باشگاه استقلال

در حالیکه مدیران باشگاه استقلال و وزارت ورزش مدعی اند با طلبکاران به توافق رسیده اند، اما به نظر می رسد هنوز این مشکل به صورت کامل حل نشده باشد.

 

به گزارش استقلال نیوز، سایت وزارت ورزش و جوانان در خبری مدعی شد مشکل بدهی های 3 نماینده ایران برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا حل و تعیین تکلیف شده است(اینجا) و باشگاه ها با تامین مدارک و اسناد مستند برای ارسال به کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجوز حرفه ای خود را برای حضور در مسابقات فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا بدست آوردند.

در همین رابطه سیدرضا افتخاری مدیر عامل استقلال در اظهار نظری گفته بود:

به هواداران استقلال اعلام می کنم خوشبختانه دیگر مشکلی از بابت بدهی 15-20 سال گذشته نیست و این موضوع را پس از بیست سال بصورت ریشه ای حل کرده ایم تا خیال دوستداران استقلال راحت باشد.

اما در روزهای گذشته برخی از طلبکاران باشگاه استقلال در مصاحبه هایی با خبرگزاری های مختلف مدعی شدند که مشکل بدهیشان حل نشده و از اینکه فدراسیون فوتبال و باشگاه ها ادعا می کنند با طلبکارانشان به توافق رسیده اند، ابراز تعجب کردند. در ادامه صحبت های امیر قلعه نوعی، صمد مرفاوی، مجید غلام نژاد و احمد جمشیدیان را در این رابطه می خوانید.

* امیر قلعه نوعی

با من هم هیچ کسی صحبت نکرده است. سؤال من این است این چه نوع مسلمانی است. آقایان به جای سلام یک آیه تحویل می‌دهند اما خیلی راحت حق و حقوق ما را می‌خورند. من با افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال رفیق چند ساله هستم و جزو مدیران پاک و با صداقت است. تمام تلاشش را هم برای مجموعه استقلال کرده و به نظرم یک مدیر باید بازیکنان مدنظر سرمربی را بگیرد که این کار را انجام داده و پول‌های سال قبل را هم پرداخت کرده و 30 درصد ابتدایی امسال را هم به بازیکنان داده است. ایراد از افتخاری نیست. من هر چند وقت یک بار با او صحبت می‌کنم ولی او حدود یک ماه پیش به من گفت که شما سنگ زیرین آسیاب هستی و شنیده‌ام دوستان شما بیش از یک میلیارد برای کمپ حجازی خرج کرده‌اند که من این را نمی‌دانستم.

من حدود 900 میلیون از استقلال طلبکارم و همین رقم را هم از تراکتورسازی می‌خواهم اما به احترام آذری‌های عزیز که انصافا عاشق آنها هستم یکبار در موردش حرف نزدم. اما شنیده‌ام آقایان گفته‌اند ما باید اول آنهایی که شکایت کرده‌اند را بررسی کنیم. اگر من امیر قلعه‌نویی به طرفداران و مدیریت احترام گذاشته و شکایت نکردیم آیا این رفتار با ما درست است؟ اصلا در این رابطه هیچ صحبتی با من نشده و در مورد طلبم هیچ حرفی به من نزدند.

* صمد مرفاوی

تا الان که با شما صحبت می‌کنم نه کسی با من تماس گرفته و نه صحبتی شده است. متاسفانه امروز شنیده‌ام که آقایان گفته‌اند مشکلات حل شده و مدارک مجوز باشگاه‌ها قرار است امشب به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود.

جالب اسمت که این حرف را می‌زنند. در حالیکه من از استقلال طلبکارم و به جای یک حکم،‌ دو حکم دارم و حتی حکم کسر امتیاز از استقلال را هم گرفته‌ام اما نه تنها توافقی نشده بلکه حتی تماس هم با من نگرفته‌اند.

آقای نبی که دوباره سمت گرفته و الان در سازمان لیگ مسئول رسیدگی به پرونده 3 باشگاه نماینده ایران در آسیا است حکم کسر امتیاز از استقلال را امضا کرده اما ظاهرا آقایان امضای خودشان را هم قبول ندارند.

* مجید غلام نژاد

توفیقی به نمایندگی از باشگاه ابتدا به من زنگ زد، قرار شد به یک نحوی به توافق برسیم تا این مشکل به‌زودی حل شود حتی گفتم به باشگاه بیایم تا جلسه‌ای برگزار کنیم، اما دیگر هیچ تماسی نگرفتند و هنوز مشخص نیست که تکلیف بدهی من از باشگاه استقلال چه شده است. توفیقی به صورت تهدیدآمیز با ما برخورد سختی داشت و گفت اگر باشگاه استقلال از آسیا حذف شود، شاید دیگر پول شما پرداخت نشود و من هم به آقای توفیقی گفتم مگر ما باعث شدیم که این اتفاق بیفتد؟! حق ماست و باید پرداخت شود. آن زمان که من با لکسوز به باشگاه استقلال آمدم و با ۲۰۶ برگشتم، شما کجا بودی؟ خیلی سعی کردم حتی قبل از این اتفاقات با باشگاه استقلال، شخص آقای افتخاری جلسه‌ای برگزار کنم حتی با منشی دفتر آقای افتخاری هم تماس گرفتم و به دنبال آن بودم که یک وقتی برای من معین کنند تا با مدیرعامل استقلال گفت‌وگو کنم، اما بی اعتنا بودند و برایشان مهم نبود.

* احمد جمشیدیان

اخبار را پیگیری می‌کنم. چطور مهدی تاج می‌گوید مشکل حل شده است؟ چه چیزی حل شده است؟ 5 نفر را می‌شناسم که طلبکار هستند و یک ریال دریافت نکردند. این 5 نفر با هم 6 میلیارد طلبکار هستند. آن وقت مصاحبه می‌کنند و می‌گویند 5 میلیارد بدهکار هستیم! این 5 میلیارد را از کجا آوردند.

شکایت خود را از طریق کنفدراسیون فوتبال آسیا پیگیری کردم. جوابم را هم گرفتم. در لیستی که از AFC به باشگاه ارسال شده نام من هم قرار دارد. دوست داریم مشکلمان را حل کنیم. قرار بود جلسه داشته باشیم اما خودشان زنگ زدند گفتند دولت به وعده‌اش عمل نکرده است.

به گزارش استقلال نیوز، سهیل مهدی مسئول صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در اظهار نظری اعلام کرد، پنج الزام اصلی برای صدور مجوز داریم که شامل مسائل مالی، حقوقی، پرسنلی، استادیوم و ورزشی می‌شود. بررسی چند ساعته روی مدارک باشگاه‌ها داشتیم و سعی کردیم مدارک را دقیق و با جزئیات بررسی کرده تا مطابق الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش برویم.

مصاحبه‌هایی از سوی مسئولان باشگاه‌ها و مجامع‌شان می‌بینیم که می‌گویند مدارک‌شان نقص ندارد. شاید برای ارسال مدارک از طرف آنها احساس شده نقصی وجود نداشته است. همانطور که در سایت سازمان لیگ اعلام کردیم دریافت مدارک نهایی شده، اما اینکه مدارک چقدر صحت دارد یا تضاد اطلاعاتی نداشته باشد و مدارک را نقض نکند، نیاز به بررسی حقوقی دارد.

امروز ایمیلی از طرف رئیس صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در AFC به دست‌مان رسید مبنی بر اینکه، با توجه به فرصتی که به شما داده بودیم، با دقت بیشتری مدارکتان را بررسی کنید و رسیدگی نهایی در AFC انجام می‌شود. AFC فرجه‌ای به باشگاه‌ها نداده و تأکید داشته که مدارک باشگاه‌های شما بررسی خواهد شد. بنابراین اصلا" نمی توان نظر قطعی داد که مشکل باشگاه های ایرانی حل شود.

 

اخبار استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار