حواشی دیدار گل گهر و استقلال

به گفته ناظر بازی کوین یامگا و رودی ژستد دو بازیکن خارجی استقلال حق بازی برابر گل گهر را ندارند.

      

به گزارش استقلال نیوز، دیدار تیم های گل گهر سیرجان و استقلال(تاج) ایران از ساعت 16:00 امروز چهارشنبه(3 آذر 1400) از هفته ششم لیگ برتر فصل 1400/1401 در ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی سیرجان و بدون حضور هواداران دو تیم برگزار شد که در ادامه حواشی دیدار این دو تیم را می خوانید:

           

*اعضای دو تیم ساعت 14:30 وارد ورزشگاه شدند.

* به گفته ناظر دیدار در پی ارسال نامه ای سازمان لیگ با امضای سهیل مهدی به غلام حسین نوشه ور ناظر بازی گل گهر- استقلال مجوز موقت حضور دو بازیکن خارجی استقلال در ترکیب این دو تیم لغو شد. دلیل لغو این مجوز به ضمانت نامه ای برمی گردد که استقلال برای بازی کردن این دو بازیکن باید به سازمان لیگ ارائه می کرده است ولی این اتفاق رخ نداده است و این مجوز موقت حضور در بازی امروز به این دو بازیکن داده نشد.

* ناظر بازی دقایقی پیش این موضوع را صورت جلسه کرده و به اطلاع سرپرست استقلال رساند تا نام این دو بازیکن فعلا از ترکیب استقلال خط بخورد. باید دید این اتفاق در فاصله یک ساعت تا بازی حل می شود یا خیر؟

* پیش از آغاز بازی به فرهاد مجیدی اعلام شد که نمی‌تواند از 2 بازیکن خارجی خود استفاده کند و به همین دلیل سرمربی تیم استقلال به ناظر بازی اعتراض خود را اعلام کرد. مجیدی در صحبت با نوشه ور بعد از اعتراض به این موضوع راهی رختکن شد. این در حالی است که استقلالی‌ها مدعی هستند تا این لحظه نامه ای برای عدم استفاده از ژستد و یامگا به دست آنها نرسیده است.

* فریبرز محمودزاده مدیر نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران در مورد ابطال مجوز موقت بازی دو بازیکنان استقلال اظهار داشت:

در دو تاریخ به باشگاه استقلال اعلام کردیم حق استفاده از بازیکنان خارجی را ندارند.

سازمان لیگ همواره با همه باشگاه ها در چارچوب قوانین و مقررات همکاری می کند و به جهت احترام به هواداران و کمک قانونی به فوتبال نیز با وجود اینکه باشگاه استقلال ضمانت های بانکی لازم را برای استفاده از یامگا و ژستند ارایه نکرده بود، با این حال با مساعدت مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ، مجوز موقتی برای این دو بازیکن صادر شد تا باشگاه استقلال زمان برای ارایه ضمانت بانکی را در اختیار داشته باشد.

در نهایت در تاریخ 22 آبان 1400 سازمان لیگ در نامه ای رسمی و محرمانه به باشگاه استقلال اعلام کرد که مجوز موقت و مشروط این دو بازیکن به دلیل عدم ارایه تضامین بانکی لغو شده است. حتی به صورت شفاهی نیز به عوامل باشگاه استقلال این موضوع یادآوری شد.

باشگاه استقلال نسبت به تذکرهای قانونی سازمان لیگ بی توجهی کرد و در نهایت امروز برای آخرین مرتبه سازمان لیگ در پاسخ به مکاتبه باشگاه استقلال  به تاریخ 2 آذر 1400 که راس ساعت 15:45 به این سازمان ارسال گردیده در نامه ای اعلام کردیم حق استفاده از این دو بازیکن خارجی خود را نخواهند داشت. این موضوع حتی از سوی مسئول و ناظر برگزاری مسابقه درسیرجان به اطلاع بیژن طاهری مدیر تیم استقلال رسید.

* به دلیل ممانعت مسئول برگزاری بازی استقلال و گل‌گهر از حضور یامگا و ژستد، امین قاسمی‌نژاد و محمدرضا آزادی به جای این دو بازیکن در این مصاف به میدان می‌روند.

* پیش از شروع بازی تعدادی از هواداران گل گهر پشت در استادیوم تجمع کردند. همچنین تعدادی از هواداران این تیم با حضور مقابل هتل به استقبال شاگردان قلعه نویی رفتند.

* یونس شاکری مهاجم مصدوم گل گهر که دچار پارگی رباط صلیبی شده است، با انتشار یک فیلم برای این تیم آرزوی موفقیت و کسب سه امتیاز بازی مقابل استقلال را کرد. شاکری قول داد در صورت کسب پیروزی مقابل استقلال همه بازیکنان را به صرف شام دعوت کند.

* محمدحسین اکبرمنادی دروازه‌بان گل گهر پیش از شروع بازی با بهزادغلامپور مربی دروازه‌بان‌های استقلال دیدار کرد.

* در شرایطی که دیدار تیم‌های گل‌گهر و استقلال از ساعت 16 آغاز می‌شود اما به فرهاد مجیدی و سرپرست تیم استقلال اعلام شد آنها حق استفاده از ژستد و یامگا را ندارند. این اتفاق توسط سازمان لیگ به گوش مسئولان استقلال رسید و البته عصبانیت فرهاد مجیدی را در پی داشت.

* سرمربی تیم فوتبال استقلال بعد از گفت و گو با خداداد افشاریان و عوامل برگزاری مسابقه با ناراحتی  با جمله «گندش را در آورده‌اید» راهی رختکن شد.

* بیژن طاهری در خصوص خط خوردن نام دو بازیکن خارجی استقلال پیش از آغاز بازی با گل‌گهر گفت:

45 سال است در فوتبال هستم و هنوز چنین اتفاقی را ندیده‌ام که یک ساعت و نیم قبل از بازی حکم بدهند؛ دو بازیکن خارجی شما نمی‌توانند بازی کنند. این واقعا ظلمی در حق استقلال و انتقام تبلیغات محیطی است. از زمانی که آجورلو رفت دور زمین آزادی از تبلیغات محیطی بازدید کرد با استقلال بد شدند. این تیم مردمی است. همه ما رفتنی هستیم. چرا به این مردم و هواداران استقلال ظلم می کنید؟

سند گذاشتیم. باور نمی‌کنید، مبلغ آن هزینه کل لیگ است. به نام سازمان لیگ و اداره ثبت است. سند خانه است. می‌خواهند استقلال را خراب کنند. تا دیدن این تیم کمی جمع و جور شده و نتیجه می‌گیرد به جان ما افتادند. این ظلمی است که فراموش نمی‌شود.

همه بازی‌ها برای ما مهم است. دقیقا می‌دانیم خط و خطوط این کار از کجاست. واقعا این یک ظلم نابخشودنی است. فرهادمجیدی ساعت14  و بعد از اینکه ارنج را اعلام کردیم متوجه شد. بعد از آن هم چاره‌ای نداشتیم و ارنج را عوض کردیم. شما فکر می‌کنید این دو بازیکن با این روحیه‌ای که پیدا کردند برای ما بازیکن می‌شوند؟

* حسین آل اسحاق در گفت و گو با سایت سازمان لیگ فوتبال ایران در واکنش به ادعای باشگاه استقلال مبنی بر اینکه به دلیل دولتی بودن حسب قوانین و مقررات کشور نمی توانند ضمانت نامه به سازمان لیگ ارایه کنند، اظهار داشت:

به نظر می رسد دوستان عزیزمان در باشگاه استقلال نسبت به مراجعه به قانون فرصت کافی نداشته اند چرا که به استناد صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده باشگاه استقلال مورخ 14 بهمن 1399 و مجوز مورخ 13 اسفند 1399 سازمان بورس و اوراق بهادار و مجوز مورخ 17 اسفند 1399 سازمان خصوصی سازی، شرکت فرهنگی ورزشی استقلال از شرکت وابسته به دولت تبدیل به شرکت سهامی عام شده است.

این موضوع در روزنامه رسمی اردیبهشت 1400 هم به چاپ رسیده است بنابراین شرکت های سهامی عام تابع قوانین و مقررات خودشان هستند و همچنین اساسنامه  شرکت فرهنگی ورزشی باشگاه استقلال که کاملا تغییر پیدا کرده است و براساس آن معامله های تجاری و اقدام های بانکی را انجام می دهند.

صرف نظر از این مورد اگر بر فرض هم باشگاه استقلال دولتی باشد و آنها به استناد قانون ماده ب ماده 17 این مساله را عنوان کرده اند که متاسفانه تبصره ماده 7 این دستورالعمل و بند ب ماده 17 این قانون و بند الف ماده 20 قانون احکام برنامه دائمی توسعه کشور مصوب خرداد 1399 را ملاحظه نکرده اند. بر این اساس دستگاه های اجرایی از جمله شرکت های دولتی می توانند در مورد برخی خدمات بانکی که توسط بانک مرکزی ارایه نمی شود بدون افتتاح حساب و حسب مقررات و ضوابط از طریق موسسات اعتباری اقدام کنند.

در بخش تعاریف این دستورالعمل صراحتا قید شد شده گشایش اعتبار اسنادی و یا انواع ضمانت نامه به عنوان خدمات بانکی توسط موسسات اعتباری قرض الحسنه، تعاونی های اعتباری و...اعطا می شود بنابراین این فرمایش مدیران محترم باشگاه استقلال وجاهت قانونی ندارد و توصیه می شود براساس توصیه مشاوران حقوقی باشگاه عمل کنند. همین الان نیز کمیته صدور مجوز حرفه ای یکی از ایرادهایی که گرفته بدهی های باشگاه ها به بازیکنان و مربیان خارجی است و در حقیقت این بدهی از مدیران قبلی به مدیران فعلی باشگاه به ارث رسیده و سازمان لیگ برای دفاع از اعتبار فوتبال کشور و از باشگاه ها برای جذب بازیکن و مربی خارجی ضمانت نامه  می خواهد.

* اریک بایناما مهاجم گابنی گل گهر که به تازگی کارت بازی خودش را دریافت کرده امروز در ترکیب اصلی قرار دارد. نیمکت نشینی نوید عاشوری، بهنام برزای، رضا شکاری و سیداحمد موسوی از نکات جالب توجه لیست گل گهر است. ضمن اینکه با توجه به تنبیه انضباطی محسن فروزان، نام امیرحسین نیک‌پور به عناون دروازه‌بان دوم در لیست گل گهر قرار گرفته است.

* با توجه به جلوگیری از حضور ژستد و یامگا، آزادی و قاسمی نژاد در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفتند. همچنین سیدحسین حسینی، زبیر نیک نفس، جعفر سلمانی، آرمان رمضانی، امیرعلی صادقی، فردین رابط، ارسلان مطهری، رضا آذری و امیرحسین حسین زاده نیمکت نشینان استقلال را تشکیل می‌دهند.

* هنگام گرم کردن دو تیم، سیداحمد موسوی به سمت بازیکنان استقلال رفت و مورد استقبال گرم آن‌ها قرار گرفت.

* بازیکنان خارجی استقلال در جایگاه ویژه ورزشگاه شهید سلیمانی نشستند. امیر قلعه‌نویی و محمد اسفندیار پور مدیرعامل باشگاه استقلال نیز تماشاگر این بازی هستند.

* فرمانده مرکز آموزش دریایی و فرمانده بسیج سیرجان تماشاگران ویژه این مسابقه هستند.

حواشی دیدار گل گهر و استقلال

* پیش از آغاز بازی عوامل نیروی دریایی سیرجان به مناسبت روز نیروی دریایی به بازیکنان شاخه گل اهدا کردند.

* در اوایل نیمه دوم داور در یک صحنه دستور به ادامه بازی داد. پس از این تصمیم، توپ در یک رفت و برگشت به خود داور خورد که به همین دلیل بازی متوفق شد. فرهاد مجیدی و بیژن طاهری در این هنگام به تصمیم داور مبنی بر ادامه بازی اعتراض داشتند و به همین خاطر علی صفایی به کنار خط رفت و آن‌ها را دعوت به آرامش کرد.

* در نیمه دوم مهدی تیکدری با تصمیم کادرفنی گل گهر جای خودش را به آقاجانپور داد. در این لحظه نام پیمان رنجبری به عنوان بازیکن خارج شده گل گهر در تصاویر تلویزونی نقش بست. این در حالی است که پیمان رنجبری فصل گذشته بازیکن ذوب آهن بود و در فصل جاری نیز در تیم پیکان عضویت دارد. این اتفاق در بازی‌های قبلی گل گهر نیز رخ داده بود.

* فرهاد مجیدی که از روند بازی رضایت ندارد، چندین با با چهره گرفته و ناراحت با نیمکت تیمش صحبت کرد. سرمربی استقلال پس از سوت پایان بازی نیز با چهره‌ای درهم راهی رختکن شد.

* در دقیقه89 داور آفساید گل گهر را در حالی گرفت که توپ به پای مدافع استقلال خورده بود. این آفساید اعتراض شدید اعضای تیم گل گهر را در پی داشت.

* دیدار دو تیم گل گهر سیرجان و استقلال(تاج) ایران بدون گل به پایان رسید.

* پس از پایان بازی آرش رضاوند و میلادزکی پور یکدیرگر را در آغوش گرفتند.

* حسین شریفی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص اتفاقی که پیرامون عدم بازی دادن به 2 بازیکن خارجی استقلال رخ داده اظهار داشت:

فدراسیون فوتبال برای مراقبت از اینکه پرونده روی پرونده نیاید این قانون را گذاشته، این قانون منوط به امروز هم نیست و به همه باشگاه‌ها ابلاغ شده اگر می‌خواهید بازیکن خارجی بگیرید باید ضمانتنامه ارائه کنید.

سازمان لیگ تا امروز نهایت همکاری را کرده و به طور مثال برای 2 بازی فرصت را ارائه کرده که ضمانتنامه ها ارائه شود. همان مرجعی که اجازه داده باشگاه‌ها در بازی های قبلی بازی کنند همان مرجع هم مجوز را لغو کرده است. مدیران باشگاه ها هوادارانشان را مقابل فدراسیون و سازمان لیگ قرار ندهند.

* غلامحسین نوشه‌ور پس از پایان دیدار گل‌گهر و استقلال در خصوص خط خوردن نام یامگا و ژست از لیست تیم استقلال پیش از این مسابقه اظهار داشت:

من مؤظف به اجرای مقررات و قوانین هستم. آنچه را سازمان لیگ به من ابلاغ کند را انجام می‌دهم. تصمیم‌گیرنده نیستم. مجری هستم و باید اجرا کنم و تکلیفم در قبال سازمان لیگ به عنوان نماینده را اجرا می‌کنم.

وی در خصوص اینکه چرا شب قبل از بازی این مسئله اعلام نشده بود، گفت: من در این مورد نمی‌توانم چیزی بگویم و سازمان لیگ باید پاسخ بدهد. من گزارشم را نوشتم و تحویل سازمان لیگ می‌دهم.

اخبار استقلال

  

 


 مطالب مرتبط:

هفته ششم لیگ برتر/ همه چیز به کام سازمان لیگ؛ استقلال با مهندسی لیگ در سیرجان امتیاز داد

هفته ششم لیگ برتر/ تساوی گل‌گهر و استقلال در نیمه نخست؛ سازمان لیگ اژدهایی هفت سر!

هفته ششم لیگ برتر/ ترکیب استقلال مقابل گل گهر؛ در قلعه امیر نوبت به متین رسید!

هفته ششم لیگ برتر/ فرهاد مجیدی: برای 3 امتیاز مقابل گل گهر بازی می کنیم؛ در بازی فردا سه بازیکن مصدوم داریم!

داوران هفته ششم لیگ برتر 00/01 مشخص شدند؛ داور قمی قاضی دیدار گل گهر و استقلال!

هفته پنجم لیگ برتر/ تساوی بد موقع در حضور تماشاگران؛ نساجی شوک دوم را به مجیدی وارد کرد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار