بیانیه باشگاه استقلال

باشگاه استقلال(تاج) با صدور بیانیه‌ای نسبت به صادر نشدن مجوز حرفه ای و حذف از آسیا واکنش نشان داد.

     

به گزارش استقلال نیوز، به دنبال تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر حذف دو تیم پرطرفدار پایتخت از رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باشگاه استقلال(تاج) که به دلیل حساسیت مسابقه این تیم مقابل مس رفسنجان با تاخیر بیانیه ای منتشر کرد که در زیر می‌خوانید:

باعث تاسف باشگاه استقلال است که خبر تایید نشدن مجوز حرفه‌ای برای حضور در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کند. متاسفانه ۱۷ دی ماه برابر با هفتم ژانویه نامه‌ای از بخش کنترل عضویت کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کردیم که تقاضای نامه ۲۲ دسامبر این کمیته را تایید کرد و این موضوع را به اطلاع باشگاه استقلال رساند. بر همین اساس لازم است به چند نکته اشاره شود.

1- فرآیند حرفه‌‌ای‌سازی که از چند سال گذشته مورد تاکید ای‌اف‌سی قرار گرفته نیازمند تصمیمات مهم در سطح کلان ورزش بوده که متاسفانه در دوره‌های گذشته به درستی انجام نشده و همین موضوع باعث مشکلات ساختاری در فوتبال کشور شده است. از همین رو سامانه حرفه‌ای‌سازی به عنوان تراز توسعه و پیشرفت فوتبال باید در فرآیندی بلندمدت و با اتکا به حل مشکلات ساختاری تکمیل شود که متاسفانه به اندازه لازم در فوتبال کشور جدی گرفته نشده است. موضوع حرفه‌ای‌سازی باید در سطح کلان فوتبال به عنوان بخش کنترل کیفیت و استانداردسازی مورد توجه قرار گیرد و مبنای اقدامات این حوزه باشد. به اطلاع هواداران عزیز باشگاه استقلال می‌رسانیم؛ با توجه به اهمیت موضوع اقدامات لازم برای نگاه بلندمدت و جدی به حرفه‌ای‌سازی انجام خواهد گرفت و باشگاه با تشکیل کمیته‌ای ویژه و دائمی فعالیت‌های خود برای کسب مجوز حرفه‌ای لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ را از اکنون آغاز خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تجربه دوره پیشین در این بخش تکرار شود. مدیریت جدید باشگاه در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که زمان مفید برای اقدامات لازم سپری شده بود و تقریبا سه روز از وقت اضافه مانده بود که اتفاقا در همین سه روز صفحات بسیار زیادی در سامانه بارگذاری شد. باعث تاسف است که اعلام کنیم از مهلت طولانی مدت اسفندماه ۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰ جهت آماده‌سازی تکمیل و ارسال مدارک در باشگاه استقلال استفاده نشده است که در این میان حتما مقامات سابق وزارت ورزش و باشگاه باید پاسخگو باشند. لازم است این واقعیت به صورت صریح گفته شود که فرآیند حرفه‌ای‌سازی نیازمند برنامه‌ریزی بلند مدت و حداقل یک ساله است که بخش‌های مختلف زیرساختی، ورزشی، مالی، حقوقی و پرسنلی را دربرمی‌گیرد.

2- مجموعه‌ای از سوالات و ابهامات پیرامون عملکرد فدراسیون فوتبال، کمیته‌های صدور مجوز و نوع رابطه آن با کنفدراسیون فوتبال آسیا در موضوع حرفه‌ای‌سازی وجود دارد که اکنون زمان مناسبی برای پاسخ به آنهاست.

الف: درباره کمیته بدوی:

اکنون که مشخص گردیده رای کمیته بدوی درخواست مجوز حرفه‌ای دلیل حذف باشگاه استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بوده است، مهم‌ترین سوال این است که چرا این کمیته، امسال رویه متفاوتی را پیش گرفت و درخواست باشگاه استقلال برای صدور مجوز حرفه‌ای را رد کرد؟ چه تفاوتی نسبت به سال‌های گذشته به وجود آمد که ماهیت رای این کمیته تغییر کرد؟ آیا این کمیته نمی‌توانست با توجه به نداشتن بدهی قطعی، با لحاظ جریمه ، مجوز یا فرصت لازم را به باشگاه استقلال بدهد؟ این کمیته در سال‌های گذشته با چه استانداردی مدارک را تایید می‌کرد که اکنون متفاوت شده است؟ این کمیته چه تعاملی با باشگاه‌ها در طول سال دارد و آیا اعضای آن اجازه دارند تا درباره حکم کمیته استیناف نظر دهند و آن را مرتبط به فشار برخی نهادها بدانند؟ آیا چنین سخنانی در حیطه اختیارات اعضای این کمیته قرار دارد؟ چرا قبل از رد درخواست باشگاه استقلال از مسئولان این باشگاه توضیح درباره مدارک خواسته نشد و تنها خبر رد این درخواست به صورت رسمی ابلاغ گردید؟ و سوال مهم‌تر اینکه اکنون پس از روشن شدن نقش رای کمیته بدوی، فدراسیون فوتبال به عنوان نهاد بالادست با این رای موافق بوده؟ اگر موافق بوده چرا تا کنون مسئولیت آن را نپذیرفته و اگر مخالف بوده چرا در عمل با این رای همراهی کرده است؟

ب: کمیته استیناف:

درباره کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای، سوال اصلی این است که اگر اقدام کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای در تایید مشروط مجوز حرفه‌ای قانونی بوده فدراسیون فوتبال چه اقداماتی درباره دفاع از این حکم در مقابل ای‌اف‌سی انجام داده است؟ چرا که پس از حکم کمیته استیناف، باشگاه استقلال بنا به زمان سه ماهه، اقدامات خود درباره صورت حساب مالی و حسابرسی و مسائل مالیاتی و حقوقی و سایر موارد را انجام داد و در تاریخ ۲۷ دسامبر مدارک لازم را که این اقدامات را تایید می‌کرد به ای‌اف‌سی ارسال نمود. اگر ای‌اف‌سی همچنان دو کمیته صدور مجوز فدراسیون فوتبال را به رسمیت می‌شناسد اکنون وقت مناسبی است که درباره عملکرد این کمیته‌ها بحث و بررسی شود و اگر غیر از این است و ای‌اف‌سی اعتباری برای کمیته استیناف صدور مجوز داخلی قائل نیست زمان مناسبی است که باشگاه‌های ایرانی خود با نهاد صدور مجوز کنفدراسیون فوتبال آسیا مرتبط شوند.
اکنون این سوال به صورت جدی وجود دارد که اگر حکم کمیته استیناف نافذ است، چرا فدراسیون فوتبال ایران از این حکم به صورت قانونی دفاع نمی‌کند و اگر حکم این کمیته نافذ نیست چرا این حکم صادر شد و به باشگاه‌ها فرصت سه ماهه همراه با جریمه تعلق گرفت؟ و سوال آخر اینکه چرا در جلسه مسئولان صدور مجوز و فدراسیون با دو باشگاه تهرانی در روز ٢٨ آذر نسبت به نبود مشکل در صدور مجوز به این دو باشگاه اطمینان داده شد؟ و باشگاه استقلال هم بر همین اساس نظر ایشان را منتقل کرد. آیا فدراسیون از واقعیت ماجرا باخبر بود که اگر چنین باشد این سوال پدید می‌آید که چرا با وجود احاطه فدراسیون به اصل موضوع، باشگاه‌ها در جریان قرار نگرفتند و عکس واقعیت به آنها گفته شد؟ اما اگر فدراسیون خود نسبت به موضع ای‌اف‌سی علم و آگاهی نداشت، آنگاه باید نسبت به رابطه باشگاه‌ها با کمیته‌های صدور مجوز داخلی که نماینده کنفدراسیون شناخته می‌شوند تدبیری کرد. اکنون زمان مناسبی است تا فدراسیون فوتبال صریح و روشن درباره نقش کمیته بدوی به عنوان زیرمجموعه خود در صادر نشدن مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال و میزان نافذ بودن حکم کمیته استیناف سخن بگوید.

3- باشگاه استقلال همان‌ گونه که در لایحه دفاعیه ۲۷ دسامبر خود بر حکم مهلت سه ماهه کمیته استیناف و صداقت و حسن نیت در ارسال مدارک و نداشتن بدهی قطعی تاکید نمود بلافاصله از ای‌اف‌سی درخواست اعلام جزییات حکم صادره در ۷ ژانویه را خواهد کرد تا شکایت خود را به دادگاه حکمیت ورزش اعلام کند. مبنای لایحه دفاعیه باشگاه استقلال، حکم کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای است که بر مبنای آن سه ماه به این باشگاه فرصت داده شده و باشگاه توانسته اقدامات لازم را در این زمان انجام دهد. طبیعی است که دفاع فدراسیون فوتبال از نافذ بودن حکم کمیته استیناف به عنوان داور نهایی و مورد تایید ای‌اف‌سی علاوه بر اینکه جزوی از ترتیبات قانونی است بر قدرت دفاعیات خواهد افزود. تاکید مجدد بر این نکته لازم است که باشگاه استقلال در مهلت تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از رسیدگی در مراحل بدوی و استیناف هیچ گونه بدهی قطعی پرداخت نشده نداشته و با رویکردی صادقانه الزامات مورد نظر را مورد توجه قرار داده است. با وجود محدودیت ۷۲ ساعته زمانی در مرحله بدوی اقدام به تکمیل مدارک بر مبنای مستندات و مدارک واقعی موجود نموده، در مهلت استیناف سه ماهه کلیه مدارک و مستندات را تکمیل و طبق ضوابط ارائه داده، نسبت به آماده‌سازی، ترجمه رسمی و ارسال صورت‌های مالی حسابرسی شده با تایید سازمان حسابرسی پیرو دادخواست کنفدراسیون به همراه کسورات چهارگانه دیگر اعلامی توسط کمیته بدوی و استیناف و رکن مستقل ECB اقدام کرده که هیچ گونه شبهه یا خدشه‌ای در اصالت و صحت اسناد ارسالی این باشگاه وجود نداشته است.

در پایان باشگاه استقلال اعلام می‌کند که هرگونه خبر یا جزییات یا اقدامی در موضوع صدور مجوز حرفه‌ای به صورت شفاف به اطلاع هواداران عزیز خواهد رسید.

  

اخبار استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

و سرانجام حذف استقلال(تاج) فوتبال آسیا از لیگ قهرمانان قطعی شد

رسمی: استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا محروم شدند

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار