کاظم اولیایی

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: با من فعلا صحبتی برای مدیرعاملی استقلال نشده اما هر کمکی که از دستم بر بیاید برای استقلال انجام خواهم داد.

 

به گزارش استقلال نیوز، این روزها باشگاه استقلال همچون سالهای گذشته شرایط ایده آلی ندارد و ضعف مدیریت در این باشگاه به شدت حس می شود.حضور در رده های پایین جدول لیگ برتر، شکست در دربی و منتفی شدن حضور گری هوپر شرایط مدیریتی این باشگاه را به شدت زیر سوال برده است.از طرفی دیروز خبری در فضای مجازی مبنی بر برکناری امیرحسین فتحی و جانشینی کاظم اولیایی به جای ایشان منتشر شد .سید کاظم اولیایی مدیرعامل سابق باشگاه استقلال در گفتوگو با تهران ورزشی، در مورد شرایط مدیریتی استقلال و دلایل ناکامی این تیم، صحبت هایی کرد که در ادامه می خوانید:

 

* شرایط استقلال اصلا مطلوب نیست

امروز کسی با من در مورد قبول مدیریت باشگاه استقلال صحبت نکرده اما چیزی که وجود دارد این است که شرایط، شرایط مطلوبی نیست و مجمع باشگاه با گزینه‌هایش به صورت متعدد مذاکره می‌کند و ان‌شاءالله که این مذاکرات به نتیجه برسند. به هر حال مجمع وظیفه دارد که مذاکراتی داشته باشد.

* مشکل ریشه‌ای‌تر از شخص فتحی است

مشکل ریشه‌ای‌تر از شخص فتحی است ما برای باشگاه بزرگ استقلال با 74 سال سابقه که زمانی دومین باشگاه گسترده دنیا با رشته‌های متعدد ورزشی بود برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت نداریم. مدیرانی هستند که هر روز به سر کار می‌روند و این به روز بودن بدترین شرایط برای استقلال است، باید برنامه‌ریزی کرد و از این طریق باشگاه را اداره کرد. اینکه بخواهیم تحت تأثیر جو فضای مجازی حرفی برای آرامش عده‌ای از هواداران بزنیم و عمل نکنیم نتیجه‌اش این می‌شود که اکثریت نسبت به مدیریت باشگاه موضع دارند.

* فتحی نه استقلال و نه هوادارانش را می شناخت

شرایط پرسپولیس بهتر از استقلال است اما مطلوب نیست. گزینش‌ها بی‌منطق و بی‌دلیل انجام می‌شود، 3، 4 مدیرعامل آمدند که امر باشگاه‌داری بلد نبودند و عمق سیاست‌‌گذاری در باشگاه را نمی‌دانستند. البته شاید آنها در حوزه کاری خودشان مدیران خوب و موفقی شوند مگر می‌شود در یک سال یک تیم 15، 16 تغییر داشته باشد، مگر می‌شود در باشگاه استقلال قرارداد یک ساله و 6 ماهه بسته شود؟ گزینش‌های بسیار نامناسبی انجام شد. شاید آقایان در حوزه‌های دیگر و حوزه خودشان توانمند باشند اما آنها نه استقلال را می‌شناختند و نه هواداران استقلال را. اینکه به عنوان کارمند دولت بخواهیم 8 ساعت در روز کار کنیم و باشگاه فوتبال را نشناسیم بار منفی دارد. الان آقای فتحی هر کاری می‌کند تا رضایت جمعی را به دست بیاورد عکسش جواب می‌دهد.

* چرا باید شرایطی به وجود بیاوریم که در سوپرجام شرکت نکنیم؟  

چرا باید شرایطی به وجود بیاوریم که در سوپرجام شرکت نکنیم؟ رئیس هیأت مدیره یک فرمایش را عنوان کرد و مدیرعامل یک فرمایش دیگر و مدیران دیگر هم همین‌‌طور. مدیرانی که این وضع را به وجود آوردند برای یکبار در جمهوری اسلامی بیایند و هزینه این کار را از جیب خودشان بپردازند. ما بدترین تصمیم را می‌گیریم و هزینه‌اش را از جیب تماشاگر و از خزانه باشگاه می‌دهیم. چرا وقتی برنامه ارائه شد پیام دادند که ما در ترکیه هستیم، مجمع باید مدیرانی انتخاب کند که تخصص باشگاه‌داری داشته باشند باید در گزینش‌ها شفافیت وجود داشته باشد و باید مسؤولیت‌پذیر باشیم، مدیران باید برنامه داشته باشند و برنامه بدهند و پاسخگو باشند. ما فقط می‌خواهیم فشار تماشاگر و هیجانات را کم کنیم. خود من شرمنده هستم و تماس‌ها و پیام‌های زیادی به من می‌رسد که فقط اظهار تأسف می‌کنم.

* ما به وزیر ورزش پیشنهاد و مشاوره درست می دهیم

در هر صورت وزیر هم می‌خواهد در حوزه کاری خودش در زیرمجموعه‌ای که دارد مدیر موفقی باشد و شکی هم در این نیست. هر وزیر دیگری هم بود علاقه شخصی خودش را در مدیریت زیرمجموعه‌اش دخیل نمی‌کرد. ایشان یک وزارت گسترده با رشته‌های متعدد ورزشی را دارند، خود باشگاه استقلال و پیشکسوتان باشگاه هم باید در ملاقات با وزیر و خواسته‌هایی که از او دارند انسجام داشته باشند، امیدواریم پیشکسوتان در آینده بهترین مشاوره را به وزیر بدهند. ما در شرکت پیشکسوتان باشگاه استقلال سعی می‌کنیم که به وزیر مشاوره درست بدهیم و از او مسیر درست بخواهیم. حالا اینکه او چقدر می‌تواند و چقدر وظیفه دارد خودش می‌داند.

* اعضای هیات مدیره و مدیر عامل تمرکز استقلال را برهم زدند

گزینش‌ها مطلوب نبوده، باید دلسوزی بیشتری باشد، گزینه باید توأم با برنامه باشد، نفر نمی‌تواند کارساز باشد، در نقل و انتقالات نظرات هیأت مدیره متفاوت بود و در زمانی که باید با بهترین تمرکز کار می‌شد این تمرکز وجود نداشت و چه کسی این تمرکز را به هم زد؟ اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه.

* هر گزینه ای مدیریت استقلال را بر عهده گرفت از او حمایت کنیم

در هر صورت من اعتقاد دارم هر کس مسؤولیت بر عهده می‌گیرد باید برنامه بلندمدت، میان مدت، کوتاه مدت و تیم داشته باشد من ضمن عذرخواهی از هواداران باشگاه استقلال اعلام می‌کنم که آینده بهتری برای استقلال به وجود خواهد آمد. همه باید کمک کنند که در آینده استقلال بهتری داشته باشیم. هر گزینه‌ای آمد از او حمایت کنیم که ان‌شاءالله با برنامه جدید استقلال به جایگاه اصلی خودش بازگردد.

اخبار استقلال تهران

 

 


 مطالب مرتبط:

کاظم اولیایی: یک مربی ایرانی به کادر فنی اضافه شود؛ تغییر مدیریت چاره کار استقلال نیست!

کاظم اولیایی: ماجدی هم یکی مثل فتحی می شود؛ مقصر اصلی بحران استقلال شخص وزیر ورزش است

کاظم اولیایی: قهرمانی های استقلال تکرار نشدنی است؛ پرسپولیسی ها یادشان نرود مقابل محمدان بنگلادش شکست خوردند!

کاظم اولیایی: برای هیولای درون شدن هزینه می‌کنند؛ نسل آویزان‌ها هنوز منقرض نشده است!

دیدگاه‌ها  
یوسفی
0 #1 یوسفی 1398-07-22 12:10
جناب اولیایی،؛ فتحی زیر مجموعه وزیر پرسپولیس و جوانان فتحی باخیانتش تو تاریخ استقلال و ایران بی سابقه است فتحی از دول قاجار ک ایران را فروختن بدتر است.هرروز تن ادم میلرزه.قاعدی و غلامی ب دستور ملیجک ناظمی فروخته شده است.
نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار