فرشید سمیعی

معاون حقوقی باشگاه استقلال(تاج) گفت: صدا و سیما با توجه به خواسته‌های خود اسپانسرهای مالی ما را سانسور می‌کند تا ضربه مالی بزرگی به باشگاه استقلال وارد شود.

            

به گزارش استقلال نیوز، فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال(تاج) پس از پایان دیدار این تیم مقابل مس کرمان در خصوص عدم پرداخت حق پخش، نحوه فیلمبرداری عجیب و توهین آمیز صدا و سیما از بازی، ضرر میلیاردی این باشگاه و.. صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

 

* در ایران از دریافت حق پخش محرومیم

با وجود اینکه در همه جای دنیا حدود 70 درصد از هزینه‌ها و منابع مالی باشگاه‌ها را حق پخش تلویزیونی و تولید محتوا تشکیل می‌دهد متأسفانه در ایران از این حق محروم هستیم و با این وجود انتظار داریم تیم‌های ما در آسیا مطرح باشند. از ابتدای فصل باشگاه استقلال صرفاً برای محتوا اقدام کرده و گفتیم فعلاً برای پخش زنده که جزو حقوق مسلم ما است ادعایی نداریم و فقط می‌توانیم محتوا به باشگاه تعلق بگیرد متأسفانه با برخی حرکات غیر ورزشی مواجه شدیم.

* صدا و سیما تعمدا به باشگاه استقلال ضرر میلیاردی وارد می کند

صدا و سیما با نمای بسته فیلم‌برداری می‌کند تا تابلوهای تبلیغاتی اسپانسرهای استقلال در کادر تلویزیون نیافتد از این طریق ضربه مهلک اقتصادی به باشگاه استقلال وارد می‌کنند چگونه حق ما را که نمی‌دهند هیچ باعث ضرر مالی به استقلال می‌شوند. چه کسی باید پاسخ ضرر مالی که به ما زده می‌شود بدهد. آیا باشگاه‌ ما حق ندارد از هرگونه ابزار خود استفاده کند.

* صدا و سیما ما را از حقوق خود محروم می کند

صدا و سیما حق پخش را پرداخت نمی‌کند و فقط درصدی به عنوان تبلیغات به کل ورزش ایران تعلق داده که آن هم ربطی به فدراسیون فوتبال که یک فدراسیون حرفه‌ای است، ندارد. در آن تبلیغات نیز تمام تخفیف‌ها و ابزار پخش‌ها در یک برنامه ورزشی در نظر می‌گیرید تا هرچه می‌توانید عدد را پایین بیاورید و حق پخش پرداخت نشده و اجازه استفاده از محتوا را هم به ما نمی‌دهند. هرگونه اقدام برای احقاق حقوق بهینه سبب می‌شود چنین برخوردهایی با ما شود و ما را از حقوق خودمان محروم کنند.

* مانع پخش اینترنتی تلویزیون استقلال شدند!

در ابتدای فصل چیزی که درخواست کردیم این بود که اجازه بدهند تلویزیون اینترنتی استقلال پخش شود که این هم جزو حقوق مسلم ما است. استقلال چیزی فراتر از حقوق مسلم خودش از کسی درخواست نمی‌کند. فقط جهت هماهنگی مراجعه کردیم اما بعد از نامه‌نگاری برگزاری جلسات متعدد نه تنها به این درخواست جواب ندادند بلکه اکنون که می‌خواهیم برای حقوق خودمان و محتوا اقدام کنیم تا اجازه ندهیم ساعت‌ها از فوتبال ما برنامه ساخته شود اما در بازی امروز تیم استقلال هم بازیکنان و هم کادرفنی خود را در زمین بازی به خود می‌بینند. تمام این شرایط را باشگاه‌ها برای صدا و سیما به وجود می‌آورند و هزینه‌هایی هم که می‌شود توسط باشگاه‌ها صورت می‌‌گیرد. در این صورت چرا صدا و سیما باید با حرکات خود باعث متزلزل شدن باشگاه‌ها شود.

* تولید محتوا موضوع مورد مناقشه استقلال

استقلال در این فصل برای تبلیغات و گرفتن اسپانسرهای خود میلیاردها هزینه کرده است همانطور که دیدید در برنامه مالی باشگاه اعلام شد که چقدر بابت این موضوع هزینه کرده‌ایم. صدا و سیما با توجه به خواسته‌های خود اسپانسرهای مالی ما را سانسور می‌کند تا ضربه مالی بزرگی به باشگاه استقلال وارد شود. استقلال از تمام توان خود برای دفاع از حقوق باشگاه استفاده می‌کند.

اخبار استقلال ایران

 

 


مطالب مرتبط:

سعید فتاحی: نمی خواستیم دشمن شاد کن باشیم؛ وزیر ورزش پیگیر حق ما از صدا و سیما باشد!

باشگاه استقلال در خصوص نحوه تصویربرداری بازی با مس و رفتار غیر حرفه‌ای صدا و سیما اطلاعیه صادر کرد

فرشید سمیعی: وزیر حق دخالت در فوتبال را ندارد؛ حق پخش یکی از الزامات AFC است

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار