میرشاد ماجدی

پیشکسوت استقلال گفت: کمیته فنی استقلال نباید نمایشی و فرمایشی باشد؛ پیشکسوتان محترمی در کمیته فنی حضور دارند و واقعا تصمیمات فنی باید از فیلتر آنها رد شود.

 

به گزارش استقلال نیوز، میرشاد ماجدی سرپرست پیشین و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگوبا خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت این روزهای آبی پوشان تهرانی و ناکامی این تیم در جذب مهاجم، صحبت هایی عنوان کرد. در ادامه متن این گفت وگو را می خوانید:

* مگر در گذشته برای انتخاب بازیکن خارجی وسواس و دقت نبود!؟

متاسفم از این که می‌بینم این باشگاه بزرگ زمان که یکی از ارزشمند ترین عناصر در فوتبال است را به راحتی از دست می‌دهند و اسمش را می‌گذارند وسواس و دقت. مگر در گذشته که این باشگاه بازیکن خارجی می‌گرفت وسواس و دقت نبود؟ کدام وسواس که سه چهار ماه طول کشیده و هنوز از یک بازیکن خبری نیست. یعنی در این سه چهار ماه یک مهاجم در حد استقلال در این کره خاکی پیدا نمی‌شد؟

* در ناکامی برای جذب مهاجم هت تریک کردند!

در همین یکی دو هفته اخیر نام سه بازیکن برای پیوستن به استقلال مطرح شد که یکی بعد از دیگری این گزینه‌ها منتفی شدند و متاسفانه باشگاه در ناکامی در جذب مهاجم هت تریک کرد. این آخری هم که گویا از نظر پزشکی مشکل داشته و تست های پزشکی اش مورد تایید قرار نگرفته است.

* مدیران گزینه های مورد نظر را در کمیته فنی مطرح کنند!

مدیران باشگاه ما باید قبل از هر اتفاقی، گزینه‌های مورد نظر را در کمیته فنی مطرح کنند و اعضای کمیته فنی با تحقیقات میدانی و غیر میدانی این گزینه‌ها را تایید کرده و بعد اقدامات لازم برای جذب آنها صورت گیرد و نامشان رسانه‌ای شود. مطمئنم اگر همین مورد آخر قبل از تست پزشکی به کمیته فنی ارجاع می شد، اعضای کمیته فنی ما بعد از بررسی آمار عملکرد او در سال‌های اخیر این گزینه را رد کرده و اصلا کار به تست پزشکی هم نمی کشید. کار باید از مسیر قانونی اش طی شود نه این که یک تصمیم گرفته شود و فقط بخواهیم از کمیته فنی تایید آن را بگیریم تا اگر مورد خوب نبود مسئولیت آن در آینده با کمیته فنی باشد.

* نباید کمیته فنی استقلال فرمایشی باشد!

نباید کمیته فنی استقلال نمایشی و فرمایشی باشد و اول تصمیمی را خارج از آن بگیریم و تنها برای گرفتن تایید این تصمیم را به کمیته فنی ببریم.

* مهاجمان جدا شده مشکلات روحی و روانی داشتند!

در فوتبال همه چیز مسائل بدنی نیست. در علم روز فوتبال می گویند یک فوتبالیست همانقدر که باید تمرینات بدنی داشته باشد و بدنش را آماه نگاه دارد، باید تمرینات ذهنی هم برای ذهنش داشته باشد تا از نظر ذهنی هم آمادگی حضور در فضای تیمش را داشته باشد. به نظرم نفراتی مثل شهباززاده و بیت سعید که قبلا هم توانایی های شان را ثابت کره بودند و بعد از جدایی از استقلال هم عملکرد خوبی داشتند، در مدت حضورشان در این تیم با مشکلات ذهنی یا همان روحی-روانی مواجه بودند و این اصیل ترین عامل عدم موفقیت آنها بود. همانطور که قدرت جسمی فوتبالیست ها با هم تفاوت دارد، قدرت ذهنی آنها هم یکسان نیست. یک مثال می زنم. ممکن است یک فوتبالیست با ۱۰ دقیقه تمرین بدنی به مرز آمادگی برسد و یک فوتبالیست با ۳۰ دقیقه. آیا باشگاه آن نفر دوم را رها می کند؟ اخراج می کند؟ ازش عبور می کند؟ یا خیلی راحت او را ۳۰ دقیقه تمرین می دهد تا از توانایی هایش استفاده کند. در بخش ذهنی هم همینطور است. شاید به راحتی می شد بازیکنی مثل حسن بیت سعید را از نظر ذهنی برای حضور قدرتمند در استقلال آماده کرد و از توانایی هایش استفاده کرد. البته این انتقاد تنها خاص باشگاه استقلال نیست و این کمبودی است که در همه فوتبال ایران دیده می شود. علم فوتبال مرتب در حال پیشرفت است. شاید ۵۰ سال پیش تیم ها فقط یک سرمربی داشتند که خودش همه کار می کرد. چند سال بعد گفتند در کنار سرمربی باید یک کمک مربی هم باشد. کمی که جلوتر آمدیم مثلا علم بدنسازی به صورت تخصصی وارد فوتبال شد و مربیان بدنساز هم به کادر فنی اضافه شدند. بعدها برای دروازه بان ها یک مربی اختصاصی اضافه کردند و بعد از آن تیم های آنالیز و آنالیزورها وارد شدند. فکر می کنم حالا به جایی رسیدیم که باید یک مربی مخصوص تمرینات ذهنی هم به کادر فنی اضافه شود. من تصریح می کنم نباید از واژه روانشناس استفاده شود و باید گفت مربی تمرینات ذهنی.

اخبارتیم استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار