گردهمایی پیشکسوتان استقلال

مراسم گردهمایی بزرگ پیشکسوتان استقلال(تاج) در غیاب چندین استقلالی نامدار برگزار شد.

          

به گزارش استقلال نیوز، امروز مراسم گردهمایی بزرگ پیشکسوتان استقلال(تاج) در هتل المپیک تهران و با حضور پیشکسوتان و مدیران باشگاه برگزار شد. در ادامه حواشی و مصاحبه ها در حین برگزاری این مراسم را می خوانید:

             

* مراسم تقدیر باشگاه استقلال از پیشکسوتان این تیم امروز از ساعت 11 در هتل المپیک در شرایطی برگزار شد که بسیاری از ستاره‌های اسبق این تیم در این مراسم حضور پیدا نکردند، البته دلیل عدم حضور این نفرات مشخص نیست. ظاهرا این مراسم توسط کمیته پیشکسوتان باشگاه و علی نامداری برگزار شده چون نفراتی مثل امیر قلعه‌نویی، مهدی رحمتی، جواد نکونام، جواد زرینچه، علی جباری، سیروس دین‌محمدی، حنیف عمران‌زاده،مجتبی جباری و... در این مراسم حضور نداشتند.

* صادق ورمزیار، مهدی امیرآبادی، پرویز مظلومی، هاشم بیگ‌زاده، یدالله اکبری، بهتاش فریبا، علی شوری، بهمن طهماسبی، محمدرضا مهدوی، محمد نوری، جواد قراب، خسرو حیدری، رضا حسن‌زاده، شاهین بیانی، فرد ملکیان، رضا عنایتی، امین حاج‌محمدی، هادی طباطبایی، مهدی فنونی‌زاده، محمد نوازی، محمدرضا مهرانپور، آرش برهانی، قاسم سیانکی، ستار همدانی، خانواده رضا احدی، خانواده پورحیدری، خانواده عزت جانملکی و... در این مراسم حضور داشتند.

* هنگامی که پرویز مظلومی وارد مراسم شد، به دنبال عکس زنده‌یاد عکس پورحیدری می‌گشت و خطاب به خبرنگاران گفت: پس عکس منصورخان کو؟

* برخی پیشکسوتان استقلال هنگامی که یکدیگر را می‌دیدند، از این جمله تکراری که چقدر عوض شدی در قبال هم استفاده می‌کردند.

* بهتاش فریبا در ابتدای مراسم به سخنرانی پرداخت و از باشگاه استقلال درخواست کرد تا برای تشکیل اتحادیه پیشکسوتان اقدام شود.

* علی موسوی مهاجم اسبق استقلال هنگامی که وارد سالن شد با دیدن عکس اسطوره‌های این باشگاه خطاب به خبرنگاران گفت: امیدوارم تیم با همین فرمان جلو برود.

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

* مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال در حاشیه این مراسم با عصبانیت از اتفاقی که برای تبلیغات محیطی فوتبال ایران رخ داده، گفت: نمی‌دانم چرا تبلیغات محیطی را به من نمی‌دهند، اما در استقلال سختی‌های زیادی داریم. من که دوست شهید تهرانی‌مقدم هستم، نتوانستم از وزارت دفاع یک زمین تمرین بگیرم و آقایان به خاطر عکس 4 خانم که همه مثل دختران من هستند به من زمین ندادند.

* برخی از پیشکسوتان باشگاه استقلال در حاشیه مراسم سراغ بازیکنان و کادر فنی این تیم را گرفتند و معتقد بودند آنها باید در این مراسم شرکت می‌کردند. محمد نوازی هم مقابل دوربین‌ها اعتراض خود را به این مسأله نشان داد.

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

* در حاشیه این مراسم از خانواده‌های پیشکسوتان استقلال مثل زنده یاد احدی و پورحیدری، تقدیر به عمل آمد.

* علی نامداری که پیش از این مشاور هیات مدیره باشگاه استقلال بود، مسئولیت اجرایی این مراسم را برعهده داشت. در مراسم تقدیر از پیشکسوتان باشگاه استقلال بازیگرانی چون پویا امینی و خواننده‌ای چون مجتبی کبیری حضور داشتند.

* مراسم تجلیل از پیشکسوتان استقلال در حالی امروز برگزار شد که اعضای تیم استقلال در این مراسم غیبت داشتند. همین موضوع باعث شد تا پیشکسوتان انتقاداتی را داشته باشند. در واکنش به همین موضوع کانال باشگاه استقلال اعلام کرد بازیکنان و اعضای کادرفنی تیم فوتبال استقلال به دلیل همزمانی مراسم امروز پیشکسوتان با جلسه تمرین، امکان حضور در این مراسم را نداشتند.

* در حاشیه مراسم تقدیر از پیشکسوتان استقلال مدیران و پیشکسوتان آبی دل صحبت هایی انجام داد که در ادامه چندین مصاحبه را در زیر می خوانید.

* مراسم هم‌فکری و هم‌اندیشی پیشکسوتان باشگاه استقلال از ساعت ۱۲ و پس از قرائت آیاتی از قرآن مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

* در ابتدای این مراسم جواد قراب پیشکسوت باشگاه استقلال صحبت کرد و گفت:

به نمایندگی از کمیته پیشکسوتان در این جلسه صحبت می‌کنم. آقای جباری به دلیل مشکلی نتوانستند حضور پیدا کنند. واقعا از دیدن پیشکسوتان در اینجا خوشحالم. الان باشگاه دارای مدیر جدیدی شده که حاشیه امنی ایجاد کرده است. تیم استقلال در وضعیت مناسبی قرار دارد و این از توانایی آجورلو است. من از ایشان تشکر می‌کنم. اخباری که از باشگاه می‌آید خوب است.

از آقای نامداری و کمیته پیشکسوتان هم متشکرم که این جمع را اینجا دور هم جمع کرده‌اند. امیدوارم یک کمیته واحد از پیشکسوتان ایجاد شود تا بازوی آجورلو باشد و ایشان دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

* نفر دومی که در این جلسه صحبت کرد، بهتاش فریبا بود. او گفت:

ما به دنبال تاسیس یک تعاونی هستیم تا به پیشکسوتانی که مشکل دارند کمک کند. آقای نامداری در جلسات ما بوده‌اند و امیدوارم آقای آجورلو به ما کمک کنند تا این تعاونی تشکیل شود و گرفتاری بچه‌های پیشکسوت را حل کند. قول این کار را از آقایان آجورلو و نامداری گرفته‌ایم.

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

* در ادامه مسعود معینی صحبت کرد و گفت:

پورحیدری در کسوت بازیکن و مربی توانست تنها کسی باشد که قهرمانی آسیا را به عنوان مربی و بازیکن تجربه کند.از کسانی که این مراسم را برگزار کردند تا بعد از مدت‌ها دوستانمان را ببینیم، تشکر می‌کنم. خوشحالم فردی به استقلال آمده که نیازی به گفتن ندارد چه فرد توانمندی است‌. از طرف خودم و دوستانم خیر مقدم به آجورلو می‌گویم و امیدوارم موفق باشند. زمان ما مرحوم رایکوف می‌گفت بازیکن و مربی دو ساعت باهم هستند. ۲۲ ساعت دیگر چه می‌شود؟ بازیکن باید این ساعات را به طور مناسب پر کند. آن‌هایی که نتوانند این خلا را به خوبی پر کنند، موفق نمی‌شوند.

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

* فرامرز ظلی به عنوان چهارمین نفری که در این مراسم صحبت کرد، در صحبت‌های خود ضمن یاد از مرحوم پورحیدری، گفت:

می‌خواهم از سجادی تشکر کنم. از زمان آقای آجورلو باشگاه کمی سر و سامان گرفته است‌. از همه عزیزان تشکر می‌کنم که در اینجا حضور دارند و دست شما را می‌بوسم.

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

* مصطفی آجورلو در حاشیه مراسم تقدیر از پیشکسوتان استقلال گفت:

من برای حرف زدن به استقلال نیامده‌ام، به هیچ عنوان قرار نیست در استقلال خیریه درست کنیم و در فضای مجازی بگوییم می‌خواهیم به فلان شخص کمک کنیم.

باشگاه استقلال آنقدر ثروتمند است و آنقدر دارایی دارد و آنقدر بزرگ بوده که بتواند تولید ثروت کند. قبل از اینکه من به استقلال بیایم فردی آمد و گفت که می‌خواهم مبلغی را بیاورم و روی پولم مدیریت کنم، اما به او گفتم یک چای نزد ما بخورد و فورا از باشگاه برود. ما نه پولت را می‌خواهیم و نه ما را تهدید کن.

کار فنی صفر تا صد در اختیار فرهاد مجیدی است و امیدوارم از او حمایت کنیم و ستاره سوم طلایی را از او طلب کنیم. من بچه محله مرتضوی هستم، بهتاش فریبا بزرگ محله ما است و برایم فوق‌العاده محترم، او گفت ما امروز یک تصمیم گرفته‌ایم؛ می‌خواهیم به هیچ عنوان در خانواده خودمان دعوا نکنیم.

اگر امروز هدایت فنی استقلال به فرهاد مجیدی تقدیم کردم، همه یکصدا باید از او حمایت کنند. شما منتقد او باشید، اما در خانه خودتان. اولین خواسته‌ام از شما این است که برای قهرمانی به حمایت شما نیاز داریم. مبادا حریف از بستر اختلاف ما سوء استفاده کند و به ما ضربه بزند. حق ما این است که با تدبیر و مدبرانه از تیم‌مان حمایت کنیم. نقطه نظرات خودمان را هم در خفا به او بگوییم.

همه شما وضع مالی خوبی دارید، اما بدانید برای استقلال بد است در فضای مجازی سروصدا شود. از علی نامداری خواستم که یک زمین خوب پیدا کند و 200 واحد آپارتمان برای پیشکسوتان بسازد. از او خواستم بدون سود قیمت تمام شده را به ما بدهد. الان توپ داخل خانه نامداری است و ما دیگر نباید از کسی بشنویم که خانه ندارد.

در دین ما می‌گویند اگر همسایه مشکل داشته باشد، ما مسلمان نیستیم، من می‌خواهم کار اقتصادی انجام بدهم. به آن کسی که متکبرانه به باشگاه استقلال آمد و خواست من مربی‌ام را عوض کنم و گستاخانه صحبت می‌کرد، می‌خواست با 200 میلیارد تومان استقلال بزرگ را زیر سؤال ببرد و به من بگوید با پولم شما را می‌خرم و سرمربی تیمت را عوض کن، اما به او گفتم وقتی چایت را خوردی از ما خداحافظی کن.

فوتبال حرفه‌ای یک صنعت است، مسخره است، به من می‌گویند تبلیغات محیطی را به شما نمی‌دهیم چون تیم‌های دیگر ضعیف هستند. مگر می‌شود استقلال نتواند از تبلیغات محیطی استفاده کند؟ یک عده از کنار استقلال 40 سال خانه ساختند اما استقلال زمین تمرین ندارد. من باید به وزارت دفاع بروم و سرم را کج کنم که به من زمین تمرین بدهند، اما گفتند چون چند خانم در آنجا عکس گرفته‌اند ما به شما زمین نمی‌دهیم. در نهایت مجبور شدم به در خانه دوستان ارامنه بروم و از آنها زمین بگیرم. استقلال بزرگ است و طبع من هم بزرگی است. این را در جبهه و جنگ یاد گرفته‌ام.

ما همصدا نیستیم و قهر می‌کنیم و این موضوع به استقلال ضربه می‌زند. نمی‌خواهم در کنار شما عکس بیندازم و بگویم بزرگ می‌شویم. هیچ کس حق ندارد در استقلال پیمان مدیریت را بخواهد. استقلال متعلق به استقلالی‌ها است. تا روزی که در این باشگاه هستم، چیزی را به اقتصاد و آینده این باشگاه و سرنوشت خودم گره نخواهم زد. من برای کار به این باشگاه آمده‌ام، استقلال این همه بزرگ دارد و چرا باید من را بیاورند؟

اسپانسر قبلی باشگاه می‌خواست سرمربی بگذارد، اما یادتان باشد من کار فنی را به فنی‌ها سپرده‌ام و نه در ارنج او دخالت می‌کنم و نه در سیستم بازیکنان، به من گفتند احمد موسوی را کادر فنی نمی‌خواهد، اما سه روز از نقل و انتقالات گذشته، من هم گفتم این وظیفه من است که با بازیکن صحبت کنم. اینها وظایف من است، یک روز به من گفتند یک رمال می‌خواهد به سمت تیم شما بیاید اما اخطار دادم باشگاه من نه جای دلال است و نه رمال، حق فوتبال ایران در زمین مشخص می‌شود و من امیدوارم امسال فرهاد مجیدی نه تنها در لیگ برتر بلکه در آسیا قهرمان شود و در جام باشگاه‌های جهان شرکت کند.

با هم رفیق باشید و یک تعاونی درست کنید. کار اقتصادی شما را آقای عبدیان انجام می‌دهد و خانه شما را هم نامداری می‌سازد. 6-5 نفر از جوانان خوب را انتخاب کنید و بیایید با من مذاکره کنید. ما باید سالانه 10 میلیون لباس بفروشیم. اگر بتوانیم این کار را انجام بدهیم، قطعا موفق می‌شویم. منِ مدیرعامل نمی‌خواهم به روزی بیفتم که از کشور چین لباس بخرم، بلکه می‌خواهم لباس را از تولید داخل و شما کسانی که زحمت می‌کشید بخرم.

همه ما به استقلال بدهکار هستیم،‌ از پیشکسوتان وحدت رویه می‌خواهم. این خوب نیست که بزرگان با هم بد شوند، برای قهرمانی به وحدت رویه نیاز دارم. از خبرنگاران که با آنها مصاحبه نمی‌کنم عذرخواهی می‌کنم، چون می‌خواهم استقلال ساکت باشد. امروز امیر قلعه‌نویی در اینجا حضور ندارد و می‌خواهم بگویم از همه کسانی که برای استقلال حتی یک دقیقه زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.

گردهمایی پیشکسوتان استقلال

* رضا حسن‌زاده در حاشیه مراسم تقدیر از پیشکسوتان باشگاه استقلال اظهار داشت:

خیلی خوشحالم که به این مراسم دعوت شدم، البته چهره همه همبازیان سابق من تغییر کرده و واقعا بعضی از آنها عوض شده‌اند.

ورود آجورلو به استقلال باعث شد چنین مراسمی برگزار شود، قرار است یک هم‌اندیشی هم صورت بگیرد تا در مورد عده‌ای از دوستانمان که مشکلات دارند، مسیر خوبی انتخاب شود.

مدافع اسبق تیم فوتبال استقلال در خصوص وضعیت این روزهای آبی‌پوشان گفت: زمانی که آجورلو به باشگاه استقلال آمد، حواشی از بین رفت، آرامش باعث شده تا تیم استقلال شرایط ایده‌آلی به دست بیاورد.

خوشبختانه از چهار بازی سه برد و یک مساوی کسب شده، اگرچه ما می‌دانیم کمی ممکن است در هفته‌های ابتدایی ناهماهنگی وجود داشته باشد. طبیعتا ناآمادگی بدنی بازیکنان زیبایی فوتبال را می‌گیرد، اما امتیازی که استقلال به دست آورده، قابل توجه است.

حسن‌زاده که سابقه عضویت در تیم ملی فوتبال ایران را دارد در خصوص دعوت نشدن مهدی طارمی به تیم ملی فوتبال گفت: اگر بخواهیم به خاطر چند مصاحبه واکنش نشان بدهیم اصلا کار خوبی انجام نشده است. الان شرایط برای صعود تیم ملی ایده‌آل است و طارمی هم یکی از مهره‌های خوب تیم ملی محسوب می‌شود. اگر این بازیکن را از دست بدهیم آسیب می‌بینیم، اما شاید با صحبت اسکوچیچ طارمی ناراحت شده است.

اگر یک ریش‌سفید پیدا می‌شد و مشکل را حل می‌کرد خیلی بهتر بود. من از سرمربی تیم ملی می‌خواهم به عنوان یک مربی حرفه‌ای طارمی را ببخشد تا او به تیم ملی فوتبال کشورمان برگردد.

سرمربی فصل گذشته شهید قندی یزد در خصوص اینکه پرونده این تیم به کجا کشید، گفت: فدراسیون و کمیته اخلاق شرایط را طوری پیش بردند که ما به جای مرگ به تب راضی شویم. ما آخر هم نفهمیدیم چه کسی مقصر است چون در لیگ دو ما را حفظ کردند. هر چه دنبال مقصر گشتیم کسی را پیدا نکردیم.

* هاشم بیک زاده در مراسم تقدیر از پیشکسوتان باشگاه استقلال اظهار داشت:

ما عضوی از خانواده استقلال هستیم و از اقدام باشگاه استقلال تشکر می‌کنم. از اینکه در بین بزرگان استقلال هستم خوشحالم و امیدوارم با حمایت خاک‌خورده‌های استقلال این تیم امسال بتواند به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

شرایط همه تیم‌ها خوب است و استقلال هم شرایط خوبی در این هفته‌ها داشته است. کسب سه برد و یک مساوی، نتیجه خیلی خوبی محسوب می‌شود و تا حدودی هواداران استقلال خوشحال هستند. امیدوارم نتایج استقلال به همین منوال ادامه داشته باشد.

آجورلو مدیرعامل باتجربه‌ای است و من در تراکتورسازی با او کار کرده‌ام. امیدوارم او اسپانسرهای خوبی به باشگاه بیاورد و مشکلات مالی باشگاه حل شود. اگر مسائل مالی وجود داشته باشد، تمرکز کادر فنی و تیم بهم می‌ریزد. با اسپانسری که مدیرعامل جدید وارد باشگاه کرده، حالا همه چیز در اختیار کادر فنی است و امیدوارم در نهایت نتایجی حاصل شود که مردم و آن عده‌ای که طرفدار استقلال هستند خوشحال شوند.

* محمد نوازی در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان استقلال گفت:

من امیدوارم نوع دعوت به مراسم شکل قشنگ‌تری داشته باشد. اینکه پیشکسوتان استقلال دور هم باشند و یک شیرینی بخورند روی قشنگی ندارد. امیدوارم هیات مدیره و مدیرعامل تصمیمات کلانتری بگیرند و باشگاه را به جایی برسانند که به ستاره سوم برسد.

ایکاش در این مراسم کادر فنی استقلال و بازیکنانش هم حضور پیدا می‌کردند، هم پیشکسوتان بازیکنان جدید استقلال را می‌شناختند و هم بازیکنان می‌دیدند چه کسانی در این باشگاه تلاش کرده‌اند. غیبت کادر فنی و بازیکنان در این مراسم قشنگ نبود. نباید باشگاه بزرگ استقلال را کوچک کرد و دیدید که در این سال‌ها با مدیران جدید ارتباط چقدر کوچک شده است.

هافبک اسبق تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که شرایط این روزهای این تیم را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: خوشبختانه همه چیز خوب است. به نظرم مجیدی باید بیشتر کار کند.

وی در خصوص اختلافاتی که بین اسکوچیچ و طارمی به وجود آمده است، گفت: اصلا کار قشنگی نبود، در این شرایط که تیم ملی به نتایج بازی‌های پیش رو نیاز دارد، ما دچار این اختلافات شویم. باید تصمیمات خوبی اتخاذ می‌شد. در کمیته اخلاق و انضباطی خیلی پرونده‌ها وجود دارد که به آنها رسیدگی نشده است، اما چطور در آستانه بازی‌های مهم چنین تصمیماتی اتخاذ شده است. بهتر بود نشستی بین دو طرف می‌گذاشت و اختلافات را برطرف می‌کردند.

* خسرو حیدری در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان باشگاه استقلال اظهار داشت:

افتخار این را داشتم که از جوانی در این باشگاه رشد کنم. نام استقلال آنقدر بزرگ است که بعد از از بازی در این تیم، می‌توانید در تیم‌های دیگر هم چند سال دور بزنید! من با وجود پیشنهاداتی که داشتم خودم دوست داشتم در جایی که بزرگ شدم از فوتبال خداحافظی کنم. اصلا پشیمان نیستم. خیلی‌ها به من می‌گویند چرا بازی نکردی، همه سورپرایز شدند. به هرحال دوست داشتم در باشگاه خودم خداحافظی کنم و برایم خیلی مهم بود. الان هم بعد از دوسال به  باشگاه برگشته‌ام. امیدوارم بتوانم در قامت جدید خدمت گذار هواداران باشم و محبت هایشان را جبران کنم.

همایش خیلی خوبی بود و بزرگان استقلال دور هم جمع شدند. به گفته مصطفی آجورلو باید همدلی و یکدلی باشد اگر می‌خواهیم استقلال به موفقیت برسد. وقتی فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی گذاشته‌اند همه باید از او حمایت کنند. ان‌شاالله سال خیلی خوبی داشته باشیم. تیم شرایط خوبی دارد و در آرامش است. امیدوارم نتایج خوبی بگیریم و یک قهرمانی که کمترین مورد است را به هواداران هدیه بدهیم.

حیدری در مورد اینکه آیا فوتبال و ورزش را کنار گذاشته است، گفت: من برای آمادگی جسمانی تمرین می‌کنم و به کلاس‌های مربیگری هم می‌روم. ان‌شاالله بتوانم به عنوان عضو کوچکی از این خانواده به استقلال کمک کنم.

وی در مورد اینکه بیشتر دوست دارد در کار مربیگری فعالیت کند یا مدیریت، اظهار داشت: در باشگاه استقلال باید هر کمکی از دستمان بر می‌آید را انجام بدهیم. در هر سمتی که باشیم. من دوست دارم به هواداران خدمت کنم. اصلا مهم نیست در چه پستی باشم.

مشاور مدیرعامل استقلال در مورد جذب هافبک خارجی جدید استقلال عنوان کرد: فرهاد مجیدی بیشتر در جریان است. فکر می کنم یک بازیکن خارجی می‌خواهند جذب کنند. من دو سه روز بیشتر نیست به باشگاه آمده‌ام. کارهای فنی و جذب بازیکن در اختیار سرمربی تیم است.

حیدری در خصوص بازی تیم ملی مقابل لبنان گفت: بازی چون در خانه حریف است، نمی توان گفت راحت است. امیدوارم روند رو به رشد تیم ملی ادامه داشته باشد. حاشیه‌های دور تیم ملی باید برداشته شود. هدف رسیدن به جام جهانی است. جالب نیست که این حاشیه‌ها در اطراف تیم باشد. امیدوارم در این دو بازی هم نتایج خوبی بگیرند و خیالمان بابت رسیدن به جام جهانی راحت شود.

* هادی طباطبایی در حاشیه مراسم تقدیر باشگاه استقلال از پیشکسوتان این تیم اظهار داشت:

مشکلی که استقلال دارد این است که همیشه برای پیشکسوتان افراد دیگری تصمیم‌ گرفته‌اند و این بزرگ‌ترین مشکلی است که پیشکسوتان داشته ‌اند و به همین دلیل همیشه چند دسته می‌شدند. هرکسی به تنهایی می‌خواست برای خودش با گروه، شخص یا فردی کاری را انجام بدهد. اگر خود پیشکسوتان کنار هم جمع شوند و با هم تصمیم بگیرند، این چند دستگی‌ها از بین می‌رود و بزرگ‌ترین اتفاقی هم که می‌افتد این است که آنها می توانند بازوی قدرتمندی برای باشگاه باشند.

 امروز جلسه‌ای برگزار شد و چند روز پیش هم با بهتاش فریبا بحث و تبادل نظر کردیم که چرا باید این اتفاقات بیفتد. به عنوان پیشکسوت می‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم اما متاسفانه وقتی قرار است تشکیلاتی دور هم جمع شوند و بحث پیشکسوتان مطرح می‌شود، می‌بینیم همه از محل‌های مختلف می‌خواهند بیایند و این دیگر معنی پیشکسوتی نمی‌دهد.

پیشکسوت فردی است که داخل زمین فوتبال بوده، کار کرده، زحمت کشیده و بازی کرده است. اگر پیشکسوتان مدیریت می‌خواهند بروند و برای خود گروهی تشکیل بدهند اما خیلی مهم است پیشکسوتان دور هم جمع شده و برای خودشان تصمیم بگیرند. این موضوع برای خانواده پیشکسوتان هم مهم است. خیلی‌ها را می‌شناسیم که کمک می‌کنند اما چرا خودمان نباید تشکیلاتی درست کنیم تا کاری برای خود انجام بدهیم. اگر همیت وجود داشته باشد امروز نقطه خوبی برای رقم خوردن این اتفاق است. خودم هم در این راه تلاش می‌کنم.

طباطبایی در مورد اینکه تا چه اندازه احتمال می‌دهد مصطفی آجورلو بتواند اهداف مدنظر خود را برای استقلال و پیشکسوتانش عملی کند، پاسخ داد: ظرفیت فوق‌العاده زیاد است. نمی‌دانم کدام شخص بود که قصد داشت کار غلطی را به درستی اجرا کند. کار غلط، غلط است. نمی‌دانم چگونه این بحث را مطرح می‌کنند که فردی باید عضو هیات مدیره استقلال شود که با خودش پول بیاورد.  کجای دنیا اینگونه است؟ اصلا چنین چیزی نیست. اگر قرار باشد فردی فقط با پول آوردن عضو هیات مدیره یک باشگاه شود، تصمیم گیری‌ها درست، ورزشی و جمعی نیست. در آن صورت هرکسی می‌گوید برای خودم کار کرده و تصمیم می‌گیرم.

هیات مدیره باید تصمیم‌گیری‌های کلان را انجام بدهد و اجرا دست مدیریت و کادرفنی باشد. این موضوع در فوتبال واضح است. سال‌های این موضوع را فریاد زدیم که چرا باید افرادی خارج از حوزه فوتبال و خانواده استقلال برای این باشگاه تصمیم بگیرند. ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و کارهای زیادی می‌توان انجام داد. چیزهای زیادی در ذهن من است و اگر از دستم بربیاید به باشگاه خودم کمک می‌کنم. دوست داریم تیم ما آرامش داشته باشد و طرفداران و پیشکسوتان لذت ببرند.

متاسفانه در سال‌های اخیر افرادی تصمیم می‌گرفتند که خودشان هیچ جایی در فوتبال نداشتند اما ما که در فوتبال هیچ کاره بودیم باید پاسخگوی هواداران می‌شدیم. این موضوع واقعا برای ما اذیت کننده بود.  در صورتی که افراد تصمیم گیر باید از بدنه فوتبال و به آن آشنا باشند. باید ورزش، اقتصاد و مدیریت با بشناسند تا بتوانند تصمیمات درست بگیرند و از ظرفیت‌ها استفاده کنند. فوتبال در جهان جزو 4-3 بیزینس اول است. الگوهای زیادی داریم و نیازی نیست شق‌القمر یا کار عجیب و غریبی کنیم.

اگر همین الگوهای اجرا شده را بهینه سازی کنیم و آنها را با فرهنگ و شرایط جامعه تطبیق بدهیم، برای فوتبال ما زیاد هم است و اتفاقات خوبی می‌افتد.

وی درباره دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل لبنان و اینکه آیا حاشیه‌های ایجاد شده به تیم ملی در این مسابقه ضربه خواهد زد، گفت: در مصاحبه‌های یک ماه قبل گفتم برای تیم ملی نگران هستم زیرا بیشتر از اینکه تیم محور باشد، بازیکن محور شده است و این موضوع برای آینده فوتبال کشورمان نگرانی ایجاد می‌کند. همیشه این ظرفیت وجود ندارد. می‌بینم خیلی از دوستان و کارشناسان می‌گویند مهدی طارمی و سردار آزمون با هم بسیار هماهنگ هستند اما اکنون مهدی در تیم ملی نیست.

اگر قرار باشد فقط یک زوج کنار هم داشته باشیم که همدیگر را خوب درک کنند با اتفاق فعلی، تیم ملی به مشکل می خورد اما لبنان تیمی نیست که شرایط را برای ما سخت کند. بازیکنان جانشین خیلی خوبی داریم اما نگران آینده فوتبال هستم. طارمی یک توئیت گذاشت اما وی بازیکنی که در سطح اول فوتبال دنیا و حرفه‌ای کار می‌کند. مهدی باید تمرکزش را روی کار بگذارد و اگر مشکلی هست، درون خانواده باشد. اگر قرار است نقدی باشد، آن را در اختیار کارشناسان بگذارد. 

ما هم این مسائل را می‌بینیم و نیازی نیست بازیکنان خود را درگیر کنند. هرکسی مربی باشد و هرچه هم نسبت به وی نقد داشته باشیم، جایگاه مربی و بازیکن مشخص است. هر جایی هم در فوتبال دنیا بایستید به هر حال یک بازیکن هستید و باید تحت فرمان مربی باشید. امیدوارم اختلافات  درون تیم حل شود. طارمی بازیکنی شایسته و ظرفیت‌های تیم ما هم به مراتب بیشتر از این است و باید از آن استفاده کنیم. به استفاده نشدن از این ظرفیت‌ها نقد دارم اما باید هرکسی سرجای خودش باشد و بچه‌ها بیشتر روی کار خود تمرکز کنند زیرا احتمال دارد این قضیه نه تنها در تیم ملی بلکه روی عملکرد خود مهدی در باشگاه پورتو هم تاثیر بگذارد. 

بازیکن باید روی کار خودش تمرکز کند و اگر نقدی وجود دارد کارشناسان آن را انجام بدهند. وقتی مصاحبه کردم خیلی‌ها خرده گرفتند چرا از تیم ملی انتقاد می‌کنی زیرا 10 بازی را برده‌ایم. همه موضوع نتیجه نیست ما بحث فنی را به این دلیل تحلیل می‌کنیم که ببینیم تیم ملی می‌خواهد به کجا برسد.  آن نقطه ای که تیم ملی قرار است به آن برسد، روشن نیست. امیدوارم تصمیمات خوبی گرفته باشد و اتفاقات خوبی بیفتد.

صعود تیم ملی تا حد زیادی به جام جهانی مسجل شده اما نگران هستم باز هم به آن نقطه برسیم که می‌گوییم بچه‌های ما مرد روزهای سخت هستند. اگر قرار باشد بازهم از این شعار استفاده کنیم، آن برای صعود از گروه خودمان در جام جهانی به کار بگیریم نه اینکه بخواهیم فقط در جام جهانی حضور داشته باشیم زیرا ظرفیت فوتبال ما بالاتر از این حرف‌ها است.

* آرش برهانی در حاشیه مراسم تقدیر از پیشکسوتان اظهار داشت:

خیلی خوشحال هستم که در این جشن، گردهمایی یا هر چیزی که اسمش را می‌گذارید شرکت کردم. دوستان خیلی خوبم و پیشکسوتان را دیدم و امیدوارم باشگاه و دوستان از این نوع برنامه‌ها بیشتر ترتیب بدهند تا من که نه بلکه پیشکسوتان دور هم بنشینیم و هم دیداری تازه شود. اکنون همدلی و اتحاد مهم‌ترین بحث پیشکسوتان است و امیدوارم در همین گردهمایی‌ها و دور هم جمع‌شدن‌ها آن را بیشتر به دست بیاوریم.

وی در مورد وضعیت تیم استقلال و اینکه آیا پس از روزهای پرحاشیه فصل قبل می‌تواند روند موفقیت چهار هفته ابتدایی لیگ را ادامه بدهد، گفت: تیم را در این چهار بازی خوب دیده‌ام و به این فصل خیلی خوشبین هستم. بچه‌ها اکنون آرامش دارند و امیدوارم پس از مدت‌ها بتوانند بهترین عملکرد را در زمین داشته باشند. ان‌شاءالله یک بازیکن دیگر هم قرار است اضافه شود. البته کادرفنی بیشتر در جریان است اما با یک بازیساز تیم بهتر هم می‌شود. امیدوارم در ادامه بازیکنان هماهنگ‌تر و بهتر شوند.

پیشکسوت استقلال درباره اینکه آیا قرار است یک بازیساز جدید به این تیم بیاید، گفت: نمی‌دانم. احتمال دارد.

برهانی درخصوص خط خوردن مهدی طارمی از فهرست بازیکنان تیم ملی برای دیدار با لبنان توضیح داد: خود مهدی هم می داند خیلی دوستش دارم ولی این رفتار را که بازیکن بخواهد نسبت به مربی جبهه داشته باشد دوست ندارم. امیدوارم این موضوع حل شود زیرا طارمی پسر بسیار خوب و خوش قلبی است. رفع سریع تر این سوءتفاهم‌ها به سود تیم ملی و طارمی است.

* پرویز مظلومی در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان باشگاه استقلال در این مورد اظهار داشت:

خوشبختانه این مراسم در سالگرد مرحوم پورحیدری برگزار شد که روز بزرگی است. خیلی وقت است که به دنبال برگزاری این برنامه هستیم. البته شرایط مهیا نبود که همه پیشکسوتان بیایند اما به هرحال اکثریت آمدند. واقعا به دنبال برقراری اتحاد و یکدلی بین هواداران بودیم.

اتحاد و یکدلی در تیم به وجود آمده است. کادرفنی، بازیکنان و مدیریت یکدل هستند و این یکدلی باعث موفقیت می شود. نگرانی ما فقط هواداران و پیشکسوتان بودند که از باشگاه دور شده بودند. تلاش کردیم به باشگاه نزدیک شوند و درددل‌هایشان را بشنویم. صحبت از مساله اقتصادی پیشکسوتان بود و خود مصطفی آجورلو هم این را مطرح کرد تا اگر مشکلی دارند ان‌شاالله رفع شود. این باشگاه با وجود پیشکسوتان و زحمات آن‌ها از 60-50 سال پیش تا به حال برقرار بوده است.

امیدواریم با رویه‌ای که باشگاه در پیش گرفته بتوانیم در این راه موفق باشیم. امروز روز خوبی بود. همه راضی بودند. این کار باید ادامه داشته باشد. معتقدم چند بزرگتر باید از خود پیشکسوتان جمع شوند تا خواسته‌های آن ها را به مدیریت باشگاه انتقال بدهند. از کمیته پیشکسوتان، آجورلو و نامداری تشکر می کنم که واقعا زحمت کشیدند. این برنامه را خیلی وقت پیش می‌خواستیم برگزار کنیم. هفته پیش قطعی بود اما چون علی جباری قادر به حضور نبود، به هم خورد. متاسفانه امروز هم حال او مساعد نبود که بیاید اما جایش خالی بود.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد اینکه مدیرعامل باشگاه نتوانست سازمان لیگ را برای تبلیغات محیطی متقاعد کند، گفت: آجورلو در حال تلاش است که این کار انجام شود. منظور شما از متقاعد کردن را متوجه نشدم. واقعا حق ما است. استقلال باید از تبلیغات محیطی بیشتر استفاده ببرد. بزرگترین دغدغه باشگاه پول است. درآمد ما از چه راهی است؟ از تلویزیون که متاسفانه نیست. از تبلیغات هم خیلی ناچیز است. واقعا معلوم نیست چطور تقسیم می شود؟ ما و دیگر تیم‌ها به دنبال این هستیم که از تبلیغات محیطی درآمد بیشتری داشته باشیم.

مظلومی در مورد پرونده استراماچونی و احتمال شکایت دیاباته و میلیچ اظهار داشت: میلیچ پیام داده که صحبت کنیم و به توافق برسیم. دیاباته هم همینطور است. دغدغه ما فعلا استراماچونی و پادوانی هستند. روی شکایت اولیه او اعتراض زدیم، 100هزار دلار کم کردند اما او به استیناف رفت و حالا منتظر رای استیناف هستیم. اما کلا منتظریم ببینیم حرکت بعدی استراماچونی چیست.

وی در خصوص مساله به وجود آمده بین طارمی و اسکوچیچ عنوان کرد: نباید این مساله را بزرگ کنیم. اجازه بدهیم بین خودشان حل و فصل شود. طارمی بازیکن بزرگی است اما جایگاه او در حد بازیکن است. ممکن است حرف او منطقی باشد اما باید اجازه بدهیم این قضیه را در فدراسیون و تیم ملی حل کنند. نباید این مساله را کش بدهیم. دو بازی حساس و مهم داریم. هر چند بچه‌ها بدون طارمی هم می توانند این دو تیم راشکست بدهند. حریفان سرسختی برای ما نیستند.

خوشبختانه در گروهی هستیم که از الان هم حضورمان در جام جهانی قطعی است. قول می‌دهم. کره جنوبی رقیب ما بود که متاسفانه نتوانستیم در تهران این تیم را شکست بدهیم. ان‌شاالله در آنجا می بریم ولی کلا خوشبختانه گروه خیلی خوبی داریم. برعکس آن گروه که گروه مرگ است. خیلی گروهسختی است. دو تیم بسیار قوی حتما حذف می‌شوند اما در این گروه لبنان و سوریه حریف ما نیستند. مگر اینکه حواشی در تیم رخنه کند و مشکل ساز شود.

* رضا عنایتی در حاشیه مراسم تقدیر از پیشکسوتان استقلال اظهار داشت:

امیدوارم این مراسم‌ها ادامه‌دار باشد و از نظرات پیشکسوتان استفاده شود چون مطمئنم که این نظرات در موفقیت استقلال کمک کند. خوشبختانه آجورلو خودش این موضوع را به خوبی می‌داند و به خاطر همین امیدوارم که از نظرات پیشکسوتان بیشتر استفاده شود. استقلال چند سالی است که دچار حاشیه‌های عجیب و غریب شده اما با این همدلی مطمئناً شرایط بهتر می‌شود. امیدوارم همه کمک کنند تا این تیم به جایگاه اصلی خود برسد.

وی در مورد اینکه ظاهرا پیشکسوتان از این نشست راضی بودند گفت: مطمئناً‌ کسانی که عمرشان را در این باشگاه صرف کردند دلسوزتر از همه هستند و وقتی می‌بینند یک مجموعه برایشان ارزش قائل است از ته دل شاد می‌شوند. امیدوارم ما هم قدر پیشکسوتان را بدانیم و در کارهای مختلف از آنها استفاده کنیم. بار تجربه‌ای که این پیشکسوتان دارند خیلی می‌تواند به موفقیت استقلال کمک کند.

پیشکسوت استقلال در مورد دعوت نشدن طارمی به تیم ملی گفت:‌ این اتفاق فقط حریفان ما را خوشحال کرد ما یک خودزنی عجیب و غریبی کردیم که خیلی بدموقع بود از دوستان در فدراسیون و کسانی که در تیم ملی مسؤولیت دارند انتظار داشتیم جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کنند طارمی بازیکن بداخلاقی نیست و کاملاً بی‌حاشیه است. اسکوچیچ هم آدم بدی نیست و انتقادپذیر است ای کاش جلسه‌ای دو سه نفره برگزار می‌کردند و این موضوع سریع حل می‌شد.

این موضوع را نمی‌توانیم انکار کنیم که طارمی هم بازیکن زحمتکشی است و هم بهترین نفرات ما در اروپا است او مهره ارزشمندی است اما در بد شرایطی این اتفاق افتاد. به هر حال بازیکن و مربی ناراحت می‌شوند اما با گفتمان همه چیز حل می‌شود فقط باید یک واسطه‌ای بین آنها باشد.

سرمربی تیم فوتبال هوادار در مورد شرایط تیمش گفت‌: با بردی که هفته قبل کسب کردیم شرایطمان یک مقدار بهتر شد پیش‌بینی می‌کردیم مقابل استقلال و سپاهان که مدعی هستند نتیجه نگیریم اما حالا بعد از 4 هفته تجربه‌مان بالاتر آمده است.بازیکنان‌مان شرایط را بهتر درک کردند هر چند در سه مسابقه اول که نتیجه را واگذار کردیم کارشناسان می‌گفتند که ما عملکرد بدی نداشتیم خوشبختانه مدیران باشگاه هم قبل از بازی با پدیده پرداختی‌ها را انجام دادند تا روحیه بازیکنان بالاتر برود.تمام تلاش‌مان این است تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم.

عنایتی در مورد میزبانی‌های این تیم در لیگ اظهار داشت: ما یک بازی دیگر را در کرج انجام می‌دهیم اما بعد از آن زمین ما مشخص می‌شود قاعدتا‌ً یا شهرقدس است یا دستگردی از بین این دو یک مورد را انتخاب می‌کنیم.

* مهدی عبدیان، عضو سابق هیئت مدیره باشگاه استقلال در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان تیم فوتبال این باشگاه اظهار داشت:

باعث افتخارم بود که امروز در کنار پیشکسوتان باشگاه استقلال بودم. امیدوارم این مراسم‌ها ادامه دار باشد و پیشکسوتان بتوانند کار‌های بزرگی برای باشگاه و خودشان انجام دهند. پیشکسوتان استقلال به دلیل این که در سال‌های گذشته پولی در فوتبال نبود، وضعیت مالی خوبی ندارند. شاید بتوان درآمدزایی‌هایی برای باشگاه و پیشکسوتان کرد.

عبدیان درباره امکان بازگشت خود به هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: باعث افتخارم است که یک سال عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال بودم. دوست ندارم دیگر به هیئت مدیره باشگاه برگردم، اما هوادار استقلال هستم و هر کاری بتوانم برای موفقیت استقلال انجام می‌دهم. دنبال پست و مقام نیستم. زمانی شرایط باشگاه ایجاب کرد که من به هیئت مدیره بپیوندم، اما اکنون کنار آجورلو و تیم مدیریتی جدید هستیم که با حضور آن‌ها اتفاقات خوبی رخ داده است. امیدوارم این اتفاقات خوب پایدار و ادامه دار باشد.

او درباره صدرنشینی استقلال با هدایت مجیدی گفت: خدا را شکر امکانات و شرایط تیم نسبت به سال‌های قبل بهتر شده و خود سرمربی بازیکنانش را انتخاب کرده است. امیدوارم این روند ادامه دار باشد و علاوه بر قهرمانی لیگ برتر، در سال‌های پیش رو بتوانیم ستاره سوم را هم بگیریم.

اخبار پیشکسوتان استقلال

  

 


 مطالب مرتبط:

در حاشیه گردهمایی بزرگ استقلال در هتل المپیک/ تجلیل از خانواده پیشکسوتان فقید باشگاه

گردهمایی پیشکسوتان استقلال در هتل المپیک/ سردار به دیدار بزرگان می‌رود

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار