شکست استقلال

شکست استقلال مقابل فولاد در فینال جام حذفی، به صورت کامل دوست و دشمن را به هواداران شناساند.

 

به گزارش استقلال نیوز، شب گذشته یکی از تلخ ترین شب های باشگاه استقلال(تاج) بود چون جامی که می توانست کمی از تلخی این سال های پر از دشمنی با استقلال(تاج) کم کند از دست رفت.

همیشه در فینال شکست مانند پیروزی یک واقعیت ورزشی است، اما وقتی سال ها در اجحاف سازمان یافته و سو مدیریت های آشکار تحمیلی سپری کنید، این شکست ها تلخ تر و غیرقابل هضم است حتی اگر در آن مسابقه عملکرد مناسبی هم ارائه نداده باشیم، چون نهایتا می دانیم این شکست ها در شرایط برابری با رقبا بدست نیامده است.

از سو مدیریت صحبت شد، سو مدیریت هایی که تنها در ۴ سال ۱۰ سرمربی را تعویض کردند و در این خصوصا ۸ سال اخیر منابع مالی بسیاری در باشگاه ناپدید شد و هیچکس از این آقایان محاکمه نگردید که بحث درباره آن نیازمند مطالب مجزا است، اما قربانی کردن ثبات تیمی و نتیجه گیری خروجی آن بود.

بعد از شکست تاج در فینال برای نمونه، دو واکنش متفاوت را می توان در تاریخ ثبت کرد:

 

وینفرید شفر

یک مربی غیر ایرانی(وینفرید شفر) که بزرگ می اندیشد و کارنامه بسیار متنوع، پرکار و درخشانی داشته است، خطاب به استقلالی ها فورا پیام می فرستد که «هرگز تسلیم نشوید!» تا مرهمی بر دل میلیون ها هوادار دل شکسته باشد و اندیشه بزرگ خود را به نمایش گذارد؛ جالب آنکه همین مربی توسط سو مدیریت حاکم بر باشگاه به شکلی نامناسب و با رفتاری زشت حذف شده بود ولی فهم مسائل را با عمل خود نشان داد و به هوادار باشگاه بزرگ استقلال(تاج) باز هم احترام محبت آمیز ابراز نمود.

 

محمود فکری

اما از سوی دیگر وقتی محدوده تفکری "کوچک" باشد، کار به جایی می رسد که کسی که بیشترین بازی را برای تاج انجام داده و می تواند از این حیث یک پیشکسوت بزرگ این باشگاه باشد، ساده ترین موضوعات را درک نمی کند و نمی داند جام از یک باشگاه گرفته شده و این جام مرتبط به یک نزاع فردی کوچک نیست تا کینه ورزی که یک نیم فصل فرصت ارائه آن را نداشت، درست بعد از تلخ ترین دقایق برای میلیون ها هوادار به نمایش علنی بگذارد تا بیشتر حس کنیم چه مردان نیکی همچون ناصر حجازی و منصور پورحیدری دیگر نیستند و جایشان واقعا خالیست.

آقای فکری اصل آمدن شما به استقلال(تاج) برای مربیگری محصول سو مدیریت بود وگرنه اگر هنوز پایبند به بزرگی استقلال(تاج) هستید می دانید که توانایی های شما با سرمربیگری این تیم بزرگ هیچ همخوانی نداشت تا آنجا که از خوشحالی دریافت پیشنهاد از باشگاه، فورا نساجی را رها کرده تا در همان گام اول خودتان نیز آشکارا اخلاق را رعایت نکرده باشید و قطعا نمی توانید امروز در جایگاه یک مربی اخلاق مدار دیگران را نصیحت کنید.

امید است با تکیه بر سوابق قابل احترام دوران بازی خود در شناخت بهتر از محیط پیرامونی اهتمام ورزید و متوجه باشید که از نزاع شخصی برای تلخ کامی میلیون ها هوادار و در تلخ ترین ساعات استفاده ابزاری نمی کنند.

 

به گزارش استقلال نیوز، در پایان ذکر این نکته دارای اهمیت است که با وجود حق نقد کردن پیشکسوتان و بزرگان باشگاه و فوتبال ایران، احترام به جایگاه آن ها ضروری است و امیدواریم خود این عزیزان نیز به جایگاه مهمی که با زحمت بدست آورده اند، احترام گذاشته و به فوتبال کشور و جوانان خدمت کنند.

 

به قلم مهدی پریزاد

اخبار اختصاصی استقلال نیوز

 

 


مطالب مرتبط:

پیام فرهاد مجیدی پس از شکست در فینال جام حذفی/ در چهارده روز آینده باید به صورت شبانه روزی کار کنیم

فینال جام حذفی/ استقلال برای قهرمانی شانس نداشت؛ داور در برنده شدن فولاد نقشی اساسی داشت

نوشتن دیدگاه
نظراتی که حاوی توهین یا افترا می باشند، منتشر نخواهند شد.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی یابند.


شبکه های اجتماعی

fb tw ig گوگل پلاس استقلال نیوز

استقلال نیوز کانال رسمی

جدول و برنامه لیگ برتر ایران

لیگ ایران

جدول و برنامه لیگ جزیره

لیگ جزیره

جدول و برنامه لالیگا اسپانیا

لالیگا

جدول و برنامه بوندسلیگا آلمان

بوندسلیگا

جدول و برنامه سری آ ایتالیا

ایتالیا

جدول و برنامه لیگ قهرمانان اروپا

آرشیو و جدول لیگ قهرمانان اروپا

جدول و برنامه لیگ اروپا

آرشیو

آخرین اخبار