مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال(تاج) پس از تساوی مقابل مس رفسنجان گفتند: از جان و دل مایه گذاشتیم و در ادامه جبران می‌کنیم.

         

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل  تیم فوتبال استقلال(تاج) ایران  پس از تساوی 2 بر 2 مقابل مس رفسنجان، از هفته بیست و دوم لیگ برتر فصل 1402/1403، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

   

* فرشید سمیعی (عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال) 

تاکنون تمام مراحل انجام و اسناد بارگذاری شده است. کارهایی که به باشگاه مربوط می‌شد انجام شده و سایر موارد هم برعهده دولت خواهد بود.

وی درخصوص موضوع پنجره بسته استقلال و باشگاه سانتاکلارا، خاطرنشان کرد: پرونده سانتاکلارا انجام شد و پنجره هم به زودی باز خواهد شد.

عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال درمورد اظهارات خطیر مبنی براینکه استقلال امسال حتماً مجوز خواهد گرفت، ادامه داد: من مشکلی برای گرفتن مجوز نمی‌بینم و انشالله کارها انجام خواهد شد. ما پیگیر هستیم و درمورد بحث مالکیت باشگاه باید تصمیم بگیرد.

سمیعی درخصوص شرایط مالی باشگاه و عدم رضایت بازیکنان از پرداختی‌ها، گفت: کارها خوب در حال پیش رفتن است. اولین سالی است که استقلال نه بازیکنی فروخت، نه وامی گرفت، نه ملکی در رهن گذاشت و نه پول بورس هزینه کرد؛ تمام موارد از درآمدزایی باشگاه بود و انشالله بازهم انجام خواهد شد.

وی درمورد بدهکاری 90 میلیاردی استقلال به سازمان لیگ: هنوز ابلاغی نشده است و این ارقام افسانه‌ای و رویایی است.


  

* روزبه چشمی  

در ابتدا به بازیکنان‌مان خسته نباشید می‎‌گویم و از هوادارانی که به ورزشگاه آمدند، ممنون هستم. از لحاظ خلق موقعیت بازی زیبایی بود اما نتیجه‌ای که می‌خواستیم کسب نکردیم. 2 گل بد موقع خوردیم. این را برای عزیزانی می‌گویم که الان می‌خواهند شروع کنند دنبال مقصر بگردند و تیم را تحت فشار قرار بدهند. 

روی هر 2 گل مقصر من هستم. این تقصیر را هم گردن می‌گیرم زیرا نتوانستم در ابتدای هر 2 نیمه بازیکنان را جوری مدیریت کنم که تا این حد ساده گل نخوریم. بازیکنان تمام تلاش خود را کردند و بهترین عملکرد را داشتند. باید با اختلاف بازی را می‌بردیم. قطعا این بازیکنان که تا اینجای فصل با جان و دل مایه گذاشتند، در ادامه جبران می‌کنند. این موضوع را قول می‌دهم. دم بازیکنان گرم. از هواداران به خاطر کسب نکردن نتیجه لازم عذرخواهی می‌کنم اما قطعا در ادامه جبران می‌کنیم.

بازیکن استقلال درمورد اینکه به نظر می‌رسد با نیش و کنایه حرف می‌زند، توضیح داد: خیر. 2 گل ساده در ابتدای نیمه‌ها خوردیم در شرایطی که خیلی سخت گل می‌خوریم. قطعا من مقصر هستم که نتوانستم خوب بازی را شروع کنم. نیش و کنایه هم نمی‌زنم زیرا بدون شک مسئولیت این اتفاق با من است. هیچ توجیهی هم ندارم اما مطمئن هستم بازیکنان در دیدارهای بعدی جبران می‌کنند زیرا تاکنون از دل و جان مایه گذاشته‌اند. امشب هم بهترین عملکرد را داشتند.

چشمی درمورد داوری بازی، گفت: 50-50 که هیچ. 80 بر 20 را هم به سود مس رفسنجان سوت می‌زد. صحنه اتفاق دقیقه 80 را ندیدم اما مطمئن باشید جای دیگر بود، پرچم گل را می‌زدند. روی این موضوع شک نکنید. برای بیژن حیدری خیلی احترام قائل هستم. جزء معدود داورانی است که واقعا برایش احترام قائلم اما وقتی بازی دست ما است و در حال حمله هستیم، نباید هر خطای 50-50، 40-60 یا 30-70 را به نفع حریف سوت بزند. 

در این چند سال بارها گفته‌ام داوری فقط صحنه پنالتی یا کارت‌ قرمزهای بی‌دلیل نیست. درمورد همین صحنه‌هایی که تیم ما را از 18 قدم بیرون می‌آورد هم هزار بار صحبت کردم. واقعا توقع بیشتری از داوران بین‌المللی مثل حیدری دارم. 

بازیکن استقلال درپاسخ به این سوال که آیا این تساوی تیم را از قهرمانی دور نمی‌کند، تصریح کرد: همه چیز دست خودمان است. سمت به حاشیه بردن استقلال نرویم. خبری نیست. ان‌شاءالله در دیدارهای بعدی نیز این بازی را جبران کرده و 3 امتیاز را کسب می‌کنیم.

چشمی درمورد مشکلات مالی استقلال خاطرنشان کرد: قاطعانه می‌گویم خیر. الان وقت حمایت است و وقت بچه‌بازی و ایجاد مشکلات ریز و درشت برای همدیگر نیست. باشگاه و مدیریتش هم اولین نفراتی هستند که باید حمایت کنند. فقط 8 هفته مانده. اگر هنوز این داستان‌ها تمام نشده، پس بهتر است درموردش حرف نزنیم. باید این مشکلات که زیاد است و همچنان هم وجود دارد، حل کنیم. الان کسی نباید بابت 2 امتیاز از دست دادن ما خوشحال باشد.

یک فصل درمورد مشکلات صحبت کردیم. دیگر این کارها را تمام کنید. اگر نمی‌توانید هم این کار را انجام بدهید بگویید تا فکر دیگری برایش کنیم.

هافبک استقلال درخصوص شرایط مصدومیت مهدی‌پور، گفت: امیدوارم موضوع خاصی نباشد. از صمیم قلب برایش دعا می‌کنم زیرا جزء افرادی است که از صمیم قلب دوستش دارم. باید تا فردا صبر کنیم تا نتیجه آزمایش مهدی مشخص شود اما امیدوارم کمترین میزان آسیب دیدگی برای او رخ داده باشد.

چشمی درمورد حمایت پرشور هواداران از استقلال در این بازی ابتدای هفته‌ای، تصریح کرد: آیا مس رفسنجان بازی عقب افتاده داشت؟ پس چرا نباید با ما جمعه بازی کند؟ چرا باید ابتدای هفته این بازی را برگزار کرده و کج سلیقگی کنند. وقتی می‌توان آن را پنجشنبه یا جمعه برگزار کرد، باید کاری کنند که هوادار به استادیوم بیاید. فوتبال ایران با تماشاگر زیبا می‌شود. اینکه بازی‌ها را شنبه، یکشنبه یا دوشنبه انجام بدهیم درست نیست. البته با این شرایط نیز هواداران ما به ورزشگاه آمدند. امیدوارم در این 8 بازی باقی‌مانده کج سلیقگی نکرده و به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که استادیوم‌ها پر شود.

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود با 5 درصد واریزی جدید، دریافتی بازیکنان به 55 درصد رسیده است، توضیح داد: اصلا سمت درصد نرویم! اگر قرار باشد این کار را انجام بدهیم می‌گویند 55 درصد در شرایطی که 30 درصد هم نگرفته‌ایم! مشکل من همین است هر وقت یک کار نیمچه مثبت انجام می‌دهند، سریع همه جا جوری صدایش درمی‌آید که افرادی که اینترنت هم ندارند، می‌دانند چه اتفاقی رخ داده است.

اگر کار مثبتی هم انجام می‌دهیم آن را در سکوت انجام داده و سرمان پایین باشد. هیچ کاری برای این تیم انجام ندادید. اینکه پس از واریز 5 درصد بگویید 55 درصد یا 60 درصد، اگر ما بخواهیم بازش کنیم 30 درصد می‌شود. استقلال مستحق خیلی بیشتر از این‌ها است. 


   

* نصرالله خواجه گیری (سرپرست استقلال)

نمی‌دانیم بگوییم خوشحالیم یا ناراحت؟ دوست داشتیم سال جدید را با برد مقابل هوادارانمان به پایان برسانیم. روز شنبه و ساعت بازی هم خیلی بد بود اما تماشاگران آمده بودند که جای تقدیر دارد.

نمی‌دانم چرا اخراج شدم. توسط کمک داور اخراج شدم و توسط داور بازی نبود. هم کارت اول و هم کارت دوم، خودم هم دلیلش را نمی‌دانم.

کارت اول را که داد، وسط زمین گفتم به خدا حرفی نزدم فقط کمی وجدان داشته باشید. کارت زرد دوم و کارت قرمز را داد. بعد از آن هم با داور صحبت کردم. گفت من متوجه نشدم. خودش هم کارت نداد و توسط ایلدروم اتفاق افتاد.

خواجه‌گیری در مورد اعتراض بازیکنان تیم  به مشکلات مالی، گفت: صددرصد علی خطیر در باشگاه است که مشکلات بازیکنان و تیم حل شود. یک‌ سال سخت بود. زمانیکه تیم را تحویل گرفتند بدهی‌ها و بحث مجوز حرفه ای وجود داشت‌.

بازیکنان هم حق دارند. مبلغی از سال قبلشان مانده اما امسال به آنچه دوست داشتیم برای پرداخت به بازیکنان برسیدیم، نرسیدیم. با این حال باشگاه و خطیر همه جوره زحمت کشیدند پرداختی به بازیکنان انجام شود. ان‌شاالله در روزهای آینده هم حتما پرداختی داریم و به شرایط خوب می‌رسد.

وی درمورد آخرین وضعیت روند کسب مجوز حرفه‌ای، عنوان کرد: تا جاییکه من درجریان هستم، کارها انجام شده و مشکلی نداریم.


   

آرش رضاوند 

بازی خوبی بود. هم هواداران و هم شما خبرنگاران بازی پرموقعیتی بود. ما می‌توانستیم با اختلاف 3-4 گل برنده بازی شویم.وی در خصوص مصدومیت مهدی پور اظهار داشت: خدا کند آن اتفاقی که ما فکر می‌کنیم برایش رخ نداده باشد و حالا باید دید فردا چه اتفاقی رخ می‌دهد. ان‌شاءالله با قدرت بازگردد.

رضاوند در خصوص پرداختی‌ها و مشکلات تیم اظهار داشت: ما در این چند وقت خطیر را ندیدم. شرایط پرداختی هم آنقدر گفتیم لوس شده و خودمان هم بدمان می‌آید. فکر کنم از لیگ یک ماه و نیم مانده و ما مثل پارسال 40 درصد پول گرفتیم. از پارسال 50 درصد طلب داریم و امسال نیز بدون آپشن‌ها 60 درصد طلب داریم.

 وی در خصوص داوری نیز گفت: به نظرم در دقایق پایانی بازی چند سوت بد زد و روند بازی را گرفت. تیم ما که می‌خواست حمله کند باعث می‌شد بازی بخوابد. یک صحنه هم فکر کنم توپ ما در گل بود ولی من هنوز ندیدم و باید کارشناسان بگویند.

بازیکن استقلال در خصوص اینکه تیم استقلال در لحظاتی بی تمرکز بود و آیا این منجر نمی‌شود که قهرمانی از دست برود، اظهار داشت: نمی‌شود گفت که بی تمرکز بودیم. وقتی ما یک بازی را یک بر صفر می‌بریم، یک چیز می‌گویند. الان هم طبیعی است که وقتی تیم حمله کند ضدحمله ممکن است بخورد. ما آمدیم که فوتبال هجومی امروز به نمایش بگذاریم و فکر می‌کنم هر 11 نفر نیز موقعیت گل داشتند. به نظرم امروز یکی از بهترین بازی‌های استقلال بود.


   

* محمد نوازی(مربی استقلال)

بازی سختی بود ولی بچه‌ها خیلی خوب تلاش کردند. از نظر فنی یکی از بهترین بازی‌های ما بود و موقعیت‌های خیلی خوبی داشتیم در واقع ۸۰ درصد بازیکنان ما موقعیت داشتند.

مقداری شرایطمان بد شد چون یک تعویض اجباری نیمه اول داشتیم. نیمه دوم شرایطمان خوب بود اما گل بد خوردیم. توانستیم جبران کنیم و موقعیت‌های خیلی خوبی داشتیم. مقداری احساس خستگی روی ماشاریپوف و بلانکو بود که ترسیدیم ولی باید فردا تست بگیریم که مشکلی پیش نیاید. بدشانسی آوردیم و یک توپ‌مان هم گل شد. داور صحنه‌های ۵۰-۵۰ را به نفع حریف سوت زد. گلرشان هم وقت کشی می‌کرد.

مربی استقلال درمورد غیبت سیلوا، گفت: نظر نکونام بود و مشکلی نبود.

نوازی در‌مورد مصدومیت مهدی پور، اظهار داشت: مصدومیتش (نسبت به ماشاریپوف و بلانکو) بیشتر است ولی چیزی مشخص نیست.

وی در مورد دریافت گل‌های ابتدای بازی، عنوان کرد:وقتی گل می‌خورید شکل تیم به هم می‌خورد ولی خداراشکر‌ موقعیت زیاد داشتیم.

نوازی درخصوص اینکه هواداران استقلال معتقدند هافبک‌های این تیم ایستا بازی می‌کنند، گفت: اتفاقا خیلی خوب بود. به هرحال بازی است و پیش می‌آید. نمی‌توانید در ۹۰ دقیقه مالکیت توپ داشته باشید. بچه‌ها تلاش کردند و از آن‌ها ممنون هستیم.


   

* رضا میرزایی

خیلی موقعیت داشتیم اما متاسفانه بازی مساوی شد. باید این دیدار را می‌بردیم اما اولین بازی ما پس از تعطیلات بود. ان‌شاءالله بازی‌های بعدی را می‌بریم.

وی درمورد آخرین وضعیت خودش پس از رفع مصدومیت رباط صلیبی، عنوان کرد: در حال حاضر خوب شده‌ام. با جواد نکونام نیز صحبت کردم. او نظر مثبتی روی من دارد اما مشکل ما پر بودن لیست 19 نفره است. باید دید در ادامه چه اتفاقی می‌افتد. 

بازیکن استقلال در پاسخ به این سوال که آیا فصل آینده در این تیم می‌ماند، توضیح داد: اگر نکونام باشد، قطعا در خدمت باشگاه بزرگ استقلال هستم. 

میرزایی درخصوص شانس قهرمانی استقلال، گفت: همه بازیکنان تمام تلاش خود را می‌کنند و امیدوارم یک قهرمانی به هواداران‌مان هدیه بدهیم.

اخبار استقلال

   

  


 مطالب مرتبط: 

هفته بیست و دوم لیگ برتر/ تمرکز نداشته باشی، تنبیه می‌شوی؛ تیم داوری رقیب سرسخت‌تری از مس بود!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار