پرویز مظلومی

مربی سابق استقلال گفت: نتیجه این دیدار ربطی به جایگاه دو تیم ندارد تیم با روحیه پیروز دربی است.

 

به گزارش استقلال نیوز، پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال و پیشکسوت این باشگاه در گفتگو با خبرنگار مهر درگذشت شادروان ابراهیم آشتیانی را به خانواده و جامعه ورزش تسلیت گفت. در ادامه متن این مصاحبه را می خوانید:

* تسلیت به خانواده آشتیانی
قبل از هرچیز باید درگذشت ابراهیم آشتیانی، یکی از بهترین فوتبالیست های ایران را به خانواده و جامعه ورزش تسلیت بگویم. او یکی از بزرگان فوتبال ایران بود و ما هرگز بازی های زیبای او را از یاد نخواهیم برد و امیدوارم خداوند به خانواده اش صبر و روح این پیشکسوت عزیز را قرین رحمت کند.
* دربی هشتاد و پنجم
روز پنجشنبه یک دیدار حساس را سرخابی های تهران برگزار می کنند. این بازی همیشه حساسیت های خودش را داشته و اینکه دو تیم در کجای جدول باشند چندان در نتیجه این دیدار تأثیر ندارد. سال گذشته، پرسپولیس قهرمان شد اما استقلال توانست در بازی برگشت، این تیم را سه بر دو شکست دهد. بنابراین هر تیمی که از لحاظ روحی و روانی انگیزه بالایی داشته باشد می تواند در این دیدار موفق شود.
* شرایط دو تیم برای این دیدار
آبی پوشان در ابتدای فصل نتایج خوبی کسب نکردند اما با آمدن شفر شرایط استقلال متحول شد و این تیم در دو بازی اخیرش، هم روان تر بازی کرد و هم بازیکنان شناخت بهتری نسبت به یکدیگر پیدا کردند. من مطمئنم اگر سرمربی آلمانی استقلال دچار حاشیه نشود می تواند در آینده آبی پوشان را به جایگاه واقعی شان برساند. تیم رقیب این روزها حال و روز خوبی ندارد، حذف از لیگ قهرمانان و بازی نسبتا بدی که مقابل نفت انجام داد نشان داد که این تیم هنوز به شرایط آرمانی بازنگشته و این فرصت بسیار خوبی برای استقلال خواهد بود تا بتواند این بازی را با پیروزی به پایان برساند.
* توجیه شفر از حساسیت این دیدار
امیدوارم شفر توسط باشگاه متوجه شده باشد که چه بازی ای در پیش دارد. باید به او آگاهی بدهند که دربی با تمام بازی ها فرق می کند. من نگران شفر هستم که شاید هنوز به طور کامل توجیه نشده که این بازی چقدر برای هواداران حساسیت دارد و هرگز نمی توانند بپذیرند که تیمشان برابر حریف سنتی شکست را پذیرا شود.
* پیش بینی نتیجه دربی هشتاد و پنجم
پیش بینی این دیدار بسیار سخت است اما نتیجه بستگی به دیدگاه سرمربیان دو تیم دارد. من در زمان خودم، ریسک می کردم و بازیکنان را برای این دیدار تحریک می کردم تا با انگیزه بالا به مصاف حریف بروند. من مطمئنم تساوی بدون گل خوشایند هواداران نیست و امیدوارم شفر بتواند انگیزه بالایی برای بازیکنان به وجود بیاورد تا برنده این دیدار شود. من با توجه به اینکه یک استقلالی هستم امیدوارم تیم محبوبم، برنده این بازی باشد.
* ترس از دربی
به قول قدیمی ها، ترس برادر مرگ است. من هرگز در دربی ها از حریف نترسیدم و دیدید که چند بازی را هم با پیروزی به پایان رساندم. سرمربیانی که می ترسند چیدمان تیمشان کاملاً نشان می دهد که از شکست وحشت دارند اما من در بازی ای که سه بر دو شکست خوردم باز هم در اواخر بازی یک فوروارد وارد زمین کردم و اگر ترسو بودم می توانستم یک دفاع را به میدان بفرستم. من رکوردار برد در مقابل پرسپولیس هستم و خوشحالم که توانستم چندین بار دل هواداران را شاد کنم. البته سهم من از این رکورد اندک است و تمام این موفقیت ها را با کمک هواداران به دست آوردم.
* غرور در دربی
هیچ وقت در دربی ها مغرور نشدم، شاید اگر بازیکن ما ۱۰ ثانیه می توانست توپ را کنار زمین نگه دارد و اتلاف وقت کند در ثانیه های پایانی گل را دریافت نمی کردیم و حرف و حدیث های بعد برای من به وجود نمی آمد. در خصوص حرف های دستیارم با من، آنقدر جو ورزشگاه سنگین بود که من چیزی نمی شنیدم ولی چنین حرفی را هم که او به من توصیه کرده، تکذیب می کنم. چون در آن لحظات همه منتظر شنیدن سوت پایان بازی بودیم.جواب امیرآبادی را نمی دهم و به گذشته کاری ندارم. آن بازی یک اتفاق بود و هرگز آن را فراموش نخواهم کرد.
* بدترین و بهترین خاطره از دربی
تلخ ترین شکستی که هرگز از یاد نخواهم برد، همان نتیجه سه بر دو معروف است و بهترین خاطره ام پیروزی سه بر صفر مقابل پرسپولیس در جام حذفی است. بهترین گلی را هم که به ثمر رساندم سال ۱۳۶۲ بود که توانستیم مقابل ۱۲۰ هزار تماشاگر که به ورزشگاه آمده بودند پرسپولیس را شکست دهیم. آن بازی ۲۰ دقیقه با تأخیر شروع شد، تعدادی از هواداران بر روی پروژکتورها نشسته بودند و اگر چراغ ها روشن می شد احتمال حوادث ناگوار زیاد بود اما خوشحالم از اینکه ۱۲۰ هزار تماشاگر به ورزشگاه آمدند و زمانی که استادیوم را ترک کردند خون از دماغ کسی ریخته نشد.
* بهترین مدافع حریف
محمد پنجعلی بسیار هوشیار و دفاع خوبی بود و همیشه مقابل او بازی کردن برایم سخت بود اما توانستم در سال ۶۲ با یک پرش بلند او را هم جاگذاشته و گل پیروزی استقلال را به ثمر برسانم.
* قلیان کشیدن بازیکنان فوتبال
با اصل آن مخالف هستم، یک فوتبالیست پول حرفه ای می گیرد تا بازی کند نه اینکه برود قلیان بکشد. امیدوارم مسئولان نظارتی با همه ورزشکاران در این خصوص برخورد قاطع کنند. البته در فضای مجازی می شود با فتوشاپ، عکس های بسیاری درست کرد اما کسانی که ورزش را به صورت حرفه ای انجام می دهند نباید دست به چنین کارهای غیراخلاقی بزنند.
* حرف آخر با هواداران
حرف آخرم با هواداران است. بازیکنان منتظر حضور آنها در ورزشگاه هستند. امیدوارم فردا حضوری پرشور در ورزشگاه داشته باشند و با حمایت بی دریغشان ضامن موفقیت استقلال برابر حریف سنتی خود باشند.
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار