جواد نکونام

سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان گفت: یاران خودمان را خلع سلاح می‌کنیم. نیم‌فصل اول همین داستان بود و الان هم همین داستان است.

     

به گزارش استقلال نیوز، جواد نکونام  سرمربی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نشست خبری پس از پیروزی یک بر صفر مقابل صنعت نفت آبادان، پاسخگوی پرسش های خبرنگاران بود که در ادامه مشروح این صحبت ها را می خوانید:‍

         

* صحبت اول؟

اول از همه کسب 3 امتیاز را به هواداران تبریک می‌گویم، جای آنها خالی بود. به خاطر اینکه نه سیخ بسوزد و نه کباب، تیم ما را هم از حضور هواداران محروم کردند.

خوشحالیم که بازی را توانستیم ببریم و 3 امتیاز را به هواداران تقدیم می‌کنیم. تمام تلاش‌مان را کردیم که بازی خوبی انجام دهیم. می‌دانستیم برای تیمی که شرایط خوبی در جدول ندارد در نیم‌فصل دوم هر 15 بازی مرگ و زندگی است. در نیمه دوم تغییر تاکتیک دادیم و توانستیم موقعیت گل ایجاد کنیم. در نیمه اول می‌توانستیم به گل برسیم و گل زودهنگامی که در نیمه دوم زدیم باعث شد موقعیت‌های دیگری به دست بیاوریم و بازی را با اختلاف 2-3 گل ببریم.

بازی را سخت کردیم و در اواخر بازی حریف ما را تحت فشار گذاشت ولی خداراشکر موقعیتی به آنها ندادیم. در نیمه اول طبیعی بود که خیلی خوب نبودیم ولی در نیمه دوم خوب بازی کردیم و توانستیم ببریم. باید ادامه دهیم و ببینیم در ادامه مسیر چه اتفاقی می‌افتد.

* استقلال در همه بازی‌های داخل خانه به پیروزی رسیده ولی این آمار را در بازی‌های خارج از خانه ندارد؟

من به آمار توجهی ندارم. در هر بازی تلاش می‌کنیم که بهترین عملکرد را داشته باشیم، هر اتفاقی بیفتد شرایط خاص فوتبال است.

* اختلافات ابتدای فصل، در حال حاضر و در شروع نیم فصل دوم هم ادامه پیدا کرده و باعث نگرانی هواداران شده است؟ 

همه خسته شده‌اند و هیچ جانی برای ما نمانده است. به جای اینکه شمشیر به دست یاران خودمان بدهیم تا بروند بجنگند، شمشیر را از آنها می‌گیریم و خودمان را خلع سلاح می‌کنیم. نیم‌فصل اول همین داستان بود و الان هم همین داستان است.

باز هم می‌گویم و تکرار می‌گویم که قطعاً دوست ندارند من نتیجه بگیرم و اگر شهامت داشته باشند می‌توانند بگویند بله ما نمی‌خواهیم نکونام نتیجه بگیرد. من به پشتیبانی تیمی که دارم زحمت می‌کشم و کارم را انجام می‌دهم و به برد و باخت نگاه نمی‌کنم. در فوتبال باید همه تیم‌ها لذت ببرند. ما آرامش نداریم و هر روز از قصد و عمد یک داستان برای ما درست می‌کنند. به یک بازیکن کمتر پول می‌دهند و به یکی دیگر بیشتر. قرارداد بازیکنان را درست نمی‌کنند و یک روز مانده به بازی‌ها قرارداد‌ها را امضا می‌کنند.

مشکلات ما مشخص است و هواداران می‌دانند اینها همه کار می‌کنند که تیم نتیجه نگیرد. من اول فصل گفتم و الان هم می‌گویم که هیچ چیزی فرق نکرده و همه جوره ما را اذیت می‌کنند و تحت فشار می‌‌گذارند. الان هم یک آدم بی‌سروپا می‌آید و درباره نظرات من می‌خواهد حرف بزند. متأسفانه آنقدر می‌خواهند فوتبال را کوچک کنند که آدمی که معلوم نیست چه کسی است درباره صحبت‌های من حرف می‌زند. ایشان بیخود می‌کند که بخواهد جواب من را بدهد، اصلاً کی هست؟ همین که وجود نمی‌کند به کمپ و سمت رختکن بیاید معلوم است که چه کار می‌کند.

اینها یکسری آدم هستند که دشمنی با من را به استقلال کشاندند. با من دشمنی دارید مشکلی ندارد و می‌توانیم از هم خوشمان نیاید ولی باید با هم کار کنیم و استقلال موفق باشد. تلاش‌مان را می‌کنیم ولی این کارها واقعاً خسته کننده شده و نمی‌دانیم چه کار کنیم. چرا کسی الان درباره بازیکنانی که به تیم‌های دیگر دادند صحبت نمی‌کند؟ چرا کسی درباره سعید مهری صحبت نمی‌کند که جدا شده است؟ بیایند توضیح بدهند. درباره هر چیزی که دلشان بخواهد توضیح می‌دهند.

* اخطارهایی که بازیکنان استقلال گرفتند درست بود؟

زمانی که در فولاد بودم، با نساجی بازی داشتیم، بازی 2 بر صفر برده را 3 بر 2 باختیم و مشخص بود که من باید ببازم. در آن بازی هم حسن اکرمی داور بود. امروز 5 کارت گرفتیم و در صورتی که صحنه‌هایی را برای حریف نمی‌دید. صحبت‌کردن درباره آن بی‌فایده است. اینقدر مشکلات داریم که نمی‌توانیم برویم جایی جواب پس بدهیم. با همه داریم می‌جنگیم و داور هم روی آن؛ مشکلی نیست.

* شما هم از داور اخطار گرفتید؟

من جواب شما را نمی‌دهم چون شما اطلاعات غلط در سایت می‌گذارید. شما چطور به دروغ می‌گویید که ما 26 بازیکن داریم. شما الان 27 بازیکن من را بشمارید اگر بودیم من همین جا خداحافظی می‌کنم و می‌روم. به مردم دروغ نگویید. وقتی به من می‌گویند بازیکنان لیست مازادت را نبر، امید و جوانان‌ات را هم نبر، 2 بازیکن مصدوم داریم و 2 بازیکن هم در تیم ملی داریم، چند نفر می‌شویم؟ آمار دروغ به مردم ندهید، اول فصل هم یک چیز اشتباه گفتید و مجبور به عذرخواهی شدید.

* دو هفته بعد تیم شما باید با سپاهان بازی کند، آیا دوست دارید که این تیم بازی‌های معوقه‌اش را انجام دهد و بعد با استقلال بازی کند؟

اینقدر مشکل داریم که فکرمان به این چیزها نمی‌رسد. تمرکزمان روی کارمان است و اگر الان از اینجا بروم نمی‌دانم مشکل جدیدی برای ما درست می‌کنند یا نه، ولی چو فردا رسد فکر فردا کنیم.

* انتخاب سرپرست تیم؟

درباره سرپرست تیم صحبتی نکردیم و فعلاً آقای خواجه‌گیری کنار ما هستند و کار می‌کنند.

* صحت دارد که گفته اید اورونوف را نمی‌خواهید؟

شما یک مصاحبه از من پیدا کنید که گفته‌ام این بازیکن را نمی‌خواهم.

* گفته می‌شود در این خصوص ویسی از شما پخش شده است؟

ویس ضبط کردن که کار اینهاست و  مشکلی ندارد ویس من را بیرون بدهند و ببینیم چه کسی را می‌خواستیم یا نمی‌خواستیم. من گفتم ارونوف و دو بازیکن ایرانی را می‌خواهم و اگر می‌خواهید فقط یک بازیکن خارجی برای من بگیرید، نمی‌خواهید بگیرید؛ بله این را گفتم. من گفتم ارونوف و 2 بازیکن ایرانی می‌خواهم که به کارم بیاید. بعد از آن دیدیم که ارونوف تصمیم گرفت به پرسپولیس برود.

* بعد از پیوستن ماشاریپوف از جذب ارونوف منصرف شدید؟

6 ماه پیش و  زمانی که ارونوف در بازی رفت نوبهار مقابل نساجی در لیگ قهرمانان بازی کرد، نامه زدم و گفتم این بازیکن را می‌خواهیم. پرس و جو کردیم که این بازیکن قرارداد ندارد و قراردادش هم 200 هزار دلار در نوبهار بوده است، در صورتی که  تا جام ملت‌ها این اتفاق نیفتاد. ماشاریپوف یک دفعه آزاد شد و ما این بازیکن را گرفتیم، ارونوف هم به درد ما می‌خورد در صورتی که 2 بازیکن ایرانی هم می‌گرفتیم که بتوانیم با سیستمی که دوست داریم بازی کنیم. باید نسبت به بازیکنی که می‌گیرم سیستم‌ تیم را بچینم. ما معضلی داریم که نمی‌دانیم چه کار باید انجام دهیم.

* گفته می‌شود در خصوص پرونده امیرحسین حسین‌زاده پنجره استقلال دوباره بسته شده است؟

در خصوص این موضوع هیچ اطلاعی ندارم و این موضوع مربوط به مدیریت باشگاه می‌شود و مدیر باشگاه باید پیگیر آن باشد.

* صحبت‌هایی که مبنی بر جدایی رضا میرزایی از استقلال مطرح شده است؟

این بازیکن هنوز شرایط بازی پیدا نکرده تا ما بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم. اگر بتواند زود به تیم اضافه شود شاید از او استفاده کنیم و اگر این اتفاق نیفتد به صورت قرضی یا دائمی انتقال پیدا می‌کند. 

اخبار رسمی باشگاه استقلال

   


 مطالب مرتبط:

هفته شانزدهم لیگ برتر/ شلیک مهندسی شده به قلب نفت آبادان؛ موقعیت‌سوزی فراوان استقلالی‌ها روی اعصاب بود

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار