هواداران استقلال

با نزدیک شدن به بازگشایی مجدد ورزشگاه‌ها پس از اپیدمی کرونا، زمان آن رسیده شاهد حضور زنان عاشق فوتبال در وررشگاه‌ها باشیم.

 

به گزارش استقلال نیوز، دوران کرونا به همراه تمام سختی‌ها و غم‌هایی که در جامعه انسانی به جا گذاشت، برای مردان ورزش دوست همچون شلاقی بود بر روح و روان آن‌ها که با محروم شدن از حضور در اماکن ورزشی حادث شد. چیزی که بیش از ۴۰ سال است که زنان ورزش دوست این مملکت با آن مواجه بوده و به سهم خود با آن مقابله کرده‌اند.

اما دوران به طرز شگرفی تغییری کرده است و در عصر فنآوری اطلاعات و درخشش دانشمندان زن، در عرصه جامعه نمی‌توان بر سنت‌های اشتباه گذشته پافشاری کرد و تاریخ انقضای این دیدگاه سنتی و ضد زن فرا رسیده و باید همانطور که زنان در سایر عرصه‌های اجتماعی حضور دارند از موهبت حضور در عرصه‌های ورزش بدون توجه به نگاه جنسیتی تصمیم‌گیران برخوردار شوند.

در بحث تامین امنیت و ایجاد لوازم آن، فارغ از نگاه به هر جنسیتی، وظیفه ماموران نظم و تامین امنیت، ایجاد امنیت برای همگان است و با پاک کردن صورت مسئله، امنیت حاصل نمی‌شود و نمی توان به استناد آن از خود رفع مسئولیت کرد.در صورت فراهم شدن بستر لازم برای حضور دوباره هواداران فوتبال در ورزشگاه‌ها، این بار وظیفه ماست که با همراهی خواهران، مادران، همسران، شرکای زندگی و... با حضور در ورزشگاه‌ها، دوران متفاوتی ایجاد کنیم و به نگاه تبعیض‌آمیز جنسیتی در این زمینه پایان دهید.

باید یاد بگیریم که حضور در فضای تک جنسی ورزشگاه، نه تنها تایید بر نگاه‌های تبعیض‌آمیز جنسیتی موجود است، بلکه توهین به شعور خودمان به عنوان یک انسان باورمند به ارزش‌های ابتدایی انسانیست.

مردان با حضور در کنار زنان در ورزشگاه ها فصل نوینی برای رفع تبعیض‌های جنسیتی ایجاد می‌کنند و اگر به هر دلیلی فردی خود را از انجام چنین کار انسانی ناتوان می‌داند، دستکم به حضور خود در جمع مردانه اماکن ورزشی پایان دهد، همچنین برای هر زن شایسته نیست تا در جمع‌های محدود و گزینش شده که تنها جنبه تبلیغاتی دارد حاضر شود، باشد تا روزی در فضایی آزاد و پر از سلایق گوناگون، از دیدن زیبایی‌های ورزش شاد گردیم.

 

اخبار استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

اقدام مثبت دیگری از باشگاه استقلال/ تلاش برای بازگشت هواداران به ورزشگاه آزادی

دیدگاه‌ها  
تاج
0 #1 تاج 1400-08-20 11:43
مرسی خیلی قشنگ و عالی بود
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار