محمد نوری

سرمربی تیم پیشکسوتان استقلال(تاج) گفت: داربی پیشکسوتان یک بازی دوستانه اما پر اهمیت بود ولی این دلیل نمی‌شود که برای بردن ادب، انضباط و مردانگی را زیر پا بگذاریم. 

 

محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) و سرمربی پیشکسوتان این باشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص قهرمانی در جام شش‌جانبه شهید طهرانی‌مقدم و حواشی آن، صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

         

* قهرمانی پیشکسوتان استقلال را در جام جام شهید طهرانی مقدم به شما تبریک می‌گوییم. کمی از این جام شش‌جانبه برای ما بگویید؟

ممنونم. این رقابت‌ تحت عنوان جام شش جانبه‌ به مناسبت سالگرد شهادت شهید طهرانی مقدم برگزار شد‌. سطح کیفی بازی‌ها بالا بود و تیم‌های شرکت کننده هم از آمادگی خوبی برخوردار بودند. خوشبختانه تیم ما هم بدون باخت قهرمان این رقابت شد و در فینال هم داربی پیشکسوتان را برد.

* گویا این داربی از حساسیت بالایی هم برخوردار بود؟ 

بله! بسیاری از هواداران استقلال قبل از بازی با ما تماس گرفتند که حتما این بازی را ببرید. داربی در هر سطحی باشد، مهم است و از آکادمی تا پیشکسوتان برای هوادارن فرقی نمی‌کند. به هر حال برد خوب و شیرینی بود که به هواداران عزیزمان تقدیم می‌کنیم.

* این داربی داربی حواشی زیادی داشت و بازیکنان رقیب حتی با داور هم درگیری فیزیکی پیدا کردند. کمی در این باره صحبت کنید..

بله! متاسفانه این اتفاقات عجیب و دور از اخلاق در این بازی رخ داد. تیم رقیب همیشه این داستان را دارند و وقتی عقب می‌افتند با شلوغ‌کاری و متشنج کردن فضا به دنبال تغییر شرایط به نفع خود هستند.

بازیکن پرسپولیس به سمت داور حمله کرد و به صورت او ضربه زد. آقای نظری داور مسابقه باید این بازیکن را اخراج و بازی را قطع می‌کرد اما به نظر من مردانگی و مدارا کرد. شاید به نوعی می‌خواست حرمت جام شهید طهرانی مقدم را حفظ کند.

* یعنی برد و باخت در یک بازی دوستانه اینقدر مهم است که حرمت جام از بین برود؟

بازی دوستانه بود اما این بازی هم برای ما و هم برای آن‌ها اهمیت زیادی داشت چون تبلیغات زیادی هم در خصوص این بازی صورت گرفته بود و البته این دلیل نمی‌شود که برای بردن ادب، انضباط و مردانگی را زیر پا بگذاریم. ما دوست داشتیم مردانه پیروز بازی باشیم و اینطور هم شد اما آن‌ها این‌کار را کردند تا جو بازی و تمرکز تیمی ما را به هم بریزند و سیستم برگزاری بازی ها را با ایجاد حاشیه زیر سوال ببرند و داور را تحت تاثیر قرار دادند.

لااقل چون جام به نام شهید طرانی‌مقدم مزین شده بود باید احترام می‌گذاشتند. به هر حال خدا را شاکرم که خجالت‌زده و شرمنده هواداران نشدیم. امیدوارم این برد پیش زمینه‌ای باشد برای داربی بزرگسالان که ان‌شاالله آن داربی را هم ببریم.

* بعد از این اتفاق داوری تحت تاثیر قرار گرفت؟

بله، قطعا داور بازی تحت تاثیر قرار گرفت. در یک صحنه روی بازیکن ما خطا رخ داد اما داور سوت نزد و بازیکن آن‌ها توپ را وارد دروازه ما کرد. ما هم به احترام شهید طهرانی‌مقدم چیزی نگفتیم و اعتراض نکردیم.

به‌‌هر حال خواست خدا بود و حق به حقدار رسید و استقلال قهرمان شد. حق ما قهرمانی در جام شهید طهرانی مقدم بود چون بازیکنان ما بسیار بهتر از آن‌ها بودند. هم مالکیت توپ بیشتری داشتیم و هم بهتر بازی کردیم. 

* در ضربات پنالتی دروازه‌بان دروازبان استقلال عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت؟

بله، درواز‌بان ما در این دیدار امیر فراشی بود درواز‌بان سابق تیم فوتسال استقلال و تیم ملی که یک پنالتی‌گیر قهار و ماهر است و در این بازی هم هر دو ضربه پنالتی پرسپولیسی‌ها را مهار کرد.

محمد نوری

 

* در خصوص گردهمایی پیشکسوتان استقلال هم کمی صحبت کنید..

این گردهمایی از دو ماه پیش برنامه‌ریزی شده بود. آقای نامداری پیش قدم شدند و بسیاری از هزینه‌های این مراسم را تقبل کردند که جای تحسین و تشکر دارد. 

به آقای وزیر توصیه می کنم جای نامداری و نامداری‌ها در هیات مدیره استقلال خالی است.

از آقای آجورلو هم تشکر می‌کنم که با برگزاری این گردهمایی موافقت کردند. همه دست به دست هم دادند تا این گردهمایی برگزار شد. 

* آیا اثرات تغییر مدیریت در استقلال نسبت به زمان سلطانی‌فر مشهود است؟  

در بحث مدیریت از زمانی که آقای آجورلو آمد حواشی و مشکلات مدیران قبلی دیگر پیش نیامد و شرایطش نسبت به سال گذشته بهتر شده است.

امیدوارم خواسته هایی که چه در بحث فنی و مالی وجود دارد برآورده و همچنین به وعده‌هایی که در این همایش به به پیشکسوتان داده شد و حرف‌هایی که زده شد جامه عمل پوشانده شود.

* در ایام فیفادی هستیم‌. در خصوص بازی تیم ملی با لبنان و نتیجه بدست آمده چه نظری دارید؟

تیم فوتبال لبنان یک تیم درجه سه است و در حد و اندازه تیم ملی ایران نیست. ایران مقابل لبنان نمایش خوبی نداشت و تا آخرین دقایق از میزبان خود عقب بود که این اتفاق بسیار برای تیم ملی ایران بد است.

تیم ملی ایران از نظر نفرات از بهترین‌های آسیا است و اما تاکتیک و برنامه‌ای نداشت و خواست خدا بود که بچه‌ها روی خلاقیت فردی توانستند در وقت‌های اضافه کامبک بزنند و بازی یک هیچ باخته را ببرند.

 این را هم اضافه کنم که باید در خط دفاع و دروازبان تغییراتی ایجاد شود. چون در این بازی مدافعان و دروازبان ما ضعیف ظاهر شدند و نمایشی ناامید کننده داشتند.

* بازی مقابل سوریه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

تیم ملی به نظر من مشکلی برای صعود ندارد و راحت به جام جهانی راه پیدا می‌کند. سوریه هم مقابل ایران حرفی برای گفتن نخواهد داشت اما نگرانی من بابت بازی‌های جام‌جهانی است.

* یعنی اعتقاد دارید قبل از حضور در جام‌جهانی باید با اسکوچیچ قطع همکاری کرد؟

من بعید می‌دانم فدراسیون فوتبال هم بخواهد اسکوچیچ سرمربی تیم ملی در جام جهانی باشد. به نظر من اسکوچیچ باید کنار گذاشته شود و یک مربی تراز اول جانشین او شود تا ایران با استعداد‌ها و پتانسیل‌هایی که دارد بتواند در جام‌جهانی بازی‌های زیبا و فنی ارائه بدهد. تا جام جهانی فرصت زیادی وجود دارد، بهتر است از همین حالا مذاکرات را آغاز کنند تا با یک مربی با کلاس جهانی بازی‌های آبرومندی در جام جهانی به نمایش بگذاریم.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

انتخابی جام جهانی 2022 قطر/ کامبکی رویایی در وقت‌های اضافی؛ ایران از جهنم بیروت به سلامت عبور کرد!

پیشکسوتان استقلال با برتری مقابل پرسپولیس قهرمان جام سردار طهرانی‌ مقدم شد

در حاشیه گردهمایی بزرگ استقلال در هتل المپیک/ عصبانیت سردار از سنگ اندازی مقابل استقلال؛ غیبت چند استقلالی نامدار!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار