حواشی داربی نود و ششم

باشگاه استقلال(تاج) تبلیغات محیطی بازی های خود را در دست گرفت.

      

به گزارش استقلال نیوز، دیدار تیم های استقلال(تاج) ایران و پیروزی(پرسپولیس) از ساعت 16:15 امروز شنبه(13 آذر 1400) از هفته هشتم لیگ برتر فصل 1400/1401 در ورزشگاه آزادی تهران و بدون حضور هواداران برگزار شد که در ادامه حواشی دیدار این دو تیم را می خوانید:

           

** با توجه به عدم حضور هواداران در این شهرآورد تعدادی از هواداران دو تیم برای حمایت از تیم محبوب خود در بیرون از ورزشگاه حضور دارند. در بین آنها هواداران خانم که بیشتر طرفدار تیم استقلال هستند، دیده می‌شوند.

حواشی داربی نود و ششم

حواشی داربی نود و ششم

** عوامل اجرایی ورزشگاه آزادی در محوطه استادیوم مشغول به پاکسازی و تمیز کردن برگ درختان پاییزی هستند.

حواشی داربی نود و ششم

حواشی داربی نود و ششم

** درگیری مسئولان سازمان لیگ با باشگاه استقلال بر سر تبلیغات محیطی همچنان و تا این لحظه ادامه داشته و قرار است پس از ارائه تضمین‌های لازم از طرف باشگاه به سازمان لیگ، استقلال مجری تبلیغات محیطی باشد. با این حال عوامل اجرایی باشگاه استقلال در حال حاضر در ورزشگاه آزادی هستند و در حال نصب بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی خود در پشت دروازه‌ها و روی سکوی تماشاگران.

** مسئولان اجرایی ورزشگاه آزادی در حال مهیا و کوتاه کردن چمن ورزشگاه آزادی هستند.

** کانون هواداران دو باشگاه سرخابی در فاصله پنج ساعت تا آغاز بازی، پرچم‌ها و نمادهای خود را روی سکوی‌ها نصب کردند.

حواشی داربی نود و ششم

** کانون هواداران پرسپولیس قرار است در این دیدار برای اولین در فوتبال ایران از طرح پرده‌نگار که قهرمانی این تیم در فصل گذشته را به تصویر می‌کشد، رونمایی کند. پیش از این، طرح‌های این‌چنینی توسط هواداران تیم‌هایی چون دورتموند و گالاتاسرای ترکیه در فوتبال جهان به نمایش گذاشته شده بود.

** کج‌سلیقگی عوامل تبلیغات محیطی باشگاه استقلال در نصب بیلبوردهای تبلیغاتی باعث ناراحتی عوامل پخش زنده حاضر در ورزشگاه آزادی شده است. به گفته یکی از عوامل، اینگونه تبلیغ، کیفیت تصاویر تلویزیونی را پایین می‌آورد.

** داود رفعتی ناظر دیدار امروز بابت قرار گرفتن تبلیغات در پشت دروازه‌ها به عوامل اجرایی تبلیغات محیطی ‌و باشگاه استقلال ایراد گرفت و تذکر داد باید این تبلیغات جمع شوند، به دلیل اینکه آمبولانس حاضر در ورزشگاه  دیده نمی‌شود.

** سعید فتاحی نماینده باشگاه استقلال درباره تبلیغات محیطی استقلال برای بازی امروز مقابل پرسپولیس، اظهار داشت:

در خصوص بحث تبلیغات محیطی همه صحبت‌ها انجام شده و با توجه به قراردادی که استقلال با سازمان لیگ دارد، بازی‌هایی که به میزبانی این تیم برگزار می‌شود، اجرای تبلیغات در دست باشگاه است هر چند حقوق تبلیغات نیز طبق در دست باشگاه بود. سهم سازمان لیگ برای بازی امروز به حساب آنها واریز و تضامین لازم داده شده است.

نماینده باشگاه استقلال ایرادات اعلام شده درباره تبلیغات پشت دروازه و اظهارات ناظر بازی، خاطرنشان کرد: قانون می‌گوید تبلیغات محیطی باید به گونه‌ای باشد که مشکلی برای دید تماشاگر ایجاد نشود، ما امروز تماشاگر نداریم و با توجه به مصوبه بهداشت، تماشاگر اجازه حضور پیدا نکرده است به همین دلیل ما حداقل 5 میلیارد ضرر کرده‌ایم. این ضرر چطور می‌خواهد جبران شود؟ باید با تبلیغات جبران شود. بازی‌های گذشته هم تیم‌های دیگر تبلیغ می‌کردند. چون تماشاگر نداریم ارتفاع تابلوها را بالا برده‌ایم. آنچه که آقای رفعتی هم گفته اصلاح می‌شود چون حق با آنهاست و آمبولانس باید به زمین دید داشته باشد. تابلوهای تبلیغات را به گونه‌ای می‌چینیم که مشکلی برای آمبولانس ایجاد نشود.

فتاحی گفت: با بازی گذشته، 13 مسابقه را میزبان هستیم که 2 بازی اول را سازمان لیگ تبلیغات کرده است. برای بازی‌های آینده 130 میلیارد پیشنهاد استقلال بود یعنی هر بازی 10 میلیارد که از این مبلغ سهم سازمان لیگ 25 درصد و 5 درصد هزینه برگزاری بازی‌ها برای داوران و عوامل برگزاری است که به سازمان لیگ می‌دهیم. 39 میلیارد تومان باشگاه استقلال باید به سازمان لیگ پرداخت کند بنابراین قبل از هر بازی 3 میلیارد باید پرداخت کنیم. تضمین این 39 میلیارد هم امروز ارائه شد.

وی در خصوص پخش زنده باشگاه استقلال و مشکلاتی که ایجاد شده، گفت: باشگاه استقلال میزبان است و دوربین باشگاه باید در ورزشگاه باشد. صاحب امتیاز استقلال است و با احترامی که برای دوستان صدا و سیما دارم، همان طور که تبلیغات محیطی برای باشگاه است محتوا هم حق باشگا است چون فیفا و ای اف سی تاکید کرده‌اند حق پخش باید پرداخت شود. صدا و سیما نه تنها این کار را نمی‌کند بلکه دوربین باشگاه را هم اجازه ورود نداده است.

فتاحی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شما چگونه می‌گویید باشگاه با عدم حضور هواداران 5 میلیارد ضرر کرده، گفت: بلیت‌ها مثل قبل نیست و استقلال 3 رنج قیمت برای بازی‌های حساس به سازمان لیگ اعلام کرده که از طریق باشگاه اطلاع رسانی خواهد شد.

** مسئولان باشگاه استقلال قصد داشتند این بازی را به صورت زنده برای مخاطبان خود پخش کنند اما  این اجازه از طرف صدا و سیما به آنها داده نشده است. سعید فتاحی که تاکید دارد خبرنگاران او را نماینده باشگاه استقلال مورد خطاب قرار بدهند در اعتراض به همین موضوع در حال جرو بحث با رفعتی بود و به وی اعلام کرد حالا که حق پخش در نظر گرفته نمی شود حداقل اجازه ورود دوربین باشگاه به استادیوم باید صادر شد.قرار است دوربین استقلال از ورزشگاه خارج شود.

حواشی داربی نود و ششم

** تعدادی از افراد متفرقه که معلوم نیست در ورزشگاه چه سمتی دارند در میانه زمین چمن مشغول گرفتن عکس یادگاری هستند.

** اتوبوس تیم پرسپولیس ساعت 14:20 و اتوبوس استقلال ساعت 14:30 وارد ورزشگاه شد.

** موعود بنیادی فر و تیم داوری پیش از شروع بازی برای بررسی وضعیت تورها و چمن به داخل زمین رفتند.

** رودی ژستد و کوین یامگاه قبل از شروع بازی وارد زمین شدند.

*تیم داوری ساعت 15 وارد زمین چمن شد، رضا سخندان رئیس دپارتمان داوری هم داوران را همراهی کرد.

** در شرایطی که حضور تماشاگران در این مسابقه ممنوع است اما باز هم تعدادی از افراد از طرف هر دو تیم روی سکوهای ورزشگاه آزادی حضور دارند.

** سعید فتاحی که چند ساعت قبل از شروع بازی در استادیوم حضور پیدا کرده است به محض دیدن محمدرضا احمدی گزارشگر بازی با وی به صحبت پرداخت. فتاحی همچنان به دلیل عدم صدور مجوز برای پخش بازی توسط کارگزاری این باشگاه ناراحت و در حال اعتراض است.

** حضور افراد متفرقه در کنار زمین چمن باعث بی نظمی شدیدی شده است..

** حسین حسینی بعد از 3 بازی نیمکت نشینی امروز به ترکیب تیم استقلال بازگشت.آرش رضاوند امروز روی نیمکت آبی پوشان نشسته و رضا آذری جای وی را گرفته است.

** روی نیمکت استقلال آرش رضاوند، امین قاسمی نژاد، زبیر نیک نفس، آرمان رمضانی، متین کریم زاده، عارف آغاسی، ارسلان مطهری، سبحان خاقانی و علیرضا رضایی حضور دارند.

** نیمکت نشینان پرسپولیس رادوشوویچ، علیرضا ابراهیمی،رضا اسدی، مهدی عبدی، محمد شریفی، علی شجاعی، حامد پاکدل، محمد عمری و سیامک نعمتی حضور دارند.

** سعید مهری،محمدرضا آزادی و امیر علی صادقی از لیست استقلال برای این دیدار خط خوردند. بابک مرادی، رشید مظاهری و غفوری نیز به دلایل مختلف در لیست استقلال حضور ندارند.

** علیرضا رضایی سنگربان جوان استقلال به هنگام گرم کردن دو تیم به سمت داوود فنایی رفت و با مربی پرسپولیس خوش و بش کرد.

** اعضای تیم استقلال 5 دقیقه دیرتر از بازیکنان پرسپولیس وارد زمین شدند.

*احمد مددی مدیرمجموعه ورزشی آزادی درباره اینکه اجازه داده نشده دوربین استقلال در ورزشگاه حضور پیدا کند، عنوان کرد:

ما یک دوربین داریم و آن هم دوربین سیار صدا و سیماست. طبق تفاهمی که با صدا و سیما داریم واحد سیار صدا و سیما می‌تواند در ورزشگاه حضور داشته باشد.

مدیر مجموعه ورزشی آزادی در پاسخ به این سوال که فتاحی گفته باشگاه میزبان طبق قانون می‌تواند در ورزشگاه باشد، گفت: من با فتاحی صحبت می‌کنم ببینم بر چه مبنایی این صحبت را گفته است.

وی درباره اینکه آیا دوربین سازمان لیگ می‌تواند در استادیوم باشد، خاطرنشان کرد: فقط یک دوربین و آن هم صدا و سیما. از قبل هم با ما صحبتی نشده است.

مددی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید شبکه‌های اینترنتی هم دوربین می‌آورند، گفت: حضورشان غیرقانونی است.

مدیرعامل سابق استقلال درباره اینکه آیا اتفاقات نفت و پرسپولیس دوباره تکرار نخواهد شد، خاطرنشان کرد: خیر شنیدم تفاهم صورت گرفته و فکر نمی‌کنم مشکلی باشد.

وی همچنین در خصوص پرداخت سهم تبلیغات به سازمان لیگ از سوی استقلال، یادآور شد: فکر می‌کنم انجام شده است.

** سهیل مهدی، مسئول مسابقات سازمان لیگ پیش از شروع دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت:

درمورد اینکه اصول رعایت شده یا نشده باید بگویم که همه کارها با تعامل حل می‌شود. بحث‌ها نباید از فضای مذاکره خارج  شود. حتماً توافق صورت گرفته که ما امروز در خدمت باشگاه استقلال هستیم.

حتماً باید این باب مذاکره ادامه‌دار باشد و بیشتر با هم صحبت کنیم تا مشکلات حل شود. در این صورت کسی نگران نخواهد شد، چون فوتبال ما این روزها نیاز به آرامش دارد. خوشبختانه این روزها همه آرام هستند و امیدوارم امروز هم روز خوبی داشته باشیم.

مسئول مسابقات سازمان لیگ درخوص تبلیغات دور زمین، عنوان کرد: اجازه بدهید در تعاملات ببینیم که چه کرده‌اند. تبلیغات برعهده کانون تبلیغاتی ما است و باید ببینیم که درودگر چه کرده است. هدف ما در نهایت تعالی باشگاه‌ها است. سازمان لیگ هم خانه باشگاه‌ها است و ان شالله روز به روز به سمت استاندارد شدن برویم.

مهدی درخصوص مشکلاتی که برای دوربین باشگاه و سازمان لیگ ایجاد شده بود، گفت: درخصوص این موضوع بهمنی و درودگر بهتر می‌توانند کمک کنند، چون مربوط به رسانه است.

** حجت‌الله بهمنی درباره بدون تماشاگر برگزار شدن داربی 96 اظهار داشت:

در دو بازی قبلی حضور تماشاگران را به شکل آزمایشی انجام دادیم، اما با وجود آنکه باشگاه پرسپولیس در بازی با صنعت نفت آبادان صندلی‌ها را شماره گذاری کرد، هوادارانش فاصله اجتماعی را رعایت نکردند و به هم چسبیدند.

وی در مورد اینکه شنیده می‌شود خود سازمان لیگ قصد تسلط به حضور تماشاگران در ورزشگاه را داشته، توضیح داد: واقعا این گونه نیست. خود تماشاگران باید رعایت کنند تا بتوانیم به مرور زمان مجوز حضور طرفداران بیشتر را در ورزشگاه‌ها بدهیم. خودمان هم از غیبت تماشاگران ضرر می‌کنیم و هرچه طرفداران بیشتر در ورزشگاه باشند درآمد تیم‌ها هم بیشتر است. با غیبت تماشاگران در ورزشگاه روح فوتبال هم خدشه‌دار می‌شود. امیدوارم در بازی‌هایی که فرصت حضور تماشاگران در ورزشگاه فراهم می‌شود پروتکل‌ها را رعایت کنند تا محدودیت‌های ستاد مقابله با کرونا را نداشته باشیم.

مدیر روابط عمومی سازمان لیگ در خصوص دلیل جلوگیری از ورود دوربین ویژه باشگاه استقلال به ورزشگاه آزادی و فیلمبرداری آن از داربی 96 گفت: صدا و سیما به این موضوع اعتراضاتی دارد و دنبال این هستیم که باشگاه استقلال و سازمان لیگ مجوزهای لازم را داشته باشند اما در این مورد هماهنگ می‌کنیم و این کار هم انجام می‌شود. مشغول هماهنگی این موضوع هستیم.

*دو تیم استقلال و پرسپولیس در شرایطی مشغول گرم کردن شدند که بر خلاف سالهای گذشته این بار پرسپولیسی ها به سمت سکوهای جایگاه تماشاگران استقلال و شاگردان مجیدی در نیمه زمین به سمت سکوهای پرسپولیسی ها در زمین مستقر شدند.

** مجید صدری حدود 40 دقیقه قبل از شروع بازی در ورزشگاه حاضر شد. وی قبل از ورود به جایگاه سوالاتی را اعضای شرکت توسعه و تجهیز پیرامون تبلیغات درون استادیوم پرسید.

** چند نفر از بانوان که به عنوان خانواده شهدای سلامت و برای تقدیر به ورزشگاه آمدند در جایگاه ویژه مستقر شده اند.

** ووریا غفوری که دیدار امروز را از دست داده با لباس شخصی در استادیوم حضور دارد.عارف غلامی هم این دیدار را از نزدیک تماشا خواهد کرد.

** در جایگاه ویژه ورزشگاه آزادی نفراتی حضور دارند که کاملا هماهنگ شده در ورزشگاه حضور پیدا کرده اند.

** حمید سجادی و شهاب عزیزی خادم با حضور در ورزشگاه دربی را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

** اسکوچیچ سرمربی تیم ملی و دستیارانش نیز در ورزشگاه حاضر شده اند.

*پیش از شروع مسابقه استقلال و پرسپولیس از خانواده شهدای والامقام کادر درمان تقدیر شد. در این مراسم امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، حمید سجادی وزیر ورزش، شهاب عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال و ... حضور داشتند.

** به هنگام  مراسم تقدیر هرج و مرج بسیار زیادی در کنار زمین به وجود آمد و تعداد نفرات روی پیست دو و میدانی عجیب بود.

** بر خلاف بازی های سال های اخیر این بار جای نیمکت های دو تیم تغییر کرده است و پرسپولیسی ها روی نیمکتی که جایگاه تماشاگران استقلال قرار دارد نشسته اند.

** با توجه به مراسم پیش از آغاز مسابقه این دیدار با بیش از 5 دقیقه تاخیر برگزار شد.

** یحیی گل محمدی پیش از شروع بازی به سمت نیمکت استقلال رفت و با تمام اعضای کادر فنی این تیم خوش و بش کرد.

** میهمانان دعوت شده به استادیوم آزادی به حدی بود که این افراد برای ورود به جایگاه CIP دچار مشکل شدند.

** بعد از ضربه سر ژستد فرهاد مجیدی بر سر هافبک های استقلال فریاد کشید و از آنها خواست در زمین حریف بیشتر حضور داشته باشند.

** سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه حضور در ورزشگاه آزادی برای تماشای داربی در مورد تبلیغات محیطی اظهار داشت:

هماهنگی خوبی به عمل آمد و مجوز صادر شد. اتفاقی که برای اولین بار بعد از سال‌ها در فوتبال ما افتاد، مبارک باشگاه‌ها باشد. این کار فواید بسیار ارزشمندی دارد و من از فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم که واقعا این تصمیم در برنامه های او هم بود، تشکر می‌کنم. هماهنگی خیلی خوبی هم بین فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برقرار شد.

وی در مورد بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال و اینکه این موضوع نگران کننده است، گفت: نگران کننده که نیست. فدراسیون های ورزشی ما جزو نهادی عمومی غیر دولتی هستند و پیشنهاد فیفا این بود که کلمه عمومی حذف شود و به صورت غیر دولتی باشد. قول و قرارهایی از قبل از دولت جدید گذاشته شده و ما هم به آنها پایبند هستیم. این قول و قرارها به شکلی بوده که دولت موافقت کند و دولت هم این کار را انجام داده و اساسنامه را قبول کرده است.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: امیدوارم مجلس هم در این کار ما راه همانند گذشته همراهی کند و فوتبال یکی از فدراسیون های موفق ما بوده و تیم ملی هم در انتخابی جام جهانی با اقتدار و بدون باخت صدرنشین است و یکی از سریع ترین صعود ها را به جام جهانی داشتیم. امیدوارم با این صحبت‌ها این تیم را چشم نزنیم. از عزیزی خادم و سرمربی تیم ملی و همه بازیکنان تشکر می‌کنیم.

سجادی در مورد اینکه مدیرعامل پرسپولیس چه زمانی انتخاب می‌شود، گفت: اجازه بدهید این داربی را ببینیم و بعدا در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

وی در  مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: با نظر مساعد در حال بررسی هستیم.

** در دقیقه 15 مسابقه امیر حسین حسین زاده پشت مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شد اما داور این صحنه را آفساید اعلام کرد. با سوت داور فرهاد مجیدی به سدت به تصمیم داور اعتراض کرد و حتی چند قدم به داخل زمین رفت. در ادامه غلامپور هم به شدت به داور اعتراض کرد اما این اعتراضات ادامه دار شد و داور به مجیدی کارت زرد نشان داد.

** احسان پهلوان، وحدت هنانوف و منوچهر صفروف بازیکنان تاجیک پرسپولیس روی سکوهای ورزشگاه حضور دارند.

** در شرایطی که فضا برای نشست خبرنگاران با رعایت پروتکل ها در استادیوم نیست حدود 20 نفر از افراد متفرقه در جایگاه خبرنگاران مستقر شده اند.

** در اواسط نیمه اول فرهاد مجیدی با گابریل پین به صحبت پرداخت.

** در شرایطی که تعدادی از هواداران استقلال در کنار جایگاه خبرنگاران حضور داشتند به آنها تذکر داده شد که در بخشی دیگری از ورزشگاه مستقر شدند. همین موضوع باعث شد برای دقایقی جرو و بحث بین عوامل ایجاد نظم و این تماشاگران به وجود بیاید.

** علیرضا ابراهیمی از دقیقه 30 و مهدی عبدی از دقیقه 35 بازی مشغول گرم کردن شد.

**رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری دو نفر از مدیران سایت شرط بندی ویژه دربی پایتخت خبر داد و گفت :

مجرمان طی یک عملیات غافلگیرانه ظرف 72 ساعت بعد از راه اندازی این سایت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا در روزهای منتهی به دربی پایتخت یک سایت شرط بندی که ویژه شهرآورد پایتخت راه اندازی شده بود ، مشاهده و موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان تیم مبارزه با قمار و شرط بندی پلیس فتا پایتخت اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از بررسی های انجام شده مشخص شد تعداد دو نفر در خصوص راه اندازی و گرداندن این سایت شرط بندی فعالیت دارند و با وعده های فریبنده اقدام به کلاهبرداری می کنند.

کارشناسان این پلیس با بررسی های همه جانبه و اقدامات گسترده سایبری و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق به شناسایی هر دو نفر در فضای مجازی شدند و با محرز شدن هویت آنها برای پلیس،پس از تشریفات قضایی مجرمین در یکی از مناطق شرقی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

متهمان پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود اعتراف کرده و گفتند باتوجه به برگزاری مسابقه فوتبال تیم های پرسپولیس و استقلال یک سایت شرط بندی راه اندازی و با تبلیغات پر رنگ و لعاب و وعده میلیونر شدن یک شبه حدود پنج میلیارد ریال در مجموع کلاهبرداری کردیم که توسط پلیس دستگیر شدیم.

در واقع سایت‌های شرط‌بندی به گونه‌ای طراحی شده که در ابتدا افراد مبالغ کمی را برنده شوند و همین شیرینی بردهای اولیه سبب می‌شود که علی‌رغم باخت‌های بعدی و مستمر در مراحل بعدی باز به شرط‌بندی ادامه بدهند و در نتیجه علاوه بر زیان مالی مشکلات بزرگی چون مسائل روحی و خانوادگی نیز گریبان‌گیر آنها شود.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

*نیمه دوم دیدار استقلال و پرسپولیس در شرایطی آغاز شد که شاگردان مجیدی با تاخیر وارد زمین شدند.

حواشی داربی نود و ششم

** آرش برهانی مهاجم اسبق استقلال در جایگاه خبرنگاران تماشاگر دربی شد.وی در زمان حضورش در جایگاه هر گاه استقلال صاحب توپ می شد خطاب به خبرنگاران می گفت این توپ گل است!

** بعد از اعلام خطا به سود استقلال و اخطار داور به ترابی حمید مطهری به تصمیم بنیادی فر اعتراض کرد.

** بعد از خطای بازیکن استقلال روی عالیشاه و آوانتاژ داور بازیکن پرسپولیس به شدت به تصمیم داور معترض شد.همچنین یحیی گل محمدی هم به شدت به تصمیم داور اعتراض کرد.بعد از این صحنه داور به گل محمدی کارت زرد نشان داد.

** اخطار آرش رضاوند ثانیه هایی پس از ورود به زمین باعث ناراحتی مجیدی شد و این مربی با ناراحتی سرش را تکان داد.

** دیدار دو تیم استقلال(تاج) ایران و پیروزی(پرسپولیس) تهران بدون گل به پایان رسید.

** محمد حسین مرادمند با دریافت کارت زرد از موعود بنیادی فر 4 کارته شد و دیدار آینده تیمش را از دست داد. تیم فوتبال استقلال در دیدار هفته نهم باید به مصاف پیکان می رود.

** محسن قهرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص داوری بازی پرسپولیس و استقلال اظهار داشت:

در خصوص صحنه‌ای که در دقیقه 14 امیرحسین حسین‌زاده با دروازه‌بان پرسپولیس تک به تک شد و داور آن را آفساید گرفت، اظهار داشت: دوربین تلویزیونی با خط کمک داور مماس نبود و به همین دلیل فرهاد مجیدی به آن اعتراض کرد، ولی از دید من هم آفساید درست بود.

وی در خصوص اعتراض کادر فنی استقلال در مورد تک به تک حسین‌زاده که این اعتراض نیاز به اخطار داشت یا خیر، گفت: قانون‌گذار به داور اختیاراتی داده و در آن صحنه موعود بنیادی‌فر می‌توانست کارت رنگی خود را استفاده کند، اما از نظر من چون بازی تحت کنترل داور بود، این اعتراض نیاز به کارت نداشت.

 نیمه دوم، نیمه پرفشاری بود و هر دو تیم به نوعی فوتبال رو به جلویی بازی کردند، ولی اگر تصمیم داور در صحنه‌های بازی درست باشد، به نظر من روز خوبی را سپری کرده است.

وی در خصوص هر صحنه‌ای که توپ به دست امیری برخورد کرد و موجب اعتراض آذری به داور شد، گفت: خطای هند فاکتورهای لازم برای خودش را دارد و از نظر من ادامه بازی تصمیم درستی بود.

قهرمانی با اشاره به برخورد عالیشاه به بازیکن استقلال که منجر به کارت زرد برای او شد، گفت: صحنه برخورد عالیشاه با بازیکن استقلال خطا بود و اگر داور این صحنه را ندیده، به نظر من بازیکنی در سطح عالیشاه نباید به این گونه به داور اعتراض می‌کرد.

کارشناس داوری فوتبال با اشاره به اینکه برخورد فرجی با رودی ژستد پنالتی بود یا خیر، اظهار داشت: درست است که توپ در آن صحنه نبود، اما بی‌احتیاطی بازیکن پرسپولیس را دربرداشت و از نظر من این صحنه پنالتی بود.

** در پایان این مسابقه امیر حسین حسین‌زاده و حسین حسینی از استقلال و سیامک نعمتی و محمد شریفی از پرسپولیس تست دوپینگ دادند.

** پس از پایان بازی باشگاه استقلال(تاج) بیانیه را به شرح زیر اعلام کرد:

امروز را می‏توان به عنوان یکی از روزهای ماندگار در تاریخ باشگاه استقلال و فوتبال ایران ثبت کرد.

بی تردید دست یابی به حق تبلیغات محیطی اقدامی مهم و بزرگ  در جهت ثروتمند شدن و قدرتمند شدن باشگاه استقلال خواهد بود.در این میان لازم است از حمایت های مداوم برادر عزیز جناب آقای دکتر سجادی وزیر محترم ورزش و جوانان و معاونين ايشان تقدیر و تشکر داشته باشم که نقش فراوانی در این اقدام داشتند.

لازم است از حمایت هواداران عزیز که بدون حمایت آنها دست یابی به این هدف مقدور نبود هم تشکر کنم و اعلام نمایم که ساختن استقلال قدرتمند و ثروتمند با حمایت دلگرم کننده هواداران عزیز این باشگاه قابل تحقق است.

در این میان حمایت پیشکسوتان عزیز باشگاه استقلال و جامعه رسانه ای کشور نقش فراوانی در پیش رفتن این موضوع و روند موجود داشته و دارد.

از همکاری رياست محترم فدراسیون فوتبال جناب آقاى عزيزى خادم و مشاور حقوقى ايشان آقاى دكتر رفيعى همچنين رياست سازمان لیگ جناب آقاى بهاروند و همكاران ايشان در آن سازمان قدردانی می کنم و به عنوان خدمتگذار هواداران پرشور باشگاه استقلال امیدوارم در مسیر دست یابی به اهداف بزرگی که برای ما دور از دسترس نخواهد بود در کنار هم باشیم.

** در اواخر بازی تصمیم داور و اوتی که برای استقلال گرفت اعتراض شدید اعضای تیم پرسپولیس را در پی داشت. در این صحنه سعید آقایی کارت گرفت.

** اعتراضات شدید یحیی گل‌محمدی باعث شد برخی از افراد منسوب به استقلال که روی سکوها حضور داشتند با فریادهای خودشان خواهان اخراج سرمربی پرسپولیس توسط داور شوند چرا که گل‌محمدی یک کارت زرد داشت و اگر کارت دیگری دریافت می‌کرد باید به رختکن می‌رفت. در این لحظه داود رفعتی به سرمربی پرسپولیس تذکر داد و او نیز عذرخواهی کرد.

** پس از سوت پایان بازی اعتراضات مهدی ترابی به موعود بنیادی‌فر ادامه داشت.

** پس از پایان بازی بیژن طاهری و فرهاد مجیدی با یحیی گل‌محمدی خوش و بش کردند.

** وحید هاشمیان مربی تیم ملی در واکنش به سؤالی در خصوص کیفیت بازی برگزار شده گفت: چه بگویم؟!

** سرپرست باشگاه پرسپولیس پس از پایان دربی در مورد این بازی عنوان کرد:

دوست داشتیم برنده باشیم. در مورد شرایط بازی کادر فنی صحبت می‌کند.

** سهیل مهدی پس از تساوی استقلال و پرسپولیس در داربی 96 گفت:

انتظار داشتیم بازی بهتری هواداران ببینند. حاشیه‌های داربی باعث شد تا این بازی از آن لحظات زیبا دور شود. لحظاتی که باید در درون زمین اتفاق بیفتد. این 2 تیم فوتبالیست‌های خیلی خوبی نیز در اختیار دارند و به همین دلیل هواداران و همه ما انتظار داشتیم که بازی خوبی مشاهده کنیم. به هر حال 2 تیم تلاش خودشان را کردند و از آنها تشکر می‌کنم. بازیکنان حداقل حاشیه را داشتند و امیدوارم در بازی‌های بعدی نمایش بهتری ببینیم.

وی در خصوص اینکه هواداران از چه زمان می‌توانند به ورزشگاه بیایند، اظهار داشت: دستگاه ذی ربط در حال تلاش برای این اتفاق هستند. نقاط ضعف و قدرت این 2 بازی آزمایشی استخراج شد و باید بتوانیم یک دستور العمل مشخص برای تمام کشور تنظیم کنیم. زیرساخت استادیوم آزادی که برای بازی‌های ایران و کره جنوبی آماده شده بود، این اتفاق را برای ما مهیا کرد. باید دیگر ورزشگاه‌ها نیز به این شکل درست شود. ما هواداران خوبی در لیگ یک کشور داریم که هواداران این تیم‌ها نیز می‌خواهند به ورزشگاه‌ها بیایند. باید بتوانیم یک زندگی مسالمت آمیزی با کرونا برقرار کنیم. ان شاءالله به زودی دستگاه ذی ربط این شرایط را مهیا کند و ما نیز امیدواریم این شرایط سریع تر فراهم شود.یکی از دستگاه‌های ذی ربط، مدیریت بهداشت کشور است. ما همیشه تابع نظرات آنها هستیم.

وقتی هواداران در کنار هم می‌نشینند چون روح فوتبال یک روح حمایتی و همسو بودن است، خدایی نکرده ممکن است کرونا منتقل شود ولی در سینما ممکن است کرونا منتقل نشود. ما به جای 30 درصد، 5 درصد ورزشگاه‌ها را باز کردیم ولی به خاطر روح هواداری ، همه در کنار هم نشستند. ما اگر 500 نفر هم به ورزشگاه راه دهیم، همه باز هم در کنار هم می‌نشینند. فکر می‌کنم خود ما شهروندان نیز باید کمک کنیم. اگر ما نیز کمک کنیم، این اتفاق زودتر رخ خواهد داد.

** نشست خبری فرهاد مجیدی پس از داربی 96 در شرایطی برگزار شد که مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال و سرمربی این تیم تاکید داشتند داور پنالتی دقیقه 87 روی ژستد را اعلام نکرده است. مجیدی که از این اتفاق ناراحت بود در طول نشست خبری بارها به نگرفتن این ضربه پنالتی به سود استقلال معترض شد و در نهایت وقتی واکنش خبرنگاران به این موضوع که قبل از صحنه پنالتی مدنظر وی دانشگر در آفساید قرار داشته خطاب به آنها گفت: اگر سوالی غیر از دقیقه 87 ندارید من از خدمت‌تان مرخص شوم. سرمربی استقلال با بیان این جمله سالن را ترک کرد، اما مقابل در خروجی یکی از عکاسان خطاب به وی گفت: آقای مجیدی در دقیقه 87 آب و هوا چطور بود؟ که سرمربی استقلال با ناراحتی و در شرایطی که از سالن خارج شده بود خطاب به وی گفت: چیزی نشده بود، داور شما را خوشحال کرد.

به گزارش استقلال نیوز، به دلیل جعل مدرک توسط فدراسیون فوتبال و تیم پیروزی(پرسپولیس) و همچنین عدم برگزاری دیدار سوپر جام، خبرگزاری استقلال‌نیوز همچون دیگر استقلالی‌ها، نتیجه این داربی(سوپر جام کذایی) را قانونی ندانسته و آن را لحاظ نمی‌کند و نخواهد کرد.

اخبار استقلال

  

 


 مطالب مرتبط:

هفته هشتم لیگ برتر/ مصاحبه استقلالی ها پس از تساوی مقابل پیروزی؛ بازهم پنالتی ما سوخت!

هفته هشتم لیگ برتر/ فرهاد مجیدی: با اجازه فرگوسن های وطنی داور 3 امتیاز را از ما گرفت؛ جان مادرتان VAR را به فوتبال ایران بیاورید

هفته هشتم لیگ برتر/ سریال تساوی‌های استقلال ادامه پیدا کرد؛ تقسیم امتیازات با اشتباه داور و پنالتی‌ای که باز هم سوخت!

هفته هشتم لیگ برتر/ تساوی استقلال و پیروزی در نیمه نخست؛ 45 دقیقه بدون هیچ اتفاق خاص!

هفته هشتم لیگ برتر/ ترکیب استقلال در داربی نود و ششم؛ غیبت وریا در روز بازی جوان ها

استقلال برنده جنگ با سازمان لیگ؛ آبی پوشان الگوی تیم های لیگ برتری

هفته هشتم لیگ برتر/ فرهاد مجیدی: شکل و شمایل این کنفرانس متفاوت است؛ نبود هواداران به ضرر من است

داوران هفته هشتم لیگ برتر 00/01 مشخص شدند؛ داوری از چهارمحال و بختیاری قاضی داربی نود و ششم!

هفته هفتم لیگ برتر/ دو امتیاز دیگر در آتش نفت سوخت؛ اکبریان باز هم در آبادان حق استقلال را خورد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار