ترکیب استقلال

ترکیب استقلال تهران برای دیدار مقابل پیکان از هفته اول لیگ برتر فصل 1397/98 اعلام شد.

 

به گزارش استقلال نیوز، بازیکنان منتخب کادر فنی تیم فوتبال استقلال برای دیدار مقابل پیکان از هفته اول لیگ برتر فصل 1397/98 به شرح زیر خواهند بود:

سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، خسرو حیدری، علی کریمی، فرشید باقری، وریا غفوری، فرشید اسماعیلی، سجاد آقایی، روح‌الله باقری

به گزارش استقلال نیوز، تنها چیزی که می توان گفت این است که از آن تیم رویایی که رویای ستاره سوم را در سر داشت، فقط یک سایه باقی مانده!

وقتی به اسامی بازیکنان استقلال نگاه می اندازیم با احتساب رحمتی، تنها 4 بازیکن فیکس از فصل قبل در ترکیب حضور دارند و این یعنی فاجعه مدیریتی که دستپخت وزارت ورزش و شخص وزیر است.

امید ابراهیمی به الاهلی قطر رفت، سرور جپاروف به تیم قزاقستانی جتیسو پیوست، مجید حسینی در آستانه پیوستن به ترابزون اسپور ترکیه قرار دارد و وضعیت مامه بابا تیام هنوز مشخص نیست. روزبه چشمی در جام جهانی مصدوم شد و در حال درمان مصدومیت است. دو خرید جدید آبی ها یعنی آقاخان و تیموری وضعیت نامعلومی دارند و مهدی قائدی هم در اردوی تیم ملی امید حضور دارد تا بی بازیکنی استقلال و بی لیاقتی مدیران خرد و کلان آن از مدیران باشگاهی تا وزارتخانه ای بیش از پیش بر همگان ثابت شود.

با وجود آغاز لیگ هنوز تیم استقلال به طور کامل بسته نشده در صورتیکه دیگر تیم تحت نظر وزارت ورزش با وجود محرومیت از نقل و انتقالات تابستانی از حالا برای بازی های نیم فصل یارگیری کرده و خریدهای نقل و انتقالات زمستانی را انجام داده است!

شماتیک ترکیب استقلال مقابل پیکان

* رحمتی بعد از مصدومیت حسینی در تمرینات، می تواند مطمئن باشد که تا چند هفته سنگربان اصلی آبی هاست و این بزرگ ترین شانس برای سید مهدی باتجربه است که از رقیب سر سخت خود پیشی بگیرد.

** زوج میانی خط دفاع استقلال را منتظری و دانشگر تشکیل می دهند. دانشگر در تمرینات مصدوم شده بود ولی با کمک کادر پزشکی به این بازی رسید. منتظری هم جلسات زیادی از تمرینات پیش فصل را به دلیل استراحت بازیکنان ملی پوش و سپس مشکلات شخصی با مدیریت قبلی از دست داد. در سمت چپ خط دفاعی میلاد زکی پور بازی می کند و در سمت راست خسرو حیدری 34 ساله. تیموری و سهرابیان فعلا مصدوم هستند و زکی پور این شانس را دارد تا خود را در دفاع چپ به ترکیب تحمیل کند. در سمت راست اما محمدی مهر می تواند به بازی گرفته شود و شاید در نیمه دوم و به احتمال فراوان بازی های آتی فرصت خودنمایی پیدا کند.

*** با رفتن امید ابراهیمی، شفر به فرشید باقری لقب فرمانده خط میانی استقلال را داد. در غیاب روزبه چشمی، باقری باید با علی کریمی که به تازگی به استقلال پیوسته، هماهنگ شود و مطمئنن این دو کار سختی مقابل خط میانی پیکان خواهند داشت. امیدواریم علی کریمی بتواند خود را با ترکیب استقلال وفق دهد و شاهد درخشش او باشیم. وریا غفوری که او هم در تمرینات مصدوم شده بود و تقریبا یک هفته در تمرینات شرکت نکرده بود، در پست هافبک راست و سجاد آقایی جوان که تجربه بازی در لیگ برتر را ندارد در پست هافبک چپ بازی خواهند کرد. جوانانی چون سینا خادم پور، حسین حیدری و رضا آذری هم روی نیمکت آماده اند تا استقلال خلع سلاح شده را در نیمه دوم همراهی کنند.

**** اما در خط حمله فرشید اسماعیلی و روح الله باقری در ترکیب قرار گرفته اند. فرشید همچون بسیاری از دیدارهای فصل قبل در نقش مهاجم دوم و رابط بین خط میانی و حمله بازی خواهد کرد و در مواقعی که تیم در دفاع است به خط میانی اضافه می شود. باقری فصل قبل بازی های درخشانی برای خونه به خونه در لیگ آزادگان انجام داده و هواداران استقلال به درخشش او امیدوارند. الهیار صیادمنش 17 ساله هم دیگر جوان استقلالی هاست که می تواند در نیمه دوم در خط حمله به بازی گرفته شود و امیدواریم بتواند خودی نشان بدهد.

 

تنها تعییری که ترکیب و چینش بازیکنان استقلال در زمین نسبت به شماتیک ترکیب می تواند داشته باشد این است که که روح الله باقری در پست وینگر چپ به بازی گرفته شود و سجاد آقایی در نوک خط حمله بازی کند. باید دید با توجه به شناختی که شفر از این بازیکنان در اردوی پیش فصل بدست آورده در چه پستی از آن ها بازی خواهد گرفت.

به گزارش استقلال نیوز، اسامی نیمکت نشینان استقلال که تنها یک بازیکن بزرگسال در بین آن ها به چشم می خورد و باقی بازیکنان سهمیه زیر 23 سال هستند، به شرح زیر است:

مهدی نوراللهی(گلر ذخیره)، حسین حیدری، امیرحسین کارگر، سینا خادم پور، رضا آذری و فرشاد محمدی مهر

اخبار رسمی باشگاه استقلال

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار