والیبال ایران و ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های المپیک به مصاف ایتالیا رفت و مقابل حریف قدرتمند خود بازی را واگذار کرد.

               

 به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود در رقابت‌های المپیک توکیو 2020 از ساعت 15:10 به مصاف تیم ملی والیبال ایتالیا رفت و با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد.

سعید معروف، سید محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور و مهدی مرندی نفرات شروع کننده تیم ایران در این مسابقه بودند.

        

* ست اول به سود ایتالیا

تیم ایران، بازی را با سعید معروف، امیر غفور، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور، محمد موسوی، علی‌اصغر مجرد و مهدی مرندی (لیبرو) آغاز کرد. شرایط مشابه دو تیم در جدول، حساسیت این بازی را برای هر دو تیم دو چندان کرده یبود چون در صورت کسب پیروزی، صعود تیم برنده به مرحله یک چهارم نهایی، قطعی می‌شد و تیم بازنده باید در روز آخر مرحله گروهی،‌ تکلیف خود را مشخص می‌کرد. دو تیم پا به پای هم در ست نخست امتیاز گرفتند. برتری مختصر ایتالیا در این ست به دلیل دفاع روی تور بهتر بود ولی دو سرویس بدون بازگشت میلاد عبادی‌پور و امیر غفور، بازی را در امتیاز 20 مساوی کرد. امتیاز 20، امتیازی است که برتری تیم‌های باتجربه‌تر از آن آغاز می‌شود. ثبت امتیاز 24 با دفاع روی تور اصغر مجرد، سرمربی ایتالیا را مجبور به تقاضای وقت استراحت کرد. تیم ایران در حالی ست نخست را 30 بر 28 واگذار کرد که امکان پیروز شدن را داشت.

تیم ایران در پایان ست نخست،‌ 15 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع، 2 پوئن سرویس و 9 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و بازیکنان ایتالیا 16 امتیاز از حمله، 4 امتیاز از دفاع روی تور، 2 پوئن سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

* ست دوم به سود ایتالیا

ایتالیا در ست دوم نیز، برتری مختصر خود در حمله، دفاع و سرویس حفظ کرد و توانست نتیجه این ست را 25 بر 21 به سود خود رقم بزند.ایتالیا در ست دوم نیز، برتری مختصر خود در حمله، دفاع و سرویس حفظ کرد و توانست نتیجه این ست را 25 بر 21 به سود خود رقم بزند.

* ست سوم به سود ایران

آلکنو در ست سوم از جواد کریمی و صابر کاظمی به جای سعید معروف و امیر غفور استفاده کرد و حاصل آن، بازی روان‌تر و برتری ایران بود. بازیکنان ایران در این ست، دفاع روی تور خوبی داشتند و در مقابل، تیم ایتالیا نیز، پراشتباه‌تر از ست‌های قبل ظاهر شد. تیم ایران در ست سوم 25 بر 21 برنده شد. تیم ایران در پایان ست سوم،‌ 38 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع، 3 پوئن سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات حریف کسب کرد و بازیکنان ایتالیا 39 امتیاز از حمله، 9 امتیاز از دفاع روی تور، 4 پوئن سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات ایران به دست آوردند.

* ست چهارم به سود ایتالیا

بازی در ست چهارم به جریانی که در ست‌های اول و دوم داشت برگشت ولی آلکنو، سرمربی تیم ملی ایران، همچنان ترجیح داد از ترکیب کریمی-کاظمی استفاده کند. تیم ایران در دریافت و توپگیری، عملکرد قابل قبولی داشت ولی برتری ایتالیا در حمله و اشتباهات کمتر بازیکنان این تیم، نتیجه ست چهارم را 25 بر 21 به سود ایتالیا رقم زد.

به این ترتیب تیم ایران با نتیجه 3 بر یک مغلوب ایتالیا شد تا جواز صعود ایران به مرحله بعدی در بازی آخر و مقابل ژاپنِ میزبان صادر شود. ایتالیا از سه بازی قبلی خود دو پیروزی مقابل کانادا و ژاپن و یک شکست مقابل لهستان در کارنامه داشت. شاگردان آلکنو هم از سه مسابقه قبلی خود دو پیروزی مقابل لهستان و ونزوئلا و یک شکست مقابل کانادا در کارنامه داشتند.

ایران پیش این برابر لهستان و ونزوئلا پیروز و مقابل کانادا شکست خورده است.

والیبال ایران و ایتالیا

والیبال ایران و ایتالیا

والیبال ایران و ایتالیا

والیبال ایران و ایتالیا

والیبال ایران و ایتالیا

به گزارش استقلال نیوز، تیم ملی ایران در بازی پنجم خود در المپیک 2020 توکیو از ساعت 15:10 بعد از ظهر یکشنبه 10 مرداد 1400 به مصاف ژاپن میزبان می‌رود. 

اخبار سایر رشته ها

         


 مطالب مرتبط:

المپیک توکیو 2020/ شکست عجیب و دور از انتظار مقابل کانادا؛ غرور بی‌جا کار دست ایران داد!

المپیک توکیو 2020/ ونزوئلا مقابل قدرت ایران حرفی برای گفتن نداشت؛ خیز شاگردان آلکنو برای سرگروهی

المپیک توکیو 2020/ لهستان و کوبیاک به سختی ادب شدند؛ ایران شگفتی ساز روز نخست!

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار