بازیکنان استقلال

بازیکنان و عوامل تیم استقلال پس از برتری  مقابل ملوان انزلی گفتند: ساپینتو شاید برخی مواقع بیشتر عصبانی و تند می‌شود اما تاکنون ندیده‌ایم بی‌احترامی کند.

         

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل تیم فوتبال استقلال(تاج) پس از پیروزی 2 بر 0 مقابل ملوان بندرانزلی، از مرحله یک هشتم جام حذفی فصل 1401/1402، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

          

* فرشید سمیعی 

بازی خیلی خوبی بود. البته خیلی دوست داشتیم بازی تا پایان 90 دقیقه 11 به 11 دنبال شود. خدا را شکر آن اتفاق هرچند تأثربرانگیز بود اما بازیکنان استقلال حرکتی نکردند که منجر به خطای بازیکن ملوان شود بلکه خودش خطا کرد و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که داور او را اخراج کرد.

ملوان از تیم‌های خیلی خوب فوتبال ما است که خیلی خوب بازی می‌کند. این تیم ضد فوتبال بازی نمی‌کند بلکه همیشه رو به جلو بازی می‌کند. امروز مقابل یکی از تیم‌های خوب لیگ برد خوبی داشتیم و بچه‌ها بازی زیبایی انجام دادند. به همه بازیکنان به ویژه ریکاردو ساپینتو تبریک می‌گویم که مورد حمایت کامل باشگاه قرار دارد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد بیانیه باشگاه استقلال از زبان ساپینتو مبنی بر عذرخواهی این سرمربی توضیح داد: در مورد حکم کمیته انضباطی علیه ساپینتو یک اشتباه تایپی پیش آمده و محرومیت بازی با مس کرمان را قطعی اعلام کرده بودند. پس از پیگیری‌های ما گفتند این محرومیت قابل تجدیدنظر است. تجدیدنظر این مسابقه و دیدار با پیکان ارسال شد و گفتند با عذرخواهی ساپینتو دو جلسه از محرومیتش به حالت تعلیق درمی‌آید. در کل ساپینتو پنج جلسه محروم بود. بازی با ملوان گذشت و فقط اکنون دو بازی باقی مانده است. برای دو دیدار هم در جلسه استیناف رسیدگی خواهند کرد.

سمیعی در مورد رد درخواست ITC آمانوف توسط باشگاه استقلال عنوان کرد: شنیده‌ام او درخواست خود را به یک ایمیل دیگر فرستاده است و به ایمیل استقلال هیچ درخواستی نیامده است. به همین دلیل و از آنجایی که آمانوف بدون هماهنگی و با باشگاه تهران را ترک کرده مرتکب تخلف شده است. استقلال از حقوق خودش دفاع خواهد کرد و مانع از تضییع حقوق خود می‌شود.

آمانوف حق ندارد بدون هماهنگی با باشگاه استقلال در تمرین یک تیم دیگر شرکت کرده و بازی کند. برای حضور در یک تیم دیگر باید مبلغی به استقلال بپردازد. 

معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد اینکه ظاهراً پرداخت نشدن مطالبات این بازیکن سبب اقدام آمانوف شده، عنوان کرد: ممکن است یک یا دو قسط او عقب افتاده باشد اما طبق ترتیب موجود در قوانین وی ابتدا باید درخواست صادر می‌کرد که این کار را انجام نداد و به همین دلیل نمی‌توانست از این بند استفاده کند. 

سمیعی در خصوص اینکه ظاهراً درخواست آمانوف به ایمیل روزنامه استقلال جوان ارسال شده است، اظهار داشت: من اطلاعی ندارم اما این درخواست به باشگاه استقلال نرسید. 

وی در خصوص اینکه آیا شرایط پنجره نقل و انتقالاتی استقلال به شکلی است که این تیم بتواند بازیکن جدیدی جذب کند، عنوان کرد: مدیرعامل و قائم مقام باشگاه با نظر ساپینتو دنبال جذب بازیکن هستند. گمان باشگاه بر این است که مشکلی در زمینه پنجره نقل و انتقالات نداریم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم. 

معاون حقوقی باشگاه استقلال در خصوص اینکه حجت کریمی مدعی شده باید اعتراف کنیم که نمی‌توانیم بازیکن جدید خارجی جذب کنیم، توضیح داد: در مورد ماده یک دستورالعمل جذب بازیکن خارجی تفسیر متفاوتی بود اما از آنجایی که قسمت دیگری را پیگیری می‌کند دقیق اطلاع ندارم وضعیت به کجا رسید. البته مدیریت باشگاه گفت مشکلی برای جذب بازیکن نداریم. 

سمیعی در خصوص شکایت دیاباته گفت: او برای دو ماه اقدام کرده و دادخواست مطالبه وجه داده بود. هنوز چیزی به صورت رسمی به باشگاه استقلال ابلاغ نشده است هر زمان رسمی ابلاغ شد در خدمت هستم. 

وی در مورد اینکه آیا به دلیل طولانی شدن برگزاری مسابقات لیگ به دلیل شرایط کرونایی بین این باشگاه و دیاباته مشکل ایجاد شد، عنوان کرد: قرارداد او از ابتدا افزایش پیدا کرده بود. وقتی دادخواست اولیه را داد و در آن زمان 900 هزار دلار درخواست کرده بود که ما سعی کردیم استقلال مبلغ پایین‌تری محکوم شود و در نهایت حدود یک هفتم یا یک هشتم درخواست وی را محکوم شدیم. از قرارداد این بازیکن کمتر ذکر شد وکلای دیاباته متوجه شدند و برای دو ماه باقیمانده درخواست مجدد دادند.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد اینکه این باشگاه برای پرداخت طلب استراماچونی و اینکه دریافت مجوز حرفه‌ای تا 11 فرودین مهلت دارد، گفت: پس از حضور فتح‌الله‌زاده در باشگاه کمیته حرفه‌ای سازی با حضور همه مدیران تشکیل شد. این بخش آیتم‌ها و قسمت‌های مختلفی دارد که بچه‌ها در حال انجام کار هستند. بدهی‌هایی که تا قبل از 10 دی‌ماه قطعی شده باید 11 فروردین تسویه شود و بدهی باقی نماند. یکی از مهم‌ترین موارد باشگاه استقلال پرونده استراماچونی است فتح‌الله‌زاده شخصی این موضوع را پیگیری می‌کند مهم‌ترین هم و غمش از ابتدای ورود به باشگاه پرداخت این مبلغ بوده اما افزایش قیمت دلار کار را سخت کرده است. اطمیان دارم مدیریت استقلال دنبال این است در همین ابتدای اسفند طلب استراماچونی پرداخت شود و کار به روزهای آخر کشیده نشود با توجه به تعطیلات پیش‌رو باید این کار را در اسرع وقت انجام دهیم.


 

آرمان رمضانی 

بازی خیلی خوبی انجام دادیم. من فوتبالم را از ملوان شروع کردم و این تیم برایم قابل احترام است اما خدا را شکر که بازی مهمی را بردیم. 

وی در خصوص گلی که در این بازی به ثمر رساند، تصریح کرد: امسال یکسری از بازی‌ها را به دلیل مصدومیت از دست دادم و منتظر فرصت بودم تا بتوانم خودم را نشان دهم. انگیزه زیادی برای گلزنی داشتم و تلاش می‌کردم تا زمان‌ بیشتری برای بازی کردن به من برسد.

مهاجم استقلال درباره اینکه این تیم مهاجمان زیادی دارد و به همین خاطر به بازیکنان در خط حمله زمان کمی برای بازی می‌رسد، خاطرنشان کرد:‌ این تصمیم مربی است که چه کسی بازی کند. تیم ما روی روال است و پنج بازی متوالی را پیروز شدیم. ان‌شاءالله این روند ادامه‌دار باشد. 

رمضانی در خصوص عملکرد خودش و اینکه هر زمان به میدان می‌رود با جان و دل بازی می‌کند، گفت: من در زمین همه توانم را می‌گذارم. دقیقه بازی کردن برایم اهمیت ندارد. در این مدتی که در استقلال هستم این مسئله را نشان دادم اما دوست دارم بیشتر بازی کنم. 

وی در خصوص شادی گلش با ابوالفضل جلالی عنوان کرد: ابوالفضل دوست 6 ساله من است و وقتی گل زدم دیدم که ابوالفضل پاس داده و خیلی خوشحال شدم. 


   

* خسرو حیدری 

سارقان به خودم، اتفاقی که افتاد زیاد جالب نبود. خدا را شکر اکنون سالم و در خدمت تیم هستیم. جراحی انجام نداده‌ام اما دستم بخیه خورد و خدا را شکر در حال حاضر شرایط خوبی دارم.

وی در مورد اینکه ظاهراً در زمان رقم خوردن این اتفاق دخترش نیز همراه او و در ماشینش بوده است، گفت: بله، دخترم هم در ماشین بود. 

مربی تیم فوتبال استقلال در خصوص برد مقابل ملوان در جام حذفی عنوان کرد:‌ چهار بازی در لیگ برنده شده بودیم و نیاز داشتیم در جام حذفی هم برنده باشیم. خدا را شکر توانستیم پس از برتری در بازی سخت مقابل تراکتور امروز هم در بازی سخت با ملوان برنده شویم. چند بار در طول این فصل با ملوان بازی کرده بودیم اما در این دیدار مقداری متفاوت بودند و خیلی بسته بازی می‌کردند. در نیمه دوم تغییر تاکتیک دادیم. به همین دلیل بازی بهتر شد و توانستیم ملوان را شکست بدهیم.

وی در مورد محرومیت ریکاردو ساپینتو و عذرخواهی این مربی و اینکه شنیده می‌شود نیمکت‌نشین‌های تیم‌های دیگر نقطه ضعف سرمربی استقلال را پیدا کرده‌اند، پاسخ داد: این نقطه ضعف نیست. فکر می‌کنم مقداری نسبت به ساپینتو سخت‌گیری می‌کنند. تُن صدای او بالا است و وقتی صدایش مقداری بالا می‌رود، به ساپینتو کارت می‌دهند. البته این کار درست نیست. نمی‌دانم چرا برخلاف سایر اتفاقاتی که در لیگ ایران می‌افتد در مورد استقلال خیلی زود محرومیت اعلام می‌کنند.

به صورت مثال حساسیتی که روی نیمکت ما هست سبب شد در شرایطی که مدیر تیم مس کرمان در یک برنامه تلویزیونی از بهزاد غلامپور به دلیل میانداری کردن در تشنج و نفرات را از هم جدا کردن، تشکر کرده بود، در نهایت باز هم غلامپور را محروم کنند.

محرومیت غلامپور برخی مسائل را نشان می‌دهد. نمی‌دانم ناظر بازی استقلال و مس کرمان چه دیده است. واقعاً تعجب می‌کنم در برنامه فوتبال برتر ازاو تشکر می‌کنند زیرا حرکت جوانمردانه‌ای انجام داد و با میانداری کردن نفرات را از هم جدا کرد اما کمیته انضباطی او را محروم می‌کند. 

دستیار ساپینتو در خصوص اینکه این سرمربی با توجه به سواستفاده برخی افراد باید خودش را در کنار زمین کنترل کند، توضیح داد: هر مربی خصوصیاتی دارد. یک نفر آرام و دیگری تند است. یک مربی مثل ساپینتو هیجان زیاد دارد. هیجان داشتن خیلی خوب است و این موضوع را نیز به بازیکنان انتقال می‌دهد شاید برخی مواقع بیشتر عصبانی و تند می‌شد اما تاکنون ندیده‌ام بی‌احترامی کند.


    

سیدحسین حسینی 

خدا را شکر بازی خوب و سختی را بردیم و به روند خوبی که داشتیم ادامه دادیم. ملوان تیم خیلی خوبی است اما مسلماً در تهران بیشتر به فکر دفاع کردن بودند و این مسئله کار تیم ما را سخت کرده بود. اما خدا را شکر بازی را بردیم و به مرحله بعد صعود کردیم.

کاپیتان استقلال درباره کلین‌شیت او در این بازی گفت: خدا را شکر که کلین‌شیت زحمت همه بچه‌ها است و امیدوارم این روند ادامه دار باشد. 

حسینی درباره روند استقلال و اینکه هواداران این تیم نگران هستند، اظهار داشت: در ابتدا از همه بازیکنان تشکر می‌کنم چون در شرایط و فشار خیلی سختی گیر کرده بودیم اما همه بچه‌ها با همت و تلاش تیم را از آن شرایط درآوردند و جبران مافات کردیم. شاید خیلی‌ها ندادند اما بازیکنی مثل آرش رضاوند چهار هفته است که با مصدومیت بازی می‌کند. دیدید که او چقدر خوب و مؤثر بود. حتی روزبه چشمی و محمد محبی هم با مصدومیت بازی کردند و از همه آنها تشکر می‌کنم که به این موفقیت رسیدند. 

دروازه‌بان استقلال درباره اینکه آیا حاشیه‌های ساپینتو این تیم را اذیت نمی‌کند، گفت: نه این حاشیه‌ها شما را اذیت می‌کند اما محرومیت آقای ساپینتو همدلی و تلاش بازیکنان را بیشتر کرد و مطمئن باشید این کارهایی که از بیرون شکل می‌گیرد همدلی ما را بیشتر می‌‌کند. 

وی در خصوص حمایت هواداران از این تیم و حضور ساپینتو در استادیوم آزادی گفت: بالاخره امتیازاتی که در لیگ از دست داده بودیم را جبران کردیم. در جام حذفی هم به مرحله بعد صعود کردیم و آقای ساپینتو لایق حمایت است. 

حسینی در خصوص اینکه مسیر استقلال برای قهرمانی در جام حذفی آسان است اما توان خود را برای قهرمانی در لیگ برتر می‌گذارد یا جام حذفی گفت: به نظر من هیچ بازی آسان نیست. دیدید که امروز چه بازی سختی داشتیم و بازی گره خورده بود. اگر بازی به وقت‌های اضافه کشیده می‌شد سخت‌تر هم بود. 

 اخبار استقلال

  

    


 مطالب مرتبط:

مرحله 1/8 جام حذفی/ تعویض‌های طلایی ساپینتو نفس ملوان را گرفت؛ صعود آسان استقلال به مرحله بعد..

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار