دختر آبی

متاسفانه هوادار بانوی با تعصب استقلالی که به دلیل ورود به ورزشگاه بازداشت شده و سپس خودسوزی کرده بود، درگذشت.

 

به گزارش استقلال نیوز، متاسفانه سحر خدایاری معروف به "دختر آبی"، یکی از هواداران متعصب بانوی استقلالی که بخاطر ورود به ورزشگاه برای تماشای بازی تیم مورد علاقه اش بازداشت شده و سپس به دلیل اعتراض به رای دادگاه مبنی بر زندانی شدن، خودسوزی کرده بود درگذشت.

خبر آنقدر تلخ و دردناک بود که می توانیم ساعت ها در مورد دلایل و چرایی این خبر بحث کنیم اما آنقدر هم می دانیم که پیدا کردن مقصر در این زمان راهکاری مناسب نیست.

دختر آبی یکی از میلیون ها هوادار بانوی فوتبال بود که نمی توانست علایق خود را مخفی کند و راهی را انتخاب کرد متاسفانه درست یا غلط سرانجام خوبی نداشت اما باعث جاودانگی او شد.

یک هوادار فوتبال چگونه می تواند در برابر تعصبات قلبی خود خویشتنداری کند وقتی برای این معضل امروز ورزش کشور فکری اندیشده نشده است و فرهنگسازی ها تنها در حد شعار بوده و خواهد بود!؟

آیا بهتر نیست با وجود اصرار مکرر فیفا به ورود بانوان به ورزشگاهها، راهکاری مناسبی در نظر گرفته شود؟

آیا برخورد گاز انبری و تند با بانوان عاشق فوتبال چه آبی و چه قرمز و زرد، با روحیات شکننده و حساسی که دارند، راهکار معقول و درستی است؟

دختر آبی

شاید اگر 20 سال قبل در صدا و سیما شاهد اجرای برنامه های آشپزی توسط آقایان بودیم بر روی سرمان علامت تعجب نمایان می شد و این حرکت را خلاف اصول و اخلاقیات می دانستیم اما چه کسی است که امروز نداند بهترین سرآشپزهای کشورمان را آقایان تشکیل می دهند.

آیا امروز هم همچون 20 سال قبل با چنین موضوعی برخورد می کنیم یا به مرور زمان فرهنگ و نحوه برخورد با آن را درک کرده ایم؟

بارها در مسابقات ورزشی شاهد درخشش بانوان ملی پوش بوده و با افتخار آفرینی این شیر زنان به خود بالیده ایم آیا می توان همچون گذشتگان ورزش کردن این قشر از جامعه را بد و زننده دانست؟

مطمئن باشیم دیر یا زود با خواست و قوانین فیفا ما نیز مجبوریم به حضور بانوان در ورزشگاهها تن دهیم و چه بهتر با چنین اخباری بساط جولان رسانه های بیگانه را فراهم نکنیم.

دختر آبی و دیگر دختران عاشق سرزمینمان نباید قربانی عده ای تماشاگرنما و واپسگرایی های غیر منطقی شده و از رسیدن به کوچک ترین حق خود به دلیل محدودیت جنسیتی محروم شوند.

 

در روز عاشورای حسینی از طرف خبرگزاری استقلال نیوز به جامعه هواداری استقلال و دیگر تیم هایی که مطمئنا هواداران آنها هم در این غم بزرگ شریک اند و خانواده دختر آبی تسلیت می گوییم و امیدواریم به زودی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه ها باشیم.

 

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

دیدگاه‌ها  
شقایق آبی
+10 #1 شقایق آبی 1398-06-19 10:16
منم یک دختر آبی هستم
نقل قول کردن
مهدی
+11 #2 مهدی 1398-06-19 10:16
تسلیت به استقلال
روحت شاد دختر آبی
نقل قول کردن
S♥S
+4 #3 S♥S 1398-06-19 10:32
خدا مسببین رو لعنت کنه
نقل قول کردن
نازی
0 #4 نازی 1401-03-06 15:05
سحر جان روحت شاد...راستی امروز برا اولین بار در ورزشگاه رو باز کردند و زنها با بچه هاشون رفتند استادیوم ...البته نه برای دیدن بازی برای خواندن سلام فرمانده
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار