مصاحبه استقلالی ها

بازیکنان و عوامل تیم استقلال(تاج) پس از تساوی مقابل نساجی قائمشهر گفتند:  تلاش‌های ما بیهوده است و کل کشور ما پرسپولیسی هستند.

         

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان و عوامل  تیم فوتبال استقلال(تاج) ایران  پس از تساوی صفر بر صفر مقابل نساجی قائمشهر، از هفته بیست و هشتم لیگ برتر فصل 1402/1403، صحبت هایی انجام دادند که در ادامه می خوانید:

   

* فرشید سمیعی(سرپرست مدیرعاملی باشگاه  استقلال) 

به ما می‌گویند صحبت و اعتراض نکنید. مصوبه فدراسیون فوتبال است و می‌گویند با جریمه میلیاردی روبه‌رو می‌شوید. مگر می‌شود عضو ارشد کمیته داوران شب قبل از بازی علیه هواداران استقلال موضع بگیرد که او را تهدید به قتل کرده‌اند؟ او سپس داوران را مورد خطاب قرار می‌دهد که چرا پشت من قرار نگرفته‌اید! آیا این موضوع طبیعی است؟

از کمیته‌های اخلاق و انضباطی سؤال می‌پرسم، الان باید چه کار کرد؟ با کسی که قبل از مسابقه استوری می‌گذارد و داوران را علیه استقلال تهدید می‌کند، چه کار باید کرد؟ کجای دنیا عضو ارشد کمیته داوران می‌آید داور را علیه تیمی تحریک می‌کند؟ شما با هواداران استقلال کُری می‌خوانید! همیشه خلاف نظر سایر کارشناسان علیه استقلال نظر می‌دهید. کجای دنیا عضو ارشد کمیته داوران کارشناسی می‌کند؟

صحنه‌های داوری امروز ما با نساجی را با صحنه‌های بازی رقیب‌مان مقایسه کنید و ببینید صحنه‌های منجر به پنالتی شده کدام پنالتی‌تر بوده است؟ کدام صحنه در کدام بازی امکان اخراج داشته است؟ عمده مسئله اما، این است که چرا باید شب قبل از بازی، داوران را علیه استقلال تحریک کرده و تحت تأثیر قرار دهند؟

سمیعی در پاسخ به این سؤال که که «کجای دنیا سرمربی تیمی قبل از بازی درباره داوری صحبت می‌کند؟»، گفت: موارد زیاد بوده است. اگر قرار است من صحبت کنم، اجازه دهید حرف بزنم. سرمربی استقلال در کنفرانس صحبت کرد و می‌توانستید آنجا این سؤال را بپرسید. الان هم نه حرف بدی زدم و نه چیزی و فقط سؤال پرسیدم، اینکه عضو کمیته داوران این کارها را می‌کند، جریمه‌اش دو سال محرومیت است یا مادام‌العمر محروم؟ آیا دکتر دادکان دیگری در این فوتبال نیست؟

وی در واکنش به سؤال همان خبرنگار مبنی بر ادعای علی خسروی برای بحث شتیل گرفتن در فوتبال تصریح کرد: لطفاً درست صحبت کنید، شما نمی‌توانید به سرمربی ما اتهام بزنید. آن کسی که در فوتبال ایران محکوم شده یا اخراج شده، از استقلال نبوده است و هر موقع بود، پاسخگو خواهم بود. بارها گفته‌ام چند فصل اخیر را کارشناسی کنید، همیشه متضررین و منتفعین از داوری ثابت بوده‌اند. استقلال همیشه متضرر بوده است. سالی هم که قهرمان شدیم، نشان دادند استقلال متضرر از اشتباهات داوری بوده است. بهتر است سه چهار فصل اخیر را گروهی بی‌طرف که وابستگی نداشته باشند، بررسی کنند که آیا استقلال متحمل ضرر از اشتباهات داوری شده است یا نه.

سرپرست باشگاه استقلال راجع به اینکه آیا فصل برای استقلال به پایان رسیده است، گفت: به هیچ عنوان، ان‌شاء‌الله اگر همه چیز به روال عادی باشد، کسی پیدا نشود داوران را علیه استقلال تحریک کند و ارکان قضایی با این اتفاقات برخورد کنند، استقلال مدعی قهرمانی است.


   

* مهدی هاشمی نسب(مربی تیم استقلال)

من محروم بودم و یک بازی دیگری را نگاه می‌کردم! چون اقتدار کمیته انضباطی و اخلاق به من دستور داده بود که حق ورود به زمین، گرم کردن و رفتن به سکو را ندارم. چند جلسه اضطراری گذاشتند و به نظرشان احترام گذاشتم، ولی یک سؤال از کمیته‌های انضباطی و اخلاق دارم؛ این دو عزیزی که از سازمان لیگ و کمیته داوران برکنار شدند، دلیل کنار گذاشتن‌شان چه چیزی بوده است؟ اینقدر که برای من شفاف‌سازی کردند برای این دو نفر هم شفاف‌سازی کنند که اخراج شدند یا چیز دیگری بوده است.

بازی دیگری را در تهران دنبال می‌کردم که واقعاً نمی‌دانم چه چیزی بگویم. اگر فکر می‌کنند قبل از دو هفته پایانی لیگ قهرمان شده‌اند، تبریک می‌گویم، مخصوصاً در آسیا که استقلال دو بار قهرمان شده است. فکر کنم هنوز برای جشن قهرمانی زود باشد!

مربی تیم فوتبال استقلال راجع به شانس قهرمانی آبی‌پوشان تصریح کرد: من صد درصد امیدوارم، چون به بنده‌ها امید نمی‌بندم و با آن بالایی می‌بندم و تا روز آخر نیز اعتقاد دارم او همیشه عزت می‌دهد. این موضوع را لمس کرده‌ام و اگر هم قهرمان نشدیم می‌دانیم خدا چیز بهتری برای‌مان در نظر گرفته است.

هاشمی‌نسب در واکنش به این سؤال که اگر استقلال به قهرمانی رسید این شهامت را دارند که بابت صحبت‌های‌شان عذرخواهی کنند، گفت: خیلی‌ها تلاش می‌کنند ما قهرمان نشویم. شاید با بنده‌ها بتوانند ببندند، ولی با آن بالایی نه. این چیزها در خلوت من است. اتفاقاتی برای من افتاده است که به خیلی چیزها باور دارم. برای چه دلیلی باید عذرخواهی کنم؟ می‌بینید که تلاش خودشان را می‌کنند. محرومیت هاشمی‌نسب چقدر مهم است که جلسه شبانه و به قول رفعتی اضطراری می‌گذارند که حق ورود به زمین را ندارم.

من یک بار محروم بودم و تیم را گرم کردم، ما چند قانون در فوتبال داریم؟ به من می‌گویند باید در قسمت شیشه‌ای آکواریوم بنشینید، مگر ماهی هستم که داخل آکواریوم بنشینم؟! شما نمی‌توانید برای من تعیین تکلیف کنید. شما با زورتان می‌توانید محروم کنید، ولی نمی‌‌توانید تعیین تکلیف کنید که در آکواریوم بنشینم! من در جایگاه هشت استقلالی‌ها در بین تماشاگران می‌نشینم! شما با بنده‌ها ببندید من با آن بالایی می‌بندم.


   

* محمد نوازی(مربی استقلال)

بیژن حیدری آنقدر حوصله دارد که پس از بازی در رابطه با اخراج من صحبت کرد. من اصلاً اعتراضی نکردم و حتی سمت کمک داور هم نرفتم. حیدری درباره اخراج من صحبت کرد، ولی اشتباهاتش را فراموش کرد.

حیدری رُک بگوید چه حرفی زدم؟ من چیزی نگفتم و فقط روی صحنه پنالتی اعتراض کردم. جای دیگر اعتراض می‌کنند، از روی نیمکت بلند نمی‌شوند؟ الان که فساد در فوتبال اتفاق افتاده است، چه کسی در کمیته داوران تصمیم‌گیرنده است؟ آقای خسروی جزو کمیته داوران هست، ولی اینجوری علیه استقلال فشار می‌گذارد! پنالتی تیم‌های دیگر را ببینید چطور گرفتند، ولی چرا برای ما نمی‌گیرند؟

حیدری آنقدر بیکار است که در مورد اخراج من صحبت می‌کند، ولی در مورد اشتباهش در بازی با مس رفسنجان یا بازی امروز حرفی نمی‌زند.


  

سیدحسین حسینی 

صدر جدول را از ما گرفتند. امروز روز سیاه فوتبال ایران بود. تنها نگرانی ما در این مدت این بود که داوران بازی را برای تیم رقیب دربیاورند و علیه ما سوت بزنند که اینگونه هم شد.

صحنه‌ رخ داده روی آرش رضاوند اگر برای تیم حریف بود حتماً پنالتی می‌گرفتند. صحنه‌های بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان را در رختکن دیدیم که پنالتی نبود و بازیکن استقلال خوزستان هم نباید اخراج می‌شد. کار را برای آنها درمی‌آورند و 20 امتیاز از اشتباهات داوری گرفته‌اند.

مطمئناً در دو هفته آینده هم کار را برای پرسپولیس درمی‌آورند و این تیم را قهرمان می‌کنند. تلاش‌های ما بیهوده است و کل کشور ما پرسپولیسی هستند.


   

* آرش رضاوند

بازی گذشت و اعصاب نداریم. بیژن حیدری (داور) اجازه نمی‌داد بازی کنیم. صحنه‌ای که روی من پنالتی شد، اگر پنالتی نبود به خدا دیگر بازی نمی‌کنم. قهرمان با تیم دیگر چه فرقی می‌کند؟ در دیدار رقیب بی‌احتیاطی می‌شود، ولی داور به راحتی پنالتی می‌گیرد. حتماً باید در محوطه جریمه بازیکن را نصف کنند که پنالتی بگیرند. صد درصد کارشناسی می‌کنند و می‌گویند صحنه ما پنالتی نبوده است.

حیدری صحنه را کامل دید و پنالتی نگرفت. در دیدار با مس رفسنجان نیز نگذاشت بازی کنیم. امروز فقط چهار دقیقه وقت تلف شده گرفت، مگر می‌شود این بازی چهار دقیقه وقت تلف شده داشته باشد؟ محمد نوازی اخراج شد و چند بار بازی متوقف شد. من بازی را می‌فهمم که داور چطور می‌تواند بازی را بخواباند یا مدارا کند. قضاوت حیدری در دیدار پرسپولیس - سپاهان را ببینید و بررسی کنید، بازیکنان سپاهان چه حرف‌هایی زدند؟ در بازی رقیب‌مان، بازیکن سُر خورده است و اخراج می‌شود.

زمانی که حیدری داور بازی ما شد، به مسئولان باشگاه گفتم نگذارید این آقا داور ما باشد. در دیدار با مس رفسنجان، یک صحنه اتفاق افتاد و گل ما را نگرفت. حیدری اجازه نمی‌داد بازی کنیم و هر برخوردی را خطا می‌گرفت. بازیکن ما به سمت زدن کرنر رفت و به یک باره داور گفت خطا شده است!

رضاوند در واکنش به سؤال خبرنگاری که مدعی شد استقلال در دیدار با فولاد خوزستان قبل از رسیدن به گل نباید صاحب زدن کرنر می‌شد، گفت: شما رنگی صحبت می‌کنید. احمد آل‌نعمه پس از بازی صحبت کرد و گفت کرنر بوده است، ولی ظاهراً شما دوست دارید قسمت تکذیب را بشنوید. او گفت از حمید بوحمدان پرسیدم، کرنر بود که گفته، بوده است. معلوم است هجمه به آل‌نعمه وارد کردند تا تکذیب کند. اگر صحنه دیگری از بوحمدان پیدا کردید که بحث کرنر باشد، هر چیزی خواستید بگویید. بی‌احتیاطی در محوطه جریمه چطوری است؟ با این اتفاقات فقط می‌توانم بگویم متأسفم.

وی راجع به انتقادها به سبک بازی استقلال تصریح کرد: مشکلاتی که ما داشتیم، هیچ تیمی نداشت. از ابتدای فصل گفتند اگر این تیم سهمیه بگیرید کار بزرگی کرده است. تیم‌های دیگر را ببینید چقدر هزینه کرده‌اند. در بحث قهرمانی یک سوت است. ما تلاش‌مان را برای قهرمانی می‌کنیم، ولی با این اتفاقات فکر نکنم بگذارند قهرمان شویم.


   

* روزبه چشمی

چرا نتوانستند برنده شوند، گفت: نتوانستند نبود، نگذاشتند! من درباره امروز صحبت نمی‌کنم و در مورد امسال صحبت می‌کنم. امسال سیاه‌ترین فصل داوری بود. اگر از امروز بگویم صحنه پنالتی ما بود. یک سوت به سمت ما نمی‌گیرید، ولی در سمت دیگر برای رقیب‌مان اخراج می‌کنید و پنالتی می‌گیرید.

من اسم می‌آورم، آقای بیژن حیدری، شما قطعاً صحنه را دیدید و پنالتی نگرفتید. اگر قرار باشد با یک سوت زحمت یک سال مجموعه‌ای را پایمال کنید مطمئن باشید یک جایی جواب پس می‌دهید. این مدلی نیست که به همین راحتی با یک سوت زدن یا نزدن بازی را در بیاورید. واضح می‌گویم بازی را در آوردید. امسال راه رفتیم گفتند محروم می‌شویم. اول فصل داور اشتباه واضح مقابل سپاهان داشت و حرف زدیم گفتند باید دفاعیه‌ بفرستید. حیدری در بازی با مس رفسنجان که توپ ما نیم متر وارد دروازه شده بود را، نگرفت و دو امتیاز از ما گرفت. امروز هم پنالتی‌مان را نگرفت. این آقا چهار امتیاز از استقلال گرفت. مگر یک داور در یک فصل چند بازی برای تیمی سوت می‌زند؟!

سوت‌های وسط زمین را بلبلی می‌زدند. آنقدر راحت به سود حریفان می‌زدند که عجیب بود. ما وارد نیمه نساجی می‌شدیم داور خطا می‌گرفت. همه کسانی که درگیر این اتفاقات بودند و اینجوری داوری‌ها را چیدند مطمئن باشند اگر در قانون فوتبال جواب پس ندهند در بیرون از فوتبال جواب پس می‌دهند. ما خانواده داریم، مادر، پدر، برادر و ... سکته می‌کنند، مثل هواداران. فکر می‌کنید آه آنها نمی‌گیرد؟ تک تک داورانی که به عمد به ضرر ما سوت زدند و به سود تیم‌های حریف، قطعاً جواب پس می‌دهند.

چشمی راجع به پنالتی پرسپولیس در دیدار با استقلال خوزستان گفت: پنالتی پرسپولیس را دیدم. اگر آن صحنه را پنالتی گرفتید، بارها صحنه‌های شدیدتر برای ما اتفاق افتاده است که نگرفته‌اند. اگر آن پنالتی بوده است، پس ما 10 پنالتی طلبکاریم. مگر می‌شود به استقلال خوزستان تا دقیقه 60 گل نزنید، ولی بازیکن را اخراج کنند و پنالتی بگیرند و اتفاقات عجیب و غریب بیفتد؟ صحبتم فقط برای بازی امروز ما نیست. در اراک بازی را بردیم، سوت‌های رضا عادل را در دیدار با آلومینیوم اراک ببینید. هر کاری می‌کردیم داور برای آلومینیوم خطا می‌گرفت. قطعاً امسال جواب پس می‌دهند.


   

* مهرداد محمدی

اصلاً نیامده‌ام درباره بازی صحبت کنم. پنالتی صد درصد روی آرش رضاوند را نگرفتند. من امسال در مورد داوری صحبت نکردم و فقط یک بار بعد از دیدار با مس رفسنجان صحبت کردم و گفتم روی من پنالتی شد و داوران اصلاً پنالتی‌ها را نمی‌گیرند. در دیدار با تراکتور تبریز صد درصد روی من پنالتی شد، ولی داور نگرفت. در این فوتبال باید برابری باشد.

وی با ابراز ناراحتی از آنچه در دیدار استقلال مقابل نساجی رقم خورد، افزود: داور امروز کل بازی را می‌خواباند. کمک داور صحنه را دید که توپ کرنر شده است، ولی کرنر نگرفت. من نمی‌گویم تعمدی است، ولی یک بار هم صحنه‌ها را به سود ما بگیرید. امروز کاری کردند که صحبت کنم. بازیکن نساجی جلوی خودم رضاوند را هُل داد، ولی داور پنالتی نگرفت.

هافبک تیم فوتبال استقلال راجع به اینکه شاید نتیجه نیمه نخست پرسپولیس باعث شد که استقلال بازی همیشگی‌اش را انجام ندهد، تصریح کرد: ما اصلاً نتیجه آنها را دنبال نمی‌کردیم. داور امروز افتضاح بود.

اخبار استقلال

   

  


 مطالب مرتبط: 

هفته بیست و هشتم لیگ برتر/ تساوی مقابل نساجی به قیمت از دست رفتن قهرمانی؛ استقلال باید می‌برد و به فساد سیستماتیک کاری نمی‌داشت!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار