مجتبی جباری

هافبک محبوب استقلال گفت: تصور می‌کردم جام جهانی بتواند سکوی پرتاب خوبی برای غفوری باشد وریا عملکرد بسیار خوبی در فصل گذشته داشت و از اینکه کنار گذاشته شد، سورپرایز شدم

 

به گزارش استقلال نیوز، مجتبی جباری هافبک سابق استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص اعلام فهرست تیم ملی و کنار گذاشته شدن بازیکنانی همچون وریا غفوری و سیدجلال حسینی که حرف و حدیث‌های زیادی را ایجاد کرده است، صحبت هایی را انجام داد. که در ادامه متن این گفت وگو را می خوانید:

* از کنار گذاشته شدن غفوری سورپرپرایز شدم

تصور می‌کردم جام جهانی بتواند سکوی پرتاب خوبی برای غفوری باشد. او عملکرد بسیار خوبی در فصل گذشته داشت و از اینکه کنار گذاشته شد، سورپرایز شدم. خیلی دعا می‌کردم و امید داشتم که اتفاق خوبی برای غفوری رخ بدهد، ولی برایم جای سوال دارد که او چه معیارهایی نداشت که کنار گذاشته شد.

* از اتفاقی که برای غفوری افتاد ناراحت شدم

باید به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم، ولی وریا فصل گذشته یکی از بهترین بازیکنان لیگ بود و باید به لیگ برتر ایران احترام گذاشته می‌شد. در تورنمنتی مثل جام جهانی بحث فیزیکی و آمادگی بدنی بسیار مهم است و غفوری یکی از بازیکنانی بود که این ویژگی مهم را داشت. از اتفاقی که برای او افتاد، ناراحت شدم.

* وریا باید به تصمیم سرمربی تیمش احترام بگذارد

کی‌روش قبلاً در این مورد با وریا حرف زده بود و البته فکر می‌کنم غفوری در اکثر بازی‌ها به‌عنوان مدافع راست بازی کرد. نمی‌دانم چرا چنین تصمیمی گرفته شد. شاید کی‌روش ناراحت شده بود، اما خیلی از مدافعان راست یا چپ نفوذ می‌کنند و جلو می‌روند. وریا با تصمیم سرمربی استقلال و بر اساس نیاز تیمش در آن پست بازی کرده و باید به تصمیم سرمربی تیمش احترام می‌گذاشت.

* در حق غفوری اجحاف شد

غفوری طبق تشخیص سرمربی استقلال یک خط جلوتر بازی کرده و او نباید بابت این موضوع آسیب ببیند. در این شرایط ناامیدی شدیدی سراغ بازیکن می‌آید که تلاش زیادی کرده، ولی این تلاش بی‌ثمر مانده است. به اعتقاد من در حق وریا اجحاف شد و دلیلی که سرمربی تیم ملی آورده منطقی نیست. غفوری خیلی ویژگی‌های مثبتی دارد که می‌تواند این دلیل را کمرنگ کند. در این مورد می‌توان به مسائل فنی، شخصیتی و استمرار در موفقیت اشاره کرد.

* جلال حسینی وزنه تجربه تیم ملی بود

من با حضور جوان‌ها در تیم ملی موافق هستم، ولی این را باید در نظر گرفت که حسینی چند سال است در تیم ملی زحمت می‌کشد و از لحاظ بدنی هم در بهترین شرایط قرار دارد. از طرفی بود و نبود حسینی در تیم باشگاهی‌اش تاثیرگذار بود. ما مدت‌ها است که در مورد بحث جوانگرایی صحبت می‌کنیم  و همه آنها زحمت می‌کشند که به هدفشان برسند، اما آنها تجربه کمی در بازی‌های بین‌المللی دارند. الان در یک پست حساس یعنی دفاع میانی، بازیکنی مثل حسینی کنار گذاشته شد و اگر من بودم از کنار تلاش حسینی و وریا غفوری نمی‌گذشتم. این دو بازیکن می‌توانستند در لیست تیم ملی باشند، اما دلیل نمی‌شود که بگویم بقیه بازیکنان حق‌شان نبوده است. مطمئناً انتخاب در این شرایط سخت است و باید به تفکرات سرمربی احترام گذاشته و ببینیم که اندیشه‌های سرمربی تیم ملی چه نتایجی در آینده خواهد داشت.

* امیدوارم روزهای خوبی برای تیم ملی رقم بخورد

برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم اتفاقات خوبی برای ایران در جام جهانی رخ دهد. ما به اندازه کافی بازیکنان با انگیزه و جوان داریم و از طرفی باید نگاه منطقی داشته باشیم که چه تیم‌های پرقدرت و چه بازیکنان باکیفیتی در جام جهانی حضور دارند. هر تیمی توان شکست دادن حریفش را دارد و اگر در یک بازی تیمی با نتیجه سنگین مغلوب شود، این دلیل نمی‌شود که در بازی بعدی هم همان اتفاق رخ دهد. امیدوارم روزهای خوبی برای تیم ملی رقم بخورد و دنیا نگاه بهتر و ویژه‌تری به فوتبال ایران داشته باشد و مسئولان هم به شرایط فوتبال ایران بهتر رسیدگی کنند

اخبار باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار