ایوب اصغر خانی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: آبی پوشان  مقابل مشکی پوشان نیمه اول خوبی نداشتند، اما شفر با یک تعویض زود هنگام و ایجاد تغییراتی در بازی در نیمه دوم اشتباهش را اصلاح کرد.

 

به گزارش استقلال نیوز، آبی پوشان تهران در هفته بیست و هفتم لیگ برتر دو نیمه کاملا متفاوت مقابل سیاه جامگان به نمایش گذاشتند. شاگردان شفر در نیمه نخست بازی قابل توجهی را مقابل سیاه جامگان نداشتند اما در نیمه دوم ۴ بار دروازه این تیم را باز کردند تا یکی از پیروزی های پر گل این فصل را جشن بگیرند. ایوب اصغرخانی پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، در خصوص در خصوص این پیروزی و شرایط استقلال صحبت هایی را عنوان کرد که در ادامه متن این گفت وگو را می خوانید:

* دیدار استقلال و مشکی پوشان؟

وقتی ترکیب استقلال اعلام شد قدری تعجب کردم چون دیدم نه خبری از وریا غفوری در ترکیب بود و نه از خسرو حیدری. با شروع بازی دیدم تیم با ۳ دفاع میانی بازی می کرد و این تغییر سیستم برایم عجیب بود. دفاع ۳ نفره سیستم جدیدی بود که برای اولین بار آبی پوشان با آن به میدان رفتند و این باعث شد تا این تیم در نیمه نخست نه تنها بازی قابل قبولی در فاز تهاجمی نداشته باشد، بلکه بارها اسیر حملات و ضد حملات سیاه جامگان شود. در کل می توانم بگویم آبی پوشان نیمه اول خوبی نداشتند. اما شفر خودش این موضوع را فهمید و با یک تعویض زود هنگام و ایجاد تغییراتی در بازی در نیمه دوم اشتباهش را اصلاح کرد. کار استقلال وقتی درست شد که سیستم این تیم به دفاع چهار نفره و خطی برگشت و بازیکنان توانستند با شرح وظایفی که با آن آشنا بودند کار کنند. برای همین بود که در نیمه دوم آنها ۴ گل زدند و بارها نیز موفق به خلق موقعیت در این نیمه شدند.

* تغییرات همیشگی در ترکیب استقلال؟

بر خلاف خیلی ها که می گویند یک تیم نباید به سیستم و نفرات ثابتش دست بزند من معتقدم سیستم چرخشی بهتر است. به خصوص وقتی یک تیم ناچار است در سه جام حضور داشته باشد، بازی هایش فشرده است و بازیکن خوب هم به اندازه کافی دارد. تنها با استفاده از سیستم چرخشی است که می توان آمادگی بدنی بازیکنان را در این هفته ها که بازی ها فشرده می شود حفظ کرد و از نظر روحی و انگیزشی نیز بازیکنان را آماده نگاه داشت.

* گلزنی های علی قربانی در این بازی؟

وی یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر فوتبال ایران است که متاسفانه یکسری از هواداران استقلال او را مورد هجمه قرار می دهند و این باعث می شود که اعتماد به نفس یک بازیکن پایین بیاید. قربانی بارها شایستگی های خودش را نشان داده و فعلا بهترین گلزن تیمش است. نمی دانم دلیل این انتقادات که از او می شد چه بود. من این انتقادات را خطی و تخریبی می‌دانم و امیدوارم هواداران استقلال هوشیارتر از این باشند که بازیچه دست دیگران شده و اینچنین بازیکن با کیفیتی مثل قربانی را تخریب کنند.

اخباررسمی باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار