گل نخورد می تواند با یک گل هم برنده باشد و امتیازات کامل را بدست بیاورد. قبل از اینکه به تاج(استقلال) بیایم آقای حبیبی سرمربی ما در پاس و تیم ملی بودند که امیدوارم هر جا هستند سلامت باشند. وقتی می خواستیم وارد زمین بازی شویم ایشان می گفتند شما الان یک امتیاز در چنته دارید، یک امتیاز را حفظ کنید اگر شد گل بزنید و امتیاز کامل را بدست بیاورید.

* خوشبختانه استقلال این فصل بالاخره رنگ آرامش را هم دید..

تعامل بین هیات مدیره و کادرفنی موجب شده استقلال به آرامش برسد. تیمی که بازیکنان خوبی دارد، اگر آرامش و تمرکز هم داشته باشد می تواند بازی ها را با برد پشت سر بگذارد.

خوشبختانه در حال حاضر همه چیز تحت کنترل است و مدیریت، کادرفنی، بازیکنان و هوادارن وظیفه خودشان را به خوبی انجام می دهند.

* به نظر شما استقلال مشکل هافبک بازیساز ندارد؟

به نظر من اینطور نیست که استقلال هافبک بازیساز نداشته باشد. به غیر از سپاهان که سروش رفیعی هافبک بازیساز این تیم است کدام تیم بازیکن بازیساز شاخص در اختیار دارد؟

نبود بازیساز درد فوتبال ما است نه فقط باشگاه استقلال. بعد از مجتبی جباری و علی کریمی دیگر هافبک بازیسازی شاخصی در فوتبال ایران نداشتیم و در حال حاضر شاید تنها سروش رفیعی خصوصیت یک هافبک بازیساز را داشته باشد.

بنابراین تیم ها مجبور شده اند سیستم بازی خود را عوض کنند و تقریبا همه تیم ها در ایران به گونه ای بازی می‌کنند که با دو یا سه هافبک وسط نداشتن هافبک بازیساز را پوشش بدهند.

در حال حاضر مهدی پور و رضاوند در استقلال این نقش را ایفا می کنند و بازی خوبی هم از خود به نمایش می گذارند.

* بازی روز جمعه با فجر سپاسی را چطور می بینید؟

فجر یک تیم تازه وارد به لیگ برتر است. کلا شیرازی ها خیلی فوتبال خوبی بازی می کنند. فجر تعدادی بازیکن با قد و قواره کوتاه، تند و تیز، تکنیکی و سرعتی در اختیار دارد که این خصوصیات تیم های شیرازی است. از وضعیت چمن ورزشگاه حافظیه اطلاعی ندارم اما چون استقلال روی زمین بازی می کند اگر چمن وضعیت خوبی نداشته باشد شاید به مشکل بخوریم. اما فکر می کنم با روحیه ای که تیم از بردهای اخیر گرفته است و با پرداخت قسمتی دیگر از قرارداد بازیکنان که در این هفته صورت خواهد گرفت به امید خدا با وجود اینکه بازی آسانی در پیش نخواهد بود اما برنده بازی می شویم.

اختصاصی استقلال نیوز

 

       


 مطالب مرتبط:

هفته سوم لیگ برتر/ استقلال و سومین برد پیاپی.. گیتار ارسلان موتور تراکتور را از کار انداخت!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار