پرویز مظلومی

سرمربی سابق استقلال گفت: امیدوارم سال جدید، سال موفقی برای تیم ملی و لیگ ما باشد و استقلال هم بتواند در جام حذفی به قهرمانی دست پیدا کند.

 

به گزارش استقلال نیوز، پرویز مظلومی سرمربی سابق استقلال و پیشکسوت این باشگاه در گفت وگو با مهر، ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای تمامی ایرانی های سراسر دنیا در خصوص عملکرد استقلال در سال۱۳۹۶ صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه متن این گفت وگو را می خوانید:

* عملکرد استقلال در سال 1396؟

آبی پوشان در سال ۹۶ دو مرحله را پشت سر گذاشتند. علیرضا منصوریان در نیم فصل دوم فصل پیش عملکرد قابل قبولی داشت اما با شروع فصل جدید نتوانست نتایج فصل قبلش را تکرار کند و همین مسئله باعث شد که او در ابتدای لیگ هفدهم جایش را به یک مربی آلمانی بسپارد. منصوریان تلاش خود را انجام داد و زحمات زیادی هم برای استقلال کشید اما شرایط به گونه ای بود که خودش هم متوجه شد باید از استقلال برود و کار را به دیگری بسپارد. پس از حضور شفر انتقادات فراوانی از این سرمربی شد که یکی از عمده ترین انتقادها، سن بالای این مربی بود که منتقدین اعتقاد داشتند او با این شرایط سنی نمی تواند در استقلال موفق باشد؛ اگر چه او در بازی های باقی مانده دور رفت نتایج درخشانی کسب نکرد، اما در دور برگشت توانست تاثیرات خود را کاملا بر روی استقلال بگذارد و دیدیم که آبی پوشان مهمترین بازی سال که از قهرمانی هم برای هواداران مهم تر است را با پیروزی به پایان رساندند و پرسپولیس را با نتیجه یک بر صفر شکست دادند. استقلال این روزها در اوج آمادگی به سر می برد و در لیگ قهرمانان هم نتایج قابل قبولی کسب کرده و یکی از تیم هایی است که به طور حتم به دور بعد صعود خواهد کرد. نقطه بزرگ حضور استقلال در لیگ قهرمانان بازی با العین در تهران بود که هواداران این تیم حتی کوچکترین رفتار ناشایستی از خود نشان نداده تا به همگان ثابت کنند ایران کشور امنی است و تیم های عربستانی هم می توانند به کشور ما آمده تا بازی های خود را به جای رفتن به زمین بی طرف، در تهران برگزار کنند و هواداران استقلال و دیگر تیم های حاضر در لیگ قهرمانان بتوانند در این بازی ها از تیم خود حمایت کنند. خوشحالم که شفر توانست با نتایج خوبی که به دست آورده جواب منتقدین را بدهد و امیدوارم مسئولان استقلال هر چه زودتر برای تمدید قرارداد وی شتاب بیشتری به خرج داده تا بتوانیم فصل آینده استقلال پرقدرت را از شروع لیگ ببینیم.

* عملکرد کلی لیگ در سال 1396؟

به اعتقاد من تیم هایی مثل تراکتورسازی، سپاهان و تا حدودی ذوب آهن نتوانستند همانند گذشته آن صلابت همیشگی خود را نشان دهند. البته یکی دو تیم مثل سایپا و پارس جنوبی هم راه خوبی را در پیش گرفته و موفق بودند اما به یک باره دچار افت شدند، ولی اعتقاد دارم می توانند به شرایط بهتر تا پایان فصل برسند، ولی انتظار از سپاهان و تراکتور بیشتر بود و دیدیم که ذوب آهن در نیم فصل دوم توانست یک جهش خیره کننده داشته باشد و حالا خود را به بالای جدول رسانده است.

* عملکرد پرسپولیس؟

این تیم در نیم فصل اول امتیازات لازم را جمع کرد اما به یکباره در نیم فصل دوم و از بازی با نفت دچار افت شد و آن اقتدار گذشته را نداشت اما همان امتیازات تیم فصل اول اطمینان خاطر به این تیم داد و حالا این تیم می تواند با یک مساوی برابر سایپا هم به قهرمانی دست پیدا کند اما در مجموع اعتقاد دارم فوتبال ما در سال ۹۶ پیشرفت خوبی نداشت و فرقی با سال های گذشته نکرد و همچنان تیم ها در همان شرایط سال های پیش هستند و نتوانستیم جذابیت و کیفیت بالایی را از بازی ها تماشا کنیم و من تنها امید دارم که در فصل آینده بتوانیم شاهد یک فوتبال بهتر از تیم های لیگ برتری باشیم.

* عملکرد تیم ملی برای حضور در جام جهانی؟

خوشبختانه امسال با استرس و اما و اگر صعود نکردیم و توانستیم با اقتدار اولین تیمی باشیم که راهی جام جهانی شدیم و این انتظارات را از تیم ملی ما بالا برده است. اما باید بدانیم تیم هایی که در گروه ما هستند بسیار پرقدرتند و باید فکر نکنیم که می توانیم به راحتی آنها را شکست دهیم.

* بازی های تدارکاتی تیم ملی؟

کلا این بازی ها برای این برگزار می شود که کادر فنی تیم ملی بتواند نقاط قوت و ضعفش را شناسایی کند. برخلاف برخی ها که از دیدار برابر سیرالئون انتقاد کردند، باید بگویم که این بازی هم یک دیدار تدارکاتی خوب بود و توانست تا حدودی خواسته کی‌روش را برآورده کند اما فدراسیون باید شفاف سازی کند که چرا نتوانستیم مقابل لیبی به میدان برویم و یک بازی تدارکاتی خوب را برگزار کنیم، زیرا بازی با تیم های پرقدرت می تواند محک بسیار خوبی برای تیم ملی ما باشد تا بتوانیم همان طور که در مرحله مقدماتی عملکرد قابل قبولی داشتیم، مقابل تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش هم بازی های خوبی از خود نشان دهیم، زیرا مردم می دانند که بُردن اسپانیا و پرتغال کار سختی است اما اگر راضی کننده برگزار کنیم، مردم هم از عملکرد تیم ملی ما راضی خواهند بود.

* بهترین بازیکن سال۱۳۹۶ استقلال چه کسی است؟

همه استقلالی ها بهترین ها بودند و نمی توانم از شخص خاصی اسم ببرم. حسین حسینی، غفوری، ابراهیمی، نورافکن، تیام و جباروف همگی عملکرد بسیار بسیار خوبی در استقلال داشتند.

* سال ۹۷ را برای فوتبال ما چطور خواهید دید؟

امیدوارم سال موفقی برای تیم ملی و لیگ ما باشد و استقلال هم بتواند در جام حذفی به قهرمانی دست پیدا کند.

* با نام منصور پورحیدری چه چیزی را به خاطر می آورید؟

وقتی او رفت همه متاثر شدند. پورحیدری اسطوره استقلال بود، درس های زیادی از او گرفتم و از تجربیات بالای او استفاده کردم و تنها می توانم از خداوند برای او طلب آمرزش کنم.

* حجازی و غلامحسین مظلومی؟

این دو هم اسطوره های استقلال بودند و رفتن آنها خصوصا برادرم، ضربه بزرگی به من زد. هواداران استقلال هیچ وقت آنها را فراموش نخواهند کرد، زیرا آنها با تمام وجودشان عاشق استقلال بودند و تا آخرین لحظه هم دست از عشقشان برنداشتند.

* آیا زمانی که بازی می کردید و سرمربی استقلال بودید، خانواده‌تان از نبود شما در تعطیلات عید ناراحت نبودند؟

آنها دیگر عادت کرده بودند و ما هم مجبور بودیم به خاطر موفقیت استقلال همه خوشی ها را زیر پا گذاشته و تنها به فکر این باشیم که استقلال بتواند دل هوادارانش را شاد کند.

* آیا از مادرتان هنوز هم عیدی می گیرید؟

این روزها مادرم حال و روز خوشی ندارد و مدت هاست در بیمارستان است و تنها امید دارم که هر چه زودتر بهبود پیدا کند. او سال هاست که به من عیدی نداده اما همیشه برای عید جوراب می خرید و سعی می کرد با دعاهایش در موفقیت من تاثیرگذار باشد.

* چه دعایی برای مردم ایران در سال ۹۷ دارید؟

امیدوارم هر کسی هر آرزویی دارد به آن برسد و از خداوند می خواهم تمامی مردم ایران سلامت باشند و همانند سال ۹۶ کشورمان دچار حوادث ناگواری مثل کشتی سانچی، سقوط هواپیما و دیگر اتفاقات بد نباشد.

اخبار رسمی باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار