جلسه هم اندیشی در خصوص واگذاری استقلال

جلسه صمیمانه در خصوص واگذاری باشگاه استقلال(تاج) با حضور پیشکسوتان و عوامل اجرایی این باشگاه برگزار شد.  

 

به گزارش استقلال نیوز، امشب به دعوت دکتر مصطفی آجورلو مدیرعاملباشگاه استقلال(تاج) نشستی صمیمانه با حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی، مدیرعامل شرکت فرابورس و پیشکسوتان باشگاه استقلال برگزار شد.

 

 حسین قربان زاده

* در این جلسه ابتدا حسین قربان‌زاده، ریس سازمان خصوصی صحبت های کرد که در ادامه می خوانید:

اتفاقی که قرار است بیفتد این است که فرایند مدیریت این دو باشگاه با واگذاری آغاز می شود، از این اتفاق هم هوادار و هم باشگاه سود خواهند برد.کاملا قاطع میگویم که ۱۵ اسفند این اتفاق شروع می شود، متاسفانه این دو باشگاه حیاط خلوت دولت ها در سالیان گذشته بودند. هفته گذشته برای اولین بار صورت های مالی دو باشگاه مشخص شد و آنجا معلوم شد که چه بر سر این دو باشگاه آمده است. عقد قرارداد و لغو قرارداد اسپانسرها باعث شده که پرونده های قضایی برای این باشگاه ها تشکیل شود.

یک میلیون و سیصد و پنجاه و نه هزار دلار برای استراماچونی، پانصد و هفتاد و هشت هزار دلار برای میلیچ،صد و سیزده هزار دلار برای پادووانی و به همین میزان برای یک خارجی دیگر حسابرسی شده است. وقتی ناظر باشگاه و سهامدارش هوادار باشد دیگر خبری از این مدل قراردادها نیست.جالب است برخی کارهای مالی در این باشگاه که مربوط به ۲۰ سال پیش است ثبت نشده! الان ۳۵۰ میلیارد تومان مشارکت در افزایش سرمایه اتفاق می افتد.ما شرکتی نداریم که اینقدر افزایش سرمایه داشته باشد.باعث خجالت است در آمد استوری یک صفحه لوازم آرایشی در فضای مجازی از در آمد یک باشگاه بیشتر است. متاسفانه کاسه گدایی را سازمان صدا و سیما به دو باشگاه داده است. اگر حق این باشگاه ها را می دادند آجورلو و درویش به این شرایط نمی افتادند.

سرمایه ثبتی استقلال ۷۱۹ میلیارد و پرسپولیس ۷۰۱ میلیارد تومان است. در ۵۰ درصد این رقم قرار است مردم مشارکت کنند. سقفی هم بین ۱۸۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان است، هر کسی هم بخواهد میتواند از ۱۵ اسفند سهام بخرد.


 

مصطفی آجورلو

* سپس مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص این جلسه و مشکلات پیش آمده برای باشگاه محبوب پایتخت صحبت های کرد که در ادامه می خوانید:

قبلا می خواستم حرف بزنم نیاز به نوشته نداشتم اما الان در استقلال باید مواظب باشم که چیزی نگویم که به اتحاد استقلال آسیب بزند.

چیزی که ما را به اینجا رسانده آرامش است ،شاید در ابتدا کسی باور نمی کرد شرایط اینگونه پیش برود ولی خودمان باور کردیم که می توانیم. ما برای قهرمانی ۱۱ بازی داریم که البته روی جام حذفی حساب کرده و باید ۲ جام بگیریم.

در این ۴۰ سال سخت ترین شرایط را در ۳ماه اخیر گذراندم. خیلی ها می خواهند استقلال قهرمان نشود. صبح که ووریا را به دفترم دعوت کردم خبرنگاری گفت خیلی سوال دارم ولی به او گفتم مهمترین مساله قهرمانی است. هر کسی بخواهد چوب لای چرخ استقلال بگذارد مقابلش می ایستم.

شب که می‌خواهی بخوابی یک مانع ایجاد می‌کنند صبح که بیدار می‌شوی یک مانع ایجاد می‌کنند و ظهر هم یک مانع دیگر، چه کسانی؟ آنهایی که می‌خواهند استقلال قهرمان نشود اما چرا ما خودمان به آنها کمک کنیم و آتش بیار معرکه شویم.

به لطف خدا این تیم قهرمان می‌شود. مثل خیلی ها نیستیم که در فضای مجازی بگویند قهرمانی از قبل تعیین شده ولی ما در زمین بازی می‌کنیم و سه امتیاز را می‌گیریم چون بلد هستیم و این کار را تجربه کرده‌ایم.

قهرمانی مهمترین خواسته هواداران است و من به عنوان خدمتگزار  این عرصه هرگز اجازه نمی‌دهم کسی به آن خدشه ای وارد کند چه کسانی که در داخل هستند و چه کسانی که در خارج هستند. ممکن است وقتی که من به استقلال نیامده بودم همه چیز را بسته بودند تا استقلال را در آسیا شرکت نکند ما آمدیم که مقصر این فرایندها را مشخص کنیم.

ما باید به تک تک بازیکنان مان کمک کنیم تا در بازی‌های بعدی امتیازاتی بیاورند که برای اولین بار یک تیم  قهرمان به آن امتیاز رسیده باشد. روز اولی که با فرهاد مجیدی نشستم  به او گفتم ۷۵ امتیاز می‌خواهم، ایمان دارم او می تواندآن را به دست بیاورد. در این راه به کمک شما پیشکسوتان و هواداران نیاز داریم. آنقدر در این سه ماه برای من و اسپانسر مشکل ایجاد کردند که تمایلی ندارم به آن اشاره کنم. البته ما از موانع و مشکلات پیش رو قوی تر هستیم. باور کنید قدرتمان را به شما تحمیل کردیم و باز هم این کار را می‌کنیم که برای ما مشکل سربازی ایجاد نکنید.

آیین‌نامه می‌گوید بازیکن رجیستر شده آن هم در تیم ملی پس چرا نمی‌گذارید این بازیکن در تیم ملی بازی کند آنهم در حالی که ۲۸ ساله است. چرا این کار را می‌کنید؟ شخصا پیش آقای اشتری، مهری، زاده کمند و دیگر دوستان  رفتم و صحبت کردم. من به دنبال قانون هستم، مثل برخی سنگ  اندازی نمی کنم که هر کاری خواستند کردند. همه هویت من قانون است. چرا کسی صدایش بلند نمی شود و بگوید آقای آجورلو حرفت غیر قانونی است؟

چرا پشت درهای بسته تصمیم می گیرید؟ چه کسی به شما مجوز داده تا در خصوص حقوق ۳۰ - ۴۰ میلیون جمعیت تصمیم بگیرید؟ می گویند از  فضای مجازی می‌ترسیم که فحش بدهند، شما از چه می ترسید؟ قانون را عمل کنید. اگر  صحبت های یک  بزرگوار را روی زنگ موبایل تان می گذارید پس به قانون عمل کنید و به حرف آن بزرگوار هم عمل کنید. من اجازه نمی‌دهم که کسی برای فرصت‌های قانونی استقلال در پشت درهای بسته لابی کند.

از نیروی دریایی ارتش با مرادمند تماس گرفتند که خودت را معرفی کن؛ آیا به تمام 3.5 میلیون سرباز غایب این مملکت هم پیامک و تماس می گیرید که به سربازی بروند؟

مرادمند ۲۸ ساله و در تیم ملی رجیستر شده است و چرا باید در مورد او قانون رعایت نشود. او تا ۳۰ سالگی بازیکن استقلال خواهد بود البته اگر قراردادش را تمدید کند!  این بازیکن با استقلال قرارداد دارد و  بازیکن ما است اما درباره سیاوش یزدانی باید بگویم که او ۳۰ ساله است و قانون می‌گوید او سرباز  است ولی قانون می گوید از ۸ اسفند سرباز است چرا از یک اسفند او را فراخواندید؟

مگر قانون نداریم پس چرا او را زودتر فراخواندند؟ اشکال ندارد یزدانی سرباز است اما او سهمیه سپاه است و نمی‌تواند به فجر برود.در لیگ لیگ یک هم که تیمی متعلق به سپاه وجود ندارد. پس یزدانی کجا برود. پادگان؟ دستور بالاترین مقام را برای شما گرفتم که کمک کنید آیا این کار شما کمک کردن است؟ یزدانی کجا باید برود که تمرین کند تا تیم ملی از او استفاده کند؟ آقای سجادی این نامه را نوشته که مرجع تشخیص بازیکن ملی وزیر ورزش و فدراسیون است شما چه کسی هستید که تشخیص دهید این بازیکن ملی است یا نه؟

گفتیم باید خانه شیشه ای درست کنیم یعنی اینکه ما می شناسیم و آنها بورس است قوانین و مقررات خودش را دارد حاضر نیستیم بعد از ۴۳ سال دوباره برویم یک کاری را انجام دهیم که دوباره موضوع دیگری پیش بیاید.

من دیدم که برخی از بازیکنان سابق استقلال با شانتاژ این و آن به دنبال کسر امتیاز از استقلال هستند. پول شما پیش ما است، نگران نباشید به زودی پول در اختیار باشگاه قرار بگیرد با همه شما تسویه می کنیم.

۱۵ اسفند روز ملی ما است، مال مردم را باید به خودشان بدهیم. من می خواهم آخرین مدیرعاملی باشم که دولت آن را منصوب می‌کند و از این پس فرایند خصوصی‌سازی را مدیرعامل تعیین می‌کند. من آمدم تا کاری را انجام دهم تا در این تغییر جدید ایجاد شود.

هر کس که در استقلال بازی کرده صاحب سهم است. بازیکنان، پیشکسوتان و هر کسی که در این باشگاه زحمت کشیده سود خواهد داشت و حتی مرحوم سهراب بوقی هم از این سهم استفاده خواهد داشت.

من در اینجا باید بهترین تصمیم را برای ۳۵ میلیون هوادار بگیرم. اینکه چرا قیمت  باشگاه کم است باید بگویم که ما دعواهای خود را کرده ایم. قهر کردیم، من به کارشناسان گفتم که شما تاکنون تجربه این کار را در ایران نداشته اید. به  آنها گفتم شما مسائلی چون ملک و مسائلی از این دست را به خوبی بلد هستید ولی اگر یک شرکت ۳۵ میلیون هوادار داشته باشد چه خواهد شد؟ این کار قیمت و عدد ندارد. اگر بخواهید به هر فرد یک فرصت اقتصادی ۵۰۰ هزار تومانی بدهید قیمت این باشگاه ۱۷ هزارمیلیارد می‌شود شما چگونه ۳ هزار میلیارد حساب کردید؟

من نیامدم در اینجا خانه بسازم که بمانم، من آمدم که بروم!نیامده ام که مدیریت پیمان کنم، من آمدم اینجا را به مالکان اش بدهم آمدم که اینجا تولید پول کنم آمدم.

من از آقای فرهاد مجیدی تشکر می کنم همیشه من گفتم چرا به مربیان خارجی فرصت می‌دهیم ولی این فرصت را به مربی جوان خودمان نمی‌دادیم. حالا می گویم چرا از فرهاد مجیدی حمایت نکنم؟ یک پیشکسوت در تلویزیون در خصوص یک بازی صحبت می کرد و گفت خیلی بازی خوب بود، شاید هم بد نبود! ای برادر من هوای نفست را بگذار روی زمین، ما نیاز به شما پیشکسوتان عزیز داریم. به من می‌گویند ما از فضای مجازی می‌ترسیم و به همین دلیل حق ما را در خصوص سربازی نمی دهند.

چرا باید مسئولینی که می‌خواهند تصمیم قانونی بگیرند وباید بگویند فضای مجازی را چه کنیم؟ شما پیش از این اقدام باید در این قضیه کمک باشید. چرا بعضی نمی‌خواهند استقلال قهرمان شود؟ لطفا از لابی گری دست بردارید. اگر مدیران گذشته جان دفاع کردن از حقوق استقلال را نداشتند من دارم.

یکی از دو بازیکن ما طبق قانون سرباز است ولی ما می گوییم به جای اینکه او سه ماه وارد پادگان شود به تیم ملی و  این بازیکن جفا نکنید. به نامه وزارت ورزش و فدراسیون توجه کنید و به تیم ملی کمک کنید.


 جواد قراب

* در ادامه جواد قراب پیشکسوت باشگاه استقلال در خصوص بحث واگذاری این باشگاه صحبت های کرد که در ادامه می خوانید:

همانطور که شما و دوستان دیدید، یک فیلم در اینجا منتشر شد که در آن فیلم من هم بودم. در آن زمان ۱۶ ساله بودم و امروز ۷۲ ساله هستم. شبیه من در اینجا زیاد است. می‌خواهم بگویم ما خیلی برای این باشگاه زحمت کشیدیم. خودتان (دکتر قربان‌زاده) گفتید سال ۵۸ به دنیا آمدید و نبودید تا ما را ببینید. شما عظمت این باشگاه را ندیدید. شما پرسپولیس را بیشتر از ما قیمت‌گذاری کردید در حالی که این باشگاه اصلاً قابل مقایسه با استقلال نیست. اگر تمام اماکن ورزشی‌مان را بدهند، اندازه کل تهران است. این باشگاه شخصیت دارد و ۷۵ سال سابقه دارد.

من عضو کوچک این باشگاه هستم. این باشگاه، باشگاهی نیست که به راحتی بتوان درباره آن صحبت کرد. اطمینان من به آقای آجرلو قابل وصف نیست. ایشان از وقتی آمده، باشگاه به نقطه اوج برگشته است و ما مشکلی در تیم و مسائل مالی نداریم. البته مشکلات اسپانسر هست ولی با وجود دوستان حقوقی و آقایان دیگر در باشگاه، این مسائل حل می‌شود. الان حرکتی که شما (دکتر قربان‌زاده) گفتید، بسیار زیباست. خدا کند در حرف که شما انقدر زیبا صحبت کردید، در عمل هم اتفاقات خوبی بیفتد. من از شما می‌پرسم که سهم من پیشکسوت در این جا چه می‌شود؟ سهام من را چه کسی می‌دهد؟ منظورم همه پیشکسوتان است. همه پیشکسوتان باید بدون پرداخت یک ریال سهامدار شوند.

موفقیت فعلی تیم زیر سایه سردار آجرلو رقم خورده است که تیم را از هر نظر حفظ کرده است. ما فقط صداقت می‌خواهیم. هرچه در توان دارید برای پیشکسوتان پیاده کنید.


 بهتاش فریبا

* همچنین بهتاش فریبا دیگر پیشکسوت ارزنده باشگاه استقلال نقطه نظرات خود را در میان گذاشت که در ادامه می خوانید:

آقای قربان‌زاده در خصوص پیشکسوتان صحبتی نکردند. نمی‌دانم فراموش کردند یا برنامه‌ای در این رابطه وجود ندارد. البته ما شنیده‌ایم که قرار است به پیشکسوتان هم سهام داده شود. همه کسانی که اینجا هستند، برای استقلال زانو و مچ داده‌اند و می‌خواهند بدانند در کجای داستان قرار دارند. برخی از پیشکسوتان که امروز نیامدند، خیلی گرفتار هستند و می‌دانیم که اوضاع دوستان به چه شکلی است. برخی از دوستان شاید اجاره خانه‌شان را هم به سختی می‌توانند تامین کنند. ما برای خودمان چیزی نمی‌خواهیم. توقع این است که داستان جوری پیش برود تا همه کسانی که باعث شدند این برند ساخته شود، منتفع شوند.

زمانی که ما بازی می‌کردیم پولی نبود و البته افتخار می‌کنیم که مجانی بازی می‌کردیم ولی حالا که پول هست، باید حق این آدم‌ها دیده شود چون از شما چیزی در این رابطه نشنیدیم، می‌خواهم که دوباره در این باره توضیح دهید.


 

در حال بروزرسانی...

   

اخبار استقلال

 

 


 مطالب مرتبط:

دعوت باشگاه استقلال از کلیه پیشکسوتان/ برای هم‌فکری و تبادل نظر به هتل المپیک بیایید

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار