رضا رجبی

پیشکسوت باشگاه استقلال(تاج) گفت: از ماجرای طارمی گرفته تا باقی مسائل، دولتمردان قبل دنبال این بودند که مشکلات پیروزی(پرسپولیس) و بازیکنان و مربیانش را به صورت غیرقانونی یا فراقانونی حل کنند و این دیگر برای ما عادی شده است.

 

رضا رجبی پیشکسوت باشگاه استقلال و تاج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری استقلال نیوز در خصوص مسائل روز این باشگاه از قبیل مشکل سربازی مرادمند و یزدانی، اشتباهات داوری، صدرنشینی آبی‌پوشان، برتری مقابل فجر و دیدار مقابل نساجی و.. صحبت‌هایی کرد که در ادامه می‌خوانید:

 

 

* نظرتان را در خصوص برد استقلال مقابل فجرسپاسی و اختلاف ۵ امتیازی در صدر جدول بگویید..

من حرف‌هایم را پانزده هفته قبل زدم! و همان موقع گفتم که استقلال با سیستم سه دفاعه تساوی‌های زیادی بدست می‌آورد و پنج شش بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسید. استقلال با توجه به بازیکنانی که در اختیار دارد سیستم ۴ دفاعه برایش بهتر است چون با نفرات بیشتری می‌تواند در حمله شرکت کند و در نتیجه موقعیت‌های گلزنی زیادی بدست خواهد آورد.

به عنوان مثال استقلال در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان که با توفیق اجباری با سیستم ۴ دفاعه بازی کرد، یکی از بهترین نمایش‌های این فصل را از خود به جا گذاشت. استقلال مقابل فجر هم با چهار دفاع بازی کرد و دیدیم که هم سلمانی از چپ و هم حردانی از راست نفوذهای خوبی در داخل محوطه جریمه داشته باشند و فشار زیادی به این تیم وارد کنند.

در کل شاید با سیستم سه دفاع کمتر گل بخوریم اما مطمئنا در موقعیت سازی دچار مشکل می‌شویم.در فوتبال روز دنیا دیگر دفاع کردن هنر نیست بلکه باز کردن لایه‌های دفاعی رقبا هنر است‌. 

* پس شما معتقدید استقلال باید ۴ دفاعه بازی کند چون بیشتر موقعیت گل بدست می‌آورد؟

بله. البته فرهاد مجیدی تا اینجای فصل بسیار موفق عمل کرده اما استقلال این پتانسیل را دارد که خیلی بهتر از این‌ها باشد. من به مجیدی پیشنهاد می‌دهم که در تمرینات سیستم چهار دفاعه را هم امتحان کرده و جا بیاندازد چون در دفاع سه نفره عملا سیستم بازی ما ۵۴۱ و موقعیت سازی سخت می‌شود.

در هر صورت استقلال الان بالای جدول است و نمی‌شود زیاد منتقدانه صحبت کرد اما از لحاظ فنی حتما ایراداتی وجود دارد که هم کادرفنی و هم هواداران می‌دانند و نمی‌شود این ‌ایرادات را پشت آمار خوب تیم پنهان کرد.

به هر حال هر کسی که سکاندار استقلال است باید مورد حمایت قرار گیرد و مجیدی هم حمایت من و سایر پیشکسوتان را خواهد داشت. 

* به هر حال استقلال با وجود کارشکنی‌های مختلف و مسائلی همچون ضعف داوری نتایج خوبی گرفته و شاید این ایرادات به چشم نمی‌آیند

من در مورد فوتبال داخل زمین حرف می‌زنم اگر بخواهید وارد این مقوله بشویم که کل فوتبال ایران را فساد گرفته است. وقتی فدراسیون با جادو و جادوگر در ارتباط است و در اجرای قانون ناتوان عمل می‌کند دیگر چه انتظاری می‌توان داشت؟به عنوان مثال طبق دستورالعمل فیفا باید مربیانی که دارای مدرک پرو لایسنس هستند در لیگ و تیم‌های ملی مربیگری کنند.

امثال من این همه درس خواندیم و کلاس رفتیم تا این مدرک را اخذ کردیم اما این قانون واضح توسط فدراسیون فوتبال نادیده گرفته می‌شود شاید بهتر است به AFC نامه زده و اطلاع بدهم اینجا اوضاع از چه خبر است تا از حقم دفاع کنم.

من پاچه‌خواری بلد نیستم و اگر بخواهم پاچه‌خواری کنم می‌روم در خانه خدا! همیشه حرف حق و صریح زدم و باز هم خواهم ‌زد.

اینجا داوری یک بازی اشتباهات عجیب می‌کند فردا به او قضاوت داربی را می‌دهند. نه تشویقی وجود دارد و نه تنبیهی! مربیان و کادرفنی تیم‌ها که باید آرامش را به بازیکنان داخل زمین انتقال دهند بیشتر از بازیکنان کارت زرد و قرمز می‌گیرند!

بحث اشتباهات داوری وجود دارد اما آن‌ها کمترین دستمزد را می‌گیرند و این همه فشار روی آن‌ها وجود دارد. شما مصاحبه های مربیان بعد از بازی‌ها را بخوانید، یکی نبوده که باخت را گردن داور بازی نیاندازد!

* در خصوص حل نشدن سربازی یزدانی و مرادمند، بیانیه عجیب سازمان نظام وظیفه در این خصوص چه صحبتی دارید؟ این را هم اضافه کنم که ماجرای سربازی و کارت معافیت ترابی، امیری و برخی دیگر از بازیکنان پرسپولیس هم مورد مناقشه است اما مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشده!

در فوتبال ما قانون اجرا نمی‌شود و یا سلیقه‌ای اجرا می‌شود و همه دنبال رابطه هستند تا مشکلات را در کمترین زمان حل کنند. از ماجرای طارمی گرفته تا باقی مسائل دولتمردان قبل دنبال این بودند که مشکلات پیروزی(پرسپولیس) و بازیکنان و مربیانش را به صورت غیرقانونی یا فراقانونی حل کنند و این دیگر برای ما عادی شده است.

اما در رابطه با یزدانی و مرادمند، باشگاه استقلال هم تا حدودی مقصر است. وقتی می‌دانستید اسفند ماه دو مدافعتان سرباز می‌شوند و احتمال سنگ‌اندازی و کارشکنی هم زیاد است چرا این ماجرا را زودتر فیصله ندادید و یا به اینکه ممکن است به این مشکل بخورید فکر نکردید؟ چرا به راحتی به عارف آغاسی اجازه جدایی دادید؟

رسانه‌ها هم جوری با این مساله برخورد کردند انگار سرباز شدن این دو نفر به مسئله اول مملکت تبدیل شده که این هم جای سوال دارد که چرا در قضایایی که مربوط به پرسپولیس است مثل ماجرای شکایت پدیده این هجمه و دادخواهی به راه نیافتاد!

از همه این‌ها گذشته در حال حاضر تعداد بسیار زیادی شرایط یزدانی و مرادمند را دارند و یا اینکه کارت معافیت جعلی دارند و یا مشمول سربازی اند اما بدون هیچ مشکلی دارند فوتبال بازی می‌کنند.

اگر زمانی که خوزستانی‌ها کارت خدمت خود را جعل کردند یک کار اساسی صورت می‌گرفت و جرایم سنگین و حتی زندان شدن فرد متخلف صورت می‌گرفت، دیگر این اتفاقات نمی‌افتاد که هر که پارتی کلفت‌تری داشته باشد بتواند قانون را دور بزند.

* در خصوص بازی بعدی استقلال مقابل نساجی چه نظری دارید؟

همه بازی ها حکم فینال را دارند و سخت هستند. فاصله بین تیم‌ها کم شده و تیم‌هایی نظیر نساجی مقابل استقلال صدرنشین انگیزه مضاعف دارند. امیدوارم مقابل نساجی هم به نتیجه مناسب دست پیدا کنیم و فاصله در صدر جدول حفظ شود.

این نکته را هم بگویم که داربی تعیین کننده ترین بازی برای قهرمانی این فصل است و برتری در آن از لحاظ روحی و روانی تاثیر زیادی در راه قهرمانی خواهد داشت.

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

سایت خبری هواداران استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

واکنش باشگاه استقلال به اطلاعیه سازمان نظام وظیفه/ استقلال چگونه باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کند؛ درباره شائبه‌ معافیت برخی بازیکنان تحقیقات لازم را انجام دهید

هفته نوزدهم لیگ برتر/ ما در زمین حرف خود را می‌زنیم؛ فجر مقابل استقلالی که بی‌دفاع کردند زانو زد

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار