رضا رجبی

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: شاید نرفتن پرسپولیس به لیگ قهرمانان برایشان مهم نباشد اما برای استقلال که دو ستاره طلایی دارد و به دنبال قهرمانی سوم است عدم حضور در لیگ قهرمانان بسیار دردناک خواهد بود.

 

رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال و تاج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص برتری آبی‌پوشان مقابل مس رفسنجان، کنار گذاشتن این تیم از لیگ قهرمانان آسیا و.. صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

       

* استقلال در دیداری مهیج و تماشایی مس رفسنجان را شکست داد. چه صحبتی در این خصوص دارید؟

چند وقت پیش در صحبت با شما گفته بودم که استقلال مساوی‌های زیادی خواهد داشت مگر اینکه آقای مجیدی ذهنیت بازیکنان را به سمت گل زدن ببرد نه گل نخوردن!
اگر استقلال به سبکی بازی کند که گل نخورد شاهد بازی‌هایی کم حادثه و کم گل خواهیم بود همانند بازی با آلومینیوم که با ترس از گل نخوردن بازی کردیم و ترس باعث شد خلاقیت از بین برود و استرس حاکم شود. من فکر می کنم بخشی از این ترس به آقای گابریله پین و فلسفه ایتالیایی او که گل نخوردن است برمی گردد!

اما اگر تیم برای گل زدن به زمین مسابقه بیاید، شاهد بازی هایی مثل بازی با مس رفسنجان خواهیم بود که هم پر گل است و هم مهیج و تماشایی. در بازی مقابل مس هم هرچند با 2 پنالتی و اشتباه مدافع حریف به گل رسیدیم اما دیداری پر گل و تماشایی بود و هواداران از دیدن آن لذت بردند.

* در آستانه پایان نیم فصل، به نظر شما استقلال تیمی کامل و منسجم شده است یا خیر؟

استقلال هنوز آن جنگندگی لازم را در زمین مسابقه از خود بروز نمی دهد. در حمله استمرار ندارد و بعد از یک یا دو حمله عقب می کشد. در ضد حملات هم بی برنامه نشان داده، سرعت انتقال توپ از دفاع به حمله بسیار پایین است و هنوز کار دارد تا به یک تیم منسجم تبدیل شود. این سبک بازی استقلال نفراتی می خواهد که در قالب یک تیم به یک وحدت تاکتیکی برسند و به نظر من هنوز آن تیم ایده‌آل نشده است. البته چند بازی است که سازمان تیم کمی شکل گرفته و نفرات اصلی زیاد تغییر نمی کنند. به نظر می رسد آقای مجیدی از بازیکنان خود شناخت پیدا کرده و ترکیب اصلی خود را هم شناخته است که این موضوع در ادامه فصل کمک زیادی به ما خواهد کرد ضمن اینکه در نیم فصل با جذب بازیکنان جدید قطعا نقاط ضعف برطرف خواهند شد.

* در بازی امروز استقلال برای اولین بار 2 گل دریافت کرد و طلسم گل نخوردن در ورزشگاه آزادی هم شکست..

اصلا اشکالی ندارد. اینکه ما در ورزشگاه آزادی نباید گل بخوریم و باید حتما کلین شیت کنیم خود استرس زا است. اصلا تیم در آزادی 2-3 گل بخورد اما بازی را ببرد، چه چیزی از این بهتر؟
برای قهرمانی باید گل زد و بازی ها را برد و امتیازات کامل را جمع کرد نه اینکه برای گل نخوردن به زمین مسابقه بروی و در نهایت هم یا نتوانی گل بزنی یا روی یک اتفاق برد را با تساوی عوض کنی. برای همین می گویم که باید ذهنیت برنده را در تیم ایجاد کرد تا بازیکنان برای گل زدن و کسب 3 امتیاز در هر بازی حضور پیدا کنند.

* کوین یامگا مقابل مس نمایش خوبی داشت. نظر شما چیست؟

چندین هفته بود که می گفتم یامگا باید نزدیک محوطه جریمه حریف بازی کند تا عملکرد خوبی داشته باشد. یامگا هر وقت در خط جلو بازی کرده بسیار خطرناک تر از وقتی به عنوان وینگ بک بازی می کند ظاهر شده است. یامگا در ارسال‌ توپ خوب عمل نمی کند اما بازیکنی سرعتی و دریبل زن است که اطراف و داخل محوطه جریمه بسیار خطرناک کار می کند. مثل بازی امروز که هم پنالتی گرفت و هم موقعیت های زیادی ایجاد کرد و به نظر من بهترین بازیکن زمین بود.

* فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری پس از برد مقابل مس گفت قهرمانی نیم فصل هیچ ارزشی برای من ندارد. نظر شما چیست؟

دقیقا درست است. آقای مجیدی کاملا درست می گوید. قهرمانی نیم فصل هیچ ارزشی ندارد. مگر به قهرمان نیم فصل جام می دهند؟
یادتان است برق شیراز نیم فصل قهرمان شد اما در انتهای فصل به لیگ یک سقوط کرد؟
قسمت سخت یک فصل فوتبالی، نیم فصل دوم آن است که تیم‌های نسبت به هم شناخت پیدا می‌کنند و در اصطلاح ما فوتبالی ها دروازه ها کوچک شده و گل زدن سخت تر می شود. امیدوارم استقلال نیم فصل دوم را هم با صدرنشینی به پایان برساند تا در جشن قهرمانی بر پا کنیم.

* به سراغ حذف استقلال از آسیا برویم. در خصوص این اتفاق دردناک چه نظری دارید؟

این اتفاق تلخ به دلیل سو مدیریت دوران وزارت آقای سلطانی فر است. شنیده ام متاسفانه باشگاه پرسپولیس مدارکی را جعل کرده و AFC هم این موضوع را فهمید و روی تیم های ایرانی حساس شد. دیگر آن دورانی که با هدایایی مثل قالیچه، سکه و.. مجوز حرفه ای از AFC می گرفتند تمام شد. متاسفانه مدیران ناکارآمد دلیل اصلی این اتفاق هستند. چند سال است که دائما حرف از خصوصی سازی این دو باشگاه می زنند اما در عمل چنین اتفاقی نیافتاد.

شاید مسئولان فدراسیون فوتبال ایران فکر می کردند AFC با آن ها شوخی دارد اما متاسفانه این تو بمیری دیگر از آن تو بمیری ها نبود! اصلا شاید این فاجعه نقطه عطفی شود برای حل شدن معظلات فوتبال ایران و این دو باشگاه.

یک موضوع را هم اضافه کنم و آن در مورد هوچیگری آقای صدری در قبال کاظم اولیایی که حذف سرخابی ها را به ایشان نسبت داده و تبریک گفته بود. آقای صدری لطفا دنبال قاتل بروسلی نگرد! چون خود شما یکی از افرادی هستید که نقش زیادی در این فاجعه داشتید.

* به نظر می رسد در ماجرای حذف از لیگ قهرمانان آسیا استقلال پاسوز پرسپولیس شده است؟

در خصوص این موضوع نمی توان به صورت قطعی اظهار نظر کرد اما شاید نرفتن پرسپولیس به لیگ قهرمانان برایشان مهم نباشد چون در این بازی ها قهرمانی ندارند اما برای استقلال که دو قهرمانی و دو ستاره طلایی دارد و به دنبال قهرمانی سوم است عدم حضور در لیگ قهرمانان بسیار دردناک خواهد بود.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

سایت خبری هواداران استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

هفته چهاردهم لیگ برتر/ استقلال و ۳ امتیاز طلایی از مس؛ پای قاسمی نژاد بالاخره به گلزنی باز شد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار