محمد نوری

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: انتقاد سازنده و به دور از حب و بغض قابل قبول است اما کوبیدن استقلال و به حاشیه بردن آن را محکوم می کنم.

 

محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) و سرمربی پیشکسوتان این باشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص توقف استقلال مقابل آلومینیوم، واکنش احساسی هواداران به این تساوی و سیاست های عجیب سازمان لیگ و کمیته انضباطی در قبال تیمی خاص صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

         

* در خصوص تساوی استقلال مقابل آلومینیوم چه صحبتی دارید؟

به نظر من شاهد بازی خوبی نبودیم و استقلال آنطور که انتظار می رفت در این بازی ظاهر نشد. البته اگر آن گل دقایق پایانی را دریافت نمی کردیم شاید همه از نتیجه بدست آمده راضی می بودند اما از نحوه بازی بازیکنان راضی نیستیم. به هر حال با توجه به اینکه استقلال تا کنون باختی نداشته و در خط دفاعی هم عالی ظاهر شده و رکوردشکنی کرده شاید به نحوی بازیکنان دچار غرور شده بودند و نتوانستند مثل بازی های قبل نمایش خوبی داشته باشند اما استقلال همچنان صدرنشین لیگ است و نتایج قابل قبولی بدست آورده. این را هم فراموش نکنیم که نیمکت تیم آلومینیوم همواره یک نیمکت حاشیه ساز بوده که با جار و جنجال جو بازی را بهم زده و به نفع خود می کنند که در این بازی هم از این قاعده مستثنی نبودند.

* خیلی ها از نحوه بازی استقلال مقابل آلومینیوم رضایت نداشتند. نظر شما چیست؟

بله همینطور است. متاسفانه استقلال مقابل آلومینیوم نتوانست نمایش دلچسبی داشته باشد و من هم هنگام تماشای بازی بسیار عصبی و ناراحت بودم. استقلال وقتی گل اول را می زند باید به دنبال به ثمر رساندن گل های بعدی باشد و شاید اگر اینگونه بازی می کردیم به راحتی آلومینیوم را شکست می دادیم. البته این را هم اضافه کنم یک تیم همیشه نمی تواند خوب بازی کند و گاهی وقت ها پیش می آید روز خوبی نداشته باشد و بد بازی کند. زمانی که ما فوتبال بازی می کردیم هم چنین روزهایی بدی داشتیم.

* بعد از تساوی مقابل آلومینیوم جو بدی در فضای مجازی علیه کادرفنی و بازیکنان به راه افتاد. موافق این اتفاق هستید؟

انتقاد سازنده و به دور از حب و بغض قابل قبول است اما کوبیدن تیم و به حاشیه بردن آن را محکوم می کنم. ما باید به بازیکنان و کادرفنی کمک کنیم تا در آرامش به سر ببرند و در بازی های بعدی نمایش بهتری داشته باشند. انتقاد باید به نحوی باشد که تلنگری به کادرفنی و بازیکنان زده و موجب پیشرفت و انگیزه گرفتن آنها بشود نه اینکه روحیه و انگیزه آن ها را تخریب کند.

* بازی بعدی استقلال مقابل مس رفسنجان است. این بازی را چطور ارزیابی می کنید؟

در لیگ دیگر بازی آسان نداریم و تمام بازی ها حتی با تیم های انتهای جدولی هم سخت محسوب می شود. مس رفسنجان تیم خوبی است اما به هر حال ما استقلال هستیم و امیدواریم بازیکنان بازی بد خود مقابل آلومینیوم را فراموش کنند و مقابل مس در حد و نام استقلال و مطلوب هواداران ظاهر شوند چون هواداران به جز قهرمانی نتیجه ای دیگر را قبول نخواهند کرد.

* نیم فصل نزدیک است. آیا استقلال نیاز به تقویت ندارد؟

صد در صد استقلال باید تقویت شود. این تیم نیاز به هافبک بازیساز و چند بازیکن خوب دیگر دارد. امیدوارم در نیم فصل استقلال تقویت شود چون اگر به دنبال قهرمانی هستیم باید تغییراتی در ارنج و سبک بازی تیم اعمال شود.

* نظر شما در خصوص جو ملتهب فضای مجازی در این روزها و همچنین حاشیه سازی های مافیای رسانه برای استقلال چیست؟ آیا هوادارن نباید هوشیارانه تر به این ماجراها نگاه کنند؟

قطعا همینطور است که می گویید. هواداران باید هوشیارتر و حامی و پشتیبان تیم باشند و با یک تساوی به تیم ضربه نزنند و فریب این جوسازی ها را نخورند. ما باید قاطعانه از استقلال حمایت کنیم تا به امید خدا این تیم در آرامش به سمت قهرمانی حرکت کند. من معتقدم هواداران استقلال آنقدر هوشیار هستند که فریب حاشیه سازان را نخورند. به هر حال برخی افراد با نام استقلال به جامعه هواداری رخنه و حاشیه سازی می کنند اما هواداران حواسشان جمع است و وارد بازی این افراد نمی شوند.

* علیرغم رای کمیته استیناف و محکومیت باشگاه پرسپولیس در شکایت باشگاه پدیده، اما این رای اجرا نمی شود. چرا کمیته انضباطی در اجرای این رای و کسر امتیاز از تیم پرسپولیس مماشات می کند؟

کمیته انضباطی، کمیته داوران، سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش چه در زمان وزارت سلطانی فر و چه در زمان حال همواره حمایتی ویژه از تیم پرسپولیس داشته و دارند. برای همین به این تیم لقب تیم خاص داده اند چون همواره سوگولی و محبوب آقایان بوده است. برای من عجیب است که چرا در اجرای رای به این واضحی قانون رعایت نمی شود تا اینگونه اصل عدالت در فوتبال ایران باز هم زیر سوال برود. قانون برای یک تیم خاص وجود خارجی ندارد و فقط برای سایر تیم ها صدق می کند. همین است که هواداران را خشمگین و نسبت به فوتبال بدبین کرده است.

* در خصوص حاشیه سازی ها برای استقلال و عدم پرداختن به محکومیت تیم پرسپولیس و اجرای رای صادره در صدا و سیما چه صحبتی دارید؟  

به نظر من پرسپولیس امسال دیگر از حمایت فراقانونی وزارت ورزش برخوردار نیست و از نظر فنی هم قدرت رویارویی با استقلال صدرنشین را ندارد بنابراین می خواهند با حاشیه سازی و برهم زدن آرامش به دنبال تضعیف این تیم باشند. باز هم تکرار می کنم که هواداران باید هوشیار باشند و مدیریت باشگاه هم تمام توان خود را برای مقابله با این حاشیه سازی ها به کار بگیرد چون اگر از این استقلال حمایت شود مطمئن باشید در پایان فصل قهرمان خواهد شد.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


 مطالب مرتبط:

دو موضوعی که نباید فراموش کرد؛ ماجرای رسوایی کنعانی زادگان و طلب پدیده باید رسیدگی شود

بررسی آثار حقوقی پرونده شکایت پدیده از پرسپولیس؛ بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالاتی این تیم قطعی است

هفته سیزدهم لیگ برتر/ باز هم دقایق پایانی بلای جان استقلال؛ نیمکت اراک با شارلاتان بازی امتیاز گرفت!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار