وینفرید شفر

سرمربی جدید تیم استقلال گفت: خوشحالم در یک باشگاه بزرگ کار می کنم امیدوارم هواداران این تیم یار دوازدهم ما باشند.

 

به گزارش استقلال نیوز، وینفرید شفر سرمربی جدید تیم استقلال پس از عقد قرارداد با باشگاه در جمع خبرنگاران حاضر شد. در ادامه متن این مصاحبه را مشاهده خواهید کرد:

* خوشحالم در یک باشگاه بزرگ کار می کنم

در ابتدا به همه عزیزان ظهر بخیر می‌گویم. ممنونم که با این جمعیت به اینجا آمده‌اید. این اتفاق برای من خیلی ارزش دارد. خوشحالم در ایران برای چنین باشگاه بزرگی کار می‌کنم.  هدف اول من این بود که به عنوان یک مهاجم، گلزن و مربی به ایران بیایم اما وقتی شنیدم شما گفتید سنم بالا است تصمیم گرفتم به عنوان مربی بیایم.

* تشکر از افتخاری و توفیقی

در ابتدا از وزیر ورزش و جوانان، هیأت مدیره استقلال، رضا افتخاری و پندار توفیقی تشکر می‌کنم. جا دارد از مربی قبلی این تیم هم تشکر کنم. در دبی جلسات بسیار خوبی برگزار کردیم، می‌دانم ایران یک کشور بزرگ است که در آسیا جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. 

* خروج تیم از شرایط کنونی

اعضای هیأت مدیره استقلال همگی در المپیک مونیخ حضور داشتند و همه آنها را می‌شناسم. علی کریمی خودش را بازیکن من می‌داند. علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان و کریم باقری را هم به طور کامل می‌شناسم. برای همه از هواداران استقلال تشکر می‌کنم و روی صحبتم با آنها است. بدون تماشاگران هیچ وقت نمی‌توان موفق شد. رئال مادرید و بایرمونیخ هم بالا و پایین دارند. استقلال باید از وضعیت فعلی خارج شود که برای این کار نیاز به تمرین و تمرکز دارد. 

* هواداران یاز دوازدهم ما باشند

از هواداران می‌خواهم یار دوازدهم تیم باشند، به آنها نیاز داریم و همانطور که گفتم جایگاه فعلی استقلال جایگاه اصلی این تیم نیست، باید با بازیکنان صحبت کنم و دلایل ضعف و نتایج را آنالیز کنیم. می‌خواهیم تیم را به شرایط اصلی‌اش بازگردانیم. نکته مثبت این است که افتخاری را چند سالی است می‌شناسم، فکر می‌کنم کار کردن با او راحت است. هدف اصلی ما رساندن تیم به جایگاه اصلی‌اش است. 

* برای پیروزی باید جنگید

باید بازی به بازی بجنگیم و به بالای جدول بازگردیم و با کمک مسئولان، آینده را بسازیم. روی بازی بعدی تمرکز می‌کنیم و مسابقه به مسابقه پیش می‌رویم. وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، مشکلاتی مثل وضعیت بدنی و تاکتیکی وجود دارد که باید این مسئله را بررسی کرد. با یک دست زدن نمی‌توان تیم را به جایگاه اصلی‌اش بازگرداند. مهم این است که آرامش داشته باشیم تا مشکلات را حل کنیم. از بازیکنان و همه ارکان باشگاه انتظار دارم از نظر دیسیپلین، نظم، انضباط و زندگی حرفه‌ای همه چیز را رعایت کنند. 

* اتحاد و همبستگی عامل موفقیت

شخصیت برایم از همه چیز مهم‌تر است، پیر و جوان نمی‌شناسم، برای من مهم کیفیت بازیکن است، در کالسروهه از پایه کار را شروع کردم و تیم به بالا آمد. در اینجا هم اتحاد و همبستگی مهم است، از کوچکترین عضو باشگاه تا بالاترین باید اتحاد داشته باشیم و یکدل کار کنیم. هواداران هم باید کنار ما باشند، از اعتمادی که به من شده است، تشکر می‌کنم و همه با هم برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنیم. 

* عدم موفقیت کخ در استقلال

وظیفه من این است که باشگاه استقلال را به جایگاه اصلی خودش برگردانم. می‌خواهیم با کمک همه این کار را انجام دهیم. من هر جا بودم سه سال کار کردم و طولانی‌ترین جایی که مربیگری کردم 12 سال بود. سعی کردم اخلاق مهربانی داشته باشم. رفتار خوبی با همه و بازیکنانم داشته باشم که بعدا بگویند چه آدم مهربانی بود وچه کارهای مثبتی برای تیم انجام داد. 

* خبرنگاری پرسید 50 دقیقه دیر آمدید، آلمان ها منظم هستند؟

من دیر نیامدم شما زود آمده‌اید.( با خنده) شاید منظور شما 10 و 30 دقیقه به وقت آلمان است که باید سروقت می‌آمدم ولی وقتی دیشب به کشور ایران آمدم آدم‌های مهربانی را دیدم که هم هدف هستیم و دوست داریم نتیجه خوبی را کسب کنیم. می‌دانم دربی برای همه مهم است اما برای من یک بازی معمولی است. 90 دقیقه زمان دارد و بعد از پایان بازی برمی‌گردیم به حالت طبیعی و کار همیشگی خودمان را انجام می‌دهیم. مهمترین مسئله این است که بازیکنان به شرایط خودشان و ایده‌آل‌شان برگردند. باید از لحاظ فنی با تیم کار کنیم. بازیکنان باید فکر آزادی داشته باشند. باید در تمرینات پرفشار باشیم. 

* دستیاران ایرانی

من در هر کشوری که بودم سعی کردم از مربیان خود آن کشور استفاده کنم تا آموزش‌های خوبی کسب کنند و بعد از من بتوانند به تیم باشگاهی یا تیم کشوری خودشان کمک‌های زیادی بکنند.

* انتخاب دستیار با مربی یا باشگاه؟

به هر حال با توجه به صحبت‌هایی که با باشگاه انجام دادیم مربی انتخاب شده و الان به نظرم باید شرایط جوری باشد که همه چیز فراهم باشد مخصوصا برای مربیان. 

* رحمتی و جباری

من تازه آمدم. باید به تمرین بروم و چیزی نمی‌دانم و از اتفاقاتی که افتاده است اطلاعی ندارم. 

* علاقه به فوتبال پایه

من به جوانگرایی و بحث فوتبال پایه علاقه زیادی دارم و دوست دارم زمان زیادی برای این کار بگذارم. زمانی که در کارلسروهه یکی از تیم‌های باشگاهی آلمان حضور داشتم اگر شنبه بازی داشتیم سعی می‌کردم یکشنبه بازی‌های جوانان آلمان را مشاهده کنم و احساس می‌کنم این وظیفه من است که در استقلال این کار را انجام دهم. 

* نتیجه گیری در دربی پایتخت

نتیجه دربی مهم است اما مهمتر از این برای من این است که بازیکنانم به شرایط ایده‌آل برسند. نتیجه دربی برای همه مهم است. ولی نتیجه یک دربی نتیجه یک تیم را در فصل رقم نمی‌زند. مهم آمادگی بازیکنان من است که به شرایط ایده‌آل خودشان برسند. در حال حاضر استقلال در رتبه دوازدهم جدول قرار دارد و مهم است به شرایط بهتری در جدول برسند. 

* شرایط زمین چمن استقلال

من بابت زمین شکایتی ندارم و اگر هم مشکلی وجود داشته باشد سعی می‌کنم با باشگاه این مشکل را حل کنم. زمانی که در امارات بودیم مذاکرات مثبتی انجام دادیم و آمادگی داریم با مدیریت باشگاه مشکلات را حل کنیم. اجازه بدهید من چشم‌های بازیکنان استقلال را ببینم و با بازیکنان آشنا شوم. بعد راجع به این مسائل صحبت خواهیم کرد.مطمئن باشید از چشم بازیکنان می‌فهمم که چقدر انگیزه دارند و یا بی‌انگیزه هستند. 

* تمایل مجیدی به همکاری

تنها چیزی که می‌دانم این است که مجیدی تمایل به همکاری دارد اما این مسائلی است که باید با هماهنگی باشگاه در موردش تصمیم گیری شود. خبرنگاران دوست دارند اخبار دست اول را داشته باشند اما سیستم کاری ما به شکلی است که از طریق سخنگو همه چیز را اعلام می‌کنیم.

اخبار استقلال

دیدگاه‌ها  
بابك آبي دل
0 #1 بابك آبي دل 1396-07-11 22:23
بايد به ايشون فرصت داد تا آخر فصل و با يك باخت حيا كن ، رها كن رو شروع نكرد! يادمون باشه شرايط تيم خساس هست فقط حمايت و همدلي ميتونه ما رو از اين شرايط نجان بده
زنده باد تاج كبير
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار