پیروز قربانی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: سیستم ورزش ما غلط است، دونده می‌شود رئیس فدراسیون فوتبال، فوتبالی به فدراسیون کشتی می‌رود و کشتی می‌رود در یک رشته دیگر و این دور باطل ادامه پیدا می‌کند.

 

 به گزارش استقلال نیوز، پیروز قربانی کاپیتان سابق و پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با رادیو جوان، در خصوص حضور اهالی فوتبال در حوزه مدیریت این ورزش، صحبت های را عنوان کرد که در ادامه می خوانید:

  

* حضور اهالی فوتبال در حوزه مدیریت این ورزش

با شرایطی که در ایران حاکم است، افرادی که در حال مدیریت هستند وابسته‌اند. فوتبالی‌ها چون اکثرا مستقل‌اند، به هیچ عنوان نمی‌توانند مدیریت کنند.

* مشکلات بین فوتبالی‌ها برای قبول مسئولیت در این حوزه؟

می‌توانیم به دوران مدیریت دادکان اشاره کنیم. یکی از طلایی‌ترین دوران فوتبال ایران بود. چه از لحاظ کار مدیریتی و چه از لحاظ نتیجه‌گیری. این حرف‌ها که فوتبالی‌ها نمی‌توانند با هم کار کنند، توجیه افرادی است که در این حوزه حضور دارند و هیچ تخصصی از آن ندارند.

* حضور افراد بدون تخصص در فوتبال؟

وقتی سیستم غلط باشد، کارهایی که در آن اتفاق می‌افتد، غلط است. دونده می‌شود رئیس فدراسیون فوتبال، فوتبالی به فدراسیون کشتی می‌رود و کشتی می‌رود در یک رشته دیگر و این دور باطل ادامه پیدا می‌کند. بحثی در خصوص اساسنامه فدراسیون فوتبال مطرح شده است. افرادی که خودمان انتخاب می‌کنیم، بیایند به من رای بدهند و من را انتخاب کنند. همه متوجه می‌شوند این سیستم غلط است. همه رؤسای فوتبال را باید بررسی کنیم. ببینیم فوتبالی بوده‌اند یا نه و انتصاب آنها چه نتیجه‌ای برای این رشته داشته است. تا وقتی این سیستم وجود دارد، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. سیستم انتخاب مدیران ما غلط است. وقتی یک دولت جدید سر کار می‌آید، آدم‌های وابسته به خودش را می‌آورد. ما باید یک آینده‌نگری کنیم و برنامه‌ریزی صورت گیرد که سیستم آدم‌های مناسب خود را انتخاب کند. خیلی از مدیران باشگاه‌ها و رؤسای فدراسیون‌ها شغل‌های دیگری داشتند و وقتی کار پیدا نکردند، به ورزش آمدند. تا زمانی که قبول نکنیم فوتبال یک امر تخصصی است، هیچ چیزی تغییر نمی‌کند و امیدی به آینده نداریم. آیا ما بعد از دوران بازیگری‌مان می‌توانیم در رشته‌های دیگر فوتبال کار کنیم؟ الان به صورتی است که پیروز قربانی وقتی دوران حرفه ایش تمام می‌شود، به جز فوتبال و نفس کشیدن کار دیگری بلد نیست. یعنی هیچ آموزشی روی ما صورت نگرفته است. شاید استثناهایی وجود داشته باشد که دنبال تحصیلات رفته باشند. اکثر ما فوتبالیست‌ها روی این کار نمی‌کنیم و فقط دوران فوتبالمان را نگاه می‌کنیم. اگر ما در دوران فوتبال بازی کردن‌مان آینده‌ای برای خودمان تصور کرده باشیم، باید به فکر تجهیز کردنمان باشیم. خیلی از بازیکنان در زمان بازی کردن گران‌ترین بازیکنان زمان خودشان بودند و با پایان فوتبال، همه چیز برای آنها تمام شده بود. خود ما فوتبالی‌ها مقصر هستیم.

* ناتوانی فوتبالی‌ها در مدیریت و بزرگ بودن میز‌ها برای آنها؟

غیر فوتبالی ها همه میزها را اشغال کردند و ما میزی ندیده‌ایم. اگر میزی به ما نشان دهند، می‌توانیم بگوییم برای ما بزرگ است یا نه. یکی از مشکلات مدیریت ما این است که هیچ بازخواستی صورت نمی‌گیرد. یکی از مشکلات مدیریتی در استقلال این است که مدیران بازخواست  نمی‌شود و مدیری که 5 سال گذشته در این باشگاه مدیریت کرده، الان جایی بهتر در حال کار کردن است.

اخبار فوتبال ایران

                                   


 مطالب مرتبط:

پیروز قربانی: در جذب بازیکن خارجی، دلالی صورت می گیرد؛ خصوصی سازی در فوتبال دولتی ما اتفاق نمی افتد

پیروز قربانی: انتخاب های اشتباه وزارت ورزش ساختار مدیریتی استقلال را تضعیف کرد؛ نمی‌دانم چرا مشکلات فقط برای استقلال است

پیروز قربانی: پیروانی بهتر است به کار خودش برسد؛ کاش به پرونده آقایان که ماست مالی شد، رسیدگی شود

پیروز قربانی: حمایت ها از پرسپولیس را نمی‌توان کتمان کرد؛ مطمئن باشید روزهای خوب استقلال می رسد

هفته بیست و یکم لیگ برتر/ مهندسی لیگ تکمیل شد؛ گل گهر، استقلال خسته و پر مشکل را برد!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار