جواد نکونام

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) گفت: حتی اگر همین ۱۳ بازیکن را داشته باشیم، تمام وجودم را می‌گذارم تا دشمن‌ شاد نشویم.

 

 به گزارش استقلال نیوز، جواد نکونام سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در حاشیه تمرین امروز این تیم در خصوص شرایط فاجعه بار آبی پوشان بعد از استعفای حجت کریمی و علی امیری و.. صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

 

* آبی که ریخته است را نمی شود جمع کرد!

از روز اول شروع کنیم که من سر تمرین آمدم. آن همه مردم و هوادار سر تمرین آمده بودند که من شرمنده همه‌شان هستم‌. آنها برای حمایت از استقلال آمده بودند اما دیدید چه اتفاقاتی رقم زدند تا آن مردم و جمعیتی که آمده بودند، زیر سایه آن اتفاق بد از بین برود اما مردم ما باهوش هستند و این اتفاقات را می‌دانند.

آن شروع روز اول بود که متاسفانه سبب ناراحتی کل تیم شد. خودم فردای آن روز عذرخواهی کردم اما با عذرخواهی هیچ چیزی درست نمی‌شود زیرا آبی است که ریخته شده و دیگر نمی‌شود جمعش کرد.

* تنها با 13 بازیکن بزرگسال تمرین می کنیم!

شرایط تیم را هم که می‌دانید. تنها تیمی هستیم که سال گذشته در این مقطع ۲۰ بازیکن داشتم اما همیت الان حساب کنید امسال ۷ بازیکن کمتر داشته و ۱۳ بازیکن بیشتر در استقلال نیستند. بازیکنان امید را آورده‌ایم تا هم آنها را ببینیم و هم با ما تمرین کنند تا در طول فصل بازیکنان خوبی را برای آینده استقلال تربیت کنیم و بتوانند موفق شوند. اصلا شرایط خوبی نداریم. همه اتفاقاتی که در این چند روز افتاد را می‌دانید.

* می دانستم نمی گذارند بیرانوند به استقلال بیاید

اصلا روز اولی که با علیرضا بیرانوند صحبت شده بود، من در جریان نبودم. اعتقاد داشتم این انتقال صورت نخواهد گرفت. دلیل اول این بود که نمی‌گذارند. البته وقتی این اتفاق افتاد با بیرانوند صحبت کردم و قرار شد بیاید اما باز هم می‌دانستم 3-4 روز تا یک هفته را از دست می‌دهیم و همه زیر این انتقال پنهان می‌شوند و مشکلات ما بیرون خواهد زد.

ببینید از روزی که درگیر این انتقال شدیم، چه اتفاقی افتاد. آیا یک بازیکن جذب کردیم و توانستیم با کسی مذاکره کنیم؟ اتفاقات مثبتی افتاد؟ بازیکنان روز اولی که من به استقلال آمدم، بابت پول های سال گذشته خود گلایه کردند. خیلی‌ها بالای 60-70 درصدشان مانده و این مشکلات از روز اول بوده است. تیم را هم اذیت می‌کند. هر جا نشستیم صحبت کردیم همه گفتند قبول انجام می‌شود اما هیچ اتفاقی نیفتاد تا اینکه مدیرعامل تیم هم گذاشت و رفت. با استعفای کریمی، دیگر الان نمی‌دانیم باید با چه کسی صحبت کنیم. شاید تا روز گذشته می‌دانستیم.

* استعفا نمی دهم

مطرح شدن بحث استعفا من هم کار همان‌هایی است که دوست ندارند ما اینجا باشیم ولی می‌دانید از روزی که در فوتبال بودم هر زمان در استقلال حضور داشتم، بازی خود را انجام دادم و زمانی هم که نبودم، هیچ حاشیه ای نداشتم که من باید خودم باشم تا استقلال موفق باشد. هیچ وقت اینگونه نبوده است. این هواداران به حدی به من لطف داشته و در مدتی که قرار بود به استقلال بیایم، به حدی محبت داشتند که اگر یک نفر هم باشد که از من طرفداری کند تا آن روز تمام جان خود را برای او می‌‌گذارم. حتی اگر همین ۱۳ بازیکن باشیم، تمام وجودم را می‌گذارم تا دشمن‌ شاد نشویم. امسال سعی داریم کاری را انجام بدهیم که برای باشگاه و تیم اتفاقات خوبی بیفتد.

* بازیکن نداریم که به اردو برویم!

یک اردو داخل تهران خواستیم که کنسل شد. درباره یکسری چیزها صحبت نمی‌کنم و دوست دارم در آرامش همه چیز حل شود اما وقتی نشود، مجبور هستم هوادار را در جریان بگذارم زیرا از من توقع دارند و این‌ها باعث شدند من بیایم. مثل خودشان هوادار استقلال بودم. خودم را جای‌شان می‌گذارم. فردا می‌گویند نگفتی و هوادار هم در جریان نبوده است. اردوی ما کنسل شد، به خاطر اینکه برنامه‌ای وجود نداشت و بازیکنی نبود. با چه کسی باید به اردو بروم؟ باید با بازیکن جدید بروم. امیدوارم در اردوی دوم‌ این اتفاق بیفتد و با تمام نفرات به اردو برویم. نمی‌توانیم بازی دوستانه برگزار کنیم زیرا نفر به اندازه کافی نداریم. هنوز بازیکنان امیدمان در تمرین هستند. مانده‌ایم کدام‌ یکی از آنها می‌توانند در تیم اول باشند و کدام نمی‌توانند.

* مرادمند قرارداد ندارد تا با ما تمرین کند

در این شرایط حسین مرادمند تمرین نمی‌کند زیرا قرارداد ندارد. یک روز آمد و به احترام من تمرین کرد که از او ممنون هستم. سعید مهری قراردادش را فسخ کرده و از اینجا رفته است. این اتفاقاتی است که مردم و هواداران باید بدانند. هیچ چیزی هم نمی‌بینیم که رو به جلو حرکت می‌کند و تیم حرکت رو به جلویی دارد. اصلا دلگرمی نداریم و فقط به بازیکنان دلخوش کرده‌ایم.

* بازیکنان لیست من جذب نشدند!

خزانه باشگاه خالی است و پول نیست؟ می‌توانید با حرف، گفتارتان و صحبت کردن درست کنید. می‌توانید وعده بدهید و کارهایی که قبلا انجام شده و همه انجام داده‌اند، انجام داد. این اتفاق برای همه تیم‌ها افتاده و باید برای ما هم بیفتد. لیست بازیکنان را همان زمان که آمدم، دادم ولی متاسفانه نتوانستیم بازیکنی جذب کنیم.

* امسال از پیش فصل همه چیز علیه ما شده است

نمی‌توانم برای مدیرعاملی شخص خاصی را بگویم. باید فردی باشد که به هواداران احترام بگذارد و بتواند تمام و کمال خواسته‌ها‌ی‌شان را انجام بدهد تا تیمی قوی و خوب  داشته باشیم تا فردا شرمنده هواداران نشویم. هر سال وسط فصل این صحبت بود که نمی‌خواهند و نمی‌گذارند اما امسال از پیش فصل همه چیز بر ضد و علیه ماست‌.

* آیا بیرانوند با 15 میلیارد با پرسپولیس تمدید کرد؟

در جلسه اول درون باشگاه گفتند که ۱۵ میلیارد درست است که من گفتم نه. از شما سوال می‌کنم. آیا بیرانوند که دوست من است و با هم در تیم ملی بودیم، آیا ۱۵ میلیارد گرفته و به پرسپولیس رفته است یا بازیکنان تیم‌های دیگر با ۱۵ میلیارد قرارداد بسته‌اند؟ اینها برای این است که به استقلال ضربه بزنند.

* عارف آقاسی را می خواستم

در مورد بازیکنانی که به تیم‌های دیگر رفتند که قصد جذبش را داشته باشم، بله. مثلا یکی از آنها عارف آقاسی بود‌. اسم بازیکنانی که صحبت‌شان را کردیم نمی‌آورم اما ۳ بازیکنی که می‌خواستم به تیم‌های دیگر رفتند. حتما هم با پول‌ خوبی رفتند که بحثی نداریم. نوش‌ جان‌شان. بحث ما این نیست بلکه بحث ما این است که استقلال هم باید بتواند تیم خوب و قوی به اندازه خودش ببندد.

* من تنها نیستم و نمی‌خواهم کسی نگران من باشد

درمورد بیانیه وزارت ورزش و درخواست از مدیران مستعفی باشگاه برای تنها نگذاشتن و حمایت کردن از من باید بگویم، من تنها نیستم و نمی‌خواهم کسی نگران من باشد. این هواداران کنار من باشند، هیچ وقت تنها نیستم. نباید تیم، باشگاه و هوادار را تنها بگذارند. من که کاری ندارم. اینجا مربی برای مردم هستم. باید یک تیم خوب و قوی ببندیم تا فردا بتوانیم جوابگو باشیم. نمی‌توانیم با چند تیم مقابله کنیم. آمار استقلال در نقل و انتقالات منفی است. ۲ بازیکن گرفتیم و ۷ بازیکن از دست دادیم و اگر ۵ بازیکن بگیریم، می‌توانیم در یک لیست ۱۹ نفره صفر شویم. این موارد مشکل دارد. برخی قانون‌های عجیب درمورد زیر ۲۳ سال و زیر ۲۵ سال در فوتبال‌مان داریم که در آینده می‌بینیم که فوتبال‌مان برای آنها چه قدر ضرر می‌کند و متوجه می‌شویم که چه اشتباهاتی کردیم.

* امیرحسین حسین زاده را می خواهم اما کسی نیست تا او را جذب کند!

از آن لیست من ، توانستیم آرمین سهرابیان و مهرداد محمدی را بگیریم که مستقیم با آنها صحبت کردم. خیلی شفاف بگویم با باشگاه شارلوا و بیات، مدیر این باشگاه برای امیرحسین حسین‌زاده صحبت کردم. خودش هم دوست دارد به استقلال بیاید اما پول نیاز دارد. برای خرید این بازیکن برای ۳ سال، مبلغی را اعلام کردند و به هر حال باید مذاکره شود اما با چه کسی و با چه پولی؟

* اگر تغییر و تحول خوب است چرا همه‌اش برای استقلال است؟

من سرمربی باید زنگ بزنم و با این و آن صحبت کنم و در نهایت هیچ اتفاقی نمی‌افتد. الان هم نمی‌دانم که باید چه کار کنیم. فقط امیدوارم که یک انتخابی صورت بگیرد تا آقای X که می‌آید ۳ ماه دیگر نگویند یک مدیرعامل دیگر بیاید. ببینید تیم ما چند مدیرعامل و رقیب چند مدیرعامل داشته است. اگر تغییر و تحول خوب است چرا همه‌اش برای ماست؟

* محمد محبی و مهدی قائدی را می‌خواهم

از روز اول گفتم محمد محبی و مهدی قائدی را می‌خواهم. تحت هر شرایطی گفتم بازیکنانی که در سال گذشته بودند و قرارداد دارند می‌خواهم و بازیکنانی هم که قرضی آمده‌اند، قراردادشان قطعی شود. با محبی و قائدی هم صحبت کردم اما متاسفانه چون بدقولی یا هر چه درگذشته بوده اتفاق افتاده است، تا الان  نتوانستیم آنها را بگیریم. الان مهدی قائدی تهران است و گفتم با او صحبت کنید و قرارداد ببندید اما الان چه کسی کجا برود و چه کاری انجام دهد؟

* قطعا بازیکن و مربی خارجی خواهیم داشت

بازیکن خارجی قطعا مدنظر ماست زیرا در یکسری از پست‌ها بازیکن مدنظر ما در ایران نیست. به همین دلیل خارجی می‌گیریم و درمورد قراردادش هم باید باشگاه توافق کند زیرا باید در آینده جوابگو قانون سقف قرارداد و ممنوعیت قرارداد دلاری باشد. الان دو مربی اسپانیایی که تمرین‌دهنده و بدنساز هستند، کارشان انجام شده است و الان باید قراردادشان را بفرستیم تا بیایند. زیرا کار ویزا‌ی‌شان‌هم‌ انجام شده است اما نمی‌دانیم باید چه کار کنیم. در یکی دو روز آینده هم تکلیف دروازبان مشخص می‌شود. دروازبان هم از هر کشوری که باشد، می‌گیریم و مشکلی نیست.

* خواستم هاشمی‌نسب فعلا در آرامش باشد

مهدی هاشمی‌نسب از دوستان خوب من است و سال‌ها کنار هم کار کردیم. یکسری صحبت‌ها هم با یکدیگر انجام دادیم اما در این اتفاقات و صحبت‌هایی که با هم داشتیم، گذاشتیم فعلاً مقداری در آرامش باشد تا  سر فرصت صحبت کنیم و تصمیم بگیریم.

* نه پول دادند و نه بازیکن گرفتیم!

اولین خواهشی که از باشگاه داشتم، این بود که حداقل کاری که باید بکنید، رساندن پرداختی بازیکنان به ۷۵ درصد است. خیلی شفاف گفتم حداقل این پول را به بازیکنان بدهید تا بتوانیم برای سال بعد کار کنیم. متاسفانه نه پول دادیم و نه بازیکن گرفتیم. همه چیز به هم ریخته است.

* از نیامدن بیرانوند عزا نمی‌گیریم

بحث حضور بیرانوند ما را از نقل و انتقالات عقب نینداخت زیرا برنامه و کارمان را پیگیری می‌کردیم. حاشیه‌ای هم برای ما نداشت زیرا هر بازیکنی بتوانیم جذب کنیم، خوشحال می‌شویم و اگر نتوانیم بگیریم عزا نمی‌گیریم. مهم این است که بتوانیم کار را جلو ببریم اما کارمان جلو نرفت. ایرادمان این است بازیکنانی که مدنظرمان هستند و بودند، جذب نکردیم.

* فکر نمی‌کردم در نقل و انتقالات خیلی تنها باشم

همیشه می‌دانستم شرایط در استقلال تا این اندازه سخت است زیرا خودم اینجا بازی کردم و آن سال هم این اتفاقات افتاد و مشکلات بود اما فکر نمی‌کردم در نقل و انتقالات این‌ جوری خیلی تنها باشم. همیشه روی نظم و انضباط خیلی تاکید دارم و واقعا این فکر را نمی‌کردم. امسال آستانه تحمل من تا هزار است.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

 

 


مطالب مرتبط:

روزبه چشمی: استقلال را منحل کنید؛ چوب اختلاف وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی را می خوریم!

جواد نکونام: باید بهترین نقل و انتقالات را داشته باشیم؛ نسبت به ورودی بازیکن خروجی خواهیم داشت!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار