مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال(تاج) پس از پیروزی مقابل صنعت نفت آبادان گفتند: اکنون ما بازی را می‌بریم اما جایی ذهن ناآرام مشکل‌ساز می‌شود‌.

         

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل  تیم فوتبال استقلال(تاج) ایران  پس از برتری مقابل صنعت نفت آبادان، از هفته شانزدهم لیگ برتر فصل 1402/1403، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

   

علی خطیر (مدیرعامل استقلال)

این برد را به همه هواداران خوب تبریک گفته و به بازیکنان و کادرفنی خسته نباشید می‌گویم.

ان‌شاءالله این بردها تداوم دارد و به سمت هدف اصلی‌مان که قهرمانی است می‌رویم.

مدیرعامل استقلال درمورد روزهای پرالتهاب باشگاه استقلال، عنوان کرد: گفتم در این زمینه بعدا و ان‌شاءالله هفته آینده صحبت می‌کنم.


   

* کیانوش رحمتی (مربی استقلال)

بعد از ۵۰ روز اولین بازی رسمی ما بود. بااینحال موقعیت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم با گل‌های بیشتر برنده شویم. بازیکنان جدید اضافه شده‌اند و با هماهنگ‌تر شدن آن‌ها، در هفته‌های بعدی می‌توانیم در کیفیت بازی و نتیجه گیری بهتر عمل‌کنیم.

مربی استقلال درمورد اینکه آیا مشکل بین مدیریت و سرمربی به این تیم ضربه نمی‌زند، گفت: صددرصد تاثیر می‌گذارد. جواد نکونام اگر صحبتی می‌کند برای منافع تیمش است. منافع شخصی ندارد. تازه امروز متوجه شدیم بازیکنان جدید می‌توانند روی نیمکت بنشینند. قرارداد حامدی فر مشکل دارد و از نظر ذهنی شرایط خوبی ندارد. نکونام فقط در جهت منافع تیم صحبت می‌کند. باشگاه هم باید کمک کند و تنها نگذارد. کمک‌های لازم به تیم، باید سریعا انجام شوند. خواسته‌ای به جز خواسته تیمی نداریم.

امروز جای هواداران‌مان هم خیلی خالی بود. محرومیتی که لحاظ کردند منصفانه نبود. هواداران ما در دربی کارشان را به نحو احسن انجام دادند و امروز جایشان خالی بود. امیدواریم همیشه باشند تا با انگیزه بهتری کار کنیم.

رحمتی درخصوص اینکه یکی از ایندو نفر باید کوتاه بیاید، گفت: بحث کوتاه آمدن نیست. هرکدام از ما باید تلاش کند تا موانع برطرف شوند. هرچند کار راحتی نیست. ما از نظر فنی، باشگاه از نظر جذب بازیکن و قراردادها و‌ پرداخت‌ها، بازیکن هم باید در زمین با ذهن آزاد بازی کند. استقلال تیم بزرگی است. حق این تیم و هوادار نیست که این همه مشکلات داشته باشند. باشگاه‌های دیگر راحت کارشان را از نظر جذب بازیکن و مسائل دیگر انجام می‌دهند ولی ما همیشه مشکل داریم.

همین الان از نظر پرداختی صددرصد رتبه دورقمی داریم. شاید هم آخر جدول باشیم. استقلال تیم بزرگی است و باید بیشتر به آن رسیدگی شود. مدیران باید برای این تیم تلاش بیشتری‌ کنند.


   

* کوین یامگا

مهم پیروزی تیم بود و خوشحالم که اولین بازی دور برگشت را بردیم.

وی درمورد آخرین وضعیت خود پس از مصدومیت وحشتناک از ناحیه چشم؛ گفت: نمی‌خواهم درمورد شرایط خودم صحبت کنم و مهم‌ترین نکته تیم است‌.


   

* روزبه چشمی 

ما و هواداران می‌خواهیم تیم نتیجه بگیرد و این موضوع به حق است اما بازیکنان باید بیشتر روی بحث تمرین، مسابقه رسمی یا فوتبالش متمرکز شود. نمی‌شود در طول هفته ۱۰ درگیری ذهنی دیگر هم داشته باشد و مشکلات حل نشود تا بخواهد به بازی بیاید‌.

اکنون ما بازی را می‌بریم اما جایی ذهن ناآرام مشکل‌ساز می‌شود‌. بیشتر شاید بازیکنان درگیر مشکلات باشند. بازیکنی مثل امید حامدی‌فر را مثال می‌زنم. نمی‌دانم باید برای این بچه چه کار کنیم؟ تا جایی که می‌دانم به خاطر سقف بودجه و حرکتی  که دوستان زدند، اول فصل قرارداد یک میلیاردی بسته و قرار بود اگر از او راضی بودند، در نیم فصل مبلغی را روی قراردادش بگذارند اما الان پاسخگو نیستند. یعنی قراردادش همان یک میلیارد است.

مثل سعید مهری که ما می‌گفتیم اما کسی باور نمی‌کرد قراردادش ۱۵۰ میلیون باشد، قرارداد حامدی‌فر را هم قرار بود درست کنند اما کسی پاسخگو نبود. با همین شرایط هفته قبل که به برخی بازیکنان پول دادند، باز هم به امید پرداختی نداشتند.

چشمی درمورد اینکه محمد حسین مرادمند مدعی است به او گفته‌اند باید طلب فصل قبلش را از مدیریت قبلی باشگاه بگیرد، توضیح داد: الان بچه‌ها درمورد پول سال قبلشان حرف می‌زدند اما گفتم باید یک جورهایی آن پول را فراموش کنیم. به حدی از سال قبل درموردش حرف زدیم که دیگر باید فراموش شود. واقعا هم اینگونه بوده است‌.

وی درواکنش به این موضوع که از سال گذشته چه قدر طلب دارد، پاسخ داد: شاهد هستید حرف‌هایی که الان می‌زنیم؛ در دوره مدیران قبلی هرکسی هم بود گفتیم. شخص برای ما مهم نیست زیرا مشکل داشتیم فرقی نمی‌کند چه کسی مدیرعامل باشد اما واقعا گفته‌اند بروید و پول سال گذشته را از مدیرعامل قبلی بگیرید. دلیلشان هم این است که چرا ۷ ماه سکوت کردید اما شاهدید که سکوت نکردیم. نمی‌دانم باید آرزو کنیم یا به خدا متوسل شویم.

بحث طلب فصل پیش من مفصل است. مثلا من می‌گویم ۲۰ درصد طلب دارم اما باشگاه می‌گوید ۱۰ درصد. در این مورد اختلاف نظر داریم‌. مثلا آپشن داریم که اگر به فلان چیز برسیم؛ باید ۱۰۰ میلیون تومان بگیریم اما می‌گویند نباید به این سبز دست می‌زدید بلکه باید به آبی دست می‌زدید. می‌گویند برخی بندهای قرارداد با اینکه سال قبلش هم آنها را داشتیم، قابل اجرا نیست. ۲ سال قبل قابل اجرا بود اما برای سال گذشته نیست‌. خودشان از سیستم مالیاتی این مبالغ را درآورده‌اند. یعنی درصدهايي که حساب می‌کنند بدون این‌ها است.

ما بازیکن هستیم و به چیزی که در قرارداد نوشته شده حساب کرده‌ایم. باید مالیات را از آن پول بدهیم اما باشگاه همان را کم می‌کند و درصد اصلی که خودش می‌خواهد می‌ریزد‌. این بحث مفصل است. سرتان را درد نیاورم. فقط برای ما دعا کنید.


   

رضا میرزایی 

خدا را شکر بازی را بردیم و به آینده امیدوار هستیم. خیلی موقعیت داشتیم و می توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم که این اتفاق نیفتاد‌. با این وجود با همین یک گل برنده شدیم.

وی درمورد آخرین وضعیت اضافه شدن نامش به لیست استقلال، گفت: نظر نهایی را نکونام می‌دهد. تا اینجا پشت من بوده و فعلا هم صحبت خاصی نشده است‌. ۵_۴ روز است تمرینات گروهی خیلی سبک را با تیم شروع کرده‌ام و به مرور به مرز آمادگی می‌رسم. باید دید نکونام چه نظری می‌دهد اما ان‌شاءالله هرچه خیر است، اتفاق بیفتد.

هافبک استقلال درخصوص اینکه با توجه به نزدیک شدن به اتمام فصل نقل و انتقالات آیا احتمال دارد در این تیم بماند، عنوان کرد: هرچه خیر است‌. هرچه نکونام صلاح بداند و همه چیز صفر تا صد دست او است‌. امیدوارم بهترین تصمیم را بگیرد و توکل من به خدا است.

میرزایی درمورد استرسش در دقایق پایانی بازی، توضیح داد: خیلی استرس داشتم‌. موقعیت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم با استفاده از آنها ۳ بر صفر یا ۴ بر صفر جلو بیفتیم تا دیگر استرس نکشیم. دوست داشتم ببریم و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا با حفظ صدر جدول در پایان فصل یک قهرمانی یه هواداران هدیه کنیم.


        

* امید حامدی‌فر 

پول ندارم غذا بخرم و هیچکس در باشگاه پاسخگوی من نیست. 


           

محمد حسین مرادمند 

خدا را شکر‌. بازی خیلی خوبی بود و پس از شروع مجدد لیگ، توانستیم ۳ امتیاز را بگیریم.

وی درمورد وضعیت تیم در تعطیلات لیگ، عنوان کرد: خدا را شکر خوب تمرین کرده و دستورهای ‌کادرفنیرا خوب اجرا کردیم اما همچنان مشکل داریم‌. هرچند می‌بریم اما خودمان و هواداران خسته شدیم. هنوز تکلیف پول سال گذشته مشخص نشده است‌. برخی بازیکنان امسال پول گرفته و برخی نگرفته‌اند. این موضوع در ادامه روی روند کاری ما و انگیزه بچه‌ها تأثیر می‌گذارد. این‌ها مشکلاتی است که الان داریم.

الان صحبت می‌کنیم تا اگر روزی در این فوتبال نتیجه نگرفتیم  و این صحبت‌ها را کردیم کسی نگوید الان که باخته‌اند شروع به بهانه‌ گرفتن کرده‌اند. هنوز هم مشکل داریم‌ که  مدیریت باید برطرف کند. در ابتدا که زمان نداشتند اما الان که زمان است یا ۵۰ روز لیگ تعطیل بود. دیگر بهانه‌شان چیست؟مرادمند درمورد میزان دریافتی بازیکنان استقلال در این فصل، گفت: متغیر است‌.

وی درخصوص اینکه آیا تصور نمی‌کرد می‌توانست تیم ملی را در جام ملت‌ها همراهی کند، اظهار داشت: می‌توانستم اما مقداری بدشانس بودم. رباط داخلی پایم پاره شد. دیگر این موضوع را دست تقدیر گذاشتم‌. خیلی دوست داشتم در جام ملت‌ها بودم اما نشد.

مدافع استقلال درمورد میزان تقصیر مدیریت باشگاه در شرایط فعلی آبی‌پوشان و شکاف عمیق بین خطیر و نکونام، گفت: شک نکنید این شکاف از ابتدای فصل بوده و الان هم است. اگر کسی بتواند کارش را به بهترین شکل انجام بدهد، چرا باید دعوا کند. خود من وقتی خوب بازی کنم، کسی نمی‌تواند خرده بگیرد. حتما مشکل داریم‌ اما برطرف نمی شود.


  

* سید حسین حسینی 

بازی مقابل تیم‌های پایین جدول قطعاً سخت است، چون خوب دفاع می‌کنند و این موضوع کار را برای ما سخت کرده بود، اما خدا را شکر که توانستیم برنده شویم.

وی درمورد اختلاف بین سرمربی و مدیرعامل باشگاه، گفت: این اختلاف‌ها به تیم ضربه می‌زند. سال گذشته تیم خوبی داشتیم و اختلاف‌هایی که بین مدیریت و بازیکن و مربی بود به تیم ضربه زد و آخر فصل جایگاه خوبی نداشتیم. اگر این روند ادامه داشته باشد قطعاً تیم ضرر خواهد کرد. بهتر است که مشکلات حل شود، اما می‌دانید که ما مشکلات زیادی داریم. خودمان خسته شده‌ایم که اینقدر صحبت کرده‌ایم. 35 تا 40درصد از پول سال گذشته ما مانده است و یک نفر بگوید چه تلاشی انجام می‌شود تا ما به پول‌مان برسیم.

هیچ تلاشی از هیچ جایی نمی‌بینیم. اگر اینگونه است که همان اول فصل بگویند مجانی باید قرارداد امضا شود. اینگونه بازیکنان تکلیف خود را می‌دانند، نه اینکه 40 درصد از پول بماند و مدیرعامل بگوید من آن زمان نبودم. این درست که ما این صحبت‌ها را بشنویم. خسته شده‌ایم از بس درمورد مشکلات حرف زدیم.

ما می‌دانستیم که مدیرعامل شدن در استقلال سختی‌های خاص خودش را دارد. خطیر هم این موضوع را می‌دانست. ما چند اسپانسر هم داریم اما فکر می‌کنم امسال 35 درصد پول گرفته‌ایم، 45 درصد از پول سال گذشته مانده است و فکر می‌کنم تنهاترین تیم ایران ما هستیم.

دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: در ابتدای فصل مشکلاتی وجود داشت و من تلاش کردم آنها را به عنوان کاپیتان حل کنم. بازیکنان درمورد سقف قرارداد من وساطت کردم، اما دیدیم که سایر تیم‌ها رعایت نکرده‌اند و من شرمنده بازیکنان شدم. امید حامدی‌فر قراردادی ابتدای فصل داشته و لطف کرده قراردادش را کم کرده است. قول‌هایی شنیده که قراردادش در نیم فصل اصلاح شود، اما بد است که حالا به قول‌شان عمل نمی‌کنند.

حسینی درخصوص غیبت مهدی هاشمی‌نسب، تصریح کرد: نمی‌دانم. فکر می‌کنم این هم در ادامه همین مشکلات است که امیدوارم حل شود. کادر خیلی خوب و بازیکنان یکدلی داریم و می‌دانم اگر مشکلات حل شود می‌توانیم به موفقیت برسیم وگرنه به مشکل خواهیم خورد.

سنگربان ملی‌پوش استقلال درمورد عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: همه تلاش‌مان را کردیم. واقعاً تیم خوبی داشتیم و بهترین زمان ممکن بود که برنده باشیم، اما حق‌مان نبود مقابل قطر بازنده شویم، چون بازی دست ما بود. گل سوم همه چیز را خراب کرد. درست نیست که بخواهم علیه کسی صحبت کنم، چون تا 10 روز پیش در قطر همه با هم یک هدف داشتیم و می‌خواستیم قهرمان شویم. من سعی کردم خوب تمرین کنم و بقیه موارد را کادرفنی نظر می‌داد. اصلاً اینگونه نبود که بعد از بازی با ژاپن تورنمنت برای ما تمام شود. مقابل قطر زود گل زدیم و زمانی که بازی دست ما بود گل سوم را خوردیم.


* مهدی مهدی‌پور 

موقعیت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم. باید سعی کنیم که از موقعیت‌ها بهتر استفاده کنیم زیرا شرایط از دست دادن امتیاز را نداریم. باید بتوانیم به هدف مدنظرمان برسیم.وی درمورد اختلافات مدیریتی و کادر فنی اظهار داشت: متأسفانه اتفاقاتی است که در باشگاه ما افتاده که نمی‌دانم. برخی بازیکنان ما مشکلاتی دارند و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. مقدار زیادی از دریافتی‌های سال قبل‌مان باقی مانده است و امیدوارم که خطیر بتواند مشکلات را برطرف کند تا در ادامه فصل مشکل نداشته باشیم.

هافبک استقلال درخصوص میزان دریافتی‌ بازیکنان این تیم در فصل جاری گفت: دقیق نمی‌دانم زیرا حساب و کتاب‌ها به شکلی است که نمی‌دانیم چقدر گرفتیم اما فکر می‌کنم که امسال 35 یا 40 درصد گرفتم. 

 از قرارداد امسال برخی بچه‌ها در ۴_۳ روز گذشته  درصدی واریز شده اما برای برخی بازیکنان این واریزی صورت نگرفته است و مشکل دارند. طلب من هم از فصل پیش مبلغ قابل توجهی است و هنوز درصد قابل توجهی از اصل قرارداد و برخی آپشن‌هایی که باشگاه باید پرداخت کند، نگرفته‌ام.وی ادامه داد: باید تمرکزمان روی کارمان باشد تا بتوانیم بازی به بازی جلو برویم و به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم.

هافبک استقلال درمورد نگرانی هواداران این تیم با وجود صدرنشینی، عنوان کرد: هرچند امروز بازی را یک بر صفر بردیم اما بازی قابل قبولی انجام دادیم. این برد را ما به هواداران و بعد از آن به یامگا تقدیم می‌کنیم که جای خالی‌اش احساس می‌شود. 

وی درخصوص دلیل حضور نداشتن مهدی هاشمی‌نسب در این بازی، گفت: یک موضوع دیگر هم غیبت هاشمی‌نسب است که علت آن را نمی‌دانم. حضور او به لحاظ روحی و روانی در تیم ما تأثیرگذار است. دل‌تنگ هاشمی‌نسب هستیم و باید صد درصد کنارمان باشد.

 

اخبار استقلال

   

  


 مطالب مرتبط: 

هفته شانزدهم لیگ برتر/ شلیک مهندسی شده به قلب نفت آبادان؛ موقعیت‌سوزی فراوان استقلالی‌ها روی اعصاب بود

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار