eftekhari11

مدیرعامل استقلال گفت: منصوریان خواستار حضور برخی بازیکنان در استقلال شده که فعلا نمی‌توانم نامی از آن‌ها ببرم.

 

به گزارش استقلال نیوز، رضا افتخاری در گفتگویی با خبرگزاری ایسنا در مورد شرایط استقلال، کادر فنی، نقل انتقالات و فرهاد مجیدی صحبت هایی انجام داد که در ادامه می خوانید.

 

* شرایط تیم فوتبال استقلال:

باشگاه استقلال با توجه به شرایطی که دارد، زمان می‌برد تا آن تیمی شود که هواداران پرشمارش انتظار دارند. منتظر برگزاری جلسه با سلطانی‌فر، وزیر جدید ورزش و جوانان هستم تا پس از تایید برنامه‌هایمان از سوی وی و بحث و بررسی درخصوص آینده این تیم، کار اصلی خود را در این باشگاه آغاز کنیم.

* برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای استقلال:

برنامه کوتاه مدتم برای باشگاه استقلال این است که از تیم حمایت کافی صورت بگیرد تا بتوانیم سهمیه جام باشگاه‌های آسیا را به دست بیاوریم. برنامه‌های بلند مدت نیز این است که زیرساخت‌های باشگاه باید درست شود. ضمن اینکه برای بدهی‌های استقلال باید فکر اساسی صورت بگیرد و مشکلات حقوقی که باشگاه استقلال با آن دست به گریبان است، برطرف شود. همچنین اماکن زیادی مربوط به باشگاه استقلال نظیر کمپ مرحوم حجازی و ورزشگاه امام رضا (ع) در شرایط نامساعدی قرار دارند و نیمه کاره هستند که باید به وضعیت آن‌ها در اسرع وقت رسیدگی شود.

* انتقاد از شهرداری تهران بابت پرداخت نکردن هزینه‌های نگهداری ورزشگاه امام رضا (ع):

شهرداری باری را که روی دوش خود بوده برداشته و روی دوش باشگاه استقلال گذاشته است چراکه ما باید ماهیانه مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای نگهداری ورزشگاه امام رضا (ع) و تامین هزینه‌های پرسنل هزینه کنیم. در صورتی که می‌توانیم خیلی راحت یکی از زمین‌های ورزشگاه آزادی را اجاره کنیم و آن را مورد استفاده قرار بدهیم. شهرداری با در اختیار گذاشتن این ورزشگاه نه تنها کمکی به ما نکرده است بلکه ما موظف شدیم تا هزینه‌های نگهداری آن را پرداخت کنیم. البته قصد داشتم با شهردار منطقه ۱۸ جلسه‌ای برگزار کنم و به اتفاق به دیدن این ورزشگاه برویم که فوت مرحوم پورحیدری و شرکت در مراسم فرصت این کار را نداد اما به زودی این کار انجام خواهد شد. افتخاری افزود: ضمن اینکه زمین چمن ورزشگاه امام رضا به هیچ وجه مناسب نیست و یک میلیارد تومان هزینه بازسازی آن است. امیدوارم شهرداری در این‌باره به باشگاه استقلال کمک کند. شهرداری هر شهر موظف است به توسعه ورزش در شهر خود کمک کند. این انتظار را داریم شهرداری در عمل این حمایت را نشان بدهد و باری را که روی دوش ما گذاشته است، بردارد.

* اگر شهرداری از قبول کردن هزینه نگهداری ورزشگاه امام رضا (ع) خودداری کند؟

اگر نتوانیم با شهرداری به توافق برسیم، از آنجا بیرون می‌رویم. با هزینه ۵۰ میلیون تومان به راحتی می‌توانیم یک زمین چمن را که کیفیت بهتری نسبت به چمن ورزشگاه امام رضا (ع) دارد اجاره کنیم و دیگر کاری هم به نگهداری آن نداشته باشیم.

* آخرین وضعیت تیم استقلال در لیگ برتر:

خوشبختانه از زمانی که من به این تیم آمدم، استقلال باختی نداشته و روز به روز بهتر شده است. ضمن اینکه بخش اندکی از بدهی‌های کلان باشگاه را پرداخت کردیم و همچنین درصدی از حقوق بازیکنان و کادر فنی را نیز پرداخت کردیم. دیروز (پنجشنبه) نیز ۱۰ درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان نیز پرداخت شد. طبق قرارداد باشگاه عمل کردیم و به تعهدات خود در موعد مقرر جامه عمل پوشاندیم. البته به تنهایی این کار را نکردم و با کمک دوستانم انجام شد؛ کما اینکه جلسات زیادی با حامیان مالی داشتیم و توانستیم تعهدات‌مان را در قبال بازیکنان و کادر فنی تا امروز به موقع پرداخت کنیم. مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: برنامه‌های بلند مدت زیادی را در باشگاه استقلال مد نظر دارم اما همان طور که گفتم، ابتدا باید با سلطانی فر جلسه بگذارم تا به نتیجه برسیم و پس از تایید طرح‌هایم توسط وزیر ورزش و جوانان، استارت کار اصلی خودمان را بزنیم. در طول مدتی که آمدم تمام سعی من این بوده که آرامش را بر باشگاه حاکم و حاشیه را از این باشگاه دور کنم.

* عملکرد علیرضا منصوریان، سرمربی تیم استقلال:

منصوریان به واقع برای تیم زحمت می‌کشد. وقتی او کنار خط می‌ایستد، کاملا این احساس به هر بیننده‌ای دست می‌دهد که منصوریان با دل و جان دوست دارد تیمش نتیجه بگیرد. اگر او بی‌تفاوت یا کم‌کار بود، کاملا مشخص می شد. وقتی با دل و جان  دارد کارش را انجام می‌دهد، پس دلیلی ندارد تصمیم دیگری بگیریم و بخواهیم به فکر جانشین او باشیم. از روزی که به باشگاه استقلال آمدم، از کادر فنی حمایت کردم و معتقدم باید به منصوریان فرصت بدهیم تا استقلال را به جایگاه شایسته خود برساند زیرا زمان می‌برد تا او با بازیکنان و ویژگی‌هایشان به خوبی آشنا شود و بتواند تیم اصلی خود را پیدا کند. وقتی بازیکنی پنج بازی گل نمی‌زند، معلوم است ایراد از اوست و باید جای خود را به فرد دیگری بدهد. به نظر من این بازیکنان هستند که باید بدانند در چه تیمی بازی می‌کنند و توانایی‌هایشان را در زمین بازی نشان بدهند. استقلال بازیکنی می‌خواهد که آماده و سالم باشد و ما مطمئنا بازیکنی که مصدومیت دارد را به ترکیب تیم وارد نمی‌کنیم.

* میزان بدهی‌های باشگاه استقلال و اینکه چه مقدار از این بدهی‌ها پرداخت شده:

طی دو ماه گذشته، هفت میلیارد تومان از بدهی‌هایمان را پرداخت کردیم. حدود ۶۷ میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهی داریم و ۱۶ میلیارد تومان هم بدهی مالیاتی داریم. ضمن اینکه با صحبت‌هایی که انجام دادیم، اداره مالیات، جرایم دیرکرد باشگاه استقلال را بخشید و آن را به ۱۶ میلیارد تومان کاهش داد. به مسئولان باشگاه دستور دادم ابتدا بدهی‌هایی که رقم‌شان کمتر است را پرداخت کنند تا لیست طلبکاران استقلال سبک‌تر شود. پس از جلسه با وزیر ورزش قصد داریم تصمیم‌گیری لازم را درخصوص طلبکاران دانه درشت اتخاذ کنیم. ضمن اینکه باید جلساتی را با این طلبکاران نیز داشته باشیم تا با آن‌ها به توافق برسیم.

* هدف از جلسه با طلبکاران دانه درشت استقلال:

به هر حال در گذشته مدیریت باشگاه درست یا غلط قراردادهایی را بسته که نباید این کار انجام می‌شده است. به عنوان مثال، دو میلیارد قرارداد با یک بازیکن بسته شده اما واقعیت چیز دیگری بوده است چراکه نه باشگاه در آن زمان دو میلیارد تومان پول داشته است که به آن بازیکن پرداخت کند و نه آن بازیکن اینقدر ارزش داشته است. ضمن اینکه در این قراردادها یک سری افراد نیز که سودجو بودند و به عنوان واسطه پول نصیب‌شان شده است.

* برنامه‌ای برای کوتاه کردن دست دلالان از قراردادهای باشگاه و کادر فنی در باشگاه استقلال دارید یا خیر؟

برنامه من این است که پای واسطه‌ها را به طور کامل از باشگاه استقلال کوتاه کنم. سی سال است در ورزش حضور دارم و همه می‌دانند حرفی که می‌زنم را عملی می‌کنم. بهتر است این دلال‌ها و سودجوها قبل از اینکه من شمشیرم را بکشم، خودشان دنبال کارشان بروند. البته از روزی که اسم من را شنیدند و من به باشگاه استقلال آمدم، خیلی‌هایشان متوجه موضوع شدند و کنار رفتند.

* جانشین مرحوم منصور پورحیدری در هیات مدیره باشگاه استقلال:

باید ابتدا با سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در این خصوص صحبت کنم و ان‌شاءالله طی دو سه هفته آینده فرد جایگزین انتخاب خواهد شد.

* آخرین وضعیت استخدام سجاد شهباززاده در تیم استقلال:

شهباززاده را در مراسم ختم مرحوم پورحیدری دیدم اما تا این لحظه هیچ صحبتی با او نداشتم. ضمن اینکه نه او و نه مدیر برنامه‌هایش هیچ پیغامی نیز به ما ندادند. بنابراین تا این لحظه هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

* منصوریان برای نقل و انتقالات نیم فصل خواستار حضور چه بازیکنانی در استقلال شده است؟

او سروش رفیعی و شهباززاده را می‌خواهد که من هم با مدیران باشگاه تراکتورسازی برای استخدام سروش رفیعی صحبت کردم اما آن‌ها گفتند خودشان به این بازیکن نیاز داریم. من هم به زور کسی را نمی‌خواهم. منصوریان خواستار حضور برخی بازیکنان در استقلال شده که فعلا نمی‌توانم نامی از آن‌ها ببرم. البته آمار دقیقی هم در این باره ندارم و در فرصت مناسب و پس از نهایی شدن این موضوع، آن را اعلام خواهم کرد.

* با این اوصاف حضور سروش رفیعی در استقلال منتفی است یا خیر؟

اگر بازیکنی خودش بخواهد به تیمی برود، راه و رسمش را بلد است. البته اگر شرایط فراهم شود با خود این بازیکن نیز برای حضور در استقلال صحبت خواهم کرد. در حال حاضر گرفتن بازیکنان مطرح در فوتبال سخت شده است چراکه در گذشته تیم‌های دیگر به غیر از استقلال و پرسپولیس پولی نداشتند و این دو تیم راحت می‌توانستند بازیکنان مد نظر خود را جذب کنند اما الان چندین باشگاه دیگر هستند که بودجه‌های کلان می‌گیرند و به راحتی رقم قرارداد بازیکنان را بالا می‌برند و نسبت به جذب‌شان اقدام می‌کنند.

* تصمیم مدیریت این باشگاه برای کسر قرارداد تعدادی از بازیکنان این تیم که مبلغ قراردادشان زیاد بوده است:

ماموریت این کار را به علیرضا منصوریان سرمربی استقلال دادم. او هم در حال بررسی این موضوع است که اگر هر بازیکنی که او صلاح بداند رقم قراردادش بیش از حد باشد، آن را کسر خواهیم کرد. در این تصمیم بسیار جدی هستیم و منصوریان نیز گزارش نصفه و نیمه‌ای را در این باره به من ارائه کرده است اما تصمیم نهایی را خود او می‌گیرد و هر بازیکنی را که اعلام کند قراردادش بیش از حد است، مطمئنا با پیشنهاد منصوریان مبلغ قرارداد او کسر خواهد شد.

* ترکیب بازیکنان یا کادر فنی برای فصل آینده تغییرات زیادی خواهد داشت یا خیر؟

تیم بسیار جوان و خوبی داریم و اگر تیم با همین روند به پیشرفت خود ادامه بدهد و نتیجه‌ای را که هواداران می‌خواهند کسب کند و بتوانیم آن‌ها را راضی کنیم، این ترکیب بازیکنان و کادر فنی را حفظ خواهیم کرد اما اگر برخلاف این موضوع باشد، تصمیمات دیگری می‌گیریم.

* فرهاد مجیدی، اسطوره باشگاه استقلال:

فرهاد بازیکن بسیار بزرگی بود و زمانی که من سرپرست تیم ملی بودم، بازی‌های بسیار خوبی را توانست در تیم ملی انجام بدهد. کما اینکه وقتی ۱۷ ساله بود، مقابل کویت به میدان رفت و آنقدر خوب بازی کرد که سرپرست تیم ملی کویت در جایگاه به من گفت این بازیکن جوان کیست که تیم ما را به هم ریخته است. معتقدم در تیم ملی نتوانستند از مجیدی به خوبی استفاده کنند. او بازیکنی بود که هر وقت وارد زمین می‌شد، زهردار بود و به طور کلی شرایط بازی را تغییر می‌داد. به شخصه از بازی‌های او لذت می‌بردم و واقعا او حیف شد. مجیدی باید دوره‌های مربی‌گری پیشرفته را طی کند و به عنوان یک مربی بزرگ کار خود را آغاز کند.

 

دیدگاه‌ها  
Shayan
0 #1 Shayan 1395-08-21 16:18
ما گفتیم این ورزشگاه امام رضا به درد نمیخوره و لنگ راحت ورزشگاه مارو از دستمون درآورد ولی یه عده گفتن نه امام رضا بهتره و فلانه و مگه تو دیدی ورزشگاهو فقط از رو لجبازی میگی این حرفو,حالا مشخص شد
نقل قول کردن
Doci
0 #2 Doci 1395-08-21 20:25
اگه سروش و سجاد رو جذب کنی می گم چیزی بارِته وگرنه دلقک دست نشونده ای مطمئنن
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار